The Voice of Finland

  • 671 308
  • 2 823

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Tuotannon oma lemmikki on nyt sitten "taustalta tähtiin tarina" eli Kiia. Kasvutarina, sanoo punainen draama. Kasvutarina my ass. Näyttää hyvältä ja nyt battlessa lauloi ihan kivasti. Mutta kun Heidi vastustajana lauloi 100 kertaa paremmin ja aivan kuten kaikki muut tähtivalmentajatkin sanoivat, että parempi oli ehdottomasti Heidi. Mutta kun se lemmikki nyt pitää saada jatkoon niin tottakai Redrama sanoo, että Kiia. Onneksi kaappaus nähtiin, kaikki kolme halusivat odotetusti Heidin ja Tarjan tiimiin meni.

Mitään en laulamisesta ymmärrä, ilman sarkasmia, mutta minun korvaani Kiia oli aivan eri planetaalta. Ja nimenomaan paremmassa mielessä. Sillä hämmästelin kovasti miten Heidiä kaikki tähtivalmentajat kehuivat. Erikoista lurittelua, mistä ei saanut yhtään kiinni. #fiilisjuttuja

Tästä kaappaamisesta on tehty kyllä kasa paskaa. Jokainen tietää, että kaappaaminen on mahdollista, miksi hitossa Axelin pitää joka kertaa se toistaa ja tehdä siitä numero. Vaivaantunut ja kiusaantunut tilanne, aina. Miksei Axeli voi vain jatkaa "putoavan" laulajan haastattelua ja jos kaappaus tapahtuu, se tapahtuu? Saatana.

Toinen hassun hauska juttu on tuo katosta roikkuva mikki. Ei helvetti. Sanaton. Menee aina kanava vaihtoon sen ajaksi, kun Axeli juontaa laulajat lavalle. "LETS GEEEEEET REEEEEEEADYYYY TO RUUUUUMBBLLLEEEEE".
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Ootteko laskeneet montako kertaa ohjelmassa todetaan, että on "ihan mahtavaa" tai vähintäänkin "mahtavaa".

Kyllä te olette. Viimeksi n. 15 kertaa, se on aika paljon se. Kyllä mä silti katson.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootteko laskeneet montako kertaa ohjelmassa todetaan, että on "ihan mahtavaa" tai vähintäänkin "mahtavaa".

Kyllä te olette. Viimeksi n. 15 kertaa, se on aika paljon se. Kyllä mä silti katson.

Axel sanoi ennen "siistiä", mutta kun Aku Hirviniemi teki siitä parodian niin nyt se sanoo "mahtavaa"
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mulla menee nää ylikehut jo ohi korvista, samaa "ei kenellekään pahaa mieltä"-ylikorostuspaskaa saanut kuulla jo vuosikaudet niin Voicessa, Talentissa, kuin Idolsissakin. Ei sillä että Talentia jaksoin katsoa koko Suomen historiassa vain kaksi kautta ja nekin katkonaisesti.

Viimeinen "rinkijakso" katsottu ja osasta jatkaneissa samaa mieltä, osassa en voinut ymmärtää mitä tapahtuu. Maria olisi saanut lähteä kotio, Hilja oli parempi mun korvaan, mutta Olli otti jostain käsittämättömästä syytä Höglundin jatkoon. Eka pari mulle sinänsä sama, mutta itse olisin jatkanut Saran kanssa ennemmin. Toisesta parista Diana jatkoon, koska Redramalla oli kans vaikeeta pomojen kanssa ja koska ei tykännyt biisistä sen kuuli kun lauloi biisiä? Mitä vittua nyt, ei saatana mitkä perusteet jatkoon menolle. Nenäkiekumista mun korvaan se Dianan laulaminen oli ja vieruskaveri vei tuon kohtuu selvästi. Seuraavassa parissa ei Annabellan ja Björnin väliltä Michaelin valinta yllättänyt ja Björn jatkoon olisi noista kuulunutkin. Hiljan ja Marian veto oli kaunista kuultavaa ja aikalailla paras näistä kaksinkamppailu-jakson esitysistä.

Seuraavana sitten Gunnareita, mitä vittua nyt Tarja? Meneekö vähän yli nää "vaikeat kisabiisit". Gunnareita saa laulaa tällä pallolla tasan yksi ihminen ja se ei ole kumpikaan noista, melkoisen karmeaa kiekumista molemmilta, mutta Keviniltä puhtaampaa laulamista, joskin myös tylsempää. Kevin olisi kyllä saanut jäädä kaappaamatta, verrattuna edellisiin vaihtoehtoihin, mutta kai tuo sitte on ns. "Michaelia"? Seuraavaaksi sitten tylsä rallattelu, jossa kerrotaan kisan yhdelle lupaavimmista ja aivan väärään leiriin joutuneelle rokkarille että joo, seiso sitten paikallas siä lavalla kuin tikku paskassa. Redraman toivottavasti ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä ohjelmassa, Samu Haber tilalle kiitos. VMP. Viimeisestä parista meni ihan oikea jatkoon, Amanda.

"Vähän" myöhässä tuli jakso taas katsottua, mutta eipä täällä näemmä kukaan ole mitään kommentoinut, joten kommentoidaan nyt sitten kun tää oma tuomarointi on kohtuu kivaa puuhaa. Illalla sitten eka live.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä kyllä katsoin viime jakson parin tunnin jälkilähetyksenä, mutta tapanani on usein kommentoida sangen myöhään.

Eniten tällä kertaa vituttaa biisivalinnat. Erityisesti Tarjalla aivan kauheita valintoja. Huvittavaa oli se, että ekan kaksintaistelujakson jälkeen alettiin vaimon kanssa luetella loppuunkulutettuja pop/rock-"klassikoita" jotka sopisivat linjaan. Niistä sitten pari toteutuikin myöhemmin. Huh.

Yleensä mielestäni kaksintaistelut ovat olleet ohjelman parasta antia. Ainakin silloin kun vastakkain ovat kaksi laulutaitoista kilpailijaa ja sovitukseen on ympätty riittävästi stemmoja jne. Nyt ei oikeastaan yksikään esitys ollut mikään hiuksia nostattava - toki se trio-esitys ekassa jaksossa oli kova.

Katson loputkin jaksot, mutta parhaat palat ovat luultavasti takanapäin - vähän niin kuin tämän kauden IFK:lla.

edit. typo
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli kyllä aika jäätävän paska Michaelin eka esiintyjä Tina? Luulin katsovani Idolsin ensimmäisiä koelauluja.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta tänään on paria paria (heh) lukuunottamatta ollut järjettömän hyvä taso.

Kimmo Blom veti Queen-kortin ekan kerran, Ari Puro tekee comebackin ja Paolo on loistavasilmäinen elastisääninen hobitti. Lappalaislapsi-Minna on aivan suvereeni.

Tämäkin on hienoa viihdettä. Nelonen on onnistunut saamaan tästä pois turhan jenkkilätinän.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Tämä Kaisa Leskinen erottui helmenä massasta. Päässä soi vieläkin ääni ratkaisee -jaksossa laulettu Songbird. Kuka ylipäänsä täällä takapajulassa osaa valita laulun niin upealta yhtyeeltä kuin Fleetwood Mac. Pelkästään sillä ansaitsisi koko kisan voiton.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Heittäkää toi Monroe oikeasti helvettiin tästä ohjelmasta, niin väärä jätkä väärässä ohjelmassa kuin olla ja voi. Vituttanut alusta lähtien ja ei taas päästy tuotantokautta ilman, että jamppa vetelee jossain ihan muissa maailmoissa. Puhun siis tästä Sara vs Björn kaksintaistelusta josta Monroe meni ja valitsi jälkimmäisen. Saralta aivan mieletön veto ja on koko ajan parantanut, mutta niin vaan flegu ihan_jees_laulaja valokuvaaja piti päästää jatkoon. Sara koki kyllä sellaisen oikeusmurhan tossa kohtaa ja "yllätys, yllätys" tää sattui taas kerran Monroelle. Tossa valinnassa ei ollut esitysten kanssa mitään tekemistä. Jostain syystä tää Björn on kolahtanut Monroeen enemmän ja jatkoon mennään vaikka vetäisi miten paskasti. Juuri tässä on iso syy lopettaa tämän rokkikukon taival tässä ohjelmasarjassa tähän tuotantokauteen.

Nyt ne oli jopa tehnyt sille lunttilapun mistä se luki arvioita omista artisteistaan. Voi vittujen kevät mitä puuhastelua...

Edit. Jatkan vielä sen verran aiheesta, että miksi näitä kaiken maailman knock out ja muita eri vaiheita edes järjestetään, kun yksi tuomari joka vuosi raiskaa ne kuitenkin omalla toiminnallaan? Miksi tämän parin Sara-Björn piti edes nousta lavalle, kun Monroe oli jo paljon aikaisemmin päättynyt kumpi näistä menee jatkoon? Ja kun ei noi Björnin aikaisemmat vedot kuitenkaan mitään niin järisyttäviä ole olleet, että niillä ratsastaisi jatkoon vaikka vetää oman vetonsa aivan vihkoon ja vastustajan veto on tasoa illan paras. Saran esityksen jälkeen Logomon yleisö antoi raikuvat suosionosoitukset ja täysin aiheesta. Facebookin puolella tykkäykset on Saran eduksi luokkaa 500-100 ja 98,9 % viesteistä ihmettelee tätä nyt nähtyä ja koettua ratkaisua.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ai tämä vai...

"Mä oon tosi pahoillani, antakaa anteeksi, antakaa anteeksi... mun sydän sanoo, että Björn".

Tosi hyvin upposi joo. Kertoo paljon siitä millä avuilla Monroen tiimissä mennään jatkoon. Ja ei ollut ensimmäinen kerta.

Tässä ei ollut mitään tekemistä esitysten tai musiikin kanssa. Ja tosiaan, ei ollut Monroen kohdalla ensimmäinen kerta.

Aivan kuten moni Facebookin puolella kirjoitti niin taitaa olla Monroella pahoja asenneongelmia naisrokkareita kohtaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tosi hyvin upposi joo.

Satuin näkemään juurikin tuon Monroen joukkueen lauleskelun ja kieltämättä siinä vähän leuka loksahti hämmästyksestä, kun Monroe valitsi jatkoon kilpailijoista huomattavasti heikommin vetäneen, koska oli ilmeisesti päättänyt niin jo aiemmin. En tätä kisaa sen kummemmin seuraa, mutta en oikein ymmärtänyt tuota. Tuon pudonneen mimmin mahdollisuudet jatkoon olivat aika tasan nolla, vaikka tässä vaiheessa pesikin kilpakumppaninsa kuusi-nolla.
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta tuo Monroen "sydän käski" perustelu on semmoinen että ei sitä käy kenenkään kiistäminen ja nythän avaimet
oli yksin hänen käsissään.

Vaikka minäkin olin erimieltä niin aivanhevonvitunsama sille koska Michael on päälikkö

Ja eiköhän sieltä tuollekkin visalle koku voittaja löydetä.
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Monroen "sydän" on käskenyt joskus ennenkin hyvin erikoisesti. Naisrokkareita vastaan "sydämellä" ei näytä kuitenkaan olevan mitään vastaan, vaan lähinnä markkinavoimat puhuvat. Näin tapahtui 2012, kun ylivoimainen kansan suosikki Mikko Herranen putosi jatkosta: "Noin puoli tuntia myöhemmin Monroe jakoi omat pisteensä Mikko Herrasen ja Saara Aallon välillä niin, että Herranen sai 30 ja Aalto 70 pistettä." http://www.voice.fi/musiikki/is-koh...ndin-mainostauolla/1/37531?r=1&device=desktop
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Manasin eilen jo etukäteen sitä, että ohjelman parhaat palat lienevät tämän kauden osalta takanapäin. Väärässä olin! Eilen oli sangen tasokas ilta, näytti joku muukin olleen samaa mieltä.

Ainoa oikeusmurha oli tuo Saran pudottaminen. Näköjään tuo Björn on tämän kauden leeangel. Ihan sinänsä laulutaitoinen, mutta jotenkin sellainen persoonaton minun makuun. Michaelilla on jostain syystä fiksaatio tällaisiin miespuolisiin laulajiin, jotka lähinnä tekevät pastissia jostain geneerisestä pop-rock-tähdestä. Harmi. Sara oli yksi mun suosikeistani.

Illan ehdoton kohokohta oli Kaisa Leskinen. Luoja miten taitavaa äänenkäyttöä. Ja ne kohdat kun lauloi matalalta, huh! Ei voi sanoa että Kaisa olisi mennyt meikäläiseltä ohi aiemmin, mutta vasta nyt teki vaikutuksen. Oikea valinta tuomarilta jatkoon, vaikken olisi millään halunnut Satu Kopoakaan pudotettavan. Ihastuin heti ensikuulemalta hänen ääneensä täysin.

Toinen kohokohta oli Avynin esitys. Tylsähkö kappalevalinta meikäläisen makuun, mutta lauloipa hienosti! Ei toki mitenkään teknisesti täydellisesti, mutta todella hyvältä kuulosti. Pelotti kyllä, että Tarja valitsee silti jatkoon Fabianen, mutta oikeus voitti.

Yhteenvetona: rimanalituksia ei ollut monta, juuri nyt muistuu lähinnä yksi mieleen. Tällä kaudella kuulostaa paremmalta silloin, kun kilpailijat saavat itse valita esittämänsä kappaleet.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Manasin eilen jo etukäteen sitä, että ohjelman parhaat palat lienevät tämän kauden osalta takanapäin. Väärässä olin! Eilen oli sangen tasokas ilta, näytti joku muukin olleen samaa mieltä.
Enempää lainaamatta totean olevani samaa mieltä ja yllättyneeni myös iloisesti.

Saran tippumista harmitellaan täälläkin - kaiuttimista raikaa Stevie Nicksin "Edge of Seventeen" ja se olisi sopinut Saralle kuin maskara Monroen silmään. Björn on, kuten todettu, melkoisen tasapaksu tapaus. En ole päässyt selville mikä hänessä on "omaa" artistia. Toki sama koskee myös n-kertaa parempaa Kimmo Blomia, joka ei toivottavasti laula enää Queen-kappaleita tässä kisassa. Vedot kuulostavat pirun hyviltä, mutta Queen-musikaalin ja -yhtyeen esitykset nähneenä ja kuulleena haluaisin kuulla jo vaihteeksi jonkun suomeksi lauletun biisin.

Leskisen olemuksesta huokuu (hyvällä tavalla) menneen ajan ansaikosmaisia kaikuja. Sitä SF-filmien viatonta aikaa, jolloin hyvä oli selkeästi hyvää ja paha pahaa. Lauluääni on maaginen, ei ainakaan minun korvaani liian kliininen, mutta silti puhdas. Edustaa toki väärää genreä, jotta voisi voittaa tämän kisan. Ihmettelen, jos levy-yhtiöiltä ei lykättäisi sopimuslappua nenän eteen. Peukut pystyyn, että pääsisi ainakin loppukilpailuun asti.

Avinista tuli mieleen esiintyjänä mieleen Kiira Korpi. Silmät, ne silmät. Fabiane onnistui myös - vireessä ja ääni on puhdas, mutta Avin näyttäisi olevan monipuolisempi tapaus artistina. Molemmat laulajat heittivät kovat vedot kehiin ja kumman tahansa valinta olisi ollut perusteltu. Joistain laulajista näkee halun menestyä tässä kisassa ja Avin on - Olli Lindholmin adoptoiman Minnan kanssa - ilmeisesti ne voittoa kaikkein kovimmin janoavat kilpailijat.

Mieslaulajista ei ole - Blom ainoana poikkeuksena - paljoa sanottavaa.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Mä taas tykkäsin, että koko kisan aikana vedetyt laulut vaikuttavat jatkoonpääsyyn. Sarahan oli täysin suvereeni, joten siten kyllä vähän kummaa ettei tuolla eilisellä ollut sitten kuitenkaan mitään merkitystä. Mutta en nyt jaksa tästäkään mitään J.Hotti -tyyppisiä kilareita vetää, peli on peliä.

Mutta jos nuo on kerran itse saaneet valita esitettävän biisin, niin miten muutamat tekivät niin ison hutivalinnan? Tuo Björnin biisi ei kulkenut, eikä varsinkaan sen ensimmäisen laulajan riipaiseva esitys.

Kaisa on ihastuttava! Ja Anttosen pojan kulkua seurataan suurella mielenkiinnolla, tunnen äitinsä kun on ex-duunikaverini.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kilareita, okei...

Mua vaan ärsyttää, kun toinen tekee kaiken niin loistavasti, saa sen tärkeimmän eli yleisön puolelleen ja sitten vastustaja menee jatkoon ihan vaan siksi, että Monroe kokee hänet enemmän hengenheimolaisekseen ja sieluntoveriksi.

That's why "kilarit". Ei Sara ole missään vaiheessa ollut edes mun suosikki, mutta tässä vaiheessa skabaa kun kokee noin helvetin ison vääryyden niin koski kyllä meikäläiseen ja syvälle. Ja kun tää Björn on vielä kaiken lisäksi aivan turisti tässä vaiheessa skabaa. Ei mitään sellaista loistokkuutta, karismaa tai persoonaa millä mennään live-esiintymisiin. Jäykempi kuin tanssi-Kaikkonen ja ilme koko ajan sitä luokkaa, että rupeaako se kohta itkemään. Sellainen anteeksi että olen olemassa vätys.

Ja lisätään nyt vielä sen verran, että arvostan Monroeta muusikkona aivan helvetisti ja sitä millaisen uran on tehnyt. Mutta oikeasti tää VOF on ollut alkumetreiltä lähtien täysin väärä paikka hänelle. Taisi tuotantotiimikin kyllästyä niihin epäselviin mongerruksiin esitysten jälkeen, kun oli pistänyt kaverille eiliseen lähetykseen lunttilapun. Nyt sai puheesta jotain selvääkin ja ihan asiaakin sieltä tuli mikä pisti ainakin allekirjoittaneen pohtimaan, että kuka ne oli Monroelle etukäteen kirjoittanut.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...vastustaja menee jatkoon ihan vaan siksi, että Monroe kokee hänet enemmän hengenheimolaisekseen ja sieluntoveriksi.
Entä jos tämäkin oli "tuotannon salajuoni"?
Taisi tuotantotiimikin kyllästyä niihin epäselviin mongerruksiin esitysten jälkeen, kun oli pistänyt kaverille eiliseen lähetykseen lunttilapun.
Entä jos tämäkin oli Monroen oma päätös?

Varmaan vaikeaa näiden viihdeohjelmien katselu, jos ei ymmärrä että tämä on vain showta, eikä mitään elämää suurempaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Björn on, kuten todettu, melkoisen tasapaksu tapaus. En ole päässyt selville mikä hänessä on "omaa" artistia. Toki sama koskee myös n-kertaa parempaa Kimmo Blomia

Menee hieman keskinäiseksi olalle taputteluksi, mutta hyvin sanottu Kimmo Blomista! Itse en ollut hänestä kuullut ennen tätä kisaa, mutta tämän palstan kautta olen huomannut, että taidan kuulua vähemmistöön. Mutta asiaan: Blom on tosiaan oikein taitava ja hyvä laulaja, mutta jollain lailla ei ole minua varsinaisesti säväyttänyt.

Valitettavasti hyviä miespuolisia kilpailijoita on kyllä todella harvassa. Tuosta Jesperistä haluaisin jostain syystä pitää enemmän, mutta jotain puuttuu. Lisäksi tulee mieleen sellainen huomattavasti nuorempi ja popimpi versio Jore Marjarannasta, mikä tuskin on artistinalun itsensä tarkoitus...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lukematta yhtään viestiä tästä ketjusta, niin Kimmo Blom veti kyllä sellaisen kopion Freddiestä, että oikein vitutti.
Arvostan sitä, että sanoi vetävänsä nyt alta pois tuon Queenin, mutta miksi helvetissä ei voinut vetää sitä Kimmo Blomina? Miksi piti vetää näytelmä suoritus suoraan Queen musikaalista? Kova kaveri mielestäni kyseessä, mutta esitys oli suora kopio näytelmästä eikä oikea Kimmo Blom.

Helpot pois ja Tampereen uusi Sami Hintsanen?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Huvittavaa miten jotkut jaksavat tuota Kimmo Blomia hypettää. Kyseessä on kuitenkin yksistään jo noiden hevikeijojen joululaulukiertueen surkuhupaisin ilmentymä(vertailukohtana tämä siis). Jätkän ääni ei kanna/soi hevilaulajalle ominaiseen tapaan yhtään ja kokonaisuus on valmis kun joutuu todistamaan tuota tekotaiteellisen dramaattista esiintymistä.

Kristan biisin laulanut tyttönen todisti että keskinkertainen laulajakin voi olla upea oikealla biisivalinnalla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kimmon halusin jatkoon, mutta vastapuolen ääni oli kyllä nyt väärässä parissa ja olisi ansainnut ÄÄNENSÄ takia jatkopaikan, onhan tää sentään The Voice of Finland. Blomia itse en hehkuta, mutta pidän miehen voimakkaasta äänestä ja haluan nähdä jatkossa ehdottomasti. Voittoon asti hell no tosin.

Olipas tunteikas loppu jaksolle. Sai ns. nielaisemaan ja vähän rykäisemään, kun aito onnenitku tuki sekä Ollilta, että Minnalta. Tälläistä lisää.

Ps. Michaelin "sydän sanoo" valinta nyt ei yllättänyt vähää alusta. Yksi syy miksi Monroen on aika väistyä VOF-ohjelmasta, jos ja kun tätä ohjelmaa nyt vielä tehdään jatkossa.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Mun mielestä tuon riikinkukon soundi ja tatsi vei 100-0 tuota blondia jolla on toki loputon rekisteri, mutta persoonaa ei. Huono pari.. Tai no hyvä pari kun keskustelukynnys on ainakin täällä ylittynyt.. Molemmat olisi ansainnut jatkoon tässä ohjelmassa, mutta painottaisin kyllä enemmän persoonallisuutta, kuin teknisesti hyvää laulua. Ja tuottajathan nuo parit varmaan valitsee kuitnekin, eli turha kohdistaa vihaa Makkeen..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös