eh: Olen kanssasi yhtä aikaa samaa mieltä ja eri mieltä. Lähtökohtaisesti Ben-Amorin taklaus ei mielestäni ollut törkeä, vaan aika normaali törmäys ja yhtä hyvin se olisi voinut olla Semir itse, joka loukkaantuu. Toisekseen kohteena ei ollut taitopelaajistamme kukaan. Kolmanneksi HIFK on tällä kaudella kuitannut yleisesti ottaen mallikkaasti ja aina ei kaikki vain mene just kohdilleen. Jos kohteena olisi ollut Ville, seuraukset olisivat olleet ihan toiset. Sääli, mutta näin se on. Jos jokainen joukkue kuittailisi kolmos/nelos -ketjujensa jätkien loukkaantumisia, loppuisivat pelaajat pikku hiljaa kesken. Jos HIFK olisi viettänyt tämän koko kauden muniin puhallellen, olisi eilinen vituttanut. Mutta lätkää seuraava vierasjoukkueen fani voinee päätellä, että kuittaaminen on yleisesti ottaen ollut erittäin ookoo-tasoa, kun yhdestä tapauksesta ei välitetä. Näin päin se logiikka menee. Ei niin, että siihen turtuu, ettei koskaan maksella takaisin. Alpon aika oli juuri sitä ja vitutus asiaa kohtaan kasvoi eksponentiaalisesti ajan kuluessa. Jokaisen joukkueen pelinkuvan asiantuntijoina pidän edelleen kyseisen joukkueen faneja, jotka näkevät paljon isomman otoksen kuin yksittäisiä matseja näkevä vieras. Tämähän ei tietenkään estä vierasfania yleistämästä asioita koskien joukkuetta, jonka matseja hän ei yleisesti ottaen näe. Tämä Mikko Kivisen kokoinen dilemma kuuluu kaikessa outoudessaan jääkiekon ja muidenkin lajien ns. fanikulttuuriin. Jolla on ikävä kyllä vuosi vuodelta vähemmän tekemistä itse otteluiden kanssa. Yleistän tässä muina miehinä tämän koskemaan kaikkien joukkueiden faneja, myös HIFK:n. Minäkin saatan sanoa, että Kalpa se aina vaan neppailee - ja tosiasiassa näen noin 3kpl Kalpan matseja per kausi. Väittelyn toinen osapuoli on saattanut nähdä 42 kpl Kalpan pelejä siinä vaiheessa, kun intämme apinan raivolla.
Mitä tulee siihen, että kuittaaminen seuraavassa matsissa olisi "huonoa / väärin", niin kehottaisin seuraamaan NHL / AHL -maailmaa. Siellä kuittaamiset tapahtuvat yleisimmin nimenomaan jatko-otteluissa. Onko HIFK:lle kehitetty omat kuittaamissäännöt ohi varsinaisen kuittauskulttuurin ja onko nämä säännöt kehitetty sen lisäksi muiden joukkueiden fanien toimesta? Kyllä vaan, nauttikaamme tästä. Samaa mieltä olen siitä, että Semiriä olisi pitänyt yrittää kolata eilen vielä enemmänkin. Tosin pienestä kaikki on kiinni. Jos Semir ei olisi huomannut Lennun tööttiä, olisi tullut rumaa jälkeä ja silloin täällä olisi vikisty edelleen, että väärin kuitattu. Olisi pitänyt haastaa tappeluun, vaikka Semirin oma toiminta oli nimenomaan puun takaa tullut taklaus. Jos Liivik olisi hakenut Semirin nyrkkeilyyn ja saanut pataansa, sekin olisi ollut väärin. Jos Liivik olisi voittanut, sekin olisi ollut väärin. Eikä sillä väliä ole, jos reilussa tappelussa saa käkättimeen. Semir on itse hävinnyt Schnabelille tällaisen.
Kuittaamiskulttuurin yleisesti ottaen olen omaksunut NHL / AHL:stä ja kannatan tätä Ikan lausumaa: "Kuitti tulee aina. Se voi tulla seuraavassa matsissa, se voi tulla kuukauden päästä, se voi tulla vuoden päästä. Mutta se tulee aina". Hienointa on, jos asian pääsee kuittaamaan samassa matsissa, mutta ei se aina vaan ihan onnistu. Eilisen kaltaisia tilanteita sattui ennen muinoin niin paljon per matsi, ettei kukaan paljon paskaakaan nakannut. Mun piti oikeasti katsoa vielä uudestaan kovalevyltä mitä siinä oikein tapahtui. Muistan WANHAN ifk:n ajalta matsin, jossa Saipan kaveri teloi Hannekselta klabbin. Jokainen vierasfani, jonka mielestä HIFK teki kaiken ennen oikein, muistaa varmasti tämänkin tapahtuman, joka sattui Nordiksella ennen joulua. Eikös vaan? Good old days! Mutta niinhän se kuitenkin meni, että kun HIFK kävi joulun jälkeen Lappeenrannassa, Mäkkäri teki hammaspoiston aivan yllättäen tälle samaiselle Saipan kaverille ja sai jopa kaupan päälle erään toisenkin loukkaantumaan. Silloin ei valiteltu edes omien fanien toimesta, että asiaa ei kuitattu samantien Nordiksella ja silloin oltiin hyvin tyytyväisiä seuraavan Lappeenrannan ottelun annista. Näin se siis oikeasti meni n. 10v. sitten. Ei niin, että Mäkkäri olisi riehunut mielipuolena samantien. Kuten joka ainoa jokaisen muun joukkueen fani olettaa. Ja itse asiassa tietääkin.