The Summit Suomi

• 12 177
  • 83

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Käsitinkö oikein, että niissä checkpoint-äänestyksissä kun porukkaa tiputetaan, niin tiputetun rahat otetaan messiin.
Checkpoint äänestyksissä rahat jatkavat matkaa. Jos muutoin jää ulos (luovuttaa) tai tippuu niin rahat tippuvat kilpailijan mukana. Musta toi siltapudotus oli kans vähän erikoinen.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Checkpoint äänestyksissä rahat jatkavat matkaa. Jos muutoin jää ulos (luovuttaa) tai tippuu niin rahat tippuvat kilpailijan mukana. Musta toi siltapudotus oli kans vähän erikoinen.
Niin tuossahan nyt tuli se esille, että pitäisikö rahat olla vain muutaman mukana niin sitten potti ei vähene? Toisaalta nämä sitten herkemmin pois äänestettävissä? Jännä ettei Tiian rahoja otettu kantoon jo siinä vaiheessa, kun rupesi oksentelemaan?

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Niin tuossahan nyt tuli se esille, että pitäisikö rahat olla vain muutaman mukana niin sitten potti ei vähene? Toisaalta nämä sitten herkemmin pois äänestettävissä? Jännä ettei Tiian rahoja otettu kantoon jo siinä vaiheessa, kun rupesi oksentelemaan?
En ole sääntöasiantuntija, mutta jotenkin käsitin niin, että jokainen kilpailija kantaa mukanaan 10ke, ja sitten on mukana ylimääräinen 10ke, jota saa vaihdella jäsenten välillä.

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Säännöt rahojen kantamisen suhteen ovat hyvin epäselviä. Toisaalta myös kysyisin näin päin: antaisitko tuntemattomalle kantoon 10k, vaikka hän lupaisi antaa rahat takaisin perillä (vaikka ei olisi pakko?)

Suosikkijoukkue
Tappara
Säännöt rahojen kantamisen suhteen ovat hyvin epäselviä. Toisaalta myös kysyisin näin päin: antaisitko tuntemattomalle kantoon 10k, vaikka hän lupaisi antaa rahat takaisin perillä (vaikka ei olisi pakko?)
Eikö kuitenkin potti mikä huipulle hilataan menee automaattisesti jakoon niiden kanssa ketkä paikalle pääsevät?
Silta-äänestys oli kyllä vähän erikoinen. Reilu puolet päästettiin sillan yli jotka sitten saivat äänestää. No, koitetaan muistaa että tämä on vain tv-viihdettä.
Odotin muuten että check-point pisteellä olisi noilla rahoilla joutunut ostamaan noita "ylellisyyksiä" mutta niitä saikin ilmaiseksi.

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Olipa pettymys. Tottakai tähänkin piti saada mukaan naurettavaa juonittelua. Olisi mielummin reittiä hankaloittamalla, pidentämällä tiputettu porukkaa kuin tämmösellä turhuudella.

Samoin hiukan huvittavaa mainostaa 150k€ pottia, jos sitä ei ole käytännössä mitenkään mahdollista voittaa

Janne vois kyllä tippua tavalla tai toisella. On kyllä raskas persoona

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
En ole sääntöasiantuntija, mutta jotenkin käsitin niin, että jokainen kilpailija kantaa mukanaan 10ke, ja sitten on mukana ylimääräinen 10ke, jota saa vaihdella jäsenten välillä.
Eikös se summa pitänyt vain jakaa jotenkin kaikkien kesken? Ei taidettu mainita, että 10k€ jokaiselle ja ekstra jollekin.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jösses mitä paskaa. Olisivat tehneet vuorelle sellaisen reitin, jossa paska tippuu rattailta, mutta taas jotain ihmissuhdedraamaa, diilejä ja äänestyksiä…

Tismalleen samat ajatukset. Kovat oli odotukset kun kuulin koko sarjasta. Hirveää paskaa ekat kolme jaksoa ja pikakelauksella menty ajoittain kotisohvalla. Kolme varttia sopotellaan puskissa ja sitten kävellään polulla pari kilometriä, jonka jälkeen joku tippuu kisasta.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toi maatalousasiantuntijahan on alun perusteella ihan helmi kilpailija. Hyvällä asenteella ja taidoilla varustettu tämmöiseen skabaan. Ei varmaan ärsytä ketään, mutta pystyy hoitaan homman ku homman. Mun suosikki ainakin tällä hetkellä.
Melkeimpä ainoa kilpailija joka on lähtiessä ymmärtänyt sen, että metsässä ei tarvitse meikkipussia, koruja eikä merkkihuppareita. Olosuhteisiin sopivat varusteet mukaan ja niillä pärjää parhaiten. Harmittavasti kaveri taitaa vaan olla liian kiltti tällaiseen peliin. Yleensä tällaiset kilpailijat tiputetaan jossain vaiheessa pois, koska on ns. helppo tiputettava kun ei pelaa mitään peliä tai hae liittolaisia. Myös oma suosikki tuon lumilautailijan ohella.

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Melkeimpä ainoa kilpailija joka on lähtiessä ymmärtänyt sen, että metsässä ei tarvitse meikkipussia, koruja eikä merkkihuppareita. Olosuhteisiin sopivat varusteet mukaan ja niillä pärjää parhaiten. Harmittavasti kaveri taitaa vaan olla liian kiltti tällaiseen peliin. Yleensä tällaiset kilpailijat tiputetaan jossain vaiheessa pois, koska on ns. helppo tiputettava kun ei pelaa mitään peliä tai hae liittolaisia. Myös oma suosikki tuon lumilautailijan ohella.

Ongelma tässä Janin tiputuksessa voi olla se, että on yksi kahdesta suunnistus- ja erätaitoisesta henkilöstä jäljellä Petterin lisäksi. Petteri taas menee sen verran monen tunteisiin, että on kyllä tulilinjalla ennen Jania.

Tässä sarjassa toisin kuin selviytyjissä, ei ole oikeastaan motivaatiota tiputtaa vahvoja kilpailijoita pois, koska kaikki vuorelle pääsevät ovat voittajia. Kilpailijana kyllä miettisin hyvin tarkkaan tiputtaisinko pois niitä, jotka retkikuntaa johtavat vai niitä, jotka supisevat ja ovat perässävedettäviä.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Kolmannessa jaksossa olikin jo vähän fyysisempää menoa, hyvä juttu. Ite en sitten taas oikein pidä siitä, että jaksot päättyy cliffhangereihin.

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Hoi arvon palstatoverit.

Tämä on foorumi jota itsekin olen lähes sen koko olemassaolon seurannut, rekisteröidyin melko vasta, ikänä en ole mitään kommentoinut, en aikonutkaan hetkeen sitä tehdä, mutta tänään koitti se päivä.
Juniorina varmaan haaveilin et täällä olisi otsikkotason juttuja lupaavasta ja läpimurron tehneestä jääkiekkoilijasta, joka kantaa nimikirjaimia JK, mutta sanotaanko vaikka et luistelukoulun reputus veikin miehen salibandykaukaloihin.

Sattumalta huomasin et täällä keskustellaan Summitista ja kun luin teidän kommentteja, niin sen verta vihlaisi et korkataan neitsyys tällä foorumilla ja tämä nyt on ylipäätään ensimmäinen kommentti millään foorumilla ohjelmasta, koska muita en ole lukenut.

Mietin jo nyt et onko tää hyvä idea kirjoittaa, mutta mennään omalla tyylillä ja annetaan palaa.

Tässäkin formaatissa on se puoli et ku äänestetään kilpailijoita pois, on valitettavasti pakko vähän myös pelata.
Töllössä värikynää käytetään todella isosti ja te näette siitä kuitenkin vain murto-osan.

Pari seikkaa mitä haluan selventää...
Kommenttini "ei tällä jengillä maailmanmestaruutta voiteta" vertauskuva oli kuin kaksipäinen hirviö ja viestini tarkoitus toimi molemmilla tapaa.
Ensinnäkin se viittasi sillan ylityksen jälkeen tapahtuneeseen äänestykseen.
Ei siihen, että sain ääniä, koska ymmärsinhän mää et jos kolme ihmistä voi saada ääniä, niin tulen saamaan ääniä. Olin yllättynyt ylipäätään, että sain edes jatkaa pelissä.

Kommenttini pääpointti oli Royn protestoiva käyttäytyminen äänestyksen lopputuloksesta.
Mielestäni Roykaleen muutos käyttäytymisessä sai ryhmässä enemmän negatiivista aikaan kuin minun kommenttini.
Toki se töllöttömissä näyttää hieman toiselta.
Tajusin Royn asettaneen tähtäimen minun otsaan, oli aika puolustautua.

Koska kaksi ekaa päivää oltiin matkalla kuin partioleirillä, halusin saada muut pelaajat ymmärtämään et nythän myös äänestellään porukkaa pois, niin oisko aika herätä ja alkaa pelaamaan.

Toivottavasti kuitenkin pystytte nauttimaan ohjelmasta ja jos joku haluaa jotain kysyä tai muuten vaan kritisoida, niin laita PM.

T. Janne Karjala

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Hoi arvon palstatoverit.

Tämä on foorumi jota itsekin olen lähes sen koko olemassaolon seurannut, rekisteröidyin melko vasta, ikänä en ole mitään kommentoinut, en aikonutkaan hetkeen sitä tehdä, mutta tänään koitti se päivä.
Juniorina varmaan haaveilin et täällä olisi otsikkotason juttuja lupaavasta ja läpimurron tehneestä jääkiekkoilijasta, joka kantaa nimikirjaimia JK, mutta sanotaanko vaikka et luistelukoulun reputus veikin miehen salibandykaukaloihin.

Sattumalta huomasin et täällä keskustellaan Summitista ja kun luin teidän kommentteja, niin sen verta vihlaisi et korkataan neitsyys tällä foorumilla ja tämä nyt on ylipäätään ensimmäinen kommentti millään foorumilla ohjelmasta, koska muita en ole lukenut.

Mietin jo nyt et onko tää hyvä idea kirjoittaa, mutta mennään omalla tyylillä ja annetaan palaa.

Tässäkin formaatissa on se puoli et ku äänestetään kilpailijoita pois, on valitettavasti pakko vähän myös pelata.
Töllössä värikynää käytetään todella isosti ja te näette siitä kuitenkin vain murto-osan.

Kommenttini "ei tällä jengillä maailmanmestaruutta voiteta" vertauskuva oli kuin kaksipäinen hirviö ja viestini tarkoitus toimi molemmilla tapaa.
Ei siihen, että sain ääniä, koska ymmärsinhän mää et jos kolme ihmistä voi saada ääniä, niin tulen saamaan ääniä. Olin yllättynyt ylipäätään, että sain edes jatkaa pelissä.

Kommenttini pääpointti oli Royn protestoiva käyttäytyminen äänestyksen lopputuloksesta.
Mielestäni Roykaleen muutos käyttäytymisessä sai ryhmässä enemmän negatiivista aikaan kuin minun kommenttini.

Koska kaksi ekaa päivää oltiin matkalla kuin partioleirillä, halusin saada muut pelaajat ymmärtämään et nythän myös äänestellään porukkaa pois, niin oisko aika herätä ja alkaa pelaamaan.

Toivottavasti kuitenkin pystytte nauttimaan ohjelmasta ja jos joku haluaa jotain kysyä tai muuten vaan kritisoida, niin laita PM.

T. Janne Karjala

Kiva nosto Janne :) Kaikki varmasti täällä ymmärtää, että telkkarissa näytetään murto-osa, ja draamaa luodaan leikkauksella ja sillä, mitä loppupeleissä näytetään. Katsojina kuitenkin pitää elää sen tilannekuvan perusteella, mitä töllöstä saa ja täällä foorumilla monet varmasti hieman värikynää käyttää kommenteissaan. Itse en ainakaan saanut susta mitenkään huonoa kuvaa tuon kommentin takia, ehkä mietin hetken, että saattoi olla sun pelin kannalta virheliike niin aikaisessa vaiheessa.

Musta on mahtavaa, että kilpailijat tässä on ns. taviksia. Tulee aitoa draamaa ja eläytymistä, eikä kaikki ole niin laskelmoitua. Sammakoita lentelee tuolla jatkuvalla syötöllä, ja tuolla MTV+ tahtiin menevässä topikissa niistä lisää.

Nyt kun avasit suusi, niin kysymys, jos vaan voit vastata. Kuinka vahvat turvajärjestelyt noissa teidän tehtävissä tuolla on? Turvatiimiä ei kameroissa näy, mutta olettasin että siellä nopean toiminnan tiimi löytyy.

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiva nosto Janne :) Kaikki varmasti täällä ymmärtää, että telkkarissa näytetään murto-osa, ja draamaa luodaan leikkauksella ja sillä, mitä loppupeleissä näytetään. Katsojina kuitenkin pitää elää sen tilannekuvan perusteella, mitä töllöstä saa ja täällä foorumilla monet varmasti hieman värikynää käyttää kommenteissaan. Itse en ainakaan saanut susta mitenkään huonoa kuvaa tuon kommentin takia, ehkä mietin hetken, että saattoi olla sun pelin kannalta virheliike niin aikaisessa vaiheessa.

Musta on mahtavaa, että kilpailijat tässä on ns. taviksia. Tulee aitoa draamaa ja eläytymistä, eikä kaikki ole niin laskelmoitua. Sammakoita lentelee tuolla jatkuvalla syötöllä, ja tuolla MTV+ tahtiin menevässä topikissa niistä lisää.

Mää en kyllä näistä itteeni ota, koska yli 30 vuotta tässä on mielipiteiden jakamisen suhteen painittu ja muutosta tuskin on kauheana luvassa

Meidänhän kilpailijoiden tulee keskustella vain tv:ssä esitettyjen jaksojen mukaan, joten hengaillaan täällä ja luetaan mitä siellä rahvaiden puolella analysoidaan.

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt kun avasit suusi, niin kysymys, jos vaan voit vastata. Kuinka vahvat turvajärjestelyt noissa teidän tehtävissä tuolla on? Turvatiimiä ei kameroissa näy, mutta olettasin että siellä nopean toiminnan tiimi löytyy.

Turvajärjestelyt olivat todella tiukat ja vaativat, alan ammattilaiset olivat mukana koko pelin ajan ja osa heistä vaelsi koko matkan meidän mukana, koska tuntevat maastot kuin omat taskunsa.

Tehtävissä tehtiin varmistuksen varmistuksia jokaisen kohdalla aina erikseen.
Kilpailijoiden turvallisuudesta huolehdittiin tuotannon toimesta erittäin hyvin ja siitä kyllä iso hatunnosto tuotantoyhtiölle.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hoi arvon palstatoverit.

T. Janne Karjala
Mahtavaa että kirjoitit! Hyvin mielenkiintoista päästä kuulemaan miten hommat kulissien takana on mennyt.

Joskus muinoin täällä teki Hjalliksen Diili -ohjelmaan osallistunut Kiekko-Antti vähän vastaavanlaisen paljastuksen että minä oon toi ton ohjelman Antti. Antti tais lopulta voittaa koko jutun, vai oliko kahden parhaan joukossa, joten tästähän voi aukottomasti suoraan päätellä että sinä tuut pääsemään huipulle. Onnittelut jo näin etukäteen! Majurin kanssa siellä varmasti kahdestaan kaulailette ja vannotte ikuista veljellistä rakkautta!

Edit: Toivottavasti jaksat täällä mahdollisesta kritiikistä huolimatta roikkua, ja vastailla sääntöjen sallimissa rajoissa kysymyksiin. Plussa-systeemin kautta katsoin äsken ensi viikolla telkkarista tulevan jakson, ja siinä tapahtuvasta episodista olisi hauska kuulla vähän enemmänkin. Itse saatan olla pelikiellossa tuolloin, mutta jotenkin luulen että en oo ainoa jota voisi kulissien takaiset lisätiedot kiinnostella.

Viimeksi muokattu:

DonHamicic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mahtavaa että kirjoitit! Hyvin mielenkiintoista päästä kuulemaan miten hommat kulissien takana on mennyt.

Joskus muinoin täällä teki Hjalliksen Diili -ohjelmaan osallistunut Kiekko-Antti vähän vastaavanlaisen paljastuksen että minä oon toi ton ohjelman Antti. Antti tais lopulta voittaa koko jutun, vai oliko kahden parhaan joukossa, joten tästähän voi aukottomasti suoraan päätellä että sinä tuut pääsemään huipulle. Onnittelut jo näin etukäteen! Majurin kanssa siellä varmasti kahdestaan kaulailette ja vannotte ikuista veljellistä rakkautta!

Edit: Toivottavasti jaksat täällä mahdollisesta kritiikistä huolimatta roikkua, ja vastailla sääntöjen sallimissa rajoissa kysymyksiin. Plussa-systeemin kautta katsoin äsken ensi viikolla telkkarista tulevan jakson, ja siinä tapahtuvasta episodista olisi hauska kuulla vähän enemmänkin. Itse saatan olla pelikiellossa tuolloin, mutta jotenkin luulen että en oo ainoa jota voisi kulissien takaiset lisätiedot kiinnostella.
Majurin kanssa bromance kukoistaa ja teltta heiluu ja minun auktoriteettikammoisuus on tapetilla.
Pitäähän toisen meistä olla se antava osapuoli...

Onhan nuita foorumeita olemassa missä varmasti on mittavasti kritiikkiä kirjotettu ja olihan sitä toki täälläkin, mutta oletan et täällä on sen verran fiksua porukkaa et uskaltaa myös rohkeasti kysyä asioista jotka rassaa. Kritiikkiä saa siltikin kirjoittaa, itsereflektointi on välistä aivan hyvästä.
Toki samaan aikaan saattaa joutua puolustautumaan ja kertomaan asioita joita ei katsojille asti ole saatu tuotua.

Faktahan on et minusta rakennettu "hahmo" on hyvin pitkälti sitä mitä oikeasti olen, mutta tuo runsas ruutuaika saa hieman vääristämään todellisuutta.
Näyttää siltä, että olen koko ajan äänessä, ainoa kieroilija ja pelaaja, mutta ei se aivan näin ole.

Kuten sanoin, niin mielelläni vastailen kysymyksiin, mutta kuten totesin, mennään tv:ssä esitettyjen jaksojen mukaan.

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Majurin kanssa bromance kukoistaa ja teltta heiluu ja minun auktoriteettikammoisuus on tapetilla.
Pitäähän toisen meistä olla se antava osapuoli...

Onhan nuita foorumeita olemassa missä varmasti on mittavasti kritiikkiä kirjotettu ja olihan sitä toki täälläkin, mutta oletan et täällä on sen verran fiksua porukkaa et uskaltaa myös rohkeasti kysyä asioista jotka rassaa. Kritiikkiä saa siltikin kirjoittaa, itsereflektointi on välistä aivan hyvästä.
Toki samaan aikaan saattaa joutua puolustautumaan ja kertomaan asioita joita ei katsojille asti ole saatu tuotua.

Faktahan on et minusta rakennettu "hahmo" on hyvin pitkälti sitä mitä oikeasti olen, mutta tuo runsas ruutuaika saa hieman vääristämään todellisuutta.
Näyttää siltä, että olen koko ajan äänessä, ainoa kieroilija ja pelaaja, mutta ei se aivan näin ole.

Kuten sanoin, niin mielelläni vastailen kysymyksiin, mutta kuten totesin, mennään tv:ssä esitettyjen jaksojen mukaan.
Itse olin Roykaleen puolella teidän väännössä, kun nyt satun kaverin tuntemaan. Vähän teidän kiista kismitti, mutta kun IGn kautta tuli myös Royn kommentteja luettu niin mielipide myös JKsta kilpailijana ja osallistujan muuttui.

Posia, että rohkenit ottaa myös itse täällä kantaa, ei varmasti ole helpoin tilanne!

Suosikkijoukkue
KalPa
@DonHamicic

Itse en tässä ketjussa kritisoinut muuta kuin sarjan formaattia että taas mennääm saman kieroilun kautta formaatissa kuin Selviytyjät, Suuri seikkailu jne..

Välillä toivoisi että olisi oikeasti niin rankka kisa/ohjelma, että vaan parhaat pääsee huipulle.
Posia sen sijaan siitä ettei kisaajat ole sitä samaa nikosaarista jne. vaan suurimmaksi osaksi ihan taviksia.

Kiekkofani78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Täytyy todeta nyt 3 jaksoa katsoneena että olen pettynyt ohjelmaan. Alku lupaili hyvää, upeat maisemat kaiken lisänä mitä ihailla. Mutta nyt jaksoista yli puolet menee juonimiseen ja näihin henkilöiden esittelyvideoihin joista ajattelin että ensimmäisessä jaksossa käydään kaikki kilpailijat läpi ja vähän esitellään ja se on siinä. Itse kilpailua näytetään pieni hetki kun kävellään menemään. Kuvittelin että tämä on oikeasti vaativana kiva kilpailu missä porukkaa alkaa tippumaan vaan yksinkertaisesti siitä syystä että eivät kykene matkaa jatkamaan mutta nyt pudotukset tapahtuu vain juonittelemalla.
Itse en ole koskaan jaksanut Selviytyjiä katsoa juurikin siitä syystä että suurin osa ajasta menee turhan päiväiseen lätinään ja paskan puhumiseen ja tämä valitettavasti on sitä samaa touhua. Olen pettynyt.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Heheh, kerrottakoot, että olen tuntenut ko. majurin 90-luvulta saakka ja sen takia on Summittia tullut katsottua (no, hän kyllä mainostaa sitä itsekin), että kuis kaveri pärjää. Ihan samalta vaikuttaa telkkarissa kuin tosielämässä :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy