The Voice of Finland

  • 671 708
  • 2 823

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erikoista väittää että Saaralta puuttuu joku persoonallinen juttu. Vastaavaa laulajaa, kun ei Suomesta löydy. Saara on esittänyt "nyyhkylauluista" rockiin, ja on vetänyt ne huipputasolla.

En minä väitä mitään, kerron vaan miten minä asian koen. Minä arvostan aina sitä että laulajalla on persoonallinen ääni, tai soittajalla on oma tunnistettava tyyli soittaa instrumenttiaan, ja se menee minun kirjoissani teknisen taituruudenkin edelle. Ja minun mielestäni tuosta Saara Aallon äänestä vaan puuttuu sellainen persoonallinen juttu joka tekisi hänen äänestään tunnistettavan ja mielenkiintoisen. Tekninen virheettömyys ei välttämättä tee kenestäkään kiinnostavaa.

Kim veivaa erikoisella tyylillään, joka ei oikein minulle iske. En vaan jaksaisi kuunnella tuolla äänellä vedettyä kamaa kovin pitkään.

Minäkin olin vähän epäileväinen ennen eilistä koska Koskinen oli laulanut koko ajan aika samantyylisiä biisejä, mutta eilen löytyi sitten jo sen verran variaatiota niin biisin kuin äänen ja laulutyylinkin suhteen että tuo epäily yksipuolisuudesta hälventyi ainakin minun silmissäni.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itse hieman petyin sekä Aallon että varsinkin Herrasen esityksiin eilen. Eivät olleet lähellekään parhaalla tasollaan. Tai no, Aalto lauloi kyllä taas täydellisesti, mutta biisin sovitus oli kehno tällä kertaa. Mutta kyllähän he silti ovat/olivat tämän kisan kaksi ehdotonta kuninkaallista. Muut eivät pääse edes lähelle... hyviä ja loistaviakin esityksiä on tullut matkan varrella muiltakin, mutta eivät pääse millään samalle tasolle. Koskisen hehkutusta en ole ymmärtänyt missään vaiheessa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Aalto oli taas ihan jäätävän kova, tuota samaa biisiä on veivattu myös American Idolissa lukuisia kertoja ja ihan päin seiniä. Nyt sitä oli ilo kuunnella ja jenkeillä pyyhittiin lattiaa. Aallosta huokuu itsevarmuus ja luotto omiin kykyihin ja se sitten näkyy ja kuuluu lavalla. Edelleen täysin omassa luokassaan.

Mikkola oli loistava myös, harmi jos hän tosiaan putosi. Taas kerran, paljon huonompia on kisassa vielä mukana. Tuo epäsuomalaisuus on aika hienoa jos se onnistuu ja nyt kaveri naulasi sen biisin aika hienosti.

Herranen jätti minut vähän kylmäksi, mutta toisaalta pidän ehkä liikaa Foo Fightersista, jotta voisin olla objektiivinen. Samaa huutamista se oli kuin ennenkin, enkä minä löydä oikein mitään "kerroksia" siitä äänestä. Jonkun rock-bändin keulakuvana olisi varmasti loistava, yksinään ei oikein tunnu kantavan, vaikka faneja on tullut varmasti aivan pirusti.

Kaikuranta oli vaihteeksi mainio ja taas se kävi, kun oli valinnut hienon kappaleen. Tehosekoitin on mahdollisesti Suomen kovin rock-bändi ja tämäkin kappale sen osoittaa, vaikka tässä nyt oltiinkin taas herkällä linjalla.

Lätsäpää veti myös hyvin, vaikka pari kertaa se lausuminen särähti korvaan. Olisi ihan hienoa kuulla suomeksi joku kappale. Bon Jovi oli tylsä ja aika tasapaksu veto ja Louhela oli taitava mutta ei ole minun palani kakkua.

Paula Koivuniemi itkee nykyään jokaiselle vingahdukselle ja korahdukselle mitä tietyt artistit päästävät ja se alkaa olla jo vähän vaivaannuttavaa. Eivät ne kaikki nyt ihan NOIN hyviä ole sentään.
 
K

Kiekkokatsoja

Paula Koivuniemi itkee nykyään jokaiselle vingahdukselle ja korahdukselle mitä tietyt artistit päästävät ja se alkaa olla jo vähän vaivaannuttavaa. Eivät ne kaikki nyt ihan NOIN hyviä ole sentään.

Olet oikeassa. Tuntematta yhtään Paulan taustoja oletan, että Paulan herkkyys johtuu jostakin yksityiselämän tapahtumista, tai sitten vaan ikä on tuonut herkän henkisen olon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mun mielestä Monroe teki oikein kun antoi selvästi enemmän pisteitä toiselle. Periaatteessa 2ääntä Saaralle ja 1 Mikolle, eikö muutkin ihmiset äänestä jompaakumpaa? Itse ainakin olin kuunnellut Herrasta enemmän suhteessa 10/1..

Vastuunsirtelyä tuollainen 55/45% Monroe tekitekee mitä haluaa ja on hieno mies!

Tähän vahva sama - Mike uskalsi ottaa selkeästi kantaa siitä, kumman hän halusi finaaliin, hieman toisin kuin nuo muut "valmentajat".

On myös todettava, kuten jo aiemminkin ja niin moni muukin on, ettei Herrasta ja Aaltoa olisi pitänyt pistää joko-tai tilanteeseen ennen finaalia, mutta se nyt vain johtuu siitä seikasta, että Miken joukkue oli lähtökohtaisestikin aivan ylivoimainen muihin verrattuna. Härmä olisi Herrasen ohella kuulunut ihan ilman muuta finaaliin myös.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kaikuranta oli eilen aivan loistava, ehdottomasti oma voittajasuosikkini. Melkoiset chicken skinit tuli esityksen aikana. Jokainen esitys eilen hyvä ja Spotify-levyä onki tullut kuunneltua koko aamu.
 

Turma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Saaralla on miehensä kanssa vissiin oma levy-yhtiö, et mitä apua se nyt tarttee? Jotkut sanovat ettei Saara Aallolle välttämättä ole suomessa vaan aitoa kysyntää/markkinoita, nämä jotkut ovat paikoin kateellisia, huonomakuisia ja oikeassa.

Kun Saara on noin lahjakas, ollut esillä Talentissa ja Euroviisu karsinnoissa, eikä silti ole lyönyt läpi Suomessa, niin tunttuu että hän tarvitsee kaiken mahdollisen avun.

Voihan olla, että on vielä viime vuosina kehittyny, ja nyt alkaa menestyminen. Toisaalta biisit ratkaisevat, ja ehkä Saaran omat biisit eivät ole yleisölle aiemmin kelvanneet.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän vahva sama - Mike uskalsi ottaa selkeästi kantaa siitä, kumman hän halusi finaaliin, hieman toisin kuin nuo muut "valmentajat".

Minä myös! Rohkea teko. Herranen puree suomalaiseen musiikin suurkuluttajaan varmasti, perus rock- & heavymies. Minusta biisi ikävä kyllä meni paljonkin huutamisen puolelle ja soinnukkuus hävisi, vaikka sydänverellä ja hurjalla latauksella olikin liikkeellä.

Saara Aallon oma sovitus puolestaan soitteli sieluni kieliä, vaikka en mikään Saara-fani olekaan. Teemahan on kaikille tuttu Judy Garlandin tunnetuksi tekemä laulu (en tiedä mikä tämä Disney-versio on?), mutta toteutus oli raikas. Kun on noin tuttu biisi kyseessä, pystyy mielessään käymään läpi sitä miten sen tulisi mennä, jolloin nuo teeman variaatiot tuntuivat uskomattoman hienoilta.
 

Morgoth

Jäsen
Voihan olla, että on vielä viime vuosina kehittyny, ja nyt alkaa menestyminen. Toisaalta biisit ratkaisevat, ja ehkä Saaran omat biisit eivät ole yleisölle aiemmin kelvanneet.

Saara on vähän kuin Dream Theater. Yhtään väärää nuottia ei tule ja laulu on kuin Petruccin soolot, jossa on kaikki helvetin likit sun muut yhdessä vitun soolossa. Harva tuollaiseen kykenee, mutta jos pelkkä musikaalisuus olisi se millä menestytään niin Dream Theater olisi jossakin muualla kuin missä se nyt on. Saara on ehkä enemmän sellainen omien biisien tekijä ja taiteellisempi tyyppi ja hyvä esiintymään jossakin konserttisaleissa. En osaa kuvitella Saaraa kiertämässä ympäri Suomea jossakin takahikiällä disney-vaatteet päällä tai vastaavasti takahikiäläisiä jonottamassa Saaran keikalle. "Suomi on liian pieni Saaralla ja Saarasta tulee maailmanluokan tähti". Uskokoon ken haluaa. Minusta täyttä paskaa. Ei, en usko että Herrasesta sen enempää tulisi.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saara on vähän kuin Dream Theater. Yhtään väärää nuottia ei tule ja laulu on kuin Petruccin soolot, jossa on kaikki helvetin likit sun muut yhdessä vitun soolossa.

No jukra, nyt napsahti sellainen vertaus johon voin helposti yhtyä! Tämä ainokainen (Over the Rainbow) oli Aallon setistä oikeastaan ainoa, josta todella pidin, mutta tuo sopii siihenkin :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Formaatti on perseestä, finaaliin pitäisi saada 4+1 eli semeistä yksi yleisöäänillä mukaan. Saara vie tämän skaban 100-0, jos joku muu voittaa niin joku on kussut pahemman kerran. Se että tuolla on näitä ruotsinlaiva-Sippoloita mukana ei auta formaatin kredibiliteettiä. Herranen veti semien top2 esityksen ja on suorastaan karmeata että jotkut vitun kajali-jesset, lädi-Koskiset ja mitävittua-Sippolat ovat finaalissa Herrasen sijaan.
 

Soolo

Jäsen
-Kristiina Komulainen on snadisti ärsyttävä.

-Axl Smith on noussut uudeksi suosikkijuontajakseni. En tiedä miksi.

Axl Smith on kansainvälistä tasoa, tämän allekirjoitan vahvasti. Ihmettelen niitä paria puheenvuoroa täällä, missä miestä on pidetty sietämättömänä. Ehkei kaikkia voi sitten vaan miellyttää.

Siitäpä sitten päästäänkin neiti K.Komulaiseen. Tämä naikkonen aiheuttaa joka viikko minulle kylmiä väreitä jostain kumman syystä. Jotenkin niin hemmetin epämiellyttävä juontaja. Lähestulkoon nöyryyttää noita kilpailijoitaan tuolla. Milloin vedetään lippaa silmille, milloin heitetään suoranaisia solvauksia jengille...aika uskomaton tapaus. Ainakin minulle tulee saakelin nihkeet vibat tuosta tyypistä. Muuten sujuva ulosanti, mutta jollain tavalla pelottava ihminen jolla on selvästi tuollainen tarve nöyryyttää porukkaa kameran edessä. Kisailijoistakin huomaa, että ovat varuillaan aina tuon tyypin edessä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun mielestä Monroe teki oikein kun antoi selvästi enemmän pisteitä toiselle. Periaatteessa 2ääntä Saaralle ja 1 Mikolle, eikö muutkin ihmiset äänestä jompaakumpaa? Itse ainakin olin kuunnellut Herrasta enemmän suhteessa 10/1..

Vastuunsirtelyä tuollainen 55/45% Monroe tekitekee mitä haluaa ja on hieno mies!

Just näin. Jos tuomarit ovat olleet koko kisassa suuressa roolissa ja päättäneet putoajan ( pisteet käytännössä 300-0), niin nytkö olisi pitänyt antaa jotain ihan sama 55-45 pisteitä. Ja muistettava on myös, että vaikka Monroe olisi jakanut pisteet 60-40, nin tälläkin Aalto olisi mennyt jatkoon. Olettaen, että tasapisteissä valmentajan sana ratkaisee.

Ehkä enemmän voisi miettiä tuota Spotify-äänestystä. En mä ainakaan tiennyt antavani ääniä, kun biisejä sieltä viikolla kuuntelin. Ja enemmän kuuntelen Herrasen edustamaa genreä vaikka pisteet olisin jakanut minäkin 70-30 Aallolle. Ja jos tuo elementti olisi jätetty pois niin Aalto olisi mennyt myös Monroen 55-45 pisteillä jatkoon. Puhelinäänestyksessä kun Herranen oli vain Niukasti parempi (54-46).
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Kaikuranta oli eilen aivan loistava, ehdottomasti oma voittajasuosikkini. Melkoiset chicken skinit tuli esityksen aikana. Jokainen esitys eilen hyvä ja Spotify-levyä onki tullut kuunneltua koko aamu.
Yleisö on mennyt Paulan "itkuretkuun" Kaikurannan suhteen. Kilpailua mainostetaan mm. lauseella "vain ääni ratkaisee" ja minun mielestäni Kaikurannalla on selvästi surkein ääni nyt finaaliin päässeistä. Niin niin, mutta hän "tulkitsee" mahtavasti, sanotaan. Paskat, ei tulkitse sen paremmin kuin muutkaan. Sitä paitsi on aika ällöttävää katsoa tuollaista sukupuoletonta otusta, joka kiipeää estradille mummon sukkahousut jalassa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
The Voice of Finland - The Voice of Finlandin Mikko Herranen on kilpailun henkinen voittaja | Nelonen.fi

Ylläolevalla videolla Herranen ehkå taustoittaa Monroen valinnan syitä. En tiedä ovat asiasta keskustelleet vai onko itse tulkinnut asian niin kuin sen näkee. Joka tapauksessa uo ainakin oman näkemyksensä esiin, eikä tunnu olevan Monroelle mitenkään katkera, vaikka toteaakin että Mike tosiaan ratkaisi kumman haluaa jatkoon.

Niin, Mike antoi pisteet 70-30 Saaralle. Halusi hänet 70-30 enemmän jatkoon. Edellisessä pudotuksessa Mike "antoi pisteet" 100-0 Herraselle, kun tiputti Härmän. Vaikka Herrasen esitys oli vähän tasapaksu. Reilua vai ei? Ihan sama. Formaatin mukaista? Kyllä. Aika huvittavaa, ettänyt julkisuudessa arvostellaan nyt Miken päätöstä, vaikka aikaisemmin Aalto meni jatkoon nimenomaan yleisön äänillä ja Herranen Miken äänellä.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkä enemmän voisi miettiä tuota Spotify-äänestystä. En mä ainakaan tiennyt antavani ääniä, kun biisejä sieltä viikolla kuuntelin. Ja enemmän kuuntelen Herrasen edustamaa genreä vaikka pisteet olisin jakanut minäkin 70-30 Aallolle. Ja jos tuo elementti olisi jätetty pois niin Aalto olisi mennyt myös Monroen 55-45 pisteillä jatkoon. Puhelinäänestyksessä kun Herranen oli vain Niukasti parempi (54-46).

Toisaalta luulen sun kuuluvan vähemmistöön, ellet ole kuullut noiden vaikutuksesta..
Kilpailijat ainakin oli tietoisia, että kuuntelut antavat pisteitä, joten voisi vetää sellaista "kuuntelua kestävää" materiaalia.. Aalto ei ainakaan ole tätä miettinyt, vaan tarjoaa tuollaisen perjantaisen kaltaisen tekniikka-näytteen jota ei kyllä levyltä jaksa kuunnella. Eli mitä luultavimmin Aalto antaa spotify-äänissä paljon tasoitusta finaalia ajatellen.

Millainen mahtaa olla valmentajien päätösvalta finaalissa? Olisiko joku 100pistettä jotka saa jakaa muille kuin omalle? Tässä voisi jopa toimia tuollainen, aika vilpittömän nauttivia tuntuvat tuomarit olevan esityksistä ja pisteet jakautuisivat varmasti hyvin.

Joku sanoi edellä Kaikurannalla olevan huonoin ääni tässä kisassa, tästä vahvasti eri. Jessellä tunnistettavin ääni, laulutaidoissa ehkä finaalin heikoin mutta ääni on hieno.

Sellainen Herrasesta että nyt 2 biisiä levyltä kuulleena hän tuntuu jotain imitaatio-karaokea tekevän. Ääni kuulostaa sielun veljissä Ismo Alangon ääneltä ja tässä Grohlilta, voi olla kyllä vaan omassa päässä nuo biisit liian vahvasti mutta silti..

Koskinen mielestäni edelleen paras levyllä näistä! Molemmat vedot mahtavia ja jos pätee se että veti kerralla purkkiin, niin ohhoh.. Live and let die:ssa häiritsee ne sopimattomat kitarat, muuten loistavaa..
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisaalta luulen sun kuuluvan vähemmistöön, ellet ole kuullut noiden vaikutuksesta..
Kilpailijat ainakin oli tietoisia, että kuuntelut antavat pisteitä, joten voisi vetää sellaista "kuuntelua kestävää" materiaalia.. Aalto ei ainakaan ole tätä miettinyt, vaan tarjoaa tuollaisen perjantaisen kaltaisen tekniikka-näytteen jota ei kyllä levyltä jaksa kuunnella. Eli mitä luultavimmin Aalto antaa spotify-äänissä paljon tasoitusta finaalia

Voi olla, että kuulun vähemmistöön tähän ketjuun kirjoittavista, mutta veikkanpa että olen aika yleinen tapaus Spotifyn satunnaiskäyttäjistä tai ainakin olin. Nythän tuo homma on selvä.

Muuten olen sitä mieltä, että kaikki äänestykset ennen suoritusta ovat tätä nykyajan rahastusta ja kohtuullisen perseestä. Kyllä näissä kisoissa päivän suorituksen pitäisi merkitä selkeästi kaikkein eniten. Nythän tuntuu vähän joka paikassa olevan tapana, että äänestää saa monella eri tapaa ennen suoritusta, mutta sitten kun viimeinen on esiintynyt ei ole kuin reilu hikinen mainoskatko äänestää. Teoriassahan joku suuri ennakkosuosikki voisi vetää sanoja unohdellen historian paskimman vedon ja mennä silti jatkoon.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisö on mennyt Paulan "itkuretkuun" Kaikurannan suhteen. Kilpailua mainostetaan mm. lauseella "vain ääni ratkaisee" ja minun mielestäni Kaikurannalla on selvästi surkein ääni nyt finaaliin päässeistä. Niin niin, mutta hän "tulkitsee" mahtavasti, sanotaan. Paskat, ei tulkitse sen paremmin kuin muutkaan. Sitä paitsi on aika ällöttävää katsoa tuollaista sukupuoletonta otusta, joka kiipeää estradille mummon sukkahousut jalassa.
Itse ainakin liputtanut Kaikurannan puolesta jo ihan ensiesiintymisestä alkaen. Suattaapi olla, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä makuasioissa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Täytyy vielä kehua kisan bändiä ja lavasteita. Hienoa!

Tähän sama. Voittaa kaikenmaailman X-Factorit ja Talentit kyllä hienosti, tosin niin aivan kaikessa muussakin voittaa, loistava ohjelma Suomen ohjelmakartalla ja tätä jatkossa lisää.

Itse ainakin liputtanut Kaikurannan puolesta jo ihan ensiesiintymisestä alkaen. Suattaapi olla, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä makuasioissa.

Hyvinhän tuo kai jakaa mielipiteitä, samoin kuin Sippola. Itse en vaan jaksa tätä sokerista hoilaamista jaksosta toiseen, se ei vaan iske vähää alusta.

Liian yksipuolinen esiintyjä ja vielä aivan väärää musaa mun makuun, saa olla kolmas kisassa silti, sillä Sippola on allekirjoittaneelle yhtä mielenkiintoinen esiintyjä, kuin kuivuva maali.

Innolla odotan finaalia, Aalto voittoon nyt sitten kun Monroe uskalsi olla niin rohkea.

Niin ja itsekään en Komulaisesta pidä, ärsyttävä akka pelkästään jo radiossa (sen vähän mitä kuullut olen). Axl sen sijaan on loistava juontaja, mutta biiseistä en kyllä pidä vähää alusta, joskaan en niitä kahta-kolmea enempää ole kuullutkaan. Se esitys toissajaksosta oli kyllä jotain aivan käsittämätöntä kuraa.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kaikuranta selvästi jakaa mielipiteitä. Mies luottaa siihen yhteen genreen minkä osaa hyvin. Olisin kaivannut hieman rohkeutta lisää ja kokeilua mukavuusalueen ulkopuolelta, kuten esim. Eveliina Tammenlaakso teki. Esimerkiksi selkeästi teknisesti paras laulaja tässä kisassa, Saara Aalto on kokeillut eri tyylejä onnistuneesti.

Esimerkiksi Kaikurannan semifinaalia edeltänyt esitys oli mielestäni korkeintaan keskinkertainen ja hänen kanssaan kilpaillut Tanja Vähäsarja lauloi paremmin. Huomioitavaa on, että Paula puolusti Tanjaa kutsumalla tätä kisan voittajaksi, mutta silti valitsi Kaikurannan kun siihen tilanteeseen joutui. Kaikurannan selkeästi paras esitys oli mielestäni kaksintaistelussa. Erittäin sielukas esitys "Minä ja Hän" -kappaleesta.

Herranen vetää ihan hyvin raskaampaa musiikkia, mutta se menee välillä ihan suoraksi huudoksi. Ei toimi ihan täysin meikäläiselle. Saara Aalto oli ihan suvereeni Herrasta vastaan ja meni ansaitusti jatkoon. Toki tyylit olivat erilaisia ja molemmat valitsivat äänelleen sopivamman tyylin joten sinänsä se oli reilu peli.

Finaaliporukasta minä liputan Saara Aallon puolesta, sillä tuo hänen laulaminen on teknisesti lähes virheetöntä ja onhan hänellä upea ääni. Hän pystyy laulamaan erinomaisesti ainakin suomeksi, englanniksi ja ranskaksi joten jatkuvuuttakin hänen osaltaan on ihan kansainväliseen uraan asti. Saara kestää vertailun jopa hänen tyylinsä mahtinimiin, Celine Dioniin ja Lara Fabianiin.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Finaaliporukasta minä liputan Saara Aallon puolesta, sillä tuo hänen laulaminen on teknisesti lähes virheetöntä ja onhan hänellä upea ääni. Hän pystyy laulamaan erinomaisesti ainakin suomeksi, englanniksi ja ranskaksi joten jatkuvuuttakin hänen osaltaan on ihan kansainväliseen uraan asti. Saara kestää vertailun jopa hänen tyylinsä mahtinimiin, Celine Dioniin ja Lara Fabianiin.

No itse en ihan lähtisi Celine Dioniin vertaamaan ainakaan tässä vaiheessa. Mutta toisaalta ääni on yhtä voimakas.. Epic love pop vaatii hyviä biisin tekijöitä ja toivon todellakin, että niitä Aallolle löytyisi. Tuo euroviisu biisi eli Blessed with love antaa jo kuvaa siitä minkälaisesta musiikista tulee olemaan kysymys Aallon kohdalla genressään. En tarkemmin tiedä onko esittäjä itse laulujensa tekijä, mutta aivan surkeita ei nuokaan biisit ole, mutta ei riittävän hyviä siltikään.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Tuohon Saara/Mikko-vastakkainasetteluun yksi ulkopuolisen kommentti. Siis ulkopuolisen sikäli, että en ohjelmaa ole seurannut mutta olen kuullut kumpaakin satunnaisesti törmätessäni olohuoneeseen, kun vaimo on ollut katselemassa ohjelmaa.

Mikolla on oikein hyvä (suomalaisartistien keskitasoon nähden jopa erinomainen) rock-ääni, ei siinä mitään. Vaimo diggaa kovasti, ja minunkin mielestäni loistava omaan genreensä.

Tapaus Saara Aalto. Tässä olisin hivenen eri mieltä Mike Monroen kanssa.
Taustoitan nyt sen verran, että vaikka itsellenikin on kertynyt vuosikymmenien aikana kolminumeroinen luku keikkoja muusikkona (ekan sadan jälkeen lakkasin laskemasta), en varmaan samoihin lukuihin pääse kuin MM, eli en väitä olevani yhtä kokenut. Mutta minulla on se ero taustassa, että minulla on klasarimuusikon koulutus, ja siinä kuunnellaan intonaatiota vähän eri tavalla kuin Monroen piireissä.

Täälläkin jotkut toistelevat jumalansanana Monroen hokemaa Saaran teknistä täydellisyyttä ja täydellisen virheetöntä sävelpuhtautta kautta koko kisan. Tuosta jälkimmäisestä siis olen eri mieltä. Ylärekisterissä Saara kyllä veti ihan ok, mutta keski-/alarekisterissä on ollut kyllä särähtänyt aika pahasti. Siis ei niin, että voisi sanoa sävelen olleen hieman ylä- tai alavireinen, vaan ääni on ollut niin paljon ohi, että pitäisi oikeammin kysyä, mitähän nuottia Saara oikein yritti laulaa.

Ja tämä vain kahden osittain kuullun Saara Aallon esityksen perusteella. Enempää ole kuullutkaan.

Saara on omassa tyylissään hyvä ja teknisesti selvästi edellä useimpia muita kilpailijoita. Mutta aika paljon saa olla vaikkua korvassa, jos hänen sävelpuhtauttaan pitää täydellisenä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Saara Aallosta sen verran, että on joo virheetöntä, kuten jo usein todettu. Virheettömyys ei kuitenkaan tässä tapauksessa ole pelkästään hyvä asia. Kun kaikki on niin viimeisen päälle, niin persoonallisuus helposti katoaa. Eikä Saaran kohdalla asiaa auta yhtään nukkemainen olemus ja muutenkin kovin mitäänsanomaton persoona.

No, jos ääni ratkaisee, niin Aalto on toki vahvoilla. Se ei silti tarkoita sitä, että hänestä tulisi ikinä suurta artistia. Hajuttomuus, värittömyys ja mauttomuus vaivaa liikaa.

Eipä se ääni tietysti muutenkaan ole musiikkialalla kaikki kaikessa. Itse asiassa se ei ratkaise juuri mitään. Biisit ratkaisevat ja sen takia niinkin huono laulaja kuin Arttu Wiskari voi menestyä musiikkibisneksessä. Suomessa on yllättävän paljon hyviä laulajia, joista ei ikinä tule mitään, koska ei ole kukaan tekemässä biisejä.

No, jos Celine Dion taustavoimineen innostuu tekeen Saara Aallolle muutaman balladin, niin ehkä Saarankin ura siitä aukeaa. Epäilen kuitenkin, ettei.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
No, jos ääni ratkaisee, niin Aalto on toki vahvoilla. Se ei silti tarkoita sitä, että hänestä tulisi ikinä suurta artistia. Hajuttomuus, värittömyys ja mauttomuus vaivaa liikaa.

Toisaalta, jos esim euroopassa tai jenkkilässä vielä tuntematon Aalto breikkaa puhtaasti levyltä kuullun laulun ansiosta, niin alkaa kiinnostus herätä myös persoonaa kohtaan. Ja varsinkin suomessa :) Tuttu kuvio.. Eli näin se värittömyyskin voi muuttua päinvastaiseksi, kunhan on edes toinen puoli hallussa (Laulu - kiinnostava persoona). Ja tässä tapauksessa ehdottomasti se pitemmälle kantava puoli on jo hallussa.
 
K

Kiekkokatsoja

Circuksessa on ensi sunnuntaina voice of finlandin jälkikeikka ja levynjulkaisu. Laulamassa lienee kymmenkunta kärkiartistia.

Osaako kukaan kertoa mihin auton saisi parkkiin circuksen lähialueille. Olkoot vaikka parkkihalli, kunhan ei tarvitsisi talsia yli kilometriä. Mitäs Forumista on matkaa circukseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös