Tinder – statsit & keskustelu

  • 653 912
  • 1 721

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Tässä hetken aikaa käytettyäni olen ihmetellyt eniten yhtä asiaa. Monien naisten "tyly kohtelu" ja että miehen se avaus täytyy useimmiten tehdä oli kyllä jo ennalta-arvattavissa, mutta silti vastaan tulee silloin tällöin naisia jotka avaavat keskustelun ja aika pian siitä saattavat vain lopettaa tai eivät itse saa kysyttyä mitään. Mitä järkeä tuossa on edes "moi" sanoa, jos ei kerran edes kiinnosta pitää keskustelua yllä? Vai odottavatko että "kyllä mies hoitaa"?
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Vai odottavatko että "kyllä mies hoitaa"?

Totta kai, mitä kuvittelet? Sinä liidaat ja viet alusta loppuun. Jos välissä tulee suvantoja, se on sun homma herättää keskustelu taas henkiin.

Suosittelen, että sitten kun löydät tapauksen, joka vaivautuu suht tasapuoliseen keskusteluun, niin pidät siitä kiinni. Väitän, että ovat harvassa.

Kuvauksesi "eivät itse saa kysyttyä mitään" tosin kilistää pientä hälytyskelloa. Et kai suinkaan itse keskustele ainoastaan insinöörimäisellä kysymys/vastaus-periaatteella? Se jos mikä tappaa naisen kiinnostuksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuvauksesi "eivät itse saa kysyttyä mitään" tosin kilistää pientä hälytyskelloa. Et kai suinkaan itse keskustele ainoastaan insinöörimäisellä kysymys/vastaus-periaatteella? Se jos mikä tappaa naisen kiinnostuksen.

Ei tokikaan noin, mutta tunnistan ongelman ja muutkin sanoneet samaa. On täysin mahdotonta yrittää vääntää juttua, kun vastustaja ei kysy mistään mitään.

Eli muun jutun ohessa mainitset esimerkiksi meneväsi peliin, niin vastaus on jotain "aijaa". Ei mitään mielenkiintoa kysyä vaikkapa "aijaa, mikäs peli on?"

Heittää vaikka mitä täkyjä mistä saisi jutun juurta, mutta kun ei. Tokihan se on sitä, että ei vain kiinnosta, mutta miksi ihmeessä pitää yleensäkään sitten vastata mitään. Lähes kaikki ovat joskus käyneet jossain urheilutapahtumassa vaan sieltä ei tule "kävin kerran siellä jäähallissa jossain pelissä. En kyllä yhtään muista ketkä pelas ja en tajunnut siitä mitään. Ihan hauskaa se silti oli, ootko kovakin urheilumies?"

Jos tyttö kertoo hänellä olevan aika paljon kasveja kotona, niin siihen olisi aika luonnollista vähän kysellä niistä mitä puskia siellä sinulla on eikä vastata "aijaa, no sepä kiva."
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Eli muun jutun ohessa mainitset esimerkiksi meneväsi peliin, niin vastaus on jotain "aijaa". Ei mitään mielenkiintoa kysyä vaikkapa "aijaa, mikäs peli on?"

Jos vastaus on "aijaa", niin montako kertaa se "aijaa" pitää saada vastaukseksi, että ymmärtää lopettaa kysymisen? Itselleni riittää noin 2.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai, mitä kuvittelet? Sinä liidaat ja viet alusta loppuun. Jos välissä tulee suvantoja, se on sun homma herättää keskustelu taas henkiin.

Suosittelen, että sitten kun löydät tapauksen, joka vaivautuu suht tasapuoliseen keskusteluun, niin pidät siitä kiinni. Väitän, että ovat harvassa.

Kuvauksesi "eivät itse saa kysyttyä mitään" tosin kilistää pientä hälytyskelloa. Et kai suinkaan itse keskustele ainoastaan insinöörimäisellä kysymys/vastaus-periaatteella? Se jos mikä tappaa naisen kiinnostuksen.
Toisaalta mitään sellaista small talkkiakaan ei jaksaisi netissä eikä varsinkaan naisten kanssa tai jossain hiton tinderissä. Parasta olisi tietty nähdä suht pian ja livenä sitten näkee paremmin millainen toinen on.

Muutenkin ihmisten tapaaminen on kivaa, vaikka siitä jutusta ei tulisikaan mitään. Harvoin vaan viitsin nähdä ketään kun aina on krapula. Torstai taitaa olla viikon ainoa päivä ja oikeastaan perjantaikin, vaikka torstaina on jo yhdet perseet vetänyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos vastaus on "aijaa", niin montako kertaa se "aijaa" pitää saada vastaukseksi, että ymmärtää lopettaa kysymisen? Itselleni riittää noin 2.

Kaksi on hyvä määrä. Kyse on siitä, että sama tapahtuu seuraavan ja sitä seuraavan kanssa. Ja kerta pari kiellon päälle. Miksi tyttö vastaa mitään, jos ei mikään kiinnosta.

On siellä oikeitakin tyttöjä, tämän tiedän ihan kokemuksesta ja nyt puolisen vuotta oltu. Milloin muuten Tinder-tyttö lakkaa olemasta sellainen? Pubissa, kukkakaupassa tai kirjastossa tavattu tyttö ei kaiketi kanna edessään mitään etuliitteitä? Samoilla tytöillä on Tinder käytössään, mutta eiväthän ne ole sellaisia, kun on ihan kodin ulkopuolella tavattu.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Heittää vaikka mitä täkyjä mistä saisi jutun juurta, mutta kun ei. Tokihan se on sitä, että ei vain kiinnosta, mutta miksi ihmeessä pitää yleensäkään sitten vastata mitään. Lähes kaikki ovat joskus käyneet jossain urheilutapahtumassa vaan sieltä ei tule "kävin kerran siellä jäähallissa jossain pelissä. En kyllä yhtään muista ketkä pelas ja en tajunnut siitä mitään. Ihan hauskaa se silti oli, ootko kovakin urheilumies?"
Tämäpä juuri. Monesti vielä näin käy keskustelun aloittavan naisen kohdalla. Muutaman kerran pelissä erätauolla selatessani nainen aloittaa perus:
- moi. mites menee?
- kun vastaat vaikkapa että "Moi. Siinä ja siinä-pelissä tällä hetkellä. mitäs itse?
- Nainen vastaa " aijaa. Kotona."
Ja siihen loppuu? Oliko tuossa nyt jotain iloa kummallekkaan? Kuitenkin kuvittelisin, kun nainen kerran aloittaa keskustelun niin olisi muutakin kysyttävää kuin tuo "miten menee?" Ei tuo nyt nimittäin hirveästi innosta itseäkään keskustelua jatkamaan.

Pakko vielä kuitenkin sen verran sanoa, että onhan tuolla erittäin fiksujakin tapauksia, joiden kanssa juttu luistaa ja tapaaminenkin sujuu. Ylempänä olevat tapaukset ainoastaan hämmentävät.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kieltämättä samoja kokemuksia oli itsellänikin. Mulla oli kanssa sellasia kokemuksia että keskustelu saattoi tyrehtyä ihan typerään pikkujuttuun. Oon varmaan tarinoinu noi tähän ketjuun, mutta menkööt uudestaan. Toinen oli tykkäyksien perusteella kanssani samassa koulussa (kertoi profiilissaan opiskelevansa alaa X, muttei kertonut millä paikkakunnalla). Neiti aloitti keskustelun, kyseli ensin minun kuulumisiani ja juteltiin niitä näitä, taisi joululoma olla tekemässä tuloaan ja siitä riitti juteltavaa. Tuon jälkeen ajattelin kysyä että missä ja mitä mahdat opiskella, vaikkakin olihan tuo jo osittain profiilissa mainittu. Ajattelin etten anna ihan niin stalkkerin kuvaa itsestäni ja olen huomannut että naiset tekevät ihan tätä samaa, itse ainakin sain vastailla kysymyksiin joihin vastukset löytyivät suoraan profiilistani ja tämä oli minulle ihan fine. Tämä kysymys oli neidille liikaa ja töksäytti minulle takaisin että mikset lue profiilista sitä. Jotain koitin sanoa takaisin että oho, olihan tuo mainittu, mutta keskustelu ei enää tuosta startannut uudestaan. Alussa niin pirteä tyttö lopetti viestittelyn tuohon yhteen kysymykseen.

Toinen tapaus oli kuopiolainen lähihoitaja. Aloitin itse juttelemaan ja pitkään juteltiin kaikkea mukavaa, esim futiksen arvokisoista. Useampi päivä juttua riitti, vaikkakaan ei laitettu kuin ehkä muutamat viestit per päivä tahdilla. Sitten sattui tulemaan yksi päivä jolloin erehdyin kysymään mites menee, niin takaisin tuli sellainen vuodatusviesti että ihan perseestä kun meillä työkaveri saikutti ja joudun tekemään tuplavuoron. Tällä kertaa virheellisesti menin lohduttamaan että saatpahan hyvät ylityökorvaukset. Vastaus oli jotain että olisi tässä muutakin elämää kuin olla töissä. Parin tunnin päästä oli sitten mennyt ja poistanut minut matcheista.

Monesti taas kävi siten että hyvin alkanut keskustelu stoppasi aivan kuin seinään eikä ehtinyt mitään "riitaa" edes tulla. Ihmettelin pitkään mistä tuo mahtaa johtua ja mietin jo että bugittaako sovellus. Tähän ratkaisun keksin kun löysin nykyisen tyttöystäväni. Samaan aikaan minulle alkoi viestittelemään kaksi nuorta naista. Molemmat laittelivat minulle viestiä aika reippahasti, mutta toisen kanssa juttu sujui selvästi paremmin. Jossain vaiheessa huomasin että olin itse lopettanut keskustelun kuin seinään tuon hopeamitalistin kanssa kun keskityin itse tuon suosikkini kanssa keskustelemaan. Mitään vikaa siinä toisessakaan ei varsinaisesti ollut, keskustelut olivat ihan hyviä, mutta minkäs teet kun kilpailijasi kanssa ne ovat loistavia. Eikä tuossa oikein viitsi mitään läppää alkaa heittämään että sori jäit nyt kakkoseksi joten vastaan aika hitaasti. Parempi vain lopettaa ja olla hiljaa.

Tämä lopun pohtiminen voisi olla enemmän Naisasiat-ketjun kamaa, mutta menkööt nyt tähän. Naisten kanssa pikaviestittelystä on todella vaikea sanoa yhtään mitään mitä mieltä ovat oikeasti. Mulla on useampikin naispuolinen kaveri joilla on todella ärsyttävä tapa ikään kuin antaa täysin päinvastainen kuva viestittelyssä kuin mitä mieltä oikeasti ovat. Monesti olen todistanut tilanteita missä nainen tekstailee toiselle naiselle, nämä naiset eivät tule yhtään toimeen keskenään mutta jostain syystä pitää vetää hirveää kulissia. Viestit ovat pitkiä ja kehuvat kilpaa toisiaan, sitte samaan aikaan kun näitä viestejä näpyttelevät niin haukkuvat tätä viestittelykumppaniaan vieressä istuvalle kaverille. Tätä on tapahtunut usein ja useamman naisen kohdalla. Joskus on ollut koomista lukea Facebookista kun kaksi naista tykkäävät kilpaa toistensa profiilikuvista ja kommentoivat sinne "kaunein <3" settiä. Sitten selän takana sanotaan että ihan hirveä kuva, vaikka siitä piti käydä tykkäämässä ja kehumassa. En voi ymmärtää. Ja tämä toimii myös toisin päin. Itse olen säännöllisesti koittanut pitää yhteyttä näihin vanhoihin kavereihin vaikka enää ei nähdä juuri koskaan. Jos laitan kerran kolmessa kuukaudessa viestiä että miten menee, niin vastausta joutuu odottamaan tunteja tai jopa päivän, vaikka viesti on nähty ja whatsappissa ollaan jatkuvasti paikalla. Sitten se vastaus on joku yhden-kahden sanan mittainen viesti ilman hymiötä. "Ihan jees", "ei kummempia", "iha ok". Eikä edes kysellä kuulumisia takaisin. Sitten kuitenkin ollaan niin kaveria kun satutaan kasvotusten tapaamaan jossain. Vai onkohan sekin sitten sellaista samanlaista nuoleskelua ja seläntakana pahan puhumista mistä tämän kappaleen alussa kirjoitin. Tiedä häntä. Eipä kyllä yhtään harmita kun on tullut siivottua kavereista tuollaiset dramaqueenit. Miesten kanssa on paljon helpompaa. Puhutaan suoraan jos vituttaa, eikä tarvitse esittää muille että ollaan kaveria jos oikeasti ei olla.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Naisten kanssa pikaviestittelystä... Miesten kanssa on paljon helpompaa...

(Snip ja snap, koko kappale.) Eihän tuo mitään uutta tietenkään ole. Täysin tutkittu ja moneen kertaan läpikolattu juttu, miten naiset ylläpitävät sosiaalisia suhteitaan, etenkin toisiinsa. Epäsuorasti, teeskentelemällä, kieroilemalla, esittämällä, tyhjänpäiväisyyksiä latelemalla. Pikaviestitse ja kasvotusten. Se on vain jokin sisäänrakennettu ja/tai opittu juttu, pitää käyttäytyä tiettyjen normien mukaan. Kehittää jokin "kunnollisen", sosiaalisesti taidokkaan naisen kulissi, vaikka syvällä sisimmässään ei tekisi pätkääkään mieli. Ja some-nykyaika lisää varmasti ainakin milleniaalien tarvetta ylläpitää verkostojaan ja hallita niitä mahdollisimman sisäsiististi.

Sitten jonain kauniina PMS-päivänä tai muuna herkkänä hetkenä (esim. päihtyneenä) saatetaan purkaa vuosienkin patoutumia, niin että purkauksen kohteelle se tulee ihan puun takaa. Näitä on nähty ja nähdään jatkossakin. Onneksi olen mies.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Kertokaa nyt ihmeessä että miten tätä sovellusta edes pystyy enään käyttämään, ainakin Honor7 ei ole kertaakaan päästänyt kirjautumaan sisään vaan joka kerta tulee sama teksti "Oho, jokin meni pieleen + Tinderiin kirjautuminen epäonnistui".
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kertokaa nyt ihmeessä että miten tätä sovellusta edes pystyy enään käyttämään, ainakin Honor7 ei ole kertaakaan päästänyt kirjautumaan sisään vaan joka kerta tulee sama teksti "Oho, jokin meni pieleen + Tinderiin kirjautuminen epäonnistui".
Mul on Honor 7 ja oon kyllä päässyt kirjautumaan joka kerta sisään. Olisko vika sun softassas tai jossain yhteensopivuuksissa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kertokaa nyt ihmeessä että miten tätä sovellusta edes pystyy enään käyttämään, ainakin Honor7 ei ole kertaakaan päästänyt kirjautumaan sisään vaan joka kerta tulee sama teksti "Oho, jokin meni pieleen + Tinderiin kirjautuminen epäonnistui".

Kannattaa yrittää poistaa sovellus ja asentaa uudelleen. Mulla teki kännykällä saman Instagramin kanssa, että yhtäkkiä ei vain kelvannut kirjautuminen vaikka mitä yritti, aina tuli joku tekoselitys näyttöön.
 

Jeffrey

Jäsen
Mulla se tekee kanssa tuota ajoittain. Yleensä pääsee sisään kun jaksaa muutamia kertoja yrittää kirjautua uudestaan sisään. Tähän mennessä vaiva on ollut myös pikaisesti ohimenevää, toki vittumainen jos osuu jonkun chattailyn keskelle.
 

Jeffrey

Jäsen
Tässä alkaisi oman elämäni palapelit loksahtelemaan senverta kivasti kohdilleen, että ajattelin tuollaisen kunnon päivityksen tehdä Tinder profiililleni, ja katsoa minkälaista kalaa nyt uudehkoilta kalapaikoilta nousisi.

Eräs kysymys nyt nousi mieleen tuosta työpaikan lisäämisestä Tinderiin. Ilmeisesti Tinder poimii Facebookista työpaikan. Oma kysymys nyt olisi se, miten tämä kannattaisi tehdä? En välttämättä kokisi mieleiseksi sitä, että FB näyttäisi työpaikkani, mutta ilmeisesti tämä on mahdollista sinne lisätä ja heti piiloittaa, jolloin sen saisi näkyville Tinderissä ja FB:ssä se näkyisi piilotettuna? Toinen kysymys on oikeastaan se, että saisiko työnantajan piilotettua, ja Tinderissä näkyisi vain ja ainoastaan positio? Myös Tinderissä välillä rapatessa roiskuu, ja kokisin ehkä mielekkäämpänä, että Tinder ei työpaikkaani näyttäisi.

Toki aavistuksen olen ajatellut myös mahdollisuutta, luoda itselleni kaksi erillistä profiilia. Toinen voisi olla hyvin asiallinen ns. pro-profiili. Tämä minimoisi riskit roiskeille. Toinen sitten taas voisi olla kasvokuvaton profiili, jossa olisi lähinnä tyylikkäitä kuvia itsestäni, ja omasta lelulaatikostani. Tällä tavoin saisin mahdollisesti toimittua kaksilla eri markkinoilla ilman, että markkinapositio kannibalisoisi toisen markkinan tuloskehitystä.

Onkos kenelläkään palstalaisella kokemuksia aiheesta?

Huom! Nyt haluaisin tämän toteuttaa ensisijaisesti juuri Tinderissä, laaduntarkkailun helpottamiseksi. AS antaa itselleni täysin vääränlaisia kontakteja, ja esimerkiksi Jodelin kautta suoritettu markkinapenetraatio on niin työlästä hommaa. Toki jos aikaa jossain vaiheessa on perusteelliselle markkinatutkimukselle, antaa Jodel siihen ihan hyvän alustan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Huomenna olis yhdet Tinder-treffit sovittu. Muutaman kerran tämän kautta päässyt treffeille ja ihan mukavia tapauksia tavannut, mutta ei ole ihan täydellisesti kenenkään kanssa napannut. Samoja mielenkiinnon kohteita löytyy paljon ja fiksulta tapaukselta vaikuttaa tämä tuorein naikkonen kaikinpuolin. Ainahan sitä toivoo, että natsais kunnolla, mutta nähtäväksi se sitten jää.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
On kyllä mielenkiintoista kun aamupäivästä tulee about 10 matchia ja sitten loppuu kuin seinään vaikka kuinka swaippailisi itse.

En myöskään tajua mimmejä jotka tunkevat jotain kaverikuvia tuonne tai niitä joilla on blehat tai joku filtteri päässä kaikissa kuvissa. Ja mikähän siinä on sitten niin hirveetä jos avaa keskustelun "moi mitä kuuluu" yms. Mitähän siinä sitten pitäisi sanoa, "lähetkö panee" vai? En mä ainakaan valitse muijaa sillä perusteella miten hienoja ja tyylikkäitä viestejä tämä kirjoittaa.

Sori avautuminen :D
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Ja mikähän siinä on sitten niin hirveetä jos avaa keskustelun "moi mitä kuuluu" yms. Mitähän siinä sitten pitäisi sanoa, "lähetkö panee" vai? En mä ainakaan valitse muijaa sillä perusteella miten hienoja ja tyylikkäitä viestejä tämä kirjoittaa.

Naispuoliset kaverit ovat neuvoneet, että kannattaa miettiä minä päivänä ja mihin aikaan laittaa viestiä. Noita "moi mitä kuuluu" viestejä kun saattaa tulla kymmeniä päivässä niin siinä saattaa käydä vain huono tuuri eikä erotu massasta. Eli esim. vaikka tiistaina iltapäivällä on kuulemma huomattavasti parempi aika kuin perjantaina kello 22.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä mielenkiintoista kun aamupäivästä tulee about 10 matchia ja sitten loppuu kuin seinään vaikka kuinka swaippailisi itse.

En myöskään tajua mimmejä jotka tunkevat jotain kaverikuvia tuonne tai niitä joilla on blehat tai joku filtteri päässä kaikissa kuvissa. Ja mikähän siinä on sitten niin hirveetä jos avaa keskustelun "moi mitä kuuluu" yms. Mitähän siinä sitten pitäisi sanoa, "lähetkö panee" vai? En mä ainakaan valitse muijaa sillä perusteella miten hienoja ja tyylikkäitä viestejä tämä kirjoittaa.

Sori avautuminen :D
Tai sitten aloittaa keskustelun tyyliin "Miten kesä on mennyt", mihin toinen voi helposti vastata vaikka käyneensä ulkomailla, festareilla tms, josta on helppo alkaa puhua musiikista josta pitää, matkustamisesta tms. Ei se niin hankalaa ole.
 

Ameno

Jäsen
Paska marjat, ei tuu koskaan mitään mätsiä. Paskalla istuessa päivittäin swaippailen oikealle, kunnes lähistöltä ei löydy tyttöjä lisää.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naispuoliset kaverit ovat neuvoneet, että kannattaa miettiä minä päivänä ja mihin aikaan laittaa viestiä. Noita "moi mitä kuuluu" viestejä kun saattaa tulla kymmeniä päivässä niin siinä saattaa käydä vain huono tuuri eikä erotu massasta. Eli esim. vaikka tiistaina iltapäivällä on kuulemma huomattavasti parempi aika kuin perjantaina kello 22.

Tämä alleviivaa sitä, mikä etulyöntiasema nuorilla naisilla on pariutumismarkkinoilla. Kärjistetysti sanottuna ei tarvitse tehdä itse mitään, sen kuin odottaa, että tarjolle ilmaantuu sopiva ehdokas. Toki naisilla on varmaan omat haasteensa ja he pyrkisivät argumentoimaan väitettäni vastaan.

Itsekin käytin Tinderiä melkein parin vuoden ajan. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli oksettavaa aikaa. Sellaista lakki kourassa-meininkiä.

Ymmärrän erittäin hyvin, jos joitakin palstaveljiä täällä turhauttaa Tinder ja ylipäätään koko seuranhaku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Naispuoliset kaverit ovat neuvoneet, että kannattaa miettiä minä päivänä ja mihin aikaan laittaa viestiä. Noita "moi mitä kuuluu" viestejä kun saattaa tulla kymmeniä päivässä niin siinä saattaa käydä vain huono tuuri eikä erotu massasta. Eli esim. vaikka tiistaina iltapäivällä on kuulemma huomattavasti parempi aika kuin perjantaina kello 22.

Tämän nyt muutenkin pitäisi olla selvä asia. Ei kai kukaan työhakemustakaan lähetä klo 3.27, vaikka olisi absolutisti.

Niin ja taitaa olla ihan tutkittua tietoa, että palkankorotusta kannattaa pyytää tiistaina iltapäivällä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tämä alleviivaa sitä, mikä etulyöntiasema nuorilla naisilla on pariutumismarkkinoilla. Kärjistetysti sanottuna ei tarvitse tehdä itse mitään, sen kuin odottaa, että tarjolle ilmaantuu sopiva ehdokas. Toki naisilla on varmaan omat haasteensa ja he pyrkisivät argumentoimaan väitettäni vastaan.
Kyllähän naisilla on poskettoman helppoa Tinderissä. Vähänkin asiallinen profiili niin eiköhän niitä viestittelijöitä löydy joka päivä useita. Nykyisellä tyttöystävälläni (joka on Tinderin kautta löydetty, eli toivoa on) oli Tinderin suhteen sellainen taktiikka, että saattoi kerran muutaman kuukauden välein laittaa Tinderin vuorokaudeksi päälle, sai sen muutaman kymmet, matchit jonka jälkeen piilotti itsensä muilta käyttäjiltä ja keskittyi juttelemaan saatujen matchien kanssa. Ja meidän neiti oli siinä mielessä outo tapaus, että hän malttoi aloittaa keskustelun. Näin hän teki minullekin, ja loppu onkin sitten jo tässä.

Itselläni Tinderiä kesti sellaiset noin 27 kk "24/7-käyttöä". Ainoat tapaukset missä treffeille asti ehdin, oli juuri tämä tuleva tyttöystäväni. En muista monenko naisen kanssa ehdin sitä ennen tuon reilun kahden vuoden aikana jutella, varmaan parisenkymmentä, mutta yhdenkään kanssa juttu ei kulkenut siten että mielestäni olisi treffeille kannattanut lähteä. Toisin sanoen, jutusteltava tuntui loppuvan jo 5 minuutin jälkeen Tinderissä. Suurimmissa osissa tapauksista tässä tosin oli ehkä vastapuolen nihkeällä suhtautumisella osuutta asiaan. Keskustelu oli yksin minun harteillani. Jotkut naiset sanovat että miehen nyt vaan kuuluu ylläpitää sitä keskustelua, siksipä on kovin vaikeaa aina tietää koska ei naista kiinnosta, ja koska vain halutaan että mies hoitaa puheenvuorot.

Aloitusviestiin kannattaa panostaa, se on selvää. Jos naiset saavat päivittäin useita yhteydenottoja, niin sanomattakin se "moi, mitä kuuluu" ei herätä erityistä huomiota. Tosin minullakaan ei ole mitään ratkaisua miten tuo avaus sitten pitäisi tehdä. Vähän kieltämättä itseänikin ärsytti kun naiset jättivät sen ekan viestin jälkeen jo vastaamatta. Olisivat nyt antaneet edes sen muutaman viestin verran siimaa katsoa miten keskustelu lähtee liikkeelle. Vaikka en hyvää aloitusta keksinyt koskaan, sen tajusin että se hyökkäys pitää tehdä toisella tai viimeistään kolmella viestillä. Yleensä kyselin niissä miten menee, itse tulin juuri suunnistamasta yms. harrastuksiin viittaavaa.

Tuosta viestien lähettämisen ajankohdasta en olekaan ennen kuullut. Vielä vuosi sitten kun sovellusta käytin niin muistaakseni ei edes näkynyt viestien lähettämisajat. Ja sitten naisten suusta olen kuullut myös sen, että viesti pitäisi laittaa heti matchin tultua. Kuulemma päivän/päivien vitkuttelu sekin on turn off. Ota nyt näistä selvää. Minun ohje olisi panostaa vain siihen viestiin kelloa katsomatta. Toki jos haluaa aamuyöstä viestejä kirjoitella, kannattaa tarkistaa oikeinkirjoitus. Ettei vaan tule niitä noloja olettamuksia sen hetkisestä kunnosta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Itsekin käytin Tinderiä melkein parin vuoden ajan. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli oksettavaa aikaa. Sellaista lakki kourassa-meininkiä.
Samat tuntemukset täällä, tosin yksi vuosi lisää Tinderin käyttöä. Eipä tuosta oikeastaan mitään jäänyt käteen, kahviteltua tuli ihan tarpeeksi monen kanssa, pari säätöä tuli, mutta siinäpä se. Itsessä varmaan vikaa, kun naiset halusivat lähes aina nähdä uudestaan, mutta lopulta juttu ei oikein johtanut mihinkään. 3kk pisin "suhde" ja sekin oli loppupeleissä ihan naurettavaa paskaa, koska menin ihastumaan ja nainen piti minua pankkikorttina. Onneksi tajusin lopettaa kesken ajoissa.

Kaiken maailman tinder-taktiikoita kun lukee, niin ei voi kuin nauraa. Itse olen oppinut sen, että olemalla oma itsensä pääsee hyvin pitkälle. Turha alkaa virittelemään mitään megavitsejä heti alkuun, jos ei kasvotusten pysty olemaan läheskään yhtä hauska.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Tai sitten aloittaa keskustelun tyyliin "Miten kesä on mennyt", mihin toinen voi helposti vastata vaikka käyneensä ulkomailla, festareilla tms, josta on helppo alkaa puhua musiikista josta pitää, matkustamisesta tms. Ei se niin hankalaa ole.

En usko että tuostakaan hirveästi jää jälkipolville kerrottavaa koska vastaus on 99% todennäköisyydellä "hyvin, sulla?" tai vastaavaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mä oon huomannut, että pienellä valkosella valheella avauksessa saa naisilta todella kivoja vastauksia. Esimerkiksi tulee jonnekin väliin tuputeltua seuraava: "pahemmin ei tule ketään lähestyttyä, mutta sulla on vaan niin kivat silmät, että se pakotti tulla kysymään miten päivä on mennyt" tai jotain tommosta. En tiedä miten tuo uppoaa sitten vanhempiin naisiin, mun kohderyhmä on kuitenkin palstan keski-ikään suhteutettuna varmaan aika nuorta eli hyväuskoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös