Viestin lähetti TheAnimal
Miten Suhonen voi siunata Vopatin tappelun, jos hän kerran ei missään tapauksessa hyväksy tappeluita?
Ei hyväksynyt, eikä hyväksy Vopatin tappelua. Ymmärsi kylläkin. Siinä on oleellinen ero, kun ajattelee sitä miten jatkossa toimitaan mikäli se Suhosesta on kiinni.
Älkää nyt poijat herranjestas ottako jotain lehdistölle annettuja lausuntoja näin kirjaimellisesti. Olisiko Apen pitänyt sanoa kaikille skandaalinhimoisille toimittajille että "Jees! Mä rakastan tappeluita! Niitä pitää saada lisää, ja jatkossa Hifk keskittyy niihin entistä enemmän!" Näinkö? Juu, oikein toimivaa politiikkaa.
Edelleen viime keväänä kun se helvatan tepsi-kanukki ajeli Juuson päälle, The Ape muistaakseni kommentoi sitä jotenkin näin: "NHL:ssä pelaaja X olisi kuollut". Onko tuo tappelua vastustavan miehen puhetta? Minun mielestäni Ape oli pelkästään ylpeä siitä että Vopat näytti kaapin paikan haastamaan tulleelle pelaajalle.
Kyllä Apellakin virtaa sama jääkiekkoilijan veri suonissaan kuin muillakin, sanoo sitten julkisuuteen mitä tahansa. Siinä vaiheessa kun joku "ansaitsee" saada käkättimeen, olen ihan varma että Ape tyytyväisenä katselee kun Vopat (tai joku muu) menee ja hoitaa homman.
Helvetti, joskus saisi ottaa sitä omaakin järkeä vähän käyttöön, eikä heti vetää katkerana johtopäätöksiä yhdestä vitun turhanaikaisesta lehdistötilaisuudesta.
Minä olen ainakin toistaiseksi oikein tyytyväinen Apen aikaansaannoksiin, ja voimme olla tyytyväisiä että meillä on kokenut ja ammattimainen valmentaja. Voi olla että pelifilosofiat eivät miellytä kaikkia, mutta ainakin pelaajien mielestä äijä vetää hyviä treenejä ja omaa erittäin kovan auktoriteetin (pelaajat kunnioittavat). PALJON huonommin voisi mennä tällä hetkellä jollain harjoittelija-päävalmentajalla, joita jostain ihmeestä meille on vuosian varrella tipahdellut useampiakin.
En sano kuuluvani "Apen suojelijat kaartiin, joka ei salli kritiikkiä", mutta kyllä tässä on mielestäni menty jo kohtuuttomuuksiin jonkun yhden/kahden kommentin perusteella. Ja se mitä Saarinen teki oli todella idioottimaista, olisi ottanut vaan numeron muistiin ja sitä rataa. En voi moittia Apea jos pinna oli tuon jälkeen vähän tiukalla, ja sanoi lehdistölle mitä ajatteli. Faktahan on että ilman tuota tempausta ainakin yksi piste olisi ollut niin kovasti paljon lähempänä, ehkä jopa kaksikin.
Ape ei tod. ole mikään neitikiekon ystävä, mutta ymmärrän erittäin hyvin että TURHAT jäähyt vain rikkovat oman pelin, ja antavat vastustajalle yliotteen -turhaan. Jos P.Saarinenkin olisi kunnon mies, hän olisi vetänyt Aaltoa nyrkillä neppariin, joka olisi ehkä antanut jopa vähän henkistä yliotetta meille. Tuo takaapäin mailalla huitominen ei mielestäni kuulu Hifk:n pelityyliin. Ja jos lähestyminen olisi tehty nyrkillä edestäpäin, tod. näk. Aalto olisi lähtenyt leikkiin mukaan, jolloin Pasi olisi saanut 2+5+20, ja Aalto 5+20. Lopputulos olisi voinut olla jotain ihan muuta.
Jos ns. "sikailulla" halutaan henkinen yliote, mikä on oikeastaan ainoa syy siihen, se pitää tehdä niin taidolla että oma joukkue ei kärsi siitä liikaa, mutta vastustaja saa vetelät housuun. Kuten ikuinen suosikkini Nielikäinen hoiti hommansa, "Mä oon täällä vaan sua varten", aivan loistavaa, ei jäähyä ja koko Tepsi jo valmiiksi vetelät housussa. Siihen kun iskee päälle kovan pommituksen ja tarpeen tullen on valmis tiputtamaan hanskat, niin homma toimii siten kuten sen kuuluukin.
Hifk:n kuuluu olla ISO, PAHA, KOVA, ILKEÄ, mutta EI TYHMÄ. Tämä on käsittääkseni myös Apen filosofia.