Semifinaali-ilta. Pakko vielä palata viime viikon "puolivälieriin", kun tuli tuota tuossa aiemmin tällä viikolla katsottua. Ollin joukkueesta Minna avasi ja oli kyllä yksi tämän skaban heikoimmista esityksistä kautta aikojen ja varsinkin jos mietitään sitä missä vaiheessa skabaa jo kuitenkin mentiin. Nuori likka ja aika ajoin laulukin on ollut ihan jees, mutta nyt ei mikään natsannut. Ei biisivalinta, ei siihen tehty sovitus ja kun vielä sanat unohtui alussa niin sitten biisin loppuun mentiinkin vähän niin kuin frisbeeta jahtaava koira joka ei koskaan sitä frisbeeta kuitenkaan kiinni saanut. Olli halusi pitää suosikkityttönsä mukana näin pitkään, mutta kyllähän parempia laulajia jäi matkan varrelle kuin Minna. Maria lauloi Madonnaa ja pisti Ollin sanojen mukaan "bileet pystyyn". Pakko sanoa, että jos noi oli bileet niin noissa bileissä en haluaisi olla mukana. Aiemmin balladilinjalla vetänyt Maria yritti esitellä itsestään nyt menevämpää puolta, mutta metsään mentiin ja rytinällä. Kun ei ääni riittänyt niin se ei riittänyt ja se jäykkä lavaliikehdintä nosti ainakin allekirjoittaneen myötähäpeämittarit punaiselle. Jani jatkaa takuuvarmalla linjalla, ei loista, mutta ei kyllä petäkään. Mulle tulee äänestä ja olemuksesta mieleen nuori Janne Tulkki.
Semifinaalissa Ollilta siis Maria Höglund ja Jani Klemola. Veikkaan, että Olli antaa tasaisesti äänet molemmille ja antaa yleisön päättää. Ja sen yleisöäänestyksen vie murskavoitolla nimiinsä Jani, joka siis finaaliin. Jos joku ei vielä tiennyt niin Jani on vaikuttanut pitkään autourheilupiireissä ja se mitä mm. Facebookia olen seurannut niin tuolta osastolta tulee joka viikko aivan saat... mielettömän paljon ääniä. Niin myös tänään, Jani finaaliin.
Tarjan tiimistä viime perjantaina lauloivat Paolo, Miia ja Avin. Paolo oli alussa yksi mun suosikeista, mutta pari viimeisintä esitystä mennyt kyllä aivan penkin alle. En ymmärtänyt Stratovarius-hehkutusta yhtään ja Still Loving You viimeksi, no se ei vaan lähtenyt. Miia on ylivoimaisesti tämän tuotantokauden paras laulaja, mutta ainakin minun kohdalla tässä on vain yksi ongelma. Vaikka osaa laulaa niin mut jotenkin jättää aina kylmäksi. Jotain siitä vaan puuttuu, äänestä siis. Voi kun osaisin laulutekniikkaa paremmin tulkita niin osaisin kertoa paremmin mikä mulla siinä mättää : ) Avin on ollut yksi suurimmista yllättäjistä ja Tarjan tiimistä ehdottomasti se kuka on osannut muuntautua eri genreihin eikä ole vaan jämähtänyt yhteen ja samaan. Ehdottomasti ansaitusti näin pitkällä!
Semifinaalissa kolmikosta mukana Miia Kosunen ja Avin Alyasi. Mulla sympatiat Avinin puolella, mutta Miia menee heittämällä finaaliin. Ja toki on sen paikkansa ansainnut huolimatta siitä mitä edellä kirjoitin. Sehän on vaan mun mielipide : )
Redraman viimeiset kolme laulajaa olivat Jesper, Kaisa ja Sini. Tästä triosta kaksi ensinmainittua menivät semifinaaliin ja täysin ansaitusti. Sini yritti esittää jotain rnb-diivaa ja epäonnistui siinä todella pahasti. Ei toiminut laulu, ei toiminut lavaesiintyminen. Jesper on yksi mun suosikeistani ja tää siis ihan heteromiehen kommenttina : ) Joka skabassa on aina se pinkit kännykät kuumaksi saava wannabe-teinipoppari ja yleensä niitä yhdistää se, että ne ei osaa laulaa. Jesper on eri maata. Jo blindeissa oli loistava kitaroineen. Viime perjantaina biisivalinta oli vähintäänkin erikoinen, mutta niin vaan kaveri teki siitä hienon shown ja ennen kaikkea uskottavan shown. Kaisa on ollut myös alusta lähtien yksi suosikeistani, nyt tosin biisivalinta meni pahasti pieleen. Oikeasti Redrama, Villejä Lupiineja? Miksi?
Finaalipaikasta siis tappelevat Jesper Anttonen ja Kaisa Leskinen. Tästä parista tulee todella tasainen koska vaikka pinkit puhelimet paukuttavatkin Jesperin puhelinnumeroa niin Redrama antanee Kaisalle äänillään ihan hyvän etumatkan ja kyllähän Kaisakin tulee yleisöltä ääniä keräämään. Veikkaan silti, että Jesper finaaliin.
Ja lopuksi vielä "suuri ja mahtava" papereista omat näkemyksensä edelleen lukeva Michael Monroe. Jennie lauloi Adelea ja faktahan on, että kuka tahansa ketä osaa laulaa edes jollain tavalla, laulaa paremmin kuin Adele. Mutta sama homma kuin Miian kohdalla, ei Jennie vaan kosketa allekirjoittanutta vaikka taitava ja osaava laulaja onkin. Ei ole vaan kolahtanut missään vaiheessa tuotantokautta. En ostaisi levyä, enkä menisi keikalle. Ja kun vielä kirjoitan samat sanat Kimmo Blomista niin toteankin tässä kohtaa, että tämän vuoden VOF:ssa on kyllä laulajien osalta kova taso, mutta vaikka teknisesti nää onkin kovia tekijöitä, silti ne jättää kylmäksi, sitä jotain puuttuu. Kevin on mennyt Michaelin siivellä skabassa jo näin pitkälle. Ei kuulu suosikkeihini, mutta ei kyllä haittaakaan, että on näin pitkällä. Esiintymiskokemusta löytyy ja se näkyy ja onhan tässä äijässä muutakin kuin pelkkä Elvis-imitaatio äänessä. Viime perjantain yhteisesiintyminen Michaelin kanssa oli todellista ison luokan showta isolla ässällä.
Ja Michaelin tiimistä siis semifinaalissa Kevin Stocks, sekä Jennie Storbacka. Koska Michael tietää, että Jennie tulee keräämään äänivyöryn yleisöltä, eiköhän se taas pistä jotkut aivan käsittämättömät äänet Kevinin puolelle tyyliin 60-40, 55-45. Silti Jennie finaaliin, tosin ottaisin ilolla vastaan tästä parivaljakosta Kevinin finaalipaikan!
Eli veikkaan, että finaalissa viikon päästä voitosta taistelevat Jani Klemola, Miia Kosunen, Jesper Anttonen, sekä Jennie Storbacka. Mustana hevosena siis Kevin Stocks.