Toisaalata Salmelainen on fiksu jos jättää ensi kautta varten sukanvarteen esim sen Laakson oletetun liksan (miinus Kangelle maksettu osuus), koska tämän kauden mahdollinen rämpiminen menee täysin Nybarin piikkiin. Ja ensi kaudelle Salmelaisella onkin sitten enemmän pelimerkkejä käytettävänä ensimmäiseen itse kokoamaan joukkueeseen.
Toisaalta tuossa on kyse melko tarkkaan oman perseen suojelusta enkä kyllä itse katso kovinkaan hyvällä mielin.
Salmelainen tuli puikkoihin syksyllä jolloin tämän kauden joukkueen puutteet ja vahvuudet olivat tiedossa. Ja osana Salmelaisen duunia on koittaa saada myös tällekin kaudelle kilpailukykyinen jengi. Ja tämän kauden joukkue on hyvällä mallilla, isolla pensselillä katsottuna joukkue on juuri nyt melko hyvässä tikissä: 20 ottelun kuntopuntarissa sija 3 ja vähiten päästettyjä maaleja. En heittäisi itse kirvestä kaivoon.
Tällä hetkellä osa-alueittain katsottuna:
Maalivahdit riittävät aivan tappiin asti.
Puolustus on toiminut. Päästettyjä maaleja 20 viimeiseen otteluun on 39, mikä on siis vähiten koko Liigassa. Lisäksi pakistossa on riittävästi kiekollista taitoa. Vähän pelottaa nuo oman pään pakit, mutta jos kaikki natsaa niin mahdollisuudet ovat vaikka minne.
Hyökkäys on mielestäni vähän pettänyt. Duunarinippu mikä duunarinippu, mutta vaikka sieltä se jokin puuttuukin niin on pakko todeta että tuo on ihan laadukas sellainen. Jos kaikki natsaa niin mahdollisuudet ovat kyllä vaikka minne.
Koska tilanne on tuo, niin mahdollisuudet ovat tosiaankin mennä vaikka tappiin saakka. Ja ihan nykyporukallakin. Siksi en oikein ymmärrä miksei nyt panostettaisi koska mahdollisuuksia on. Jos kyseessä olisi joku Penan kasaamista nipuista ja valmentajana vielä itse PS, en suosittelisi ostamaan niille edes erkkaa, kaikki olisi turhaa. Mutta nyt joukkue on vastoin omia odotuksia hyvä josta puuttuu minun mielestäni se viimeinen silaus. Lähinnä olen odotellut koko kauden Laakson ja Finleyn korvaajia eikä ole tullut kuin Kankaanperä. Mutta en tiedä mitä HIFK:ssa oikein ajatellaan, korvaako heidän papereissaan esim. Salmi Finleyn?
No, kuten sanoin, en itse odottanut edes näinkään hyvää runkosarjasijoitusta, odotin paljon pahempaa. Siksi en ihmettelisi yhtään vaikka olisin yllä olevassa totaalisen väärässä ja nykyisellä joukkueella mennään päätyyn asti.