Tipaton tammikuu

  • 167 837
  • 937

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ehkä otin. Kaverin varpajaiset, Jallu, Karhu, normaalisetti. En tosin viettänytkään tipatonta, vaan vahingossa jäi viinattomuus hetkeksi päälle. Ensi viikolla vielä Thaimaan aurinkoon, niin ei vaan pysty olemaan kaatamatta. Tsemppiä teille, jotka sillä tiellä jatkatte. Painon suhteen sama kuin edellisillä IFK-miehillä, ilmeisesti katsomossa istuu ensi syksynä samanlaisia mikkihiiriä mitä IFK:n joukkuekkin on. :)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo, tipattomalla mennaan edelleen. Matseissakin olen pitanyt perseeni visusti penkilla puoliajalla, lol. Starbucksista jouduin antamaan periksi (ei vaan pysty!), joskin olen ottanut niita samoja "terveyskahveja", joita vaimokin vetaa kokoajan: decaf-fatfree-one pump sugar-free vanilla latte.

Muutama kilo on lahtenyt ja nyt lahtee viela enemman kun talla viikolla alkaa juoksut/holkat/jalanlaahaukset. Kilojen lahto on ennen kaikkea alkoholin syyta, joskin myos huomattavasti paremman ruokavalion. Olo on hyva!

Tsemia kaikille kuun loppupuoliskollekin!!!
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ohi on Ohi on tämä marssini on.... Tasan kymmenen päivää se sitten kesti tänä vuonna. Lauantain futiskaljat ja vaimon kanssa iltapalalla pullo valkkaria. No muuten voi jatkaa näin kevyemmällä linjalla, ja jättää viikko tissuttelun pois, ainakin hiihtolomaan asti jolloin pitää tutustua Guinessin kotikontuihin.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tipaton menossa, eikä tee tiukkaakaan. Hieman tulee sentään sylkeä suuhun, kun kaupan oluthyllyjen ohi tulee mentyä. Mitään itsensä kiduttamista ei kuitenkaan ole, joten johtopäätöksenäni olen todennut, etten taida olla alkoholiriippuvainen. Mutta toisaalta, en ole kyllä absolutistiksikaan meinannut ryhtyä tammikuun jälkeen.

En ole ennen tipattomia viettänyt, nyt voisi ottaa jopa tavaksi. Mitään erityistä syytä tähän ei ole, puhdas uuden vuoden lupaus. Ei se nyt pahitteeksikaan tietenkään ole, kun muutoinkin olen aloittanut pienen kuntoutus/laihdutuskuurin.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tää meikäläisen tipattomuus päättynyt sitten tämän aamuiseen auton öljypohjan romutukseen, kiitos hiekasta nousseen siirtolohkareen. Kotimatkalla iso Tapsa kainaloon ja vichy toiseen ja huomenna rapulapäissä tietä kuokkimaan. Jep, jep.

Jaksamista ja tsemppiä muille nenunvalkaisua jatkaville.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Luin artikkelin. Wikipediasta. Sen mukaan alkoholismin ja alkoholin suurkulutuksen välillä on vissi ero. Jälkimmäinen mahdollisesti johtaa edelliseen ennemmin tai myöhemmin. Sitten kun iskee psykoosia päälle, sisuskalut alkaa sanoa sopimuksensa irti ja heräilee tuntemattomista paikoista paskat housussa, niin voi hymyssä suin paeta sen ainoan kunnon syyn taakse, sitä yhtä sketsiä mukaillakseni: Kato, ei se mitään, mä oon alkoholisti.

Itse juuri siemailen vuoden ensimmäistä olutta. Oli ihan mukavaa vaihtelua olla 17 vuorokautta selvinpäin, mutta aika aikaansa kutakin. Voihan tuota kokeilla joskus toistekin. Huomenna olisi tiedossa yhdet synttärit, sen perään Ässät-Lukko ja sitten mahollisesti yöhön katoaminen. Ilman näitä tapahtumia ei varmasti olisi välttämättä katkennutkaan. Tuli vaan viime yönä mietittyä mennyttä, nykyisyyttä ja tulevaa - ja sitä että kontrolli ja kohtuus on ihan jees, mutta turha sitä on säästellä jonkun almanakan mukaan. Sitä voi muuten missata erinäisiä tilaisuuksia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No mites täällä jaksellaan? Viikon päivät vielä ja sitten perseet olalle? Itse en ole tipattomalla, mutta kyllä sitä on tietoisemmin tarkkaillut, että minkä verran väkijuomia kurkustaan kippaa. Tämän aiheen tiimoilta lainasin kirjastosta Juhani Seppäsen pari vuotta sitten ilmestyneen kirjan nimeltään Selvästi juovuksissa. Siinä kirjoittaja kertoo päiväkirjatyyppisesti, miten piti kokonaisen vuoden tipatonta. Muutenkin mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä kirja, eikä huumoriakaan ole siinä unohdettu. Kannattaa lukea.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Hyvin menee, ei siina mitaan. Pari kertaa on tullut mieleen, etta "nyt napsais", mutta onneksi vaimo (joka on tipattomalla myos) on pitanyt ohjaksista siina vaiheessa kiinni. Reilu viikko on viela jaljella (itsehan lopetan taman vasta 3.2.), joskin talla viikolla jannua koetellaan kovasti: tanaan Pohjois-Ameriikan lacrosse-liigaa katsomaan ja lauantaina on vuorossa perinteinen luoteis-USAn skottiviski-yhdistyksen kokkous. Olen luvannut syoda vain haggista ja juoda kolaa, ja olla kuskina!
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Hyvin menee, ei siina mitaan. Pari kertaa on tullut mieleen, etta "nyt napsais"

Sama homma täällä. Minulla on menossa "Juopotteluikäni" ensimmäinen tipaton tammikuu ja ihan hyvin se on pitänyt. Viime lauantaina vähän alkoi menojalkaa vipattamaan mutta hyvin siitäkin tuli selvittyä. Tulevana lauantaina sitten mitataan se henkinen kestävyys kun Areenassa on paikallispelikin ja kaikki kaverit ovat varmasti suuntaamassa baariin pelin jälkeen.

Viikko vielä ja sitten ifk - Jokerit peliin = Thumbs up, drinks down...Mjitaah?
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No mites täällä jaksellaan? Viikon päivät vielä ja sitten perseet olalle? Itse en ole tipattomalla, mutta kyllä sitä on tietoisemmin tarkkaillut, että minkä verran väkijuomia kurkustaan kippaa. Tämän aiheen tiimoilta lainasin kirjastosta Juhani Seppäsen pari vuotta sitten ilmestyneen kirjan nimeltään Selvästi juovuksissa. Siinä kirjoittaja kertoo päiväkirjatyyppisesti, miten piti kokonaisen vuoden tipatonta. Muutenkin mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä kirja, eikä huumoriakaan ole siinä unohdettu. Kannattaa lukea.

Lukaisin saman opuksen ja täytyy tunnustaa, että herätti ajatuksia. Seppänen latistaa kaiken viinaan, hienoihin juomiin ja alkoholinnauttimissyihin liittyvän "teatterin" ja puhuu viinasta etanolina jota alkoholia muodossa tai toisessa nauttiva ihminen on loppuviimein hakemassa. Aika hyvä katsantokanta, mutta en pitänyt Seppäsen turhiin sfääreihin kohoavista yleistyksistä ja mahtipontisista vertauksista rakkauden ja alkoholin välillä. Näitä oli varsinkin kirjan loppupuolella liikaa. Juhlimisen laadun ja nautitun alkoholin määrän välisen epäyhtälön kuvailu oli sensijaan ammattilaisen työtä ja teki ainakin minuun vaikutuksen. Seppäsellä on mielestäni riittävä kompetenssi aiheesta puhumiseen.

Tipattoman tammikuun aikana olen muuten saanut huomata muuttuneeni monella tapaa edukseni. Olisikohan edessä myöskin huikaton helmikuu...?
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Tipaton on pitänyt varsin hyvin. Viime perjantaina välillä vaan tuli tunne että mieluummin olisin kännissä. Oltiin kattoo Kajaanissa Hokki-Jokipojat matsia ja se oli välillä hirveää katsottavaa selvinpäin. Kuskina olin niin ei kiusaus kuitenkaan voittanut.

Toinen juttu onkin se että tässä on nyt tämän viikkoa maattu kuumeessa, välillä melkein 40 astetta. Hirveä yskä ja kaikki. Tänään alaselkä löi ihan juntturaan. Ikinä ollu näin kipeä, käveleminenkin on tuskaa. Tipattomaan piti kuulua myös kovasti kuntoileminen mutta siitä ei nyt mitään tule. No putoaa se paino näinkin kun ei ruoka maistu..

Muuten on ihan jees olo ollu kun ei ole tarvinnut krapuloita murehtia, rahaa on säästynyt ja muutenkin hyvä olo ollut. Vedetään loppuun asti vaan. Sais tää tauti vaan loppua ennen kuun vaihetta niin pääsis juop... Eiku urheilemaan :)
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Tipaton tammikuu kesti pari viikkoa ja sitten jopa viikon senkin jälkeen. Kyllä tuo n. 30 annosta viikossa tuntuu olevan ehdoton minimi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei ollut tipatonta vaan hyvinkin rankka putki. Putkeen hupeni myös valuutat. Tästä päätinkin sitten aloittaa ns.uuden elämän. Nyt on jo neljäs päivä täysin raittiina ja olin jopa lauantaina kuskina kavereille ja baarissakin melkeinpä tappiin asti. Nikotiinia menee paljon ja tölkin sihaukset kuulostivat todella houkuttelevilta, mutta selvisin. Nyt jopa alkaa hieman helpottaa juo jano. Tosin illalla tulisi futistakin. Aina maistuu mehukatti..

Jos tässä nyt ensin olisi täysin raittiina lauantaihin asti ja silloin joisi jonkin verran. Sitten taas arkena selvänä ja launataina vähäsen. Saas nähä kuinka äijän käy.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
...ja lauantaina on vuorossa perinteinen luoteis-USAn skottiviski-yhdistyksen kokkous. Olen luvannut syoda vain haggista ja juoda kolaa, ja olla kuskina!

No niin, en sitten lahtenyt siihen matkaan ollenkaan. Ajattelin, etta on paree olla vaan himassa eika katsomassa kun kaverit vetaa yks-mallasta kaksin kasin kera olutmaltaiden.

En vastannut jengin tekstariin klo 8pm.

Vastasin puheluun klo 9:30pm. Olivat aikasen jurrissa...

Vastasin myos kun ovikello parahti klo 10:00pm. Siellahan nama iloiset kaverit oli iskematon leka kadessa! Hyvin meni ilta siina sitten katsellessa pullon kiertoa ja vetta juoden. Vuorotelle porukka velitteli tipatonta tammikuutani ja pyytelivat anteeksi kaytostaan :-D

Viikko viela! Viikko vielah!!!
 

=ihmiskilpi=

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HABS (kaappi-Tuto)
onnistuuko...

Mulla oon huomannu toimii tämä 0.0% alkoholiton olut... Muija ei voi pitään muuta kun mulkoilla kun pistän tölkin pihiseen! o%o kyljessä takaa tissuttelun jopa töistä tullessa...
tsemmpii lakkolaisille punarintama pitää ?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viitsiiköhän tänne edes kirjoittaa, kun heti leimataan alkoholistiksi. Toisaalta sama se, enhän minä nyt oikeasti kuvittele kenenkään olevan niin tyhmä, ettei ymmärrä tipattoman järkevyyttä ja sitä miksi tammikuu on hyvä kuukausi. Ei se tietenkään ihan ainoa mahdollinen kuukausi ole.

Kuukausi on mennyt ihan helposti, pari kertaa on tehnyt mieli mäyrää, toista kertaa en muista mikä se oli, joku asia syletti ja toinen kerta oli treenien jälkeen.

Olen mennyt kahta aamua lukuunottamatta seitsemäksi töihin (vaikka on liukuva työaika) ja muutenkin nukkunut paljon vähemmän, mutta hyvin. Aikaa on siis enemmän, kun ei ole tarvinnut krapulassa maata. Vaimokin on ollut siitä tyytyväinen.

Mutta, mutta. Olotila on semmoinen mitä voitaneen normaaliksi kutsua, vaan ei tämä mitään niin taivaallista ole. Nyt ymmärrän paljon paremmin miksi notkun lähiöpubissa, siellä on yksinkertaisesti kivaa. En ole "bilettänyt" sitten opiskeluaikojen, se ei vaan kiinnosta, mutta jukeboksi ja esimerkiksi biljardin peluu maistuu.

Selvinpäin on ollut ihan kivaa, mutta ei se ole minun juttuni. Joku sitä tässä ketjussa pohti, että voisi ryypätä vieläkin enemmän sen sosiaalisen puolen takia, jos seuraamukset eivät olisi ne mitkä ne olisi. Ehdottomasti samaa mieltä, mutta sen ymmärtää jokainen terve täysi-ikäinen, että koko ajan ei vain voi olla päissään. Tähän voisi melkein lisätä, että harmi sinänsä.

Kahdessa lauantain kiekkomatsissakin olen ollut, ne eivät varsinaisesti mitään niin miellyttäviä kokemuksia olleet. Ainakin demarien paikoilla menoa ei oikein jaksa kuunnella ja erätauot ovat jotain ihan muuta kuin 18 minuuttia. Toisaalta lauantaisin tauko saisi ollakin semmoiset 35 minuuttia, arkena ja tammikuussa riittäisi kolme minuuttia.

Perjantaina on oma peli ja sunnuntaiaamuna treenit. Lauantaina olen varmaankin kotona, mutta sunnuntaina sitten suoraan treeneistä pubiin koko päiväksi ja yöllä katsotaan Super Bowl.

Näin se elämä jatkuu, vaikka onhan sitä tammikuussakin ollut, se on vain ollut minulle epätyypillistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eipä pitänyt tipaton, ei. 19.1 oli kaverin varpajaiset, jossa tarjolla olutta ja paljon laatuviskejä. Tyhmäähän se olisi ollut kärvistellä siinä tilanteessa ja jopa hieman epäkohteliasta ;). No jos huikaton helmikuu sitten...
 

jarca

Jäsen
Kompurointi loppumetreillä

Melkein neljä viikkoa ulkomailla ja ei mitään ongelmia pysyä erossa tissuttelusta. No okei, pari kertaa oli tiukka paikka sanoa kiitos ei, kun illanviettoihin oli isompi porukka menossa. Viime torstaina tulin sitten Suomeen käymään ja tietenkin heti seuraavaksi illaksi olivat kaverit kysymässä saunomaan. Kas kummaa oli vielä pari duty free salkkua Karhua tarttunut tuliaisiksi, joten aamuyön tunneillehan se sitten meni...
 

Gauntlet

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Detroit Red Wings, Liverpool
Näin on tipaton tammikuu vietetty ja kyllähän se ihan hyvää teki. Viime vuonna vastaava ei onnistunutkaan mutta nyt piti tipattomuus loppuun asti.
Pakkohan se on itsensä parilla oluella palkita tämän viikonlopun aikana. Kuinkakohan hyvältä se ensimmäinen olut maistuukaan reilun kuukauden tauon jälkeen?
Muuten oli ihan mukava kuukausi ilman morkkista ja krapulaa, mutta toisaalta himassa istuminenkin pe- ja la-iltaisin alkaa jotenkin vaan pidemmän päälle tympimään. Täytyy sitä välillä päästä kyllä ihmisten ilmoille vkonloppuisin tuulettumaan. Pitääpä yrittää nyt jatkaa jonkinlaisella kohtuulinjalla tästä eteenpäin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, en malta olla ajattelematta ääneen, että tänä viikonloppuna ravitsemusliikkeet taas pullistelevat näitä tipattomuutta hetken maistaneita alkoholiongelmaisia ja muita simasuita.

Täältä tähän
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Muuten oli ihan mukava kuukausi ilman morkkista ja krapulaa, mutta toisaalta himassa istuminenkin pe- ja la-iltaisin alkaa jotenkin vaan pidemmän päälle tympimään. Täytyy sitä välillä päästä kyllä ihmisten ilmoille vkonloppuisin tuulettumaan. Pitääpä yrittää nyt jatkaa jonkinlaisella kohtuulinjalla tästä eteenpäin.

Etkö keksi tipattomia vaihtoehtoja liikkua ihmisten ilmoilla?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Onnittelut vaan kaikille, jotka vetivat koko tipattoman tammikuun loppuun asti. Kova on luonto. Se kertoo jotain miehesta!

Itsellani homma loppuu tanaan. Alunperin sen piti loppua huomenna, mutta silloin en viela tiennyt, etta huomenna reissaan koko paivan ja olen poissa himasta koko viikon. Nain siis paatimme vaimon kanssa, etta tana iltana tipattomalle laitetaan piste. Luvassa on ensin kunnon margarita, ehka bisukka ja loppuksi illallispoytaan parasta punkkua mita kellarista loytyy. Toivottavasti tukka ei sarje aamusella!

Tipattomaan palataan taas 333 paivan paasta!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä kun olen tällainen vastarannan kiiski niin en ole koskaan innostunut tällaisesta tipattomaksi tammikuuksi kutsutusta "joukkohysteriasta". Mutta sen verran kyllä on vituttanut tuo parin viikon takainen känniperseilyni että päätin viettää tipattoman helmi-maalis-huhtikuun. Eli seuraavan kerran korkki aukeaa sitten vappuna. Sen verran pitää itseään kyllä rankaista tällä kertaa vaikka en nyt näekään että minulla mitään ongelmaa olisi - ei noita perseilyitä onneksi ole tähän mennessä juuri tapahtunut. Että kun te nyt sitten olette omasta "tipattomastanne" juuri selvinneet niin minä tässä aloittelen omaani, ja vähän pidemmän kaavan mukaan.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Vaikka en alkkomahoolia edes kovin runsaasti käytä, niin tulihan tuo tipaton pidettyä ihan vaan itsensä kiusaamiseksi. Pari kertaa jouduin illanvietosta tipattoman varjolla kieltäytymään, mutta mitään erikoisen suurta en tietääkseni menettänyt TT:n takia. Oikeastaan päinvastoin, sillä muutamasta ei-niin-kiinnostavasta tapahtumasta pystyi mukavasti luistamaan, kun kertoi olevansa tipattomalla.

Oikeastaan minulla ei kauheasti tehnyt mieli missään vaiheessa juoda tammikuun aikana ja tipaton putki on edelleen käynnissä, viikonlopusta huolimatta. Toisaalta päällä jylläävä flunssakin on vienyt suurimmat juomishalut. Tämäniltainen pokerisessiokin jäi sen verran lyhyeksi osalla kavereista olleiden kiireiden (+ yhden humalaisen loose-cannonin all-in herkkyyden) takia, joten en viitsinyt lääkitä nuhaani viskitee-yhdistelmällä. Onhan tässä tosin vielä iltaa jäljellä... Loppukuusta on kyllä laivareissu edessä, joten joskohan sitä viitsisi kärvistellä sinne saakka, kun ei tässä muuten ole mitään hyviä syitä juomiselle näköpiirissä.

Tipaton tammikuu tuntui sen verran hyvältä vaihtoehdolta kieltäytyä epämiellyttävästä ryyppyseurasta, että taidan ottaa ensi vuonna uusiksi. On kai siitä jotain hyötyä myös fyysisellä puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös