Mutta aika näyttää miten pitkään OSX:n käyttäjät naureskelevat.
Vinkki viikoksi, erinäisille UNIX-servereille on murtauduttu useaan otteeseen eikä pelkkä UNIX takaa mitään.
Riippuu paljolti käyttäjän taitotasosta ja sovelluskohteista, en ole itse koskaan huomannut OSX:issä mitään sellaista minkä takia minun pitäisi luopua vapaudestani tehdä mitä tahdon ja käyttää juuri niitä softia mitä tarvitsen.
Se on aivan yhdentekevää, vaikka OSX tarjoaisi 70 neitsyttä ja käyttöliittymän joka aktivoi suoraan aivojen mielihyväkeskusta, jos OSX:llä ei voi tehdä mitä mitä tahtoo.
Olen ymmärtänyt, että tarvitset Windowssin rajatonta laajennettavuutta ja kieltämättä muhkeaa ohjelmatarjontaa. Ja se on silloin selvää, että Windows on luonnollinen valinta. Ja on oikeasti paljon asioita peleistä CAD:iin ja musiikin masterointiin, joissa Windows on ehdoton.
Mutta esimerkiksi minulle, joka käytän lähinnä Microsoft Officea, Photoshoppia ja Final Cut Prota Macci hakkaa joka suhteessa PC:n 6-0. On minulla Windows XP myös Macissa ja Parallels desktopin avulla hiiren klikkauksella pyörähtää Windows OSX:n tilalle. Lähinnä Windows on Sound Forgea ja CorelDraw:ia varten.
Se, että OSX on UNIX mainitsin vain siksi, että nettiominaisuudet palomuureineen ovat luontevasti osa käyttöjärjestelmää. Usko huviksesi, ettei tavallinen tallaaja halua tietää yhtään mitään viruksista tai spywareohjelmista! On helpottavaa, kun voi paskat haistattaa kaiken maailman nortoneille tai zonealarmeille ja mitä kummallisia virityksiä nyt niitä onkaan?
Edelleen fakta on, että netissä ei vapaasti leviä OSX:lle YHTÄÄN haittaohjelmaa. Se on tämän päivän tilanne. Ja virusten leviämistä Macille on ennustettu kaksikymmentä vuotta. Missä luuraavat? Ja se on jättimäinen etu meille huolimattomille peruskäyttäjille, jotka eivät edes halua ajatella tietoturvaa.
Vielä OSX:n päivityksistä. Surkean Vistan päivitys hieman kelvollisempaan seiskaan on varmaan ilmaista?