The Voice of Finland

  • 671 125
  • 2 823

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
En kauheasti ihmettelisi, mikäli englantinsa olisi korkeintaan tasoa "ralli".

No tottakai se on, koska kaveri oikeasti ajaa rallia : )

Ei ollut suuret odotukset tähän finaali-iltaan, mutta toisin kävi. Tasokas kattaus ja etenkin duetot yllättivät positiivisesti. Omaa suosikkia ei noussut näistä neljästä oikein missään vaiheessa, mutta tottahan toki sitä aina miettii omat toiveensa tuloksen suhteen ja tällä kertaa meni täysin nappiin. Harvinaista. Jennie ei olisi Miiaa haastanut millään, mutta kakkossijan (onko sillä tosiaan niin väliä, eipä juuri) hävisi tohon ylimieliseen biisivalintaan. Ei tollainen Las Vegas showroom spedeily vaan toimi isolle suomalaisyleisölle.

Neljäs kausi taputeltu ja seuraavaksi odotellaankin sitten viisuja. Ja kuten varmaan kaikki kuulivat lähetyksen aikana niin VOF:n viides kausi tulee taas ensi syksynä. Tähtivalmentajista toivon, että Monroen tie on käyty loppuun. Redraman jatkoa tuskin toivoo kukaan tässä maassa paitsi mies itse. Olli toivottavasti jatkaa ja Tarja jatkanee koska pitäähän voittoa päästä puolustamaan.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Voitto meni aivan oikein, kerrankin paras voitti. Nyt lähinnä odotellaan milloin jokin metalliyhtye pyytää Kosusta vokalistiksi ;) ja mitäs minä(kin) olen täällä sanonut tuosta Klemolasta: hän on täydellinen oppikirjaesimerkki artistista, joka vuorenvarmasti puhuttelee suomalaisten sielunmaisemaa riippumatta ikä- tai yhteiskuntaluokasta, tiesihän sen heti. Tuollaista uutta nuorta "jannetulkkia" kansa on kaivannut tanssilavoille varmasti jo pidempään..

Mutta kuten KupittaanVelho sanoo, niin sillähän ei ole mitään väliä kärkinelikossa miten sijoitukset menevät. Levyä voinemme odottaa heiltä kaikiltakin, ja sitten ratkaistaan se kuka unohdetaan suoraan ja kuka jää jäljelle..

EDIT:

Jennie ei olisi Miia haastanut millään, mutta kakkossijan (onko sillä tosiaan niin väliä, eipä juuri) hävisi tohon ylimieliseen biisivalintaan. Ei tollainen Las Vegas showroom spedeily vaan toimi isolle suomalaisyleisölle.

Aivan juuri näin. Kysymys näissä kilpailuissa on viime kädessä AINA siitä, kuka puhuttelee kansaa ja kuka ei. Eli mitä minä juuri pääsin sanomasta Klemolasta
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Miialta suvereeni esitys ja voitto meni oikeaan osoitteeseen. Onko se uralle samanlainen sinetti kuin Euroviisu-edustus, jää nähtäväksi. Hetki meni ennen kuin yhdistin "Bed on fire"-biisin Melodifestivaleniin, jossa se oli melkoinen outolintu pari vuotta sitten. Liian rajua ruotsalaisille. En tiedä mistä kipale oli VOF:iin bongattu, mutta oiva valinta joka tapauksessa!

Jani Klemola on kuin Elastisen iskelmää laulava veli. Levydiilin saamisessa ei tule olemaan ongelmaa, kun aiempi siloposkiprinssi Simo Silmu on jo keski-iän kynnyksellä. Jesperkin löytää myös taatusti levy-yhtiön itselleen. Juuri sellainen pöyhkeä kukkopoika, joita löytyy aina junnulätkässä jenkkien ja kanukkien ykköskentistä. Tämä siis hyvällä sanottuna.

Jennie ei vaan jostain syystä kosketa ja on tosiaan kuin Saara Aalto: teknisesti pätevää toimintaa, mutta katselija jää kylmäksi. Ehkä Amerikassa uppoaisi paremmin, mutta Suomessa läpilyöntiä ei näillä eväillä tapahdu.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Hetki meni ennen kuin yhdistin "Bed on fire"-biisin Melodifestivaleniin, jossa se oli melkoinen outolintu pari vuotta sitten. Liian rajua ruotsalaisille. En tiedä mistä kipale oli VOF:iin bongattu, mutta oiva valinta joka tapauksessa!
Siis biisihän on soitettu enemmän kuin puhki Radio Rockilla ja tämä naispuolisen Railion versio jäi jopa alkuperäisen jalkoihin.

Hevillä ei edelleenkään näköjään hävitä.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi myös olla, että Klemolan on pakko luottaa äidinkieleensä. En kauheasti ihmettelisi, mikäli englantinsa olisi korkeintaan tasoa "ralli".

Janihan sanoi jo ääni ratkaisee -vaiheessa suoraan, että "laulaa vain suomeksi, se on fakta". Englanti ei varmaan lähde edes vähää alusta, joten se oli sillä sitten päivänselvä juttu, että Ollin tiimiin päätyy (muistaakseni Tarja taisi olla toinen vaihtoehto).

Varsin ansaittu ja yllättävänkin ylivoimainen voitto Miialle. Itse odottelin ehdottomasti Jennietä kakkoseksi, mutta kuten jokunen jo totesikin, niin biisivalintoihinhan se ratkesi. Yö+Siltsu vastaan suurelle yleisölle tuntematon soul-veto kallisti vaa'an iskelmälaulajan puolelle. Mutta tuskinpa tuolla sijoituksella tosiaan lopulta väliä on. Viimeviikkoisella Vartiais-vedollaan Jennie olisi kuitenkin pyyhkinyt tänään Janilla lattioita.

Miten kokeneemmat TVOF-katsojat muuten vertailisivat näitä tämän kauden tähtivalmentajia aiempien kausien valmentajiin? Ihan hyvä ryhmädynamiikka ainakin, ja elintärkeää tuo, että tulevat keskenään niin eri genreistä. Onko homma toiminut valmentajien kesken ennenkin hyvin, vai onko sekaan mahtunut täysiä tunareita tai pahoja floppeja? Vaikea uskoa ainakaan Michaelin vaihtoon, jos mies vain haluaa jatkaa, sillä eikös tuo kuulu juontajan kanssa jo täysin kalustoon, ja turkulainenkin vielä. Mutta menisivätkö sitten Redrama ja/tai Olli vaihtoon?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jennie 3?!?

Paskaa.
Samaa huusin telkkarilleni tuossa kun äsken lopetin finaalin katsomisen (sori vaan naapurit). Mutta yksinkertaisesti Jennie ei ollut tänään parhaimmillaan ja oli aivan eri planeetalta viikko sitten. Yö uppoaa katsojiin varmasti ja itsekin tuosta duetosta pidin, se toinen biisi ei ollut kovin erikoinen ja vähän hohhoijaa kamaa. Jennien olisi kuulunut kauden kokonaiskuvaa katsottaessa voittaa, mutta finaalissa paras oli Miia. Onnea sinne ja ei kun ensi kautta odottamaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
"Minua kysyttiin jo. Olen mukana, Michael paljasti" - Näin Ilta-Sanomissa.

Olisin kyllä jo lähtenyt Monroen kohdalla harkitsemaan vakavasti vaihtoa, aikansa kutakin sanoi se ja se kun teki sitä ja sitä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
"Minua kysyttiin jo. Olen mukana, Michael paljasti" - Näin Ilta-Sanomissa.

Olisin kyllä jo lähtenyt Monroen kohdalla harkitsemaan vakavasti vaihtoa, aikansa kutakin sanoi se ja se kun teki sitä ja sitä.
Voi äh. Vieläkö tota saatanan vanhuudenhöperöyttä huikeeta vauhtia kohti kulkevaa höpöttäjää joutuu kuuntelemaan ainakin kauden? Olli toivottavasti jatkaa, mies yllätti aivan totaalisesti meikän ja nimenomaan positiivisesti. Tarjan ja Redraman voi heittää puolestani vaihtoon. Tilalle ainakin Samu Haber.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Nyt lähtee 5.kausi käyntiin. Axelin mukaan tietysti erityisen kovatasonen kausi tulossa, mutta eiköhän sieltä taas hyviä laulajia löydy
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Järisyttävää paskaa ainakin tuo eka esitys, mutta dumarit kääntyivät välittömästi "innoissaan". Jostain olin lukevinani, että julkkujen pentujakin tällä kertaa yllättäen mukana määkimässä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No joo, no jaa. Melkein arvasin mitä se taso tulee olemaan, kun Axl hehkutti niin perkeleesti yleistä tasoa tältä kaudelta. Se pikkutyttö oli täysi turhake ja pari muutakin kisaajaa oli selvästi tason alle. Lauluäänet ok, mutta tuo ei ole mikään Idols. Liljan olisin itse lähettänyt kotio, mutta Olli kuuli äänessä potentiaalia.

Lauri jäi parhaiten mieleen jaksosta. Tuossa äänessä on pirusti potentiaalia, kunhan menee jonnekin laulutreenaukseen/ammattilaisen hoiviin. Korkeat äänet kamalaa kuultavaa, mutta matalat hyvää. Ihan ok aloitus, mutta ei nyt mikään huikea.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä mitä kuuli, mutta laulaa se tyttö ei osannut. Suorastaan karmeaa. Ei minkäänlaista äänenhallintaa. Täysin epämääräistä ölinää.

Olin aivan varma ettei tuota ota kukaan riveihinsä, mutta niin vain Olli kääntyi.

Ehkä vituttavinta tuossa ohjelmassa on se, kun tuomarit arpovat että ottaako vai eikö ota, vaikka kyseessä on selkeästi huono esiintyjä
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joo-o, aika tavanomainen jakso. Monta ihan taitavaa laulajaa. Kuitenkin ainoa joka sykähdytti, oli itseään pianolla säestänyt kaveri. Kaunis ääni ja miellyttävän konstailematonta laulua. Harmi ettei päässyt jatkoon.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Oliko se punapartainen tukeva poika muutama vuosi sitten Idolsissa? Voisin vannoa että oli. Minulle kävi samoin kuin Maikkelille eli luulin kuuntelevani naista ja olin suuresti yllättynyt kun paljastui että olikin mies. Erittäin hyvä ääni pulskalla pojalla tai miehellä.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliko se punapartainen tukeva poika muutama vuosi sitten Idolsissa? Voisin vannoa että oli. Minulle kävi samoin kuin Maikkelille eli luulin kuuntelevani naista ja olin suuresti yllättynyt kun paljastui että olikin mies. Erittäin hyvä ääni pulskalla pojalla tai miehellä.

Eikös se ole ollut suomen ja ruotsin Idolsissa ja vielä useita kertoja. Ei ole oppinut että ei ole riittävän hyvä voittajaksi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No joo, no jaa. Melkein arvasin mitä se taso tulee olemaan, kun Axl hehkutti niin perkeleesti yleistä tasoa tältä kaudelta.

Vähän jo ihmettelin, että nopeestipa siellä joku on laittanut pätkää nettiin kun vasta julkaistiin treenipaikkakuvia.. Olikin GnR-ketju toisella välilehdellä.

Eikös se ole ollut suomen ja ruotsin Idolsissa ja vielä useita kertoja. Ei ole oppinut että ei ole riittävän hyvä voittajaksi.

Tasohan noissa jatkuvasti vain surkeutuu, joten tsäänssit vain nousee..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Voi jeesus miten raivostuttaa taas tuo kun AIVAN JOKAISTA on pakko hehkuttaa niin saatanasti, kääntyy tuolit tai ei. Kaksi edellistä (AC/DC ja tää kitaraisi) oli aivan kuraa ja silti hehkutus on luokkaa supertaitaja.

Huoh...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
BB-Iidakin sitten näemmä kisassa. Yllättävän kohtuullinen ääni, mutta mutta en tiedä jatkoon menosta sitten. Ei haittaa että jatkaa, ei olisi haitannut jos olisi lähtenyt kotio.

Edit: Eipä ollut erikoinen jakso tänään. Se viimenen rokkari oli ainoa joka jäi mieleen, eikä tuokaan nyt ns. tajuntaa räjäyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Katselen (tai lähinnä kuuntelen taustalla) tässä just eilistä jaksoa netistä. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen, että suurin osa kandidaattien valkkaamista biiseistä tässä ääni ratkaisee -vaiheessa on ihan helvetin tylsiä laahauksia? Makuasia toki kuka mistäkin tykkää, mutta itse kyllä kaipaisin vähän enemmän rytinää ettei nyt vallan nukahda. No tokihan oli pakolliset AC/DC:t ja Led Zeppelinit taas kehissä. Eikä siinä mitään vikaa, mutta vähän vois mielikuvitusta käyttää biisivalinnoissakin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kohta on Sara smokahontas Forsbergin sisko lauleloitsemassa. Liekö yhtä kova kuin isosiskonsa.

Edit. Ok, muttei kyllä erikoinen vrt. Sara.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Slovarit suomeksi, eikä jatkoon mitään mahdollisuuksia ikinä, koskaan, missään, mutta tulkitsehan messevää paskapoppia englanniksi ja tuomarit kusevat hunajaa, kuten äsken sen jonkun persehonttaksen pikkusiskokin teki. Eiköhän tämä riitä tätä skeidaa seuratessa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ensi jatkossa onkin sitten luvassa ehtaa iskelmää. Ja näemmä myös kotkalaisedustusta, eli paikallisen kuubalaisvähemmistön edustaja.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mamu Etelä-Afrikasta oli erittäin hyvä, samoin Ilari joku. Muuten taso oli aikas vaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös