Aika kiusallista lukea tätä ketjua, jossa ensimmäisten sivujen ylitsevuotavat hehkutukset ovat kääntyneet kilpailijoiden haukkumiseksi. Formaatin uutuudenviehätys on kadonnut joidenkin osalta ilmeisen nopeasti...
Amen! Aloin jo melkein epäilemään korviani, kun katsoin äsken boksilta eilisen lähetyksen ja luin samalla JA:n "liveseurantaa". Mutta kai nämä sitten on mielipidejuttuja.
Seuraavassa oma rankkaukseni joukkueiden paremmuusjärjestyksestä
kokonaisuudessa.
1. Yllättäen
Elastisen joukkue. Kisan aliarvostetuin laulaja on selkeästi
Lauri Mikkola. Siis come on, ei tuollaista ole Suomessa, ei edes lähellekään! Uskomattoman musikaalinen, se Bad-veto on yksi kaikkien aikojen esityksistä suomalaisissa kykyjenetsintä-ohjelmissa. Kiss From a Rosekin oli loistava, yhdistelmä voimaa ja puhdasta falsettia. Ihan loistava.
Eveliina Tammenlaakso puolestaan on ihan uskomaton esiintyjä 17-vuotiaaksi. Olin varma että tuo Super Bass olisi sellainen kahden minuutin myötähäpeä-pläjäys, mutta vielä mitä, vaikkei Eveliinalla ihan sitä Superb Assia olekaan... Ei voi olla helppoa tuo räppääminen, ja sieltä se tuli niin ettei huomannut alkuperäiseen mitään eroa (tässä se ei haitannut). Kisan rohkein esiintyjä, ja miten voi noin pienellä tytöllä olla noin voimakas ääni? Harmittaa todella paljon että tippui, sillä
Mikko Sipolan esitys oli pelkkää erinomaista karaokea. Mukava Mikkoa on kuunnella, mutta joka kerta sieltä tulee samanlainen biisi, samanlainen esitys. Ei sykähdyttänyt.
2. Tiukka kisa kakkospaikasta, mutta se menee lopulta
Lauri Tähkän tiimille.
Kim Koskiselta ehkä jopa illan kovin veto, vaikka tuo biisi, jos mikä, kärsii tuosta kahteen minuuttiin typistämisestä. Hienolta kuulosti alarekisterikin ne harvat kerrat kun sinne mentiin, joten ei ole pelkästään tuon ylärekisterin varassa. Samaa toivoisin kun Maikkikin, eli pikkuhiljaa voisi jotain muuta koittaa kun tuota kasaria, vaikka nautin tästäkin esityksestä suunnattomasti. Toiseksi paras esitys Laurin tiimistä nähtiin
Amanda Löfmanilta. Ihmeen vähän Jatkoajan rokkipoliisit tuota haukkuivat, ja hyvä niin, sillä Löfman toi minulle kuluneeseen biisiin jotain uutta. Ei mitenkään häikäisevä, mutta keskitasoa parempi. Vaikkei sieltä mitään räjäyttävää harvoin tulee, niin häntä jaksaa silti kuunnella tylsistymättä, toisin kuin
Antti Matikaista. Onneksi tippui, boooooring. Ihan hyvä äänihän tuolla on, mutta pikkaisen liian tosissaan Antti otti sen Laurin kaksintaisteluissa antaman neuvon siitä paikallaan seisomisesta. Ei nyt vittu joka kerta tartte!
3. Hieman yllättäen kolmannelle sijalle päätyi
Michael Monroen joukkue. Luonnollisesti joukkueen paras oli
Saara Aalto, vaikka esitys vähän kärsikin tuosta typistämisestä. Uskomaton
tunne, virheetön laulaminen ja vire. Herätti kyllä allekirjoittaneen pikku krapuloista ryminällä. Toivottavasti pääsee ulkomaille, sillä Suomessa hänelle ei markkinoita valitettavasti löydy.
Mikko Herranen oli
suuuuri pettymys. Tylsää, ei muuta sanottavaa.
Kimmo Härmältä puolestaan ihan hyvä esitys, mutta hän ei ole koskaan minulle oikein kolahtanut, en tiedä miksi. Tänään kuitenkin joukkueensa toiseksi paras Herrasen kyykättyä, mutta ihan oikein meni kuitenkin tämä pudotus.
4. Ja jäljelle jää
Paulan tiimi.
Aki Louhela selkeästi paras, tykkään todella tämän kaverin äänestä. Tuskin ostaisin levyä, mutta silti. Miksei hän ole koskaan breikannut isommin? Tanssitytö ehkä hiukan veivät liikaa huomiota itse esityksestä.
Jesse Kaikuranta puolestaan oli Herrasen kanssa suurin pettymys eilen. Tylsä biisivalinta, tylsä sovitus, tylsä esitys. Jotenkin tuntui vähän väkinäiseltä esittämiseltä, taisi Jesse tietää itsekin että nyt ei oiken lähde.
Tanja Vähäsarjaa en jaksanut ensimmäisen puolen minuutin jälkeen enää edes kuunnella. Olen sen ennenkin sanonut, mutta en yksinkertaisesti
siedä tangovibraa, joten vaikka hän laulaisi kuinka hyvin niin minä en vaan kertakaikkiaan tykkää. Yllätyin että Paula tiputti hänet, mutta onneksi näin.
Jos vielä laulajat pistäisi järjestykseen, niin järjestys olisi seuraava:
1. Saara Aalto
2. Kim Koskinen
3. Lauri Mikkola
4. Eveliina Tammenlaakso
5. Aki Louhela
6. Amanda Löfman
7. Mikko Sipola
8. Kimmo Härmä
9. Mikko Herranen
10. Jesse Kaikuranta
11. Antti Matikainen
12. Tanja Vähäsarja
---
Moni sanoo että joukkueet ovat liian epätasaisia, mutta minä olen vähän eri mieltä. Jokaisessa joukkueessa on minun mielestäni se ykköstykki joka toivottavasti tulee pääsemään finaaliin. Ainoastaan Miken joukkueesta jää hieman harmittamaan etteivät molemmat jäljellä olevat pääse jatkoon, mutta toisaalta Lauri Mikkola, Kim Koskinen ja Aki Louhela ansaitsevat kaikki paikkansa finaaliin.