Tietokone-/konsolipeliketju

  • 20 616
  • 174

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jeffrey kirjoitti:
Tietääkös joku, että koska tulee uusin NHL Hitz peli? Nopealla goooglettamisella en ainakaan itse löytänyt tietoa...

Niinpä. Eikä mitään vitun Pro:n tasoista virittelyä, vaan paluu takaisin kultaiseen kolmen miehen arcade-mättöön.

Paras peli ikinä!
 

Jeffrey

Jäsen
Fläppis kirjoitti:
Niinpä. Eikä mitään vitun Pro:n tasoista virittelyä, vaan paluu takaisin kultaiseen kolmen miehen arcade-mättöön.

Paras peli ikinä!

Tuossa Midwayn sivuja tutkiessani eipä pompannut mistään silmille mainintaakaan koko pelisarjasta. Eli pahalta näyttää, että tämä sarja on kuopattu ja unohdettu.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Koska ollaan tässä vaimon kanssa kuulemma lähdössä kaupungille shoppailemaan niin ajattelin että voisi vaikka katsoa jotain uusia pelejä. Hyllystä löytyy jo suht paljon eli mitään San Andreasta en ole hankkimassa vaan ajattelin että olisiko jatkoaikalaisilla mielessä yhtään "piilotettua helmeä", jota kannattaisi kokeilla?

Siis PS2:lle.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Champioship manager-sarja (nyt siis Football Manager) on peli, jota on tullut pelattua vuodesta -97 asti. Edes Civ:it ei pärjää pitkäikäisyydessa tälle pelille.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Up!

Neverwinter Nightsiin hurahtaneiden kannattaa olla hereillä. Titan Quest (gamespot.com) tulee ja räjäyttää pankin 26.6.2006 (eurooppa 30.6.2006). Demon perusteella loistava actionrpg tulee ainakin minulta viemään unet monelta yöltä. Kuola valuu jo nyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en tajua näistä nykyajan peleistä melkeimpä mitään, kun en ole ainakaan kymmeneen vuoteen pelaillut, paria poikkeusta lukuunottamatta. Pikkubroidille pitäis nyt ostaa pari PS2-peliä, ja mä kävin tänään kiertelee parissa kaupassa tutkimassa millaisia pelejä siellä oikein oli. Ja nyt tässä netissä katselen huvikseni lisää tietoa ja arvosteluja niistä. Mä en haluisi 10v pojalle ostaa mitään kaikkein rajuimpia räiskintä-, tappelu-, seksi- tai kaahauspelejä. Mä vein sille pari vuotta sitten yhden vanhan tietokoneen, johon asensin muistaakseni mm. Minebomberssin, RallySportin, Acrossin, Slicksin, Ski or dien, Wormssin, ja oman suosikkini Arcade Volleyballin. Ei se vissiinkään oikein innostunut. Tosta Wormssista löytyi kaupasta uudempikin versio, Worms 3D. Ja vaikkakin pelin ikäraja näyttää olevan vaan 3+, niin ainakin itselleni toi idea vaikuttaa kuvien perusteella melko vaikealta. Tai siis jos ammuttaessa pitää ottaa huomioon pystyakselin ja tuulen lisäksi myös vaaka-akseli, verrattuna siis siihen vanhaan versioon. Ja jos 3D.stä puhutaan, niin eikö siihen tarvii olla kolmaskin silmä, jotta sen pystyisi hahmottamaan. Multa löytyy vaan kaksi, plus toi yks jolla on ihan muu tarkoitus.

Toisena pelinä ajattelin Lego Star Warssia. Mutta ei kait noi vaan oo liian lapsellisia. Kun mun mielestä broidin ja sen kavereiden (noin 10v) kaikki muut pelit vaikutti olevan jotain k-18 pelejä. Mihin tää maailma on oikein menossa?, ja eikö tätä menoa näistä nykyajan penskoista joka neljännestä kasvaa kirkonpolttajia ja hautakivenkaatajia.

Nostinpa tän vanhan ketjun ylös, kun en tätä valitusta viitsinyt laittaa tohon "Seuraavan sukupolven pelikonsolit" -ketjuunkaan. Tää viesti kuulostaa varmaankin melko tyhmältä, mutta kun mä en ole perillä näistä uusimmista villityksistä.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Paha paikka, kyllä ton ikäset valitettavasti pelaavat pääsääntöisesti näitä GTA-sarjan pelejä ja vastaavia moraalittomia pläjäytyksiä. Hyviähän ne ovat ei siinä mitään. Varmaan joku autopeli tai vastaava vois iskeä paremmin tai sitten joku NHL2007.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brunberg kirjoitti:
Paha paikka, kyllä ton ikäset valitettavasti pelaavat pääsääntöisesti näitä GTA-sarjan pelejä ja vastaavia moraalittomia pläjäytyksiä. Hyviähän ne ovat ei siinä mitään. Varmaan joku autopeli tai vastaava vois iskeä paremmin tai sitten joku NHL2007.
Joo niin mä olen huomannut. Sillä vaan tuntui olevan melkein kaikki pelit autopelejä tai räiskintää, niin siksi ajattelin vaihteeksi jonkun muun tyylistä. Eikä se urheilusta tai niistä peleistäkään tykkää, niin mä varmaankin ostan sille jotain seikkailupelejä tms.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osta Beyond Good and Evil. Löytyy halpiksena pitkästi alta kympin ja on mitä mainioin seikkailu. Itse ainakin suosittelen lämpimästi kaikille
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Mites, löytyykös täältä Command & Conquer-pelisarjan ystäviä? Tämän kuun lopussa julkaistaan uusi Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Pelin demo on jo ladattavissa osoitteessa http://suomi.ea.com/games/9226/downloads/2529/

Itse kerkesin hieman kokeilemaan, ja onhan tuo pirun hienoa katseltavaa jälleen kerran. Pikkusen on ehkä kontrollit muuttuneet sitten Tiberian Sunin (Renegaden olen syystä tai toisesta missannut kokonaan), mutta ei mitenkään erityisesti. Samalla idealla kuitenkin edelleen mennään.

Kieltämättä tässä alkoi jo hieman polttelemaan, ja tässähän odottelee jo julkaisua ihan vesikielellä. Tiedä sitten saadaanko tästä Red Alertin voittajaa, mutta jokatapauksessa pitkästä aikaa itseäni kiinnostava julkaisu tällä rintamalla.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pam ja kunnon ketjunekroilua harrastetaan tällä kertaa!

Tuli tuossa viikonloppuna ostettua tuo Batman: Arkham Asylum peli boksille ja huhhuh kun on muuten koukuttava teos! Taistelusysteemi on helppo mutta monipuolinen, varjoissa hiippailu on erinomaisesti toteutettu ja maisemat ovat juuri niin tummasävyiset kuin bätmänissä pitää olla. Tusinapahisten dialogi sopii peliin kuin nenä nyrkkiin, Jokeri (Mark Hamill) on loistava, Batmanina on "ainoa oikea" Kevin Conroy. Pomotaistelut ovat, vaikkakin samaa kaavaa toistavia, erinomaisesti batman-teemaa mukailevia. Nokkeluudella ja nopeudella voitetaan enemmän kuin pelkällä voimalla.

Pelattavaakin tuntuu riittävän. Olisinkohan nyt sen kymmenisen tuntia ehtinyt peliä hakata, ja edistysmittarin mukaan olisi vielä saman verran jäljellä. En tosin tiedä, laskeeko tuo edistysmittari kaikki salaisuudet ja haastemoodin saavutukset tuohon mukaan, mutta nykymittarin mukaan varsin hyvä määrä tahkottavaa. Ja mikäs tuolla Arkhamin saarella hiippaillessa, kun näkymät ovat niin hulppeat.
 

Tuubii

Jäsen
Ehdottomasti paras urheilupeli tietokoneelle on NHL04. Ihmettelinkin tuossa jo, että miten sitä ei ole mainittu täällä. Pelihän on ilman modauksia aika kuraa, mutta modien kanssa nousee jopa parhaaksi EA:n peliksi ikinä. Modejahan peliin tehdään kokoajan, ja netissä pyörii nettiliigoja yms. Peli on vielä aika kevyt, joten ei tarvitse mitään supertietokonetta sen pelaamiseen ja sen saa vielä kaupasta alle 5e mukaan.

Vielä loppuun pieni intro-video modatusta NHL04: http://www.youtube.com/watch?v=BD8l3t7nk5U

Ja vielä kuvia:
http://pororr.shelli.fi/nhl04/
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ehdottomasti paras urheilupeli tietokoneelle on NHL04. Ihmettelinkin tuossa jo, että miten sitä ei ole mainittu täällä. Pelihän on ilman modauksia aika kuraa, mutta modien kanssa nousee jopa parhaaksi EA:n peliksi ikinä.
Noh noh, EA on kuitenkin julkaissut sellaisia helmiä kun Dead Space, Mass Effect, Syndicate ja viimeiset Ultimat mukaanlukien Underworldit... Uskallan väittää yhden nappilätkän (eihän tuossa edes ole tattiohjausta!) jäävän noista jälkeen, heh.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Noh noh, EA on kuitenkin julkaissut sellaisia helmiä kun Dead Space, Mass Effect, Syndicate ja viimeiset Ultimat mukaanlukien Underworldit... Uskallan väittää yhden nappilätkän (eihän tuossa edes ole tattiohjausta!) jäävän noista jälkeen, heh.
Niin ja nuo ovat urheilupelejä?

E: tai siis ainakin minä ymmärsin niin että puhuttiin edelleen parhaasta urheilupelistä...
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Niin ja nuo ovat urheilupelejä?

E: tai siis ainakin minä ymmärsin niin että puhuttiin edelleen parhaasta urheilupelistä...
Minä taas ymmärsin, että puhutaan siitä mitä kirjoitetaan, eli parhaista EA:n peleistä.

EA:han on muutakin kuin EA Sports.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Ehdottomasti paras urheilupeli tietokoneelle on NHL04. Ihmettelinkin tuossa jo, että miten sitä ei ole mainittu täällä. Pelihän on ilman modauksia aika kuraa, mutta modien kanssa nousee jopa parhaaksi EA:n peliksi ikinä. Modejahan peliin tehdään kokoajan, ja netissä pyörii nettiliigoja yms. Peli on vielä aika kevyt, joten ei tarvitse mitään supertietokonetta sen pelaamiseen ja sen saa vielä kaupasta alle 5e mukaan.

Vielä loppuun pieni intro-video modatusta NHL04: http://www.youtube.com/watch?v=BD8l3t7nk5U

Ja vielä kuvia:
http://pororr.shelli.fi/nhl04/

+1

Toi NHL 2004 modi on aivan kuningasjääkiekkopeli. Ja täältähän sen modin saa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Okei, tämä olikin vähän vanhempi ketju, edellinen viesti noin 13 vuoden takaa.

Onko täällä Fifa 23 pelaajia (PS4)?

Nuorempi poikani tuossa ihmettelee, että mitä pitäisi tehdä kun PS4:lla Fifa 23 peliä pelatessa tulee virheilmoitus "SSL Connect Error". Vanhempi poika kun pelaa samaa peliä niin mitään tuollaista virheilmoitusta ei tule.

What is up?
 

JeReTN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Okei, tämä olikin vähän vanhempi ketju, edellinen viesti noin 13 vuoden takaa.

Onko täällä Fifa 23 pelaajia (PS4)?

Nuorempi poikani tuossa ihmettelee, että mitä pitäisi tehdä kun PS4:lla Fifa 23 peliä pelatessa tulee virheilmoitus "SSL Connect Error". Vanhempi poika kun pelaa samaa peliä niin mitään tuollaista virheilmoitusta ei tule.

What is up?
En ole itse pelannut, enkä muutenkaan tuohon törmännyt. Ilmeisesti kuitenkin johtuu siitä, että et ole yhdistänyt PSN-tiliäsi EA tiliin.

Edit. Netistä löytyy helposti ohjeita tuohon yhdistämiseen. Ainakin jos englanti taipuu hyvin.

Tuossa vielä linkki EA:n sivuille, mistä näkee miten yhdistää.

 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No nyt.


Siitä vaan kaikki nohevat taistelijat verestään muistoja ja tulevat mosajonnet ottaan etiäisiä tulevasta!

 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Itsellä tulee pelattua nuo ns. isoimmat pelit konsoleilla ja aika pitkälti PCllä sitten Football Managerit ja indie/oldiet. Konepuolella kuitenkin jo selvästi vanhempaa laatua, joten edessä oli päivitys PC-puolelle. Mietin sitten miten tekisin tuon fiksuiten ja vastaan tuli kaverilla myynnissä ollut Steam Deck. Nyt noin kuukausi käyttöä takana ja pitää todeta että täydellinen laite meikäläiselle. Itse SD on tuo halvin malli, mutta ostin 512gb muistikortin ja nyt on tarpeeksi tilaa peleille. Mukana myös tuo telakka, joka maksaa satasen kun Valvelta tilaa.

Ja itse käyttöön. Meikällä on tuo SD-telakka suoraan kiinni telkkariin ja tuohon telakkaan yhdellä piuhalla itse Deck. SD tunnistaa mukavasti muita ohjaimia, ja itse käytänkin PS5:sen dualsenseä sohvalla makoillessa. Pelkkä tuo että saan telkkariin ja ohjaimella Steam-kirjaston käyttöön, tekee paljon meikäläiselle. Paljon on eri pelejä koetettu ja ihme kyllä pyörittää raskaampiakin pelejä oikein sujuvasti. Tietty PC-pohjainen, niin ei ihan nykykonsoleiden käyttömukavuuteen päästä, mutta lähellä ollaan. Meikäläisen pelimaku on välillä todella ”niche”, mutta oikeastaan kaikki kokeilemat pelit ovat toimineet hyvin. Yhdessä EA-pelissä (Gloomwood, Thief-faneille iso suositus) ei toiminut yksi näppäin, mutta saa helposti muutettua noita. Samoin Gordian Questia (toinen iso suositus) olen pelannut suoraan deckiä käyttäen sylissä ja todella hyvin sopii, vaikka onkin kookas verrattuna esim. Switchiin, ainakin omaan käteen.

Eli joo, lämmin suositus Steam Deckille täältä. En käyttäisi pelkästään kannettavana pelikoneena huonon akunkeston takia, mutta ns. PC-konsolina todella toimiva. Isot AAA-pelit meikällä tulevaisuudessakin konsoleilla, mutta pienemmät pelit helposti nyt Steam edellä.

Kuva: Jumalauta Fates Of Ortia sohvalta ja ohjaimella. Ai että,
 

Liitteet

  • 81F51686-B788-45AB-BDB2-DE4788AEA622.jpeg
    81F51686-B788-45AB-BDB2-DE4788AEA622.jpeg
    178,9 KB · kertaa luettu: 98

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli joo, lämmin suositus Steam Deckille täältä. En käyttäisi pelkästään kannettavana pelikoneena huonon akunkeston takia, mutta ns. PC-konsolina todella toimiva. Isot AAA-pelit meikällä tulevaisuudessakin konsoleilla, mutta pienemmät pelit helposti nyt Steam edellä.

Kuulostaa kiinnostavalta, vaikka ihan juuri nyt ei ole ajankohtainen hankinta. Mutta mites modaaminen, onnistuuko tuossa laitteessa? Steam Workshop nyt varmaan toimii ongelmitta, mutta entäs muualta kuten Nexuksesta ladatut? Modaaminen on kuitenkin ainakin itselleni olennainen osa PC-pelaamista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Kuulostaa kiinnostavalta, vaikka ihan juuri nyt ei ole ajankohtainen hankinta. Mutta mites modaaminen, onnistuuko tuossa laitteessa? Steam Workshop nyt varmaan toimii ongelmitta, mutta entäs muualta kuten Nexuksesta ladatut? Modaaminen on kuitenkin ainakin itselleni olennainen osa PC-pelaamista.

En ole itse vielä ehtinyt tutustumaan tuohon puoleen, mutta kyllähän porukka vaikka mitä saa onnistumaan deckin kanssa.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole itse vielä ehtinyt tutustumaan tuohon puoleen, mutta kyllähän porukka vaikka mitä saa onnistumaan deckin kanssa.
Googlailin vähän, ja ihan suoraviivaista se ei näytä olevan. Siinä on oma käyttöjärjestelmänsä, joten asiat eivät automaattisesti mene niinkuin Windows-ympäristössä. Manuaalisesti voi toki asentaa mitä vain, mutta sitten mod managerien kuten Vortex käyttö voi olla hankalampaa. Siis kaikki onnistuu, mutta se ei aina ole ihan niin helppoa. Ei toki modien kanssa muutenkaan...

Ei siis mikään ylitsepääsemätön ongelma, mutta huomioitava hankintaa harkittaessa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oli nyt niin osuva ketju omaan pelaamistilanteeseen, että kuvaillaan vähän missä itsellä mennään. Vähän samantapainen tilanne @mikko600 kanssa, erilainen ratkaisu. Aloin siirtymään jossain tuolla 2010 alkupäässä enemmän konsolipelaamiseen, kun jotenkin se helppous ja toisaalta tietyt pelit, joita ei PC:lle ollut vetivät sinne. Kuitenkin 2013 ostin parin tonnin pöytäkoneen ja silläkin siinä tuli pelattua, esim. The Witcher 3 tuli veivattua läpi sillä ja sitten jotain muita pelejä vaihtelevalla intensiteetillä.

PS puolella päivittäminen eteni PS3->PS4->PS5.

PC alkoi mennä siinä jo aika heikkoon ja hitaaseen kuntoon, no luonnollisesti 10 vuotta on paljon aikanaan hyvällekin koneelle. Mutta nyt sitten joulun alla innostuin ruveta vielä vääntämään siitä kalua. SSD kovo, Windows uusiksi ja vielä uusi, ei nyt ihan kärkipään, mutta sellaista parempaa keskitasoa tällähetkellä oleva näyttis (jonka vanhaan koteloon ja kokoonpanoon vielä pystyi pistämään). Muistia olikin tullut jo lisättyä lähes maksimiin 24 GB. Prossu on 4-ytiminen ja vielä ihan ok. Yllätyin itsekin kuinka hyvän tuntuinen tuosta vielä tuli näillä tempuilla.

Ja samalla yllätyin vähän siitäkin, kuinka kiva PC:llä on pelata pitkästä aikaa ja eritoten tiettyjä hiiriohjattavia strategiapelejä. Ei siitä oikein mihinkään pääse, että PS:nkin pelitarjonta on tietyssä mielessä vähän yksipuolinen. Nyt on avoinna laajempi maailma ja mikkisoftin konsoleiden XBox-yksinoikeuspelitkin PC:lle. Tällä hetkellä siis aika tyytyväinen omaan pelikonetilanteeseen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
No nyt.


Siitä vaan kaikki nohevat taistelijat verestään muistoja ja tulevat mosajonnet ottaan etiäisiä tulevasta!



Tietysti täytyy muistaa että homma on edelleen Early Access -vaiheessa, mutta tuskin ulkoisesti tulee hirveästi kehittymään. En toki ole peliin tutustunut vielä muuten kuin muutaman Tubettajan-pelivideoiden kautta. Hauska idea ovat nuo varusmiespalveluksen sivussa etenevät "sivujuonet", jotka on kirjoitettu aikalailla kieli poskella, oikeastaan harmi kun nyt YouTuben kautta on tullut jo nähtyä niistä osa(eivät ilmeisesti haaraudu pelaajan valintojen mukaan).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös