Mä en tajua näistä nykyajan peleistä melkeimpä mitään, kun en ole ainakaan kymmeneen vuoteen pelaillut, paria poikkeusta lukuunottamatta. Pikkubroidille pitäis nyt ostaa pari PS2-peliä, ja mä kävin tänään kiertelee parissa kaupassa tutkimassa millaisia pelejä siellä oikein oli. Ja nyt tässä netissä katselen huvikseni lisää tietoa ja arvosteluja niistä. Mä en haluisi 10v pojalle ostaa mitään kaikkein rajuimpia räiskintä-, tappelu-, seksi- tai kaahauspelejä. Mä vein sille pari vuotta sitten yhden vanhan tietokoneen, johon asensin muistaakseni mm. Minebomberssin, RallySportin, Acrossin, Slicksin, Ski or dien, Wormssin, ja oman suosikkini Arcade Volleyballin. Ei se vissiinkään oikein innostunut. Tosta Wormssista löytyi kaupasta uudempikin versio, Worms 3D. Ja vaikkakin pelin ikäraja näyttää olevan vaan 3+, niin ainakin itselleni toi idea vaikuttaa kuvien perusteella melko vaikealta. Tai siis jos ammuttaessa pitää ottaa huomioon pystyakselin ja tuulen lisäksi myös vaaka-akseli, verrattuna siis siihen vanhaan versioon. Ja jos 3D.stä puhutaan, niin eikö siihen tarvii olla kolmaskin silmä, jotta sen pystyisi hahmottamaan. Multa löytyy vaan kaksi, plus toi yks jolla on ihan muu tarkoitus.
Toisena pelinä ajattelin Lego Star Warssia. Mutta ei kait noi vaan oo liian lapsellisia. Kun mun mielestä broidin ja sen kavereiden (noin 10v) kaikki muut pelit vaikutti olevan jotain k-18 pelejä. Mihin tää maailma on oikein menossa?, ja eikö tätä menoa näistä nykyajan penskoista joka neljännestä kasvaa kirkonpolttajia ja hautakivenkaatajia.
Nostinpa tän vanhan ketjun ylös, kun en tätä valitusta viitsinyt laittaa tohon "Seuraavan sukupolven pelikonsolit" -ketjuunkaan. Tää viesti kuulostaa varmaankin melko tyhmältä, mutta kun mä en ole perillä näistä uusimmista villityksistä.