Eräs tinderin ominaisuus on, että se jaottelee ihmiset ulkonäön perusteella eri ryhmiin. Jos olet kuin perseestä vedetyn näköinen, niin tinder tarjoaa sinulle ensimmäiseksi myös perseestä vedetyn näköisiä ja vasta viimeisimmäksi pitkän selailun jälkeen näet ne missit. Jos taas olet ulkonäöllisesti keskivertoa ns. edustavampi, niin ensin näet "omaa tasoa" olevat ja vasta lopuksi ne mörököllit.
Jos siis joku valittaa että tinderissä naisten taso on alhainen, niin se kommentti kertoo enemmän kirjoittajan omasta ulkonäöllisestä asemasta.
Minua hieman jurppii kun minulle tinder tarjoaa ensimmäisen 50 profiilin aikana pelkkiä missejä ja kuitenkin tiedän ettei oikeassa elämässä niihin ole saumaa. Saa sitten vartin selata ennen kuin tulee vastaan oikeasti mahdollisia kumppaneita.
Lisäksi tunnuksen poistaminen heittää nykyään automaattisesti jonnekin tuonne mörökölliluokkaan. Aikaisemmin profiilin poistamalla ja heti perään uudelleen rekisteröitymällä pääsi ns. pakan päällimmäisten joukkoon ja näkyi ensimmäisten joukossa kaikille käyttäjille samalla alueella. Nykyään taas tämän kikan käyttäminen taitaa vain heikentään mahdollisuuksia.
Joskus profiilin poistamisella ja uudella tunnuksella sai lähialueelta parikymmentä osumaa nopeaan tahtiin, mutta nykyisin ei tule edes niin paljoa tykkäyksiä. Ja jos tuleekin, niin ne tulevat juuri näiltä mörökölleiltä. Hieman turhauttava koko sovellus tätä nykyä. Maksullisen version otin joskus pari viikkoa sitten, kun sai jostain koronatarjouksesta puoleen hintaan, mutta eipä tuolla tuota tulosta enää edes superliket. Tämän parin viikon aikana tullut laiteltua niitä se 5 per päivä, eikä yksikään superlike ole tuottanut yhtäkään osumaa. Vielä aiemmin talvella keskimäärin ehkä yksi kymmenestä superlikestä johti tykkäykseen.
Olen myös itse saanut pari supertykkäystä, mutta en ole missään vaiheessa nähnyt keneltä ne ovat tulleet eli eivät siis ole tulleet vastaan selatessani. Aikaisemmin nuo kai tulivat näkyviin heti ensimmäisenä, mutta nyt eivät välttämättä ollenkaan. Sovellus mainostaakin, että superlikellä saa 3 kertaa suuremman mahdollisuuden osumaan, mutta ei sekään takaa enää edes näkymistä sille superliken kohteelle. Jos mahdollisuus on muutoin joidenkin promillien luokkaa, ei se kolme kertaa suurempi todennäköisyys hirveästi lohduta.
En tiedä pystyykö tuota sovellusta enää "huijaamaan" mitenkään pysymällä esimerkiksi vähän pidempään poissa tms. Ennen tuli muutenkin tasaisesti osumia ihan hyvännäköisten kanssa. Tai en edes pyyhi oikealle kuin 5/5 ja 4/5 tapaukset. Tätä nykyä taas ei tule edes tykkäyksiä muilta kuin parilta mörökölliltä per päivä. Osumat ovat jo todella harvinaisia, kun taas aiemmin niitä tuli useita päivittäin, tiukallakin seulalla. Vaikka itse sanonkin, en kuitenkaan mikään mörökölli ole ulkonäöltäni ja olemukseltani. Ehkä jossain 3,5/5 jos näin voisi sanoa. Samoin kuin vertaan aiempaan aikaan, jolloin osumia kyllä sateli tasaisesti.