The Voice of Finland

  • 671 509
  • 2 823

Mace

Jäsen
Melko vaisu veto välissä ja sitten taas täyttä timanttia Saara Aallolta. Helvetin upea veto.

Samaa mieltä. Esityksellisesti en odottanut Aallolta mitään, mutta sain yllättävän paljon. Oli tänään todella hyvä, ja tällä kertaa muutenkin kuin laulutaidollisesti.

Herrasen veto pitää tsekata uudestaan, heti alusta asti ärsytti lasit ja biisivalinta.

Herranenhan on näkövammainen, joten lasit eivät varmastikaan olleet mitään rekvisiittaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Melko näyttävää, eikä Monroen kommentit varmaan haitanneet suunnittelijaa.

Ei varmasti. Eikä pojan koko nimen mainitseminen, kun laulajaa haastateltiin ja takista kysyttiin. Tais olla ainoa keneltä asusta kyseltiin.

Paras oli mielestäni tämä Herranen. Musea en ole kauheasti kuunnellut, mutta tämä upposi.
Mielestäni laulaja onkin silloin loistava, kun pystyy tulkitsemaan biisin omalla tavallaan juitenkaan vetämättä överiksi ja kunnioittaen alkuperäistä.
Mitä järkeä näitä covereita olisi laulella, jos kaikki vetäisivät kuten alkuperäinen.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Teknisesti saatanan kova laulusuoritus Saara Aallolta. Mutta minä en vaan pääse siitä mihinkään että tuon naisen jokainen liike, ele ja ilme vaikuttaa niin helvetin laskelmoidulta ja teennäiseltä.

Suoraan minun näppäimistöltä. En tiedä mikä siinä tosiaan on, mutta jotenkin tosi raastavaa katsoakin.

Herranen kyllä säväytti TV:nkin läpi. Voisin kuvitella että paikan päällä vielä kovempi. Lisäksi ainakin mua jännitti saatanasti putoaako se lavalta kun lähti huitelemaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa mieltä. Esityksellisesti en odottanut Aallolta mitään, mutta sain yllättävän paljon.

Minä en taaskaan saanut yhtään mitään. Joku tuossa naisessa vaan tökkii ja pahasti, ja jotenkin nuo esitykset jää vaan aina niin laihaksi fiilikseltään. Sellaista kylmää suorittamista.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Kolme parasta tänään:
Herranen
Koskinen
Aalto

Harmi, että Laurin joukkue jää niin pahasti Michaelin joukkueen jälkeen. Oikeastaan vain Koskinen ansaitsisi Laurin joukkueesta jatkopaikan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ohhoh! Aika ässän veti kyllä Monroe hihasta vaikka tuo Hiltunen odotuksia paremmin onnistuikin.

Harmi, että Laurin joukkue jää niin pahasti Michaelin joukkueen jälkeen. Oikeastaan vain Koskinen ansaitsisi Laurin joukkueesta jatkopaikan.

Minun mielestäni Laurin joukkueessa oli kyllä positiivisia yllättäjiä vaikka illan huonoimmat löytyivätkin siitä. Kim Koskinen, Selja Felin ja Sanna Säntti ansaitsisivat minusta ilman muuta jatkoapaikat.

EDIT: Minun puolestani tuo Matikainen olisi kyllä jo joutanut tippua, ja on todella harmi että Selja putosi noin hyvällä ja rohkealla esityksellä jatkosta.

Harmi myös että Saara Aalto meni peräti jo yleisöäänillä jatkoon, vaikka tuo olikin teknisesti erinomaista laulua.
 
Viimeksi muokattu:

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Felinin olisi pitänyt jatkoon kyllä päästä; Queen tai Olkinainen pihalle mutta nyt meni näin, Säntti sentään jatkoon.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Olihan Monroen joukkueesta jatkoonmenijät yleisön perusteella täysin selvät. Ihan ylivoimaiset suoritukset.

Sen sijaan tämän Tähkän itse valitsemat oli täysi järkytys. Aivan kammottavaa peruspaskaiskelmää, jolla esim. täällä parjatusta Idolsista ei pääsisi mihinkään vaiheeseen jatkoon. Ei voi kuin nauraa Tähkälle.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mace kirjoitti:
Herranenhan on näkövammainen, joten lasit eivät varmastikaan olleet mitään rekvisiittaa.
Ahaa, tuota en tiennyt. Väärin ärsyynnytty siis.

Eipä noista jatkoon menijöistä voi eri mieltä olla. Michaelilla oli kyllä vaikeampi valinta.

Ekaa kertaa katsoin tätä ohjelmaa ja taso on kyllä kova. Ja Elastinen on huippu, todella innoissaan koko ajan.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Yllättävän hyvä oli tuo Tonikin, ainakin viime viikon epävarmaan esitykseen verrattuna. Korkeissa äänissä kuulostaa tosi hienolta kaverin ääni ja aika hyvin osui tuo biisivalinta kohdalleen. Esiintymisestä ja lavaolemuksesta ei oikeastaan voi sanoa muuta kuin että on kyllä kaverilla pokkaa ja hattu ylös siitä!

Tästä kyllä niin eri mieltä kuin voi olla, järkyttävää kimitystä ja hienon Don Henleyn biisin totaaliraiskaus.

edit: ja Felin olisi Ehdottomasti ansainnut jatkopaikan, helvetin hieno esitys täysin puhkisoitetusta kappaleesta
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Matikaisen jatkoon pääsy vähän ihmetyttää, oli jotenkin lässähtänyt esitys. Muuten jatkoon menijät meni niinkuin itsekkin olisin laittanut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ekaa kertaa katsoin tätä ohjelmaa ja taso on kyllä kova. Ja Elastinen on huippu, todella innoissaan koko ajan.

Lopettaisi vaan sen helvetin edestakaisin vatkaamisen tuossa tuolissa! En muista kenen biisi se oli kun huomasin että Elastinen vatkasi tuolissaan ihan samalla tavalla vaikka oli hidas biisi.

Matikaisen jatkoon pääsy vähän ihmetyttää, oli jotenkin lässähtänyt esitys.

Todellakin. Vaikka en ole oikein noille Matikaisen esityksille syttynytkään niin kyllä minä häntä erittäin tasokkaana laulajana olen pitänyt, mutta nyt ei vaan oikein laulukaan lähtenyt ja koko esitys jäi hirveän vaisuksi.
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Väärin valittu. Omalla listalla Matikainen ja Löfman ulos ja taas Valerie ja Selja sisään. Matikainen on Idols-Martti 2. Olenko ainoa, jonka mielestä Siegfried on tosi kova esiintyjä. Maailmanluokan menoa. Tonin olisi voinut jättää valitsematta, vaikka ei huono ollut hänkään.
 

Mace

Jäsen
Minä en taaskaan saanut yhtään mitään. Joku tuossa naisessa vaan tökkii ja pahasti, ja jotenkin nuo esitykset jää vaan aina niin laihaksi fiilikseltään. Sellaista kylmää suorittamista.

Joo, sanoit tuon saman jo tuossa aiemmin.

Minusta jotkut eivät tunnu antavan Aallolle edes mitään järjellistä mahdollisuutta, vaan ovat suunnilleen etukäteen päättäneet, että hän on kylmä ja hengetön, joten on käytännössä aivan sama, miten hän esiintyy. Tai sellainen fiilis ainakin tulee tuon tämän päiväisen esityksen ja siihen liittyvien kommenttiesi jälkeen. Tuo ei nimittäin ollut mielestäni mitenkään kovin normaalia Aaltoa vaan nimenomaan esiintymiseltään normaalia parempaa. No, äänestyksen perusteella näköjään melko moni muukin katsoja on saanut ko. esityksestä jotain. Erinomaiset valinnat yleisöltä Löfmania lukuun ottamatta. Matikaisen valinta mielestäni Laurilta paha huti, herra kun on kuitenkin loppujen lopuksi ihan tusinakamaa ja oli tänään heikko. Tuota Tonin jatkoon pääsyä en myöskään käsitä ollenkaan, koska hän oli illan karmeimpia suorittajia, ellei jopa karmein.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, äänestyksen perusteella näköjään melko moni muukin katsoja on saanut ko. esityksestä jotain.

Hieno homma jos joku saa tuosta jotain irti. Minulle ei vaan toimi, enkä oikein selkeästi osaa edes yksilöidä sitä että miksi tuosta jää minulle niin valju tunne.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Toivottavasti olen väärässä, mutta näyttää siltä, että veteraaneja (Matikainen ja Kallio) roikotetaan mukana niin kauan kuin se valmentajista on kiinni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti olen väärässä, mutta näyttää siltä, että veteraaneja (Matikainen ja Kallio) roikotetaan mukana niin kauan kuin se valmentajista on kiinni.

Vähän sellainen kuva on kyllä jäänyt, vaikka onhan nuo kaikki myös tasokkaita laulajia.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Minusta jotkut eivät tunnu antavan Aallolle edes mitään järjellistä mahdollisuutta, vaan ovat suunnilleen etukäteen päättäneet, että hän on kylmä ja hengetön, joten on käytännössä aivan sama, miten hän esiintyy.

Mä en ollut ennen tätä kisaa kuullut Aallosta mitään kun en ole näitä euroviisuja tai talentteja seurannut. Ekaa kertaa kun näin varmaan siinä kisan alussa ajattelin heti, että onpa taitava ja onpa totaalisen kylmäksi jättävä.

Jotenkin näin keittiöpsykologinen analyysi on, että tyttö on vetänyt koulun keskiarvolla 10.0, osannut soittaa 14-vuotiaana pianoa jäätävästi ja ylipäätään koko elämänsä suorittanut teknisesti huipputasolla kaikkea mahdollista. Jotenkin kuitenkin ilman sydäntä ja mutkatsuoraksianalyysissäni taustalla on joku suorittamaan piiskannut auktoriteetti (vanhemmat).

Rakkaus tuohon hommaan ei välity. Ja ehkä silloin kun ihminen on noin shaatanan taitava, se laittaa katsojan miettimään että tässä on jotain pielessä (kun on noin shaatanan taitava, että on pitänyt treenata miljoona tuntia, mutta kuitenkaan se rakkaus siihen tekemiseen ei välity vaan kaikki tunteet on "opeteltuja" kliseitä).

Ehkä vähän näpeistä, mutta tällaisin fiiliksiin täällä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Felinin olisi pitänyt jatkoon kyllä päästä; Queen tai Olkinainen pihalle mutta nyt meni näin, Säntti sentään jatkoon.

No eikä. Selin, Felin, mikälie Selja onkaan, on yhden tempun poni. Kuten siinä battlessa nähtiin, tyttö oli täysin hukassa heti kun ei saanut rämpyttää ukulelea kimakasti laulellen.

Täysin oikeat tyypit meni jatkoon - sitä Boys of Summerin vetänyttä poikaa lukuunottamatta. Sen naisellisuus oli tosin sellaista Cristal Snow -tasoa, eli rohkeudesta plussaa.

Tossa Saara Aallossa on kyllä jotain erikoista: vaikka laulaalin niin älyttömän hyvin, ettei mitään rajaa, tuntuu kaikki tosiaan liian laskelmoidulta ja teennäiseltä. Ehkä Aalto vaikuttaakin liian ammattilaiselta? Nimittäin tollanen esityshän on omiaan kun mennään varta vasten katsomaan jonkun starban keikkaa, mutta tällaisessa talent shöyssä - etenkin kun ollaan Suomessa - pitäisi varmaan aina olla vähän sellaista kotikutoista "mä vaan nyt oon tällanen"-tyyppistä asennetta mukana, jotta toimisi ihan täböllä.

Ihan aidosti tota pohdiskelen, sillä oon aiemmin pitänyt Aaltoa tässä kisassa ihan omassa luokassaan olevana, mutta jotenkin toi aito tai kuviteltu teennäisyys on nyt häirinnyt jo siitä battlesta lähtien.
 

Mace

Jäsen
Mä en ollut ennen tätä kisaa kuullut Aallosta mitään kun en ole näitä euroviisuja tai talentteja seurannut. Ekaa kertaa kun näin varmaan siinä kisan alussa ajattelin heti, että onpa taitava ja onpa totaalisen kylmäksi jättävä.

Jotenkin näin keittiöpsykologinen analyysi on, että tyttö on vetänyt koulun keskiarvolla 10.0, osannut soittaa 14-vuotiaana pianoa jäätävästi ja ylipäätään koko elämänsä suorittanut teknisesti huipputasolla kaikkea mahdollista. Jotenkin kuitenkin ilman sydäntä ja mutkatsuoraksianalyysissäni taustalla on joku suorittamaan piiskannut auktoriteetti (vanhemmat).

Rakkaus tuohon hommaan ei välity. Ja ehkä silloin kun ihminen on noin shaatanan taitava, se laittaa katsojan miettimään että tässä on jotain pielessä (kun on noin shaatanan taitava, että on pitänyt treenata miljoona tuntia, mutta kuitenkaan se rakkaus siihen tekemiseen ei välity vaan kaikki tunteet on "opeteltuja" kliseitä).

Ehkä vähän näpeistä, mutta tällaisin fiiliksiin täällä.

Itse asiassa mietin juuri tuossa aiemmin itsekseni, että ehkäpä osalla tökkii juurikin se, että Aalto on teknisesti niin helvetin hyvä. Se herättää ajatuksen siitä, että noin taitava on liian "kliininen" ja ei ole sydämellään mukana. Ja vastaavasti jonkun toisen kohdalla annetaan laulutaidolliset puutteet anteeksi ja todetaan, että sillä on asenne kohdallaan. Sellaiseen on keskivertokatsojan helpompi samaistua. Tosin eipä sillä, ei Aalto ole minuunkaan oikeastaan aikaisemmin juurikaan kolahtanut, vaikka häntä olen jo aiemmin todella hyvänä laulajana pitänyt. Hän on vaikuttanut jotenkin tylsältä, joten sinällään kyllä uskon ymmärtäväni, mitä tarkoitat(te). Tänään hän kuitenkin mielestäni onnistui erittäin hyvin ja siksi annoin siitä tunnustuksen.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Taitaa suomalaiset vaan olla ihmeissään, että Suomesta voi löytyä noin hyviä laulajia kuin Aalto. Tyttöhän on aivan helvetin nuori, ja pystyy kehittämään esittämistään vaikka kuinka paljon, herätkää nyt! Äänelle nyt ei juuri tarvikaan tehdä mitään.

Ja Selinistä vielä, kaiken ton iskelmäpaskan keskellä todella virkistävä esitys ja olisi kuulunut heittämällä jatkoon.

Kim Koskisen hypetystä en myöskään ymmärrä, tuollaista hevikimitystä kuulee hyviltä karaoke-esittäjiltäkin. Aikoinaan Idolsin Ari Koivunen veti helvetin paljon paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Sellaista kympin tyttö -meininkiähän tuo Aallon touhu on maailmanvalloituksineen, mutta paha sitä silti on mennä sanomaan, ettei ansaitsisi jatkopaikkaa. Suomessa ei ole kovin montaa teknisesti yhtä lahjakasta laulajaa.

Mulle jäi paska fiilis siitä, että Krista Siegfrieds pudotettiin jatkosta. Räväkkä persoona ja lauloikin hyvin. Eihän tuollaista ADHD-tyyppiä jaksaisi ravintolassa kovin pitkään kuunnella, mutta mielelläni olisin tuota Kristan show'ta seurannut vielä parin jakson ajan TV:n välityksellä. Ulkonäköäkin löytyy.

JP Siili lauloi ihan mielettömän hyvin. Valitettavasti hän jäi tänään vähän vaisumpana persoonana muiden rokkareiden varjoon. Kyllä hänkin olisi silti sen jatkopaikan ansainnut ennemmin kuin Toni Hiltunen.

Tähkän joukkueesta olisin tehnyt sen vaihdoksen, että Antti "Ruotsinlaiva" Matikainen olisi heivattu menemään ja vastaavasti ukuleletytölle olisi annettu vielä yksi mahdollisuus. Valitettavasti joudumme kuuntelemaan tuota Matikaista jatkossakin, koska saanee vanhojen naisten äänet ja lisäksi Tähkä haluaa roikottaa kaveriaan mukana vähän niin kuin Elastinen tulee roikottamaan Karoliina Kalliota.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Tähkän joukkueesta olisin tehnyt sen vaihdoksen, että Antti "Ruotsinlaiva" Matikainen olisi heivattu menemään ja vastaavasti ukuleletytölle olisi annettu vielä yksi mahdollisuus

vähän niin kuin Elastinen tulee roikottamaan Karoliina Kalliota.

Ekaan sama ja tokaan eri. Kallio osaa sentään laulaa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä en ole ennen Aaltoa kuullut mutta tänään oli ainakin pirun hyvä sekä laulullisesti että tunnelmallisesti. Sanoisin että nro 1 tänään, Kimmo on minun kakkos-suosikki ja sitten olikin monta tasaisen hyvää. Ukulele kuulosti myös hyvältä huutamisen välissä mutta arvasin että Lauri valitsee ennemmin äijän ja iskelmän.

Alkaa kyllä hieman ärsyttämään tämä Suomen meininki, ei saa olla hyvä missään eikä varsinkaan hyvännäköinen ehdokas jotta sille suotaisiin menestystä. Makuja on tietysti monia mutta nyt toivon että jatkoon menisi ne oikeasti parhaat eikä se naapurikylän pullea poika johon on niin helppo samaistua ja joka on niin lutunenkin... Mieluummin minä ainakin vaikka Kalliota katsoisin lehtien kansissa kuin takavuosien trukkikuskia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Millä ristuksella se Toni meni jatkoon. Niin luokaton esitys, että. Lauri osasi pudottaa ihan oikeat jatkosta. Monroe ei, tai no toinen oli oikea valinta toinen ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös