Tietokone-/konsolipeliketju

  • 20 695
  • 174

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Max Payne 2 olisi hankintalistalla, joko PC:lle tai PS2:lle. Eli onko tuo PS2 versio oikeastikin niin paljon huonompi kuin arvosteluista olen ymmärtänyt?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kukaan ei ole vielä maininnut tuota sangen kivaa Wolfenstein: Enemy Territorya. RTCW:n jatko-osaksi kaavailtu peli tyssähti "vain" nettipeliksi, mutta erittäin hienoksi sellaiseksi. Kaikki kokeilemaan, vaatii harjoitusta ja silti tulee polttimoon (ja reilusti).
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yleiskysymys: kukaan pelaillut Applen koneiden alla mitään uusimpia pelejä? (Halo, UT2003 etc.)?

Ja onko silmiin osunut kauppoja pk-seudulla, jotka moisia myisivät?
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Need For Speed Underground kysymys.

Sain lahjaksi NeedForSpeedUnderground pelin ja ratti/poljinhässäkän pc:lle. Peli on mukaansatempaava ja varsin toimiva ja realistienn ajettavuudeltaan. Myös grafiikka on upea katsottavaa. Meikäläinen kun on kova rattimies siviilissäkin, niin luonnollisesti etenin pelissä kohtuu nopeasti tasolta toiselle. Nyt sitten kun läpäisin radan nro 13 tjs. ja olin jatkamassa seuraavalle radalle, niin peli herjaa "You don`t have enough reputation stars. You need one more" tai jotain sinnepäin. Millä hemmetillä mä sellaisen saan?
Pelin pelaaminen tyssäsi tähän, jollei joku auta mua ny!


Toinen ongelma on Colin McRae Rally 3:ssa. Kuinka helvetissä saan auton ohjauksen (ratilla) tapahtumaan rauhallisemmin? Nyt kun kääntää rattia sentin, niin auto syöksyy suoraan mettään ja ajamisessa ei ole mitään järkeä. Taitavallekin rattimiehelle aivan mahdoton tehtävä.

Lisäksi olisi kiva kuulla, mitkä autopelit ovat palstalaisten mielestä parhaita ja kiinnostavimpia pc:lle. Voisin ostaa joitakin lisääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti Julli
Nyt sitten kun läpäisin radan nro 13 tjs. ja olin jatkamassa seuraavalle radalle, niin peli herjaa "You don`t have enough reputation stars. You need one more" tai jotain sinnepäin. Millä hemmetillä mä sellaisen saan?
Pelin pelaaminen tyssäsi tähän, jollei joku auta mua ny!

Hämärä juttu, itse on tullut pelattua Underground modea aika pitkälle, eikä tuollaista ilmoitusta kyllä kertaakaan ole vielä tullut. Olisiko sulla sitten liian vähän style pointseja tai jotain. Hankalampi homma.

Palatakseni ketjun alkuperäiseen aiheeseen, niin urheilun ystävänä tulee hakattua seuraavia: NHL 2004, FIFA 2004 ja NBA Live 2004. Lisäksi juuri tuota edellä mainittua NFS Underground -peliä, joka on kylllä melko helppo peli mutta ihan hauskaa ajanvietettä.

Kertokaas joku, kuka on asioista perillä, että mistä löytyisi hyvä verkkoliiga NHL 2004:n pelaamista varten?
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikille jotka pitävät Hack 'n slashista. Suosittelen lämpimästi Baldurs Gate Dark Alliance II ostoa.

Olen paljon jauhanut ykkösosaa mutta tämä kakkonen korjaa paljon ykkösen puutteita ja on huomattavasti parempi. Esimerkiksi kun ykkösosassa artserilla piti olla x+1000 nuolta kannossa jotka painoivat _paljon_, kakkososassa ei ole nuolia ollenkaan.

Valittavina on 5 erilaista hahmoa. Pelin saa ainakin PS2 (jolla itse sitä pelaan) sekä XBoxille.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
NHL 95

Heitetään tänne kysymys, josko joku osaisi auttaa. Eli kyseessä siis legendaarinen NHL 95 hockey -lätkäpeli ja se pitäisi saada toimimaan suht.koht uudessa koneessa, jossa on käyttiksenä WinXP. Kaverini oli tätä yrittänyt saada toimimaan, mutta kone oli herjannut jostain näennäismuistista.

Vaatiiko tällaiset vanhemmat pelit jotai emulaattoria tai jotain, jotta ne saa toimimaan uusissa koneissa?
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti Julli
Sain lahjaksi NeedForSpeedUnderground pelin ja ratti/poljinhässäkän pc:lle. Nyt sitten kun läpäisin radan nro 13 tjs. ja olin jatkamassa seuraavalle radalle, niin peli herjaa "You don`t have enough reputation stars. You need one more" tai jotain sinnepäin. Millä hemmetillä mä sellaisen saan?
Pelin pelaaminen tyssäsi tähän, jollei joku auta mua ny!


Toinen ongelma on Colin McRae Rally 3:ssa. Kuinka helvetissä saan auton ohjauksen (ratilla) tapahtumaan rauhallisemmin? Nyt kun kääntää rattia sentin, niin auto syöksyy suoraan mettään ja ajamisessa ei ole mitään järkeä. Taitavallekin rattimiehelle aivan mahdoton tehtävä.


Itse pelasin NFSU:n kolme kertaa läpi, neljäskin oli lähellä, kunnes meni hermot ja cd:t meni muutamaan sataan osaan. Kertaakaan ei tullut ks. ilmoitusta, mutta voisin kuvitella, että se johtuu siitä, että et ole voittanut kaikkia kilpailuja. Tai sitten se johtuu autosta. Kokeile vaihtaa auto johonkin toiseen. Muuta neuvoa en tähän hätään keksi.

CMR 3:ssa minulla oli samanlainen ongelma. Pääset säätämään rattia, kun menet options -> controlles (tjsp.). Valitset ensin näppäimet/polkimet ja sen jälkeen tulee mahdollisuus pienentää/suurentaa ns. kuollutta kulmaa. Mikä on sitten hyvä/oikea kohta, se selviää vain kokeilemalla.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti Julli
Sain lahjaksi NeedForSpeedUnderground pelin ja ratti/poljinhässäkän pc:lle. Peli on mukaansatempaava ja varsin toimiva ja realistienn ajettavuudeltaan. Myös grafiikka on upea katsottavaa. Meikäläinen kun on kova rattimies siviilissäkin, niin luonnollisesti etenin pelissä kohtuu nopeasti tasolta toiselle. Nyt sitten kun läpäisin radan nro 13 tjs. ja olin jatkamassa seuraavalle radalle, niin peli herjaa "You don`t have enough reputation stars. You need one more" tai jotain sinnepäin. Millä hemmetillä mä sellaisen saan?
Pelin pelaaminen tyssäsi tähän, jollei joku auta mua ny!

Ei ei, sitä autoa pitää tuunata. Eli rumentaa. Siis asentaa uusia valoja, spoilereita, madalluksia yms. Niistä saat katu-uskottavuuspisteitä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pieni offtopic kysymys: Käsittääkseni ps1 ja ps2 ohjaimet ovat keskenään yhteensopivia? Varmistuksena sellainen, että jos hankin ps2-konsoliin tarkoitetun ohjaimen, niin se toimii myös ps1-konsolissa?

-ipa rules
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: NHL 95

Viestin lähetti Ojo
WinXP. Kaverini oli tätä yrittänyt saada toimimaan, mutta kone oli herjannut jostain näennäismuistista


Kerro kaverille että kokeilee ottaa pelin pikakuvakkeesta propertyt esille. Sieltä löytyy kohta jossa pääsee muuttamaan ohjelman suoritusta.
Muistaakseni "Run in Windows 95/98/me/nt/2000 - mode".

K
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti Tommy
Ei ei, sitä autoa pitää tuunata. Eli rumentaa. Siis asentaa uusia valoja, spoilereita, madalluksia yms. Niistä saat katu-uskottavuuspisteitä.

Pakko kysyä... Onko sulla sellainen teini corolla tai muuten vaan tunning raaseri?

Mutta sitten asiaan. Kysytään asiantuntijoilta. Mikä on paras sota/räiskintäpeli jota voi pelata verkossa? Siis ei mikään strategia juttu vaan sellainen jossa saa ampua keverin hengiltä. Mitenkäs tämä "us army"?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti ipa rules
Pieni offtopic kysymys: Käsittääkseni ps1 ja ps2 ohjaimet ovat keskenään yhteensopivia?
Varmistuksena sellainen, että jos hankin ps2-konsoliin tarkoitetun ohjaimen, niin se toimii myös ps1-konsolissa?
Näin se on. Tai sanotaanko että ainakin ykkösen ohjain toimi kakkosessa.
Toisinpäin en ole testannut, mutta uskoisin että kun
kerran noinkin päin... Eli liitännät ovat samanlaiset.
 

tiikeri

Jäsen
Re: Re: Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti HABS #11
Mutta sitten asiaan. Kysytään asiantuntijoilta. Mikä on paras sota/räiskintäpeli jota voi pelata verkossa? Siis ei mikään strategia juttu vaan sellainen jossa saa ampua keverin hengiltä. Mitenkäs tämä "us army"?

En nyt välttämättä ole asiantuntija, mutta vastaan siitä huolimatta. Eli Call Of Dutya suosittelen jos haluaa tuollaista kunnon sotapeliä verkossa pelailla. Kyseistä peliä tullut hakattua tovi jos toinenkin ja voin lämpimästi suositella.

Sitten joku kyseli aiemmin vanhoja seikkailupelejä. Ainakin Runway - A Road Adventure niminen tuotos kannattaa hankkia, jos tykkää tuollaisista Monkey Island-tyylisistä peleistä. Ei vaadi koneelta paljoa ja muutenkin kaikinpuolin ihan asiallinen paketti.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielipiteitä..

Viestin lähetti HABS #11


Mutta sitten asiaan. Kysytään asiantuntijoilta. Mikä on paras sota/räiskintäpeli jota voi pelata verkossa? Siis ei mikään strategia juttu vaan sellainen jossa saa ampua keverin hengiltä. Mitenkäs tämä "us army"?

Batlefield 1942 vois olla aika kova sana,kaikki kaverit kehunu maasta taivaaseen,itse en ole pelannut,nähnyt vain kuvia.
Tietenkin nämä Counterstriket ja Day Of Defeat:it on ihan hyviä,samoin uusin Wolfestein..
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Re: Re: Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti HABS #11
Pakko kysyä... Onko sulla sellainen teini corolla tai muuten vaan tunning raaseri?

Mutta sitten asiaan. Kysytään asiantuntijoilta. Mikä on paras sota/räiskintäpeli jota voi pelata verkossa? Siis ei mikään strategia juttu vaan sellainen jossa saa ampua keverin hengiltä. Mitenkäs tämä "us army"?

Jos todellisen ja lähes täydellisen sota-kokemuksen haluat niin taitaa siihen olla vaan yksi mahdollisuus: WW2Online http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/index.jsp
Taistelu Ranskasta ja BeNeLux-maista. Mukaan on simuloitu aidot tankit, lentokoneet. Voi pelata jalkaväkenä, ajaa panssarivaunuilla, lentää lentokoneilla, seilata laivoilla. Grafiikka ei ole ihan tämän päivän pelien tasoa, mutta mikä muu peli tarjoaa kokoajan jatkuvan taistelun euroopasta? Mukana tuhansia pelaajia yhtäaikaan. Lähes kaikki mitä tuhoat aiheuttaa jossain päin maailmaa kiroilua. :)
Mikään todella hyvä ei ole ilmaista, ei tämäkään, hintaa tulee noin 9 euroa per kuukausi. Aina välillä pääsee peliin tutustumaan 1-4 viikon free trialeilla. Itseasiassa tällä hetkellä on suomalaisen Pelaaja-lehden ja Virtuaalilentäjät Ry:n tarjoama free trial menossa. Mukaan pääsee 2 viikoksi ilmaiseksi testaamaan osoitteen http://www.virtualpilots.fi/promot/ ohjeilla.

Itse olen puoli vuotta maksanut kyseisestä huvista ja seuraavakin puolivuotis kausi on maksettu.

Tervetuloa mukaan taistelukentille
-Kurkoo

edittinä ettei pääse unohtumaan niin, kyseessä on sota-simulaatio, eli ramboilulla ei pääse pitkään, osumia ei jalkaväki kestä montaa. Erilaisten ajoneuvojen panssaroinnit ja aseet on mallinnettu mahdollisimman tarkkaan jne.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti stiflat
Näin se on. Tai sanotaanko että ainakin ykkösen ohjain toimi kakkosessa.
Toisinpäin en ole testannut, mutta uskoisin että kun
kerran noinkin päin... Eli liitännät ovat samanlaiset.
Tähän vielä lisäyksenä sen verran, että ykkösen ohjain toimii kakkosessa vain silloin, jos ohjain on analoginen eli siinä on ne ns. 'tattiohjaimet'.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Re: Need For Speed Underground kysymys.

Viestin lähetti HABS #11
Mutta sitten asiaan. Kysytään asiantuntijoilta. Mikä on paras sota/räiskintäpeli jota voi pelata verkossa? Siis ei mikään strategia juttu vaan sellainen jossa saa ampua keverin hengiltä. Mitenkäs tämä "us army"?
Mielestäni edelleenkin paras nettiräiske on Counter-Strike. Loistava pelitasapaino, eikä niitä huijareita enää tunnu olevan niin kauheasti.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kiitos kovasti Tommi, Noutaja #9 ja Rygge.

Ongelma ei vielä kuitenkaan ratkennut. Olen jo meinaa säädelly sieltä oikeasti valikosta, mutta äly ei riitä tajuamaan mitä säädetään ja mihin suuntaan?
Colin mCrae 3:ssa olen kyllä kokeillut säätää näitä asetuksia sieltä "controllers" ja siitä eteenpäin "rotation" ja mitä muuta siellä nyt olikaan (mulla kun ei ole täällä duunissa sitä peliä, niin en nyt näe sitä). Epäselväksi jäi mikä näistä 3:sta harmaasta palkista on se, jota pitää säätää ja levitetäänkö niitä viivoja vai kavennetaanko. Sitten Shiftiä painamalla kun saa rukattua niitä sisempiä säätöjä, niin pitääkö niihen koskea? Olipa hemmetin sekavasti selitetty mutta puhun siis niistä harmaiden palkkien sisällä olevista viivoista joita voi liikutella suuntaan ja toiseen.

En melkein tajunnu ittekään mitä selitän *huoh*

NFSU:ssa olen kyllä ostanut kaikki moottoripuolen viritys heebeli mitä on ollu saatavilla ja kaikki kisat olen kyllä siihen mennessä voittanut. Voi olla, että joku kylkitarra on jäänyt ostamatta epähuomiossa. Kokeilenpa uudestaan.

Kiitos, kiitos vielä helvetisti avusta. Jos arvon Noutaja tai joku muu Colin McRae 3:sen osaaja vääntää mulle rautalangasta sen ohjauksen hitaammaksi saamisen, niin olen "taivaissa".

Julli
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Julli
Kiitos kovasti Tommi, Noutaja #9 ja Rygge.

Ongelma ei vielä kuitenkaan ratkennut. Olen jo meinaa säädelly sieltä oikeasti valikosta, mutta äly ei riitä tajuamaan mitä säädetään ja mihin suuntaan?
Colin mCrae 3:ssa olen kyllä kokeillut säätää näitä asetuksia sieltä "controllers" ja siitä eteenpäin "rotation" ja mitä muuta siellä nyt olikaan (mulla kun ei ole täällä duunissa sitä peliä, niin en nyt näe sitä). Epäselväksi jäi mikä näistä 3:sta harmaasta palkista on se, jota pitää säätää ja levitetäänkö niitä viivoja vai kavennetaanko. Sitten Shiftiä painamalla kun saa rukattua niitä sisempiä säätöjä, niin pitääkö niihen koskea? Olipa hemmetin sekavasti selitetty mutta puhun siis niistä harmaiden palkkien sisällä olevista viivoista joita voi liikutella suuntaan ja toiseen.

Julli

Juu itselläki meni 10min tuota miettiessä, mutta kun käyt parantelemassa sitä autoa niin niiden stylepointsien pitäisi kyllä nousta. Muistaakseni kunnon puskureiden laitto nosti stylepointseja roimastikki. Kokeilet lisätä kaikkea ja katsot sieltä alhaalta oikealta nouseeko ne pisteet. Ei oikeen enään muista mistä kaikista ne pisteet nousi. Se on kyllä tehty surkeasti se valikko missä autoa saa "komeammaksi".
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäpä aivan loistava 3D-ammunnan pelattava demo. Nimi on FarCry ja huhujen mukaan peli ilmestyisi keväällä.

Pelin kotisivut tässä. Ensimmäinen linkki vie Peliplaneettaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yritin löytää ongelmaani ratkaisua vaan ei tärpännyt, eli..

Mikä on vaivattomin tapa, jolla pääsen pelaamaan Easportin NHL-peliä SM-liigajoukkueilla? Tällä hetkellä käytössäni on Play Station 1, ja NHL2000. Ja vastaavasti tietokone, jossa uusimmankin pelin pitäisi pyöriä.

Siis, onko pleikkari ykköseen olemassa näitä päivityksiä vai kannattaako hankkia joku pc-versio, josta liigajoukkueet löytyvät? Uusimmasta versiosta ei vaan viitsisi maksaa itseään kipeäksi, etenkin jos peli on muuten pettymys. Mutta eikös ne liigajoukkueet ole jo vanhemmissakin nhl-peleissä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti teemu73

Siis, onko pleikkari ykköseen olemassa näitä päivityksiä vai kannattaako hankkia joku pc-versio, josta liigajoukkueet löytyvät?
Pleikkariykköseen ei ole muuta keinoa saada SM-liigaa, kuin rakentaa itse ne pelaajat ja nimetä ne ja kuvitella sitten että änärijoukkueet on SM-liiga tiimejä. Vaatii joustavuutta mielikuvitukselta ja myös tietynlaista hulluutta että jaksaa tehdä niitä pelaajia.

PS2:lle löytyy SM-liigaa uusimmasta EA:n lätkäpelistä. PC:lle on ollut saatavilla SM-liigaa jo useamman vuoden fanienkin toimesta sekä EA:n päivitysten muodossa. PC:lle lienee helpoin ja ennen kaikkea monipuolisin saada SM-liiigaa pyörimään, mutta vaatii kyllä sitten että löytyy sitä rautaa ja vääntöä koneesta kanssa. Ehkä vaivattominta on hommata PS2/XBox ja sille NHL 2004.

Edit: Pieniä korjauksia
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voisiko joku, jolla on 6-8 v jälkikasvua (tai joka muistaa ajan kun itse sen ikäinen), suositella jotain PS2 -peliä, jota tämänikäiset himona pelaavat? Voisi olla joku sellainen, jossa ei hirveästi veri purskahtele..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös