Tuon takia itse pyysin ennen ainoita Tinder-treffejäni puhelinnumeron. Jos match katoaa niin saa yhteyden eikä tarvitse jahkailla bugittaako sovellus vai jänistikö tyttö.
Joku kysyi että pidättekö esittelytekstiä itsestänne Tinderissä. Minä havaitsin kesällä että kun todella panostaa profiiliinsa, niin matchien määrä kasvaa. Parit tuoreet kuvat, kännikuvat pois. Tekstiin sitten laaja esittely itsestäsi. Tosin Instagram-profiilini lisäsin, jossa noita kännikuvia jokunen kuitenkin on. Mulla oli mm ekana sellainen "omaperäinen fakta" itsestäni. Sitten kaikki perus missä asuu, mitä työkseen, mitä harrastaa. Taisin loppuun luetella vielä pari kiinnostuksen kohdetta jotka ei varsinaisesti ole harrastuksia.
Tuon profiilin päivittämisen jälkeen naiset aloittivat selvästi paremmin keskusteluja kuin ennen. Ennen saattoi näin käydä tahdilla kerran kuussa tai harvemmin, nyt lähes viikoittain joku nainen avasi keskustelun. Toki aika huonoja keskustelijoita nuo naiset olivat. Olisinko reilun kahden vuoden Tinder-urani aikana jutellut noin 40 naisen kanssa, ja kaikkien kanssa juttelu tyrehtyi jo ekan päivän aikana. Ei tullut sellaista oloa että treffeille kannattaisi lähteä kun jutut loppuvat jo tekstaillessa. Liekö naisilla sitten tullut parempi mies tarjolle ja minä olen jäänyt kiinnostuksessa hopeasijalle? Vai onko se sitten joku naisten meemi esittää vaikeasti tavoiteltavaa ja kiinnostumatonta. Minä ainakin kyllästyin niihin yhden sanan mittaisiin tympeisiin vastauksiin, en tiedä hätäilinkö sitten.
Kuitenkin, lopulta katiskaan osui sitten hyvä vonkale. Kiinnitin heti huomiota naiseen ja ajattelin että jos tästä tulee match niin aloitan jutustelun. Match tuli, ja päätin että laitan huomenna viestiä neidille. Noh, neiti ehti itse aloittaa ennen minua keskustelun. Juttu luisti heti, viestit olivat pitkiä ja kattavia ja toinenkin osapuoli vaikutti mielenkiintoiselta. Olisiko reipas viikko juteltu Tinderissä kunnes nainen kysyi minua ulos (joka kuulemma on harvinaisuus). Suostuin ja tässä vaiheessa siirryttiin Whatsappiin. Siellä jutustelu parani entisestään kun viesteistä sai aina ilmoituksen (Tinder ei aina jaksanu ilmoittaa uudesta viestistä), pääsi laittamaan kuvia yms. Treffitkin poikivat aina uudet ja uudet. Nyt molemmat ovat poistaneet jo sovelluksen. Kai tästä parisuhde tulee, tai on tullut jo.
Tinderistä ei lopulta kovin häävi vaikutelma jäänyt. Buginen paska. Keskustelun ohjelmisto täysin olemattoman huono. Kannattaa vain heti siirtyä whatsappiin tai facebookiin kun kykenee. Siinä olisi jollekin sovelluksen kehittäjälle loistava idea kun osaisi kehittää keskustelusovelluksen josta löydät Tinder-parisi. Parin etsintään Tinder on ehkä 3/5 sovellus, mutta jutteluun 0/5.
Kiitos 2014-16. Toivottavasti ei tarvitse tavata enää kyseistä sovellusta.