The Voice of Finland

  • 671 623
  • 2 823

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä tuostakaan Aallon biisivalinnasta, että onko tuo loppujen lopuksi niin hyvä. Kyllähän tuo toki hänen äänelleen ja tyyliinsä sopii mutta tuo biisi on vaan jo kuultu niin jumalattoman monta kertaa ja monena eri versiona ainakin seitsemän miljoonan eri artistin toimesta että pystyykö tuohon enää tuomaan mitään uutta kulmaa ja mielenkiintoa.

Oikeastaan keneltäkään ei näin etukäteen ajateltuna mikään erityisen mielenkiintoiselta vaikuttava biisivalinta, kaikki menee hyvin pitkälti omalla mukavuusalueellaan. Mutta toisaalta viime viikon biisivalinnat vaikutti etukäteen todella mielenkiintoisilta mutta illasta tuli loppujen lopuksi aika keskinkertainen, joten josko tässä nyt kävisi juuri päinvastoin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä tuostakaan Aallon biisivalinnasta, että onko tuo loppujen lopuksi niin hyvä. Kyllähän tuo toki hänen äänelleen ja tyyliinsä sopii mutta tuo biisi on vaan jo kuultu niin jumalattoman monta kertaa ja monena eri versiona ainakin seitsemän miljoonan eri artistin toimesta että pystyykö tuohon enää tuomaan mitään uutta kulmaa ja mielenkiintoa.

Melkeinpä vannon, että Saaran versio tulee olemaan tismalleen sama kuin tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=QYiV53Yn6qc
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Herrasen biisivalinta hieman kummastuttaa. Miksi valita tässä vaiheessa skabaa biisi joka oli jo syntyessään väsynyt renkutus?

Tähän vahva sama, olisi nyt sitten edes ottanut noista renkutuksista vaikka Best of You:n.. sillä tuo valittu kappale on nimittäin täysin kuuntelukelvoton, vaikka olisi aika vahvassa tuiskeessakin. Herranen jos nyt putoaa, niin saa ottaa omaan piikkiinsä aika paljon, niin huti tämä biisivalinta rasittavuudessaan on. Vai pystyykö mies sitten jotenkin pelastamaan homman?? Ja toisaalta, ehkä hän laskee homman sen varaan, että Foo Fightersia sentään taitaa Suomessa joku kuunnellakin (en tosin minä).. esimerkiksi Cemetary Gates jota nimimerkki Fingerpori tuossa aiemmin toivoi kuultavaksi, olisi luultavasti liian riskaabeli valinta tässä vaiheessa kisaa

Tulee muuten olemaan mielenkiintoista seurata sitten kisan päätyttyä, että moniko jäljellä olevasta kahdeksikosta tulee tekemään levyn.. ja jo pudonneista siihen päälle ainakin Härmä
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Minulle The Pretender putoaa kappaleena hyvin (ei sillä, etteikö Cemetery Gates olisi kelvannut vielä paremmin). Liveversiot kyseistä kappaleesta eivät kyllä ole olleet kauhean kummoisia Grohlin ponnettomasta laulusuorituksesta johtuen. Ehkäpä Herranen saa sitä ponnekkuuta siihen sitten mukaan. The Killin kaltaista vaikuttavaa esitystä tuosta on kyllä huono lähteä tekemään.

EDIT: Sipolan esitystä odottaa pienoisella kauhulla. Bon Jovi kuuluu kyllä suosikkeihini ja kyseinen biisi on klassikko-asemassaan täysin oikeutetusta syystä. Mutta jos Sipola pystyi viime viikolla tulkitsemaan How You Remind Meen niin käsittämättömän tylsästi, niin ei se kauhean paljoa lupaile.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei mullakaan ole mitään sitä vastaan, että Herranen esittää ko. kappaleen. Vähän ihmetyttää kommentit, joiden mukaan biisi, joka kuitenkin on saanut mm. parhaan Rock kappaleen Grammy-ehdokkuuden (v.2008) dumataan tällä palstalla "jo syntyessään väsyneeksi renkutukseksi", tai "kuuntelukelvottomaksi". Pitäisikö noiden kappevalintojen olla sellaisia mitä löytyy jatkislaisten levyhyllystä? Aika monen hyllystä (ei minun) tuo ralli löytyy ja varmasti aiheesta.

Enemmän ymmärrän niitä kommentteja, jolla otetaan kantaa biisin sopivuudesta jollekin esiintyjälle. Esim. tuo Sipolan veto tulee olemaan sellainen. En nyt välttämättä olisi lähtenyt tarjoamaan tuota kappaletta. Ehkä tässä on sekin pointti takana, että tuon Bon Jovin kappaleen olen nähnyt 4 kertaa livenä ja tiedän ettei Sipola tule pääsemään edes lähelle.

Muuten kyllä tällä viikolla kisassa on aika win-win tilanne, koska periaatteessa kumpi vaan kelpaa jatkoon, Herranen tai Aalto ja sitten Sipola tai Mikkola. Ja sitten Paulan ja Laurin talli kuuluu taas osastoon ihan sama. Eli eipä ole mitään pelissä. Toivotaan kuitenkin hyvää tv-showta ja kunnon esityksiä. Ehkä sieltä joku yllättää Paulan ja Laurin tallistakin.

Ja Finaali sitten on viikon päästä oma lukunsa. Sen tulos tuleekin selville la-aamuna hytissä krapulassa jatkoaikaa lukien, joten olkaa ensi viikolla aktiivisia. Jos myös tälläkin viikolla.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Muuten kyllä tällä viikolla kisassa on aika win-win tilanne, koska periaatteessa kumpi vaan kelpaa jatkoon, Herranen tai Aalto ja sitten Sipola tai Mikkola.

Ja näistä lähes satavarmasti voi sanoa jatkoon menevän Aallon ja Mikkolan. Ja täysin ansaitusti.. Mutta on siellä Herrasellakin mahdollisuus nimittäin, jos hän saa jostain kaivettua persoonaa, menoa ja meininkiä tuohon viisuun, niin pistää Aallolle hanttiin ja kovasti. Ehkä viime kerran yleisösuosion notkahdus kääntyykin tänään toisinpäin.. sanoisin, että aika paljon on Herrasen omissa käsissä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota Tehosekoittimen biisiä on kyllä kuultu näissä laulukilpailuissa aika monta kertaa, ja yleensäkin covereita tästä biisistä on vaikka miten paljon, vaan oli tämä kyllä varmaan yksi parhaita versioita joita olen kuullut tästä. Ei kuitenkaan ehkä ollut ihan parasta mitä Jesseltä on kuultu, mutta ei missään nimessä huono.

Se vaan harmittaa että Tehosekoittimella olisi vaikka miten paljon todella hienoja biisejä niin aina vaan kaikki valitsee tämän saman. Olisipa kiva kuulla joskus jonkun kokeilevan vaikka Mun tähteni tms.

EDIT:
Ei oikein minusta lähtenyt nyt Laurilla, vaikka tuo Laurin esiintyminen ja lavaoleminen onkin erittäin virkistävää ja hauskaa katsoa. Mutta tuo biisi vaatisi minun mielestäni joko sellaista vähän pehmeämpää ja notkeampaa tulkintaa kuten Stevie sen tekee, tai sitten ihan toista ääripäätä kuten vaikkapa Taylor Hicksin Joe Cocker -henkinen tulkinta American Idolissa muutama vuosi sitten. Nyt oli minusta vähän sellainen välimallin suoritus laulullisesti, ei mikään huono mutta ei erityisen hyväkään.
 
Viimeksi muokattu:

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Toivottavasti Mikkola menee finaaliin. Toi jätkä on 100 % showmies ja parantanut jakso jaksolta. Huikee kaveri ja aivan kuten on aiemmin sanottu, tollaisia laulajia ei Suomessa ole liikaa. Niko Ahvosen aika meni jo.

Enkä tätä toivetta esitä vain siksi, että olen asunut samassa lähiössä samassa rapussa kyseisen äijän kanssa : )
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No nyt tuli Kim Koskiselta juuri sitä mitä olen häneltä odottanut! Noiden kasaribändien laulajien imitoinnin sijasta tuli jotain erilaista ja voi perkele miten hienolla tavalla! En nähnyt Amandan esitystä mutta jos tällä esityksellä ei olla finaalissa niin on kyllä perkele ihme! Ihan loistava!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten meille esitti musiikkiteatteria Saara Aalto... Kyllähän tuo jälleen kerran oli täysin virheetöntä ja upeaa laulua mutta minulle tulee vaan edelleen ihan liikaa musikaalifiilis tästä Saaran esiintymisestä.

Enkä kyllä pitänyt yhtään tuosta sovituksestakaan, kaunis melodia oli saatu lähes tunnistamattomaksi. Sen lisäksi minulla on henkilökohtainen ongelma tämän biisin kanssa että kun kuulin Isreal Kamakawiwo'olen version tästä niin sen jälkeen mikään ei ole tuntunut enää miltään.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten meille esitti musiikkiteatteria Saara Aalto... Kyllähän tuo jälleen kerran oli täysin virheetöntä ja upeaa laulua mutta minulle tulee vaan edelleen ihan liikaa musikaalifiilis tästä Saaran esiintymisestä.

Eri tavalla ihmiset näköjään kokee. Itselleni tuli ekaa kertaa tässä kilpailussa itku tämän biisin myötä. Toi ääni on käsittämätön.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Ehkä paikoitellen vähän kummallinen sovitus, mutta oli tuo nyt aivan upea vetäisy Aallolta. Ehdoton ykkönen tässä illassa so far.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Saarahan on ihan täydellinen. Tulee mieleen takavuosien Schumacher formuloissa..

Toivoisin että Saara kisailis jossain toisessa kisassa. Noilla muilla ei ole mitään mahiksia Saara Aaltoa vastaan :(
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Uskomaton ääni Saaralla kyllä on, ei oikein sanoin osaa kuvitella.

Itse kuulun myös tähän joukkoon, joka pitää Saaran esityksiä vääräntyyppisinä tähän ohjelmaan.

Upeita esityksiä ovat ja voisin katsoa Saaran konsertin joskus livenä ilomielin, mutta jossain muualla, kuin Voice Of Finlandissa.

Sipola vetää juuri hidastettuna Living on a prayeria ja itse en pidä tuosta ainakaan yhtään, tylsä esitys!

Laurin esitys taas oli liikaa "ruotsinlaivaa" mulle, mutta onhan Lauri nyt showmies ja kuuluu finaaliin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aalto oli Aalto, Lauri oli show-Lauri, mutta suurin positiivinen yllätys oli kyllä Mikko Sipola. Ja hyvä että otettiin tämä versio ja ilman kitaraa. Itsemurha olisi ollut vetää kaikkien tuntema versio.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todella hieno ääni on tällä Sipolalla, mutta tuntuu että se jokin vaan jää nyt puuttumaan. Enemmän heittäytymistä ja riskinottoa kaipaisin, koska äänivaroja näyttäisi kyllä riittävän enempäänkin. Tuosta sovituksesta tykkäsin kyllä, eikä tämä missään nimessä huono esitys ollut vaikka ei nyt ihan pankkia räjäyttänytkään.
 
Saara Aallosta tuli tänään elävästi mieleen Disneyn piirretyt. Häiritsevä mielikuva. Hyvinhän tuo lauloi, en mä sillä. En vaan ehkä ihan kuulunut kohderyhmään.
 

Fordél

Jäsen
Eri tavalla ihmiset näköjään kokee. Itselleni tuli ekaa kertaa tässä kilpailussa itku tämän biisin myötä. Toi ääni on käsittämätön.

Aika paljon saisi tapahtua, että tulisi itku ja jos se tulee niin se tulee esim. Kim Koskisen laulusta, ei Saara Aallon. Ääni on tosiaan ihan käsittämätön ja suoritus oli täysin virheetön. Varmasti Aalto veti itse täydellä tunteella ja oli täysillä mukana. Silti juuri tuo virheettömyys ja jonkinlainen muovisuus tekee sen, että ei tuo celinedion-meininki ainakaan mua kosketa. Ehkä livenä olisi toisin, mutta nyt toi virheettömyys, teknisyys ja valmius on tavallaan aika tylsää. Silti, ihan helkkarin kova veto.
 

Mace

Jäsen
Tästä Aallon suorituksesta en tykännyt. En lainkaan. Laulaa toki yhä edelleenkin kuin enkeli, mutta sovitus oli todella syvältä perseestä ja hukutti melodian aivan täysin. Vituttaa, kun odotin tuolta kappaleelta todella paljon.

Sipola yllätti positiivisesti sovituksellaan, kun ei yrittänytkään vetää Bon Jovia energisen vauhdikkaasti.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika paljon saisi tapahtua, että tulisi itku ja jos se tulee niin se tulee esim. Kim Koskisen laulusta, ei Saara Aallon. Ääni on tosiaan ihan käsittämätön ja suoritus oli täysin virheetön. Varmasti Aalto veti itse täydellä tunteella ja oli täysillä mukana. Silti juuri tuo virheettömyys ja jonkinlainen muovisuus tekee sen, että ei tuo celinedion-meininki ainakaan mua kosketa. Ehkä livenä olisi toisin, mutta nyt toi virheettömyys ja valmius on tavallaan aika tylsää.

Painotan edelleen että koemme näköjään eri tavalla, itseeni Kim Koskinen ei ole uponnut missään vaiheessa. Itselläni se liikuttuminen tulee juuri siitä kun kuulee jotain noin uskomatonta, kylmät väreet menee pitkin selkää ja tulee pala kurkkuun. No, Michaelin jengistä kummatkin ovat loistavia, mutta liputan kyllä Saaran puolesta. Upea, upea laulaja. En heti keksi suomalaista naisartistia joka laulaisi upeammin.
 

Fordél

Jäsen
En heti keksi suomalaista naisartistia joka laulaisi upeammin.

Teknisesti huippu, mutta se jokin juttu siinä puuttuu niiden esitysten perusteella, jotka itse olen nähnyt. Tulkitsijana on vielä tehtävää vaikka toki siinäkin on hyvä ja hakkaa tulkitsemisessakin esim. Idols-kilpailijat 100-0. Aikalailla varmaan makukysymyksiä. Toiseen vetoaa teknisesti upea laulusuoritus ja toiseen enemmän ne "veskuloirit", joissa on jotain muuta kuin tekniikkaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huh huh. Olipa huippu veto Herraselta. Vihaan biisiä, mutta erinomaisesti vedetty. Aika vaikea sanoa kumpi finaaliin, Herranen vai Aalto. Kaksi kisan parasta!
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Tykätköön tostakin ken tahtoo, mut itseäni ei moinen karjuminen oikein innosta. Vaikka ihan kiva show olikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös