The Summit Suomi

• 12 189
  • 83

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Hyvä idea sinällään ja hyvä, kun osallistujina taviksia. Meillä on kuitenkin jo Selviytyjät, joissa paras juonittelija tai enemmistön kaveri voittaa. Tämä olisi paljon mielenkiintoisempi, kun voittaminen perustuisi kuntoon, (erä)taitoihin ja tehtäviin, joissa huonoin/viimeiseksi jäänyt tippuisi.

Hohhoijaa, ihan jo ekan jakson perusteella, tämä mahdollisesti tässäkin keskustelussa kirjoittava Janne, alkoi nyppiä, kun julisti, miten "ei pidä auktoriteeteista eikä käskyttäjistä", viitaten majuriin ja miten aikoo rottailla myöhemmin. Esittelyssä vielä kertoi olevansa sääntöjen rajamailla pelaaja, pikku sikailulla "auttaa" joukkuettaan. Minun oikeudentajuuni ei mahdu moiset rottailijat, vaikka miten toimisivat joukkueen puolesta. Kokemukseni mukaan ovat juuri niitä "tarvittaessa häikäilemättömiä" tyyppejä, jotka loppuviimein kaikissa asioissa menevät omaetu, eikä esimerkiksi reilu kilpailu edellä. Hyhhyh.

Sama koskee sitä tummempaa kaveria, olikohan Aleksi? Yhtä häikäilemätöntä pikkunilkkiä itsestään maalaa.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Valitettavasti juonittelu ja jonkunnäköinen draama kuuluu näihin tämän kaltaisiin kisoihin. Se ei ole koskaan mua häirinnyt, eikä häiritse nytkään. Tai oikeastaan varsinkaan nyt, kun osallistujilla ei ole mitään kosketuspintaa kanssakilpailijoihinsa kuten Selviytyjissä on ollut. Siellä on usemmalla kaudella ollut henkilöitä, jotka ovat kavereita, kollegoita tai muuten vaan tuntevat, sillä Suomen julkkispiiri on loppujen lopuksi hyvin pieni. Tuollainen vie pohjaa itse peliltä, kun eihän kukaan nyt kaveriaan vastaan ala pelaamaan. Tai sellaista vastaan, kenen kanssa saattaa olla muutenkin tekemisissä pelin jälkeen.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hyvä idea sinällään ja hyvä, kun osallistujina taviksia. Meillä on kuitenkin jo Selviytyjät, joissa paras juonittelija tai enemmistön kaveri voittaa. Tämä olisi paljon mielenkiintoisempi, kun voittaminen perustuisi kuntoon, (erä)taitoihin ja tehtäviin, joissa huonoin/viimeiseksi jäänyt tippuisi.

Hohhoijaa, ihan jo ekan jakson perusteella, tämä mahdollisesti tässäkin keskustelussa kirjoittava Janne, alkoi nyppiä, kun julisti, miten "ei pidä auktoriteeteista eikä käskyttäjistä", viitaten majuriin ja miten aikoo rottailla myöhemmin. Esittelyssä vielä kertoi olevansa sääntöjen rajamailla pelaaja, pikku sikailulla "auttaa" joukkuettaan. Minun oikeudentajuuni ei mahdu moiset rottailijat, vaikka miten toimisivat joukkueen puolesta. Kokemukseni mukaan ovat juuri niitä "tarvittaessa häikäilemättömiä" tyyppejä, jotka loppuviimein kaikissa asioissa menevät omaetu, eikä esimerkiksi reilu kilpailu edellä. Hyhhyh.

Sama koskee sitä tummempaa kaveria, olikohan Aleksi? Yhtä häikäilemätöntä pikkunilkkiä itsestään maalaa.
Mulla on jäänyt jo kauan tosi-tv:t katsomatta juonittelun takia. Jotenkin ahdistun siitä todella paljon ja siksi jää katsomatta.

Peltsi ja Osmo saa olla mun tän vuoden eräilyohjelma.

Viimeksi muokattu:

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Oma inhokkihahmo oli Roy. Epäilyttävän oloinen kaveri, hirveä tsemppihuutelu, heikompien auttaminen yms. Ja ei siinä, voi olla luonnostaan sellainen, mutta heti kun alkoi oleen vaarassa tippua, näitä tsemppauksia nostettiin esille, jolloin tuli mieleen että oliko se niin aitoa sittenkään. Lisäksi tyyppi muuttui täysin kun oma nimi tuli äänestykseen mukaan, alkoi ihmeelliset painostukset, manipulointiyritykset jne.

Jani on huippuhahmo, toivottavasti menee loppuun asti.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse haluaisin Jannelta kommentin, että miten suorititte vessakäynnit matkalla? Jokainen toki tietää että ns. luonto kutsuu omatoimivaelluksilla, mutta vaikea nähdä, että tuollaisella joukolla kyseessä olisi sama homma. Onko huhuissa totta, että Jasper kantoi selässään viimeisenä kameramiesten ulottumattomissa yhteistä bajamajaanne?

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Kiitos kommentistasi.

Nythän on kyseessä kilpailureality, jossa pikku sikailulla tai rottailulla pelataan tässä kohtaa oman porukan edun tavoittelemaan päämäärää.
Kukaan tuolle reissulle tuskin lähti tavoittelemaan et se tuntematon vaelluskaveri voittaisi sitä rahasummaa ja itse jäisi nuolemaan näppejään.

Kun ollaan lätkäfoorumilla, niin kaivetaan vähän vertauskuvia pelaajista joita itse Ihailen ja oma pelistrategiani yleensä rakentuu vähän samaan tyyliin ollaan sitten juoksemassa reikäpallon perässä tai kilpailurealityssä.
Omalle joukkueelle arvokas ja saa vastustajan vihaamaan eli nykyhetkessä Matthew Tkachuk ja jo lopettaneista Theoren Fleury.
Nämä sankarit jakaa varmasti mielipiteitä monessa ja itse kuulun siihen kategoriaan et ei voi kuin tykätä.

Niin pitkään kun kyseessä on formaatti, johon liittyy äänestykset, niin pitkään on pakko myös suunnitella miten peli etenisi oman edun mukaan parhaiten ja tässä kohtaa et miten itse on siinä porukassa joka sinne vuoren huipulle kiipeää.

Valitettavasti tämän tyyppisissä kisailuissa "fair play" tai "kaikki pelaa"-mentaliteetti kun ei vaan toimi.
Millaista katsottavaa se tarjoaisi kansalle, kun vuorilla vaeltaisi 14 Saku Koivua?
Millaista viihdettä se tarjoaisi jos matkalla oliskin Saku Koivun lisäksi, Jere Karalahti, Jesse Puljujärvi, Jukka Tammi, Antti Pennanen, Raimo Helminen, Roope Rimpinen, Marko Jantunen, Sami Helenius jne jne...
Mieluummin itse tämän jälkimmäisen porukan ohjelmaa katsosin, koska siellä tulis varmasti yhteenottoja ja juonimisia.
En mää toki ketään tuomitse, jokainen tykkää mistä tykkää.

Selkään puukottaminen kuuluu pelin henkeen ja joku sen tulee tekemään aina. Harvoin on ollut voittaja sellainen pelaaja, joka olisi puhtaasti rehellisyydellä ja omalla ylivoimaisuudellaan voittanut mitään tämän tyyppistä formaattia.

Mitä tulee viittaamaasi auktoriteettivammaisuuteeni,
kommentoisin näin et leikkauspöytä ja alan ammattilaiset saa asiat näyttämään paljon karummalta mitä se todellisuudessa on.
Vinha perä ja totuuksiahan tuossa on ettei kummankaan puolelta ajatukset ja toimintatavat miellyttäneet toisia.
Mää sanon sen monen muun pelaajan lisäksi hyvin selkeästi tuolla ääneen myös artistille itselleen.

Jos mää tiivistän ajatukseni, niin ehkä jotku meistä koki asiat niin, että jos jotain ehdotettiin niin meitä ei kuunneltu asiassa ollenkaan.

Kommentillasi oli myös hyvä opetus itselle ja pitää aidosti pohtia et näyttääkö sitä oikeassa elämässä tunteensa ja fiiliksensä yhtä selkeästi mitä televisiossa tuli näytettyä, kun haastattelija esittää kysymykset tietyssä muodossa.

Peli on peliä, todellisuus on todellisuutta.
Molemmilla oli oma pelistrategia ja jokainen ruudun ääressä valitkoon suosikkinsa ja inhokkinsa.

Mut mää toivotan sulle kuitenkin hyviä laukauksia ja jos joskus näät, niin tuu ihmeessä poriseen.
Tarjoan kupposen nestemäistä ja voidaan porista mistä haluat.

Viimeksi muokattu:

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Itse haluaisin Jannelta kommentin, että miten suorititte vessakäynnit matkalla? Jokainen toki tietää että ns. luonto kutsuu omatoimivaelluksilla, mutta vaikea nähdä, että tuollaisella joukolla kyseessä olisi sama homma. Onko huhuissa totta, että Jasper kantoi selässään viimeisenä kameramiesten ulottumattomissa yhteistä bajamajaanne?

Olisihan ollu huikeeta jos meillä olisi ollut Jasperhuussi siellä, mutta karu faktahan se on että ne mustat pikku pussukat mitä meidän rinkoissa roikkuu, sisältää sitä itseään.
Kyykkyrykä, kevyt käsikynkkä puuhun tai kiveen nojaten tai luxuksena kun Jani etsi joka paikasta sellasen riukumeiningin et vannoutunut citypoikakin uskalsi käydä ensimmäistä kertaa armeijan loppusodan jälkeen metässä tekemässä tarpeensa.
Et näin ne tarpeet siellä hoidettiin

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Nythän on kyseessä kilpailureality, jossa pikku sikailulla tai rottailulla pelataan tässä kohtaa oman porukan edun tavoittelemaan päämäärää.
Kukaan tuolle reissulle tuskin lähti tavoittelemaan et se tuntematon vaelluskaveri voittaisi sitä rahasummaa ja itse jäisi nuolemaan näppejään.

Lainaan tämän alun tästä loistavasta viestistä.

Tätä myös itse hain tuossa aiemmassa viestissäni. Ei kukaan tietenkään juonittelisi tuollaisella reissulla, jos kyseessä olisi pelkästään vaellus huipulle tuntemattomien kanssa. Se ei vaan toimisi tv-viihteenä niin hyvin ilman kilpailuaspektia. Toki Peltsi voisi Ylelle tehdä ohjelman, missä johdattaa joukon toisilleen tuntemattomia Stetindenin huipulle, mutta väittäisin, vaikka Peltsi huikea kaveri onkin, että katsojaluvut eivät Selviytyjiä, Summitia tai vastaavia ohittaisi.

Heti kun tuodaan kilpailullisuus mukaan tämän kaltaiseen ohjelmaan, nousee ihmisten luontainen kilpailuvietti esiin. Tottakai jokainen haluaa sinne huipulle päästä ja se vaatii myös kovia tekoja välillä. Myös sitä juonittelua.

Edelleen, kuten sanoin jo aiemmin, paremmin tämä juonittelu toimii toisilleen ennestään tuntemattomien tavisten kanssa, kuin julkkisten välillä, jotka toisensa tuntevat jo entuudestaan tai joilla ainakin on jonkunlainen ennakkokäsitys kilpakumppanistaan.

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Kiitos kommentistasi.

Nähdään tämä asia aika eri tavalla, vai mitä ajattelet esim. Janin pelaamistyylistä? Tähän asti nähdyissä jaksoissa on päinvastoin sanonut, että ei erityisemmin pidä tästä "juonitteluaspektista" vaan reilusta pelistä. Kaikki eivät halua voittaa hinnalla millä hyvänsä.

Kun ollaan lätkäfoorumilla, niin kaivetaan vähän vertauskuvia pelaajista joita itse Ihailen ja oma pelistrategiani yleensä rakentuu vähän samaan tyyliin ollaan sitten juoksemassa reikäpallon perässä tai kilpailurealityssä.
Omalle joukkueelle arvokas ja saa vastustajan vihaamaan eli nykyhetkessä Matthew Tkachuk ja jo lopettaneista Theoren Fleury.
Nämä sankarit jakaa varmasti mielipiteitä monessa ja itse kuulun siihen kategoriaan et ei voi kuin tykätä.

Niin pitkään kun kyseessä on formaatti, johon liittyy äänestykset, niin pitkään on pakko myös suunnitella miten peli etenisi oman edun mukaan parhaiten ja tässä kohtaa et miten itse on siinä porukassa joka sinne vuoren huipulle kiipeää.

Valitettavasti tämän tyyppisissä kisailuissa "fair play" tai "kaikki pelaa"-mentaliteetti kun ei vaan toimi.
Millaista katsottavaa se tarjoaisi kansalle, kun vuorilla vaeltaisi 14 Saku Koivua?
Millaista viihdettä se tarjoaisi jos matkalla oliskin Saku Koivun lisäksi, Jere Karalahti, Jesse Puljujärvi, Jukka Tammi, Antti Pennanen, Raimo Helminen, Roope Rimpinen, Marko Jantunen, Sami Helenius jne jne...
Mieluummin itse tämän jälkimmäisen porukan ohjelmaa katsosin, koska siellä tulis varmasti yhteenottoja ja juonimisia.
En mää toki ketään tuomitse, jokainen tykkää mistä tykkää.

Mieluummin katsoisin tosiaan niitä neljäätoista sakukoivua, jotka hyvässä hengessä kamppailevat lähinnä itseään vastaan ja paras voittaa (yleensä). Tämäntyyppisestä formaatista hyvänä esimerkkinä Erikoisjoukot. Nostit esiin jenkkirottailijat kiekkokaukaloista. itse nostan Jarkko Ruudun, jonka sekoilut ja sikailut esim. mm- jäillä sai minut enemmän häpeämään hänen puolestaan kuin innostumaan. Mutta meitä on moneen junaan.

Selkään puukottaminen kuuluu pelin henkeen ja joku sen tulee tekemään aina. Harvoin on ollut voittaja sellainen pelaaja, joka olisi puhtaasti rehellisyydellä ja omalla ylivoimaisuudellaan voittanut mitään tämän tyyppistä formaattia.

Tästä olen samaa mieltä, että formaattiin kuuluu, että osa/kaikki kilpailijat ovat enemmän tai vähemmän häikäilemättömiä toimissaan. Ja tässä kohtaa voin onneksi tehdä itse valinnan, katsonko vai en.

Mitä tulee viittaamaasi auktoriteettivammaisuuteeni,
kommentoisin näin et leikkauspöytä ja alan ammattilaiset saa asiat näyttämään paljon karummalta mitä se todellisuudessa on.
Vinha perä ja totuuksiahan tuossa on ettei kummankaan puolelta ajatukset ja toimintatavat miellyttäneet toisia.
Mää sanon sen monen muun pelaajan lisäksi hyvin selkeästi tuolla ääneen myös artistille itselleen.

Niin, olet kuitenkin sanonut nämä asiat, eikös niin? Vai onko yksittäisistä sanoista leikkailtu ja liimailtu jotain sellaista, mitä et ole sanonut?

Peli on peliä, todellisuus on todellisuutta.

Tästä olen eri mieltä, kyllä jokainen pelaa sillä omalla persoonallaan, kyvyillään ja arvojensa mukaisesti, jos ei ole kyseessä täysin käsikirjoitettu elokuva, jossa sanotaan käsikirjoituksen repliikit ja eläydytään rooliin. Tästä hyvänä esimerkkinä Aleksi, joka kertoi jo esittelyssään, miten "pelaa" myös tosielämässä. Kyllä molemmat maailmat väkisin sekoittuu eikä minusta voi irrottaa toisistaan, vaikka osittain tilannesidonnaistakin on.

Mut mää toivotan sulle kuitenkin hyviä laukauksia ja jos joskus näät, niin tuu ihmeessä poriseen.
Tarjoan kupposen nestemäistä ja voidaan porista mistä haluat.

Kiitos. Vaikka ollaankin ihan eri seinillä tästä aiheesta, niin toivon kaikkea hyvää sinulle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy