Kieltämättä samoja kokemuksia oli itsellänikin. Mulla oli kanssa sellasia kokemuksia että keskustelu saattoi tyrehtyä ihan typerään pikkujuttuun. Oon varmaan tarinoinu noi tähän ketjuun, mutta menkööt uudestaan. Toinen oli tykkäyksien perusteella kanssani samassa koulussa (kertoi profiilissaan opiskelevansa alaa X, muttei kertonut millä paikkakunnalla). Neiti aloitti keskustelun, kyseli ensin minun kuulumisiani ja juteltiin niitä näitä, taisi joululoma olla tekemässä tuloaan ja siitä riitti juteltavaa. Tuon jälkeen ajattelin kysyä että missä ja mitä mahdat opiskella, vaikkakin olihan tuo jo osittain profiilissa mainittu. Ajattelin etten anna ihan niin stalkkerin kuvaa itsestäni ja olen huomannut että naiset tekevät ihan tätä samaa, itse ainakin sain vastailla kysymyksiin joihin vastukset löytyivät suoraan profiilistani ja tämä oli minulle ihan fine. Tämä kysymys oli neidille liikaa ja töksäytti minulle takaisin että mikset lue profiilista sitä. Jotain koitin sanoa takaisin että oho, olihan tuo mainittu, mutta keskustelu ei enää tuosta startannut uudestaan. Alussa niin pirteä tyttö lopetti viestittelyn tuohon yhteen kysymykseen.
Toinen tapaus oli kuopiolainen lähihoitaja. Aloitin itse juttelemaan ja pitkään juteltiin kaikkea mukavaa, esim futiksen arvokisoista. Useampi päivä juttua riitti, vaikkakaan ei laitettu kuin ehkä muutamat viestit per päivä tahdilla. Sitten sattui tulemaan yksi päivä jolloin erehdyin kysymään mites menee, niin takaisin tuli sellainen vuodatusviesti että ihan perseestä kun meillä työkaveri saikutti ja joudun tekemään tuplavuoron. Tällä kertaa virheellisesti menin lohduttamaan että saatpahan hyvät ylityökorvaukset. Vastaus oli jotain että olisi tässä muutakin elämää kuin olla töissä. Parin tunnin päästä oli sitten mennyt ja poistanut minut matcheista.
Monesti taas kävi siten että hyvin alkanut keskustelu stoppasi aivan kuin seinään eikä ehtinyt mitään "riitaa" edes tulla. Ihmettelin pitkään mistä tuo mahtaa johtua ja mietin jo että bugittaako sovellus. Tähän ratkaisun keksin kun löysin nykyisen tyttöystäväni. Samaan aikaan minulle alkoi viestittelemään kaksi nuorta naista. Molemmat laittelivat minulle viestiä aika reippahasti, mutta toisen kanssa juttu sujui selvästi paremmin. Jossain vaiheessa huomasin että olin itse lopettanut keskustelun kuin seinään tuon hopeamitalistin kanssa kun keskityin itse tuon suosikkini kanssa keskustelemaan. Mitään vikaa siinä toisessakaan ei varsinaisesti ollut, keskustelut olivat ihan hyviä, mutta minkäs teet kun kilpailijasi kanssa ne ovat loistavia. Eikä tuossa oikein viitsi mitään läppää alkaa heittämään että sori jäit nyt kakkoseksi joten vastaan aika hitaasti. Parempi vain lopettaa ja olla hiljaa.
Tämä lopun pohtiminen voisi olla enemmän Naisasiat-ketjun kamaa, mutta menkööt nyt tähän. Naisten kanssa pikaviestittelystä on todella vaikea sanoa yhtään mitään mitä mieltä ovat oikeasti. Mulla on useampikin naispuolinen kaveri joilla on todella ärsyttävä tapa ikään kuin antaa täysin päinvastainen kuva viestittelyssä kuin mitä mieltä oikeasti ovat. Monesti olen todistanut tilanteita missä nainen tekstailee toiselle naiselle, nämä naiset eivät tule yhtään toimeen keskenään mutta jostain syystä pitää vetää hirveää kulissia. Viestit ovat pitkiä ja kehuvat kilpaa toisiaan, sitte samaan aikaan kun näitä viestejä näpyttelevät niin haukkuvat tätä viestittelykumppaniaan vieressä istuvalle kaverille. Tätä on tapahtunut usein ja useamman naisen kohdalla. Joskus on ollut koomista lukea Facebookista kun kaksi naista tykkäävät kilpaa toistensa profiilikuvista ja kommentoivat sinne "kaunein <3" settiä. Sitten selän takana sanotaan että ihan hirveä kuva, vaikka siitä piti käydä tykkäämässä ja kehumassa. En voi ymmärtää. Ja tämä toimii myös toisin päin. Itse olen säännöllisesti koittanut pitää yhteyttä näihin vanhoihin kavereihin vaikka enää ei nähdä juuri koskaan. Jos laitan kerran kolmessa kuukaudessa viestiä että miten menee, niin vastausta joutuu odottamaan tunteja tai jopa päivän, vaikka viesti on nähty ja whatsappissa ollaan jatkuvasti paikalla. Sitten se vastaus on joku yhden-kahden sanan mittainen viesti ilman hymiötä. "Ihan jees", "ei kummempia", "iha ok". Eikä edes kysellä kuulumisia takaisin. Sitten kuitenkin ollaan niin kaveria kun satutaan kasvotusten tapaamaan jossain. Vai onkohan sekin sitten sellaista samanlaista nuoleskelua ja seläntakana pahan puhumista mistä tämän kappaleen alussa kirjoitin. Tiedä häntä. Eipä kyllä yhtään harmita kun on tullut siivottua kavereista tuollaiset dramaqueenit. Miesten kanssa on paljon helpompaa. Puhutaan suoraan jos vituttaa, eikä tarvitse esittää muille että ollaan kaveria jos oikeasti ei olla.