Ti 17.9.2002 HIFK-Jokerit

  • 55 933
  • 457

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol


Minä en ainakaan ole luikkinut karkuun -:)

Ja ihan vaan vinkkinä heitän, että kysykääs nyt joku - Senior, JHag, Isaksson, joku muu - ihan suoraan Apelta itseltään: sanoitko tosiaan niin ja oletko siis sitä mieltä, että et hyväksy minkäänlaista hanskausta missään olosuhteissa.

Sinä ja Vakio ette kuulukaan viittaamiini tapauksiin. Päinvastoin, Vakio tässä yllä suoraselkäisesti tunnustaa virheensä. Tämä on keskustelua, jota pidän arvossa. Asioista voidaan olla eri mieltä ja ollaankin. Te ette aina ymmärrä IFK-aivoituksia ja me emme Jokereitten. Niin se tulee aina olemaankin.

Apen tappelukäsityksiin en ota kantaa, vielä. Toki seuraan tapausta ns 'haukan silmillä'.

Edellisessä kirjoituksessani aprikoin vain tapaansa hoitaa asia. Otteluiltana julkinen kritiikki omille ja toteamus, että aamupalaverissa puhutaan. Miksi? Olisi sanonut otteluiltana vain, että turhiin jäähyihin hävittiin erittelemättä asiaa enempää. Kyllä asiaa ymmärtävät olisivat tienneet, mitkä olivat turhia jäähyjä. Aamulla pelaajien korvat punottamaan palaverissa. Kyllä ne puhetta ymmärtää ilman, että se pitää ensin kertoa iltapäivälehdissä. Edessä pitää olla omien puolesta henkeen ja vereen. Niin minusta meillä oikeasti arvostetut valmentajat toimii. Annetaan ajan kulua, mutta tikari lähtee täältä heti, kun siltä tuntuu.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Vai niin. Väitin, että HIFK oli yössä ennen SW-parivaljakkoa ja vaipui yöhön sen jälkeenkin. TheAnimalin ja näköjään monen muunkin palstalaisen muisti on liian lyhyt viimeisen 11 vuoden tapahtumille. Aika moni HIFK-leiristä koittaa sumuttaa, että joo, molemmat ollaan yhtä plajon yössä. Höpö-höpö. HIFK on yössä. Ihan yksin... HIFK ja Jokerit ovat vertailussa todellakin aivan eri sarjassa. Seuraavassa HIFK:n ja Jokereiden sijoitukset 1992-2002 runkosarjassa:.

Koita nyt hyvä mies pysyä edes aiheessa, jos oikeasti haluat asiasta keskustella etkä vain lässyttää. Nyt puhut runkosarjan sijoituksista, joita ainakaan minä en ole edes kommentoinut.

Kommentoin tätä järjetöntä väitettäsi ja vertasin Jokereihin:
"Onko siis niin, että olkoon kuinka hyvä ja kokenut valmentaja tahansa, HIFK:ssa tulee lähes takuuvarmasti munilleen. Ja kun tulee, vika on tietysti aina ja vain valmentajan..."
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
TheAnimal kiisti asian tapansa mukaan - eläinhän kiistää kaiken HIFK-arvostelun, aina ja ikuisesti, aamen - ja valaisin häntä ja muita arvoisia palstalaisia pienellä asiaan liittyvällä tilastolla.

Niin, pitäisikö olla hiljaa kun Cobol kirjoittaa täyttä roskaa esimerkiksi HIFK:n budjetista? Väitit sen olleen viime kaudella suurin ja väitit sen olevan suurin myös tällä kaudella. Mutta aivan kuten jokainen voi huomata, niin suurin budjetti on jälleen kerran Jokereilla. Edes noin yksinkertaista asiaa et ole kyennyt myöntämään vaan siitäkin meni herne nenään, kun kirjoitin ettei väitteesi pitänyt paikkaansa.

HIFK:ta saa arvostella ihan vapaasti, mutta jos kirjoittelee täysin päättömyyksiä, niin todennäköisesti sitä myös joku IFK-lainen kommentoi.
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelikiellot

Saarinen sai sitten sen 2 ottelua, joten Rosaan verrattu lievä tuomio. Mielestäni kuitenkin sopiva ottaen huomioon, että kyseessä ensimmäinen ottelu.

Mäkiahon 3 ottelua sen sijaan on aika raju. Vanha maine painaa, vaikka sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Re: Pelikiellot

Viestin lähetti Kiekkojuristi
Saarinen sai sitten sen 2 ottelua, joten Rosaan verrattu lievä tuomio. Mielestäni kuitenkin sopiva ottaen huomioon, että kyseessä ensimmäinen ottelu.

Mäkiahon 3 ottelua sen sijaan on aika raju. Vanha maine painaa, vaikka sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.

Lievät tuomiot kaikille. Odotin vähintään parimatsia näille tappelupukareillekkin ja n. 5 peliä Saariselle. Ehkä linja on lieventynyt uuden kurinpitoryhmän myötä tai sitten nyt ruvetaan puhumaan HIFK vähennyksestä :-)

Mäkkäristä en kommentoi tähän ketjuun.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag


Oiva: Heitit sitten pienet ylenkatsovat Jumalat tänne ketjuun...:) Ihan ok sinänsä, mutta aika asiantuntematonta rinnastaa Vopatin ja Sandwithin urat/taidot/tarpeellisuus. Kritisoin siis ihan jääkiekkoon liittyvää viittaustasi, en mielipidettäsi, jota arvostan toki. Ugh.

Kritisoi vain. Kritiikkisi on nimittäin niin metsässä kuin voi olla. Tai oikeastaan en ymmärrä sitä. Ja sinä et ilmeisesti ymmärtänyt minua. Ja loppujen lopuksi aivan sama, minua kun ei todellakaan kiinnosta väittely Vopatin tai Sandwithin osalta.

Kritisoin tässä siis ihan minun asiantuntemukseeni liittyvää viittaustasi, en mielipiteitäsi, joita arvostan toki. Unnngh.

Oiva
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: Re: Pelikiellot

Viestin lähetti narri


Lievät tuomiot kaikille. Odotin vähintään parimatsia näille tappelupukareillekkin ja n. 5 peliä Saariselle. Ehkä linja on lieventynyt uuden kurinpitoryhmän myötä tai sitten nyt ruvetaan puhumaan HIFK vähennyksestä :-)

Mäkkäristä en kommentoi tähän ketjuun.

Mieli tekisi melkein avautua, mutta ei jaksa. Viime kausina ollaan kyllä puhuttu lähinnä narrivähennyksistä, kuten tiistain ottelun kyynärpäätaklaus päähän osoitti. Vaikka kieliposkella tuon kirjoitit, niin ei kuitenkaan ruveta tuohon hommaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pelikiellot

Viestin lähetti Kiekkojuristi
Saarinen sai sitten sen 2 ottelua, joten Rosaan verrattu lievä tuomio. Mielestäni kuitenkin sopiva ottaen huomioon, että kyseessä ensimmäinen ottelu.

Mäkiahon 3 ottelua sen sijaan on aika raju. Vanha maine painaa, vaikka sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta.

Tovottavasti Aallon jalka ja 'paha mieli' voivat jo paremmin.

Mäkkärin tuomio tuntuu kovalta, tilanteen telkkarista nähneenä. Pelitilanne, jossa kädet oli alhaalla. Itse taisi harmitella vauhtiaan, mutta pitäisikö jarrutella ennen kontaktia...

Vanha maine tosiaan taitaa painaa.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Perinteistä

Viestin lähetti matti&teppo

Vielä loppuun sananen itse pelistä ettei tule bannia. Saarisen huitominen oli pereseestä ja edes viiden ottelun pelilkielto ei olisi liian pitkä. Mailaa ei ole tarkoitettu pelaajan lyömiseen. Vopat ja Sandwith taas kehiin jo seuraavaan peliin. Jos tapellaan niin tapellaan sitten ilman mailaa, ja toivottavasti myös ilman tuomareiden käsissä roikkumista. Siinä saattaa tulla pahempaa jälkeä kuin itse rehellisessä tappelussa.

Hyvä kirjoitus ja näistä tappeluihin liittyvissä asioissa olen täysin samaa mieltä. Ja toivon todella että Jortikka&Moberg kaksikko olisi myös tätä samaa mieltä. Kun isot miehet lyövät toisiaan nyrkillä kuuppaan, ei tapahdu halvaantumisia, luiden katkeamisia(korkeintaan nenäluun) eikä mitään muutakaan vaaralliseksi luokiteltua vammaa. Sen vielä ymmärrän että kyseisestä matsista ukot heitetään pihalle mutta näiden pelirangaistuksien jakaminen on täysin turhaa.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Re: Re: Pelikiellot

Viestin lähetti Senior
Mäkkärin tuomio tuntuu kovalta, tilanteen telkkarista nähneenä. Pelitilanne, jossa kädet oli alhaalla.

Ainakin minun telkkarista katottuna kuva rupesi seuraamaan kiekkoa ja Mäkkärin taklausta ei näkynyt kuvassa. Sama voidaan totee myös nelosen urheilu-uutis clipissä, niiden kotisivuilla. Ei sen perusteella ainakaan voi alkaa tuomitsemaan tilannetta. Mutta jäljet Laamasen naamassa kyllä kertovat, että ei tainnut kovin puhdas taklaus olla. Eiköhän siellä ole se perinteinen Mäkiahomainen kyynerpää rävähtänyt suoraan naamaan.

Mitä tarkoitat vanhalla maineella? Sitäkö, että aina kun T. Mäkiaho talkaa niin kyynerpäät nousee korkealle? Eihän se ole koskaan osannut puhtaasti taklaa.

Edit: Mäkkärin tuomio (3 ottelua) tuntuu normaalilta. Olihan taklaus tosi ruma ja tämän kauden tuomarien teemoihin kuulu, että päähän kohdistuneiden taklausten 100% pois viheltäminen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Pelikiellot

Viestin lähetti narri

Mitä tarkoitat vanhalla maineella? Sitäkö, että aina kun T. Mäkiaho talkaa niin kyynerpäät nousee korkealle? Eihän se ole koskaan osannut puhtaasti taklaa.


Sinähän jo pyrit kysyttyäsi vastaamaan puolestani...

Jääköön siten Mäkkärin vanha maine Sulle selittämättä, jos et asiaa ymmärrä muutoin kuin ehdottamallasi tavalla. Jepjep narri, kiekkokeskustelua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
TheAnimal jatkaa samaa, outoa väistelyään. Eläin kommentoi mun kirjoitusta, mutta pistää aina aivan eri aiheen kommenttiinsa. TheAnimal on loistava verbaalikko, mutta samalla käsittämättömän onneton myöntämään sitä, että hänen HIFK voisi tehdä virheitä. Kas tässä Eläimen lähes uskomatonta kikkailua!

Kas näin. Minä kirjoitan:

Apen ja HIFK:n välille voi tulla ristiriitoja, mutta ongelmat ovat minusta enemmän HIFK:n kuin Apen sisällä. Jos suoraan sanotaan, HIFK:ssa ei ole vuosiin pärjännyt kukaan muu kuin Summanen-Westerlund. Ennen heitä HIFK oli yössä ja niin näyttää olevan sen jälkeenkin. Mälkiän mielestäni jo pilasitte - onko Ape seuraava. Onko siis niin, että olkoon kuinka hyvä ja kokenut valmentaja tahansa, HIFK:ssa tulee lähes takuuvarmasti munilleen. Ja kun tulee, vika on tietysti aina ja vain valmentajan...

Ja The Animal vastaa:

”Uskomatonta tekstiä narrileiristä.

Kannattaa käydä kysymässä mitä mieltä päävalmentajat ovat olleet kohtelustaan. HIFK on antanut kenkää kaksi kertaa, eikä kumpikaan potkituistakaan ole jakanut ensimmäistäkään katkeraa kommenttia. Päinvastoin esimerkiksi Lehkonen muistelee edelleen erittäin lämpimästi aikaansa HIFK:ssa.

Jostain syystä eivät muistele kovin lämmöllä aikaansa Jokereissa sellaiset herrat kuin Alpo Suhonen, Sakari Pietilä, Hannu Kapanen jne”



Eli kun minä kirjoitan ja kysyn HIFK:sta, The Animal haluaa keskustella – niin Jokereiden entisistä päävalmentajista. Miten hemmetissä ne Jokereiden ex-päävalmentajat liittyvät HIFK:n ongelmiin pärjätä edes jotenkuten liigassa ilman SW-poikkeusta?
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
cobol ja TheAnimal: Pitäiskö teidän kohta siirtyä tuonne yv- puolelle keskustelemaan? Aika henkilökohtaiseksi toi debatti meni.

Se on kyllä totta, että Alpo ei ollut ainoa narrivalmentaja, joka on 'kitissyt' potkuistaan. Mutta mikäli vertaillaan joukkueiden 90- lukua, Jokerit hallitsi IFK:ta täydellisesti muutamaa kautta lukuunottamatta. Se on kylmä fakta se.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TheAnimal


Niin, pitäisikö olla hiljaa kun Cobol kirjoittaa täyttä roskaa esimerkiksi HIFK:n budjetista? Väitit sen olleen viime kaudella suurin ja väitit sen olevan suurin myös tällä kaudella. .

Höpö-höpö. Taas. Kyllä Eläimellä on nyt todellinen hätä... MISSÄ olen väittänyt, että HIFK:lla on liigan suurin budjetti? En saletisti ole tuollaisia perättömyyksiä kirjoitellut!

Sen sijaan kirjoitin, että HIFK:lla oli viime kaudella liigan suurin pelaajabudjetti kun mukaan lasketaan kaikki ne joukkueeseen kuuluvat ja kuuluneet (pelaajat, valmentajat, ex-pelaajat ja ex-valmentajat) henkilöt. HIFK:n pelaajabudjetin tekee suureksi se, että palkkoja maksetaan vähän muissakin joukkueissa oleville... Asia vaan on näin, halusi TheAnimal sitä myöntää tai ei.

Todettakoon nyt sekin, että myös JHag kirjoitti samasta asiasta samalla sisällöllä kuin minä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Janos
cobol ja TheAnimal: Pitäiskö teidän kohta siirtyä tuonne yv- puolelle keskustelemaan? Aika henkilökohtaiseksi toi debatti meni.


Janos: itse tässä opettelen matsiketjuissa olevaa kirjoittelua, eikä minusta kumpikaan ole mennyt henkilökohtaisuuksiin. Kaksi osaavaa ja hyvää kirjoittajaa vaihtelee ajatuksia. Miksei sellaista voisi käydä matsiketjussa, jonka elämä kuitenkin loppuu heti seuraavan matsin jälkeen, sillä kaikki suunnistaa sinne?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Janos
cobol ja TheAnimal: Pitäiskö teidän kohta siirtyä tuonne yv- puolelle keskustelemaan? Aika henkilökohtaiseksi toi debatti meni.

No mä nyt vastaan duunista tultuani TheAnimalin uskomattomiin mun viestien väärennyksiin. Kai siihen mulla on sentään oikeus?
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Senior ja cobol: Tottakai on oikeus kommentoida toisen jättämiä viestejä. Liittyyhän nekin toki löyhästi matsiin. Ja näissä HIFK-Jokerit- matsiketjuissa on aina vähän tällaista tiettyä sähköä ilmassa, mikä on ihan hyvä homma. Mutta kaikki ei varmasti tästä nauti (?) Jatkakaa vaan minun puolestani..
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Sen sijaan kirjoitin, että HIFK:lla oli viime kaudella liigan suurin pelaajabudjetti kun mukaan lasketaan kaikki ne joukkueeseen kuuluvat ja kuuluneet (pelaajat, valmentajat, ex-pelaajat ja ex-valmentajat) henkilöt. HIFK:n pelaajabudjetin tekee suureksi se, että palkkoja maksetaan vähän muissakin joukkueissa oleville...

Näin sinä kirjoittelet. Kuten Tuomo Ruudun tapauksessakin.

Ja sitten menee herne tai appelsiini nenään, kun kaivetaan faktat esiin ja katsotaan kylmiä todistettavissa olevia lukuja. Seuran itse ilmoittamat ja tilinpäätöksestä löytyvät luvut ei kelpaa. Sen sijaan pitäisi uskoa Cobolin satuja, joita hän ei kykene todistamaan millään tavoin oikeaksi. Naurettavaa!

Väittää voi mitä vaan, mutta jos oikeasti haluaa edes jonkinlaisen uskottavuuden väitteilleen, niin kyllä silloin pitää kyetä todistamaan seuran itsensä ilmoittamat luvut vääriksi. Siihen sinä et kykene, koska ei kykene tilintarkastajatkaan, jotka eivät löydä sieltä minkäänlaista huomauttamista. Päinvastoin HIFK on hoitanut taloudelliset asiat erinomaisella tavalla.

Eikä ollut kyse pelkästään viime kaudesta. Oli kysymys myös tästä kaudesta. Väitit aivan suoraan kirjoituksessasi, että Jokerit ei kilpaile tällä kaudella SM-liigan kalleimman joukkueen tittelistä ja piikkipaikasta taistelevat HIFK ja Blues. Kirjoitus löytyy edelleen kolumneista, joten ei siinä pitäisi olla nokan koputtamista. Väite oli ja on edelleen yksinkertaisesti väärä.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti cobol
Eli kun minä kirjoitan ja kysyn HIFK:sta, The Animal haluaa keskustella – niin Jokereiden entisistä päävalmentajista. Miten hemmetissä ne Jokereiden ex-päävalmentajat liittyvät HIFK:n ongelmiin pärjätä edes jotenkuten liigassa ilman SW-poikkeusta?

Kaikella kunnioituksella arvon cobol, mutta tätähän tämä Hifk-Jokerit väittely on ollut aina, valitettavasti. Joka ainoan kerran kun joku "meistä" on esittänyt jotain kritiikkiä johonkin asiaan jokerileirissä, on vastauksena joku piikki siitä miten ko. asia tai kokonaan joku toinen asia on hoidettu Hifkissä. Ja sama päinvastoin.

Jos näen joskus sen päivän että Hifk-Jokerit väittely päättyy siihen että toinen osapuoli toteaa ilman pienintäkään vihtuilua että, "olet oikeassa, meidän pelaajapolitiikka on valitettavasti tämmöistä", tai jotain vastaavaa, ilman että jatkaa siitä vielä "mutta niin se on teilläkin kun vuonna 1&2 sitä ja tätä...", saattanen syödä sen hatullisen sitä ihtiään.

Eli tätähän tämä on, puolin ja toisin piikittelyä, minkäs teet. Sikäli Animalin vastaus ei ollut mitenkään poikkeuksellinen, vaikkakin varsinaiseen kysymykseen jäi vastaamatta/kommentoimatta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Sikäli Animalin vastaus ei ollut mitenkään poikkeuksellinen, vaikkakin varsinaiseen kysymykseen jäi vastaamatta/kommentoimatta.

Kysymys(?): "Onko siis niin, että olkoon kuinka hyvä ja kokenut valmentaja tahansa, HIFK:ssa tulee lähes takuuvarmasti munilleen."

Vastaus: "Kannattaa käydä kysymässä mitä mieltä päävalmentajat ovat olleet kohtelustaan. HIFK on antanut kenkää kaksi kertaa, eikä kumpikaan potkituistakaan ole jakanut ensimmäistäkään katkeraa kommenttia."

Mielestäni tuli vastattua ja kommentoitua, vaikka varsinaista kysymystä en kyllä nähnyt ollenkaan.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti TheAnimal

Mielestäni tuli vastattua ja kommentoitua, vaikka varsinaista kysymystä en kyllä nähnyt ollenkaan.

Nojuu, en "tutkinut" tilannetta niin syvällisesti, kommentoin vain tuohon cobolin viestiin sen verran mitä yleensä tapahtuu ko. tilanteissa, anteeksipyyntöni tästä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti TheAnimal


Kuten Tuomo Ruudun tapauksessakin.

Höpö-höpö. Kyllä sä jaksat. Ihmetellä täytyy sitä, että muuten fiksu kaveri on joko lukutaidoton tai omaa täydellisen blackoutin lähihistoriaan.

TRuudun tapauksessa kirjoitin tänne aivan julkisesti olleeni pahasti metsässä. Ei ollut edes mitenkään vaikea myöntää sitä, että olin väärässä TRuudun suhteen.

Sinä taas ET pysty millään myöntämään luvuin (sijoitukset liigassa) todistamaani väittämää vääräksi siitä, että HIFK oli yössä ennen SW-parivaljakkoa ja palasi yöhön heidän lähdettyään. Se ON 100 % fakta, ainakin toistaikseksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
masa & tepi räppäsivät asiaa, kättä lippaan heille ja Hakunilan Hurja-Mike kävi editoimassa kivan natsiviestinsä pois. Miksi? Anna palaa vaan, rupean kohta Vantaa-faniksi.

Oivalle:
Älä nyt siitä loukkaannu, että kun poikkeat ihan omasta aloitteestasi täällä kertomassa, että "tämä ketju on muuten vitun huono, koska minua ei kiinnosta jutella Vopatista/Sandwithista", niin jokunen tänne ketjuun kirjoittanut saattaa tästä kyrpiintyä. Olen nimittäin eri mieltä. Minusta tämä on erinomaisen elävä ja kaikkea muuta kuin hyssynhyssynkonsensus -ketjut, joita JA:ssa kyllä riittää niissä viihtyville. Minäkin voisin leikkiä The Godia ja käydä vaikka Kärpät 2002-03 ketjussa ilmoittamassa, että tämä on muuten vitun paska ketju, eipä paljon kiinnosta tonit ja tenkratit. Ja sitten lujaa rappuun. Ja vilpitön ihmetys, jos joku kritisoi lausumaani.
Kaikkiahan ei tosiaan kiinnosta, varsinkaan Oulussa, HIFK/Jokerit ikuinen debatti, eikä minua taas totta puhuen kiinnosta Ipa/Tappara -ikuisuusaihe. Mutta suon mielihyvin asiasta vääntämisen niille, joita se koskee. Enkä käy kritisoimassa, että onpa junttia veivata kumpi on parempi: Ojanen vai Helminen.
Mielipiteesikin siis oli tästä aiheesta aivan ja erittäin ok. Ymmärrän sinua. HIFK/Jokerit vääntö, jonka olennainen osa on Vopat/Sandwith -debatti, on varmasti tuskallista luettavaa asiasta kiinnostumattomalle. En vain pitänyt lainkaan ylimielisestä tavasta, jolla mielipiteesi kävit töräyttämässä.

Toinen juttu liittyi ihan jääkiekkoon - kun tämä nyt jääkiekkopalsta on. Olet Suljetun Osaston kirjoitustesi perusteella loistavasti sisällä jääkiekkomaailmassa. Sitä taustaa vasten on joskus outoa lukea juuri sinulta selkeitä tietämättömyydestä johtuvia mokauksia tyyliin Vopat ja Sandwith ovat molemmat yhtä paskoja pelaajia. Eivät ole, sen kertovat silmät ja tilastotkin. Vähän samaan tyyliin heitit joskus, että Benda ja Bednar olivat tasavahvoja. Tampio voisi sanoa noin. Et sinä, koska et ole tampio, vaan fiksu. En edes puutu kiekkoilullisiin asioihin sellaisten henkilöiden viesteissä, joista paistaa kilometrin päähän, että aiheesta ei yksinkertaisesti tiedetä mitään. Sinut lasken eri sarjaan. Joten tämäkin vitun narina ja valitus sinua kohtaan on tavallaan kehumista. Perkele.
Koeta nyt kestää. Ja kirjoittele useammin. Vittu. Senkin....(täydennä itse)

Ininästä on syytelty nyt lähes kaikkia Jokereissa ja HIFKissä käyneitä valmentajia. Nostaisin jääkiekkoinisijöiden joukkoon kuitenkin myös Hjallis Harkimon, joka on marmattanut milloin tähdettömästä liigasta, milloin otteluiden alkamisajoista, milloin kiukuttelevasta tsekistään, milloin erään puolustajan pelioikeuksista jne. Hjallista ja Apea yhdistää myös typerin moka, mitä joukkueenjohtaja/valmentaja voi tehdä: omien julkinen haukkuminen. Moni muistaa Hjalliksen marinat mm. -99 Jokereista, Janeckystä erikseen jne. Turpaan vaan omia, mutta omissa ympyröissä.
 

rafalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aallon loukkaantuminen

Heti alkuun täytyy todeta, että en ole nähnyt ko. tapausta, koska olen ulkomailla ja netin armoilla tiedon suhteen. Siksi kai tämä pieni ristiriita pistikin erityisesti silmään.

Iltalehden nettiversiossa kerrotaan Aallon loukkaantumisesta näin: otsikko on siis "Antti Aalto selvisi mustelmalla"

"Jokerien Antti Aalto selvisi mustelmalla Pasi Saarisen tiistaina antamasta mailaniskusta. Saarinen löi Aaltoa lujaa polvitaipeeseen. Aalto ei tarvinnut lääkärin hoitoa enää eilen.
- Ehdin vähän tilanteessa kääntää polvea. Se on turvonnut, mutta muuten ihan kunnossa.

Aalto ihmetteli Saarisen toimintaa.
- Isku tuli takaapäin, ihme juttu, sentteri kommentoi.

NHL:ssä vastaavasta tilanteesta olisi tullut iso hässäkkä. Vastustajien ykkös- ja kakkosketjun pelaajien telomisesta seuraa välitön kosto. Suomen kiekkokulttuurissa vastustajan tähtipelaajien satuttaminen tuntuu edelleen onnistuvan.

Jatkoajan raportissa taas luki "Sitten Pasi Saarinen sai kuningasidean ja huitaisi Jokereiden vaihtoaition edessä Antti Aaltoa pohkeille. Aalto tunsi kivun pohkeissaan ja jäi jäähän makaamaan. Kunnes palasi seuraavassa vaihdossa takaisin kentälle. Showmiehiä"

ELI: JOS Aalto palasi seuraavassa vaihdossa kentälle, ei kai loukkaantumisesta voida juurikaan puhua (siis paitsi jos aalto on SAATANAN kova jätkä, korkea kipukynnys jne.) Ihmetyttää myös tuo "Aalto ei tarvinnut lääkärin hoitoa ENÄÄ EILEN" Siis jos kaveri selvisi mustelmalla niin kuinka paljon siellä on lääkäri joutunut siellä alunperin häntä hoivaamaan? Jokereissa ei ilmeisesti turhia riskejä oteta. Samoin ihmetyttää lopun vertaaminen NHL:ään suorastaan vaatien poliisia kentälle. Muistuupa mieleeni monet kerrat, kun iltalehdessä on tuomittu aika rankasti tappelut. No kai sielläkin toimittajilla on yhtä vaihteleva linja kuin eri tuomareilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös