Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 492 531
  • 21 746

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pitsiturnauksessa lähetyksen taso oli luokkaa Ruutu. Tästä kun jatkossa Telia vielä parantaa pari pykälää niin ainakin meikäläinen on tyytyväinen. Vahva peukku tuolle Liiga-kanavalle.

Pari parannusehdotusta:
1) Rekisteröinti helpommaksi. Tällä hetkellä aivan liian monimutkaista.
2) html5 silverlightin tilalle mitä pikimmiten
3) 1080p laatuista kuvaa
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ei suurempaa valittamista Teliasta tässä vuosien varrelta. Telia TV on hyvä palvelu.

Itselläni on ollut sellainen määrä ongelmia laskutuksen kanssa Telian kanssa, että on kyllä vakavassa harkinnassa että jääkö jääkiekko tällä kaudella kokonaan tilaamatta. Aina ovat tarjonneet noita kuukauden ilmaisjaksoja, jotka on peruutettu ajoissa mutta aina jää kaiken maalman mobiilisovellukset katkaisematta tai vastaavaa. Paljon olen käynyt keskustelua Telian kanssa chatissa ja aina kaikki on lopulta saatu asianmukaisesti korjattua, mutta ei kyllä houkuttele enää tuohon lähteä kun on nyt irti päässyt.

Katsotaan että alkaako kauden alussa sitten tarpeeksi kutitella.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta samaan hengenvetoon täytyy todeta, että ei millään, korostan ei millään alalla ole keskiverrosti niin huonoa asiakaspalvelua kuin tele/internet-bisneksessä. Välillä joutuu sanomaan vähän rumemmin.

Koskas viimeksi yhteydessä teleoperaattorin asiakaspalveluun? Meikäläinen on ollut viimeisen neljän vuoden aikana (oon joutunut olemaan) kolme kertaa yhteydessä asiakaspalveluun. Ja joka kerta homma on ratkennut yhdellä soitolla ja asia saatu kuntoon heti kättelyssä.

Olen ollut viimeisen neljän vuoden aikana Telian, DNA:n ja Elisan asiakkaana ja kaikille lähtee ainakin meikäläiseltä 10/10.

Ehkä tähän sanoisin sen, että mitäpä odottelet sieltä operaattoreiden puolelta, kun kerran palvelu on niin kerta kaikkisen surkeaa ollut?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuleeko tuohon 54.90e/kk päälle se 10e/kk boximaksua ja sitten vielä erikseen laajakaistamaksu, joka on varmaan 20-30e? luokkaa? Ihan vain siis mielenkiinnosta, millä hinalla saa nuo kaiken toimimaa. Itellä on tuo Liigapaketti 24.90+9.90e 100/10 netti eli yhteishintaa tulee 35e nuin pyöreästi.
Juu tuleehan siihen tosiaan vielä nuokin mukaan.
Teikäläisen netti kyllä pirun halpa, kun itse makselen sen 24,90€ kuukaudessa 16mb nopeudesta, kun ei vain nopeampaa saa miltään tarjoajalta tähän taloon, jollei ota mobiililaajakaistaa.
Varmaan pitää alkaa sitä pohtimaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Juu tuleehan siihen tosiaan vielä nuokin mukaan.
Teikäläisen netti kyllä pirun halpa, kun itse makselen sen 24,90€ kuukaudessa 16mb nopeudesta, kun ei vain nopeampaa saa miltään tarjoajalta tähän taloon, jollei ota mobiililaajakaistaa.
Varmaan pitää alkaa sitä pohtimaan.
Tuleehan tuossa tosiaan paketille hintaa, mutta näkyypähän kaikki :)

Juu tosiaan tähän taloon muuttaessa DNA tarjosi tuohon hintaan kaapelia niin pakkojan siihen oli tarttua. Nyt näkyisi olevan matkanetti mukaan 14.90/kk ja 200+matkanetti 19.90/kk. Melko halpaa tosiaan kaapelitalouteen tarjolla. Toki antennitalouksiin se on aina kalliimpaa ja nopeuksissa jäädään pahasti jälkeen. Esim porukoille 20km päähän saa vain 4g netin ja hinta 29.90/kk
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kyselin tuolla toisessa Teliaketjussa että opastakaa tyhmää ja kertokaa mitä mitä pitää hommata että näkee liigaa. Vastauksia tuli jos jonkinmoista. No hommasin Telian digiboxin ja kaikki liigapelit. Eli sama kun ruudun palvelu. Kytkin sen eilen näin"kesän"jälkeen. Ja nyt kysäisenkin lähinnä Nikolta että näkyykö Tamperecup tuleva viikonloppuna ja liiga sitten kun se alkaa? Vaikkakin tällä hetkellä boxi herjaa että hommaa liigapassi. Ymmärrän kyllä että ei just nyt tule pelejä,mutta tietääpäähän varautua jos heittää samaa juttua kun pitäisi pelejä tulla. Ja toinen kyssäri,miten vaikuttaa CHL:ään ja formuloihin kun Telia osti maikkarin? Sori jos on jo kerrottu, mutta tosiaankin näin lomien jälkeen ei ole ehtinyt kaikkia viestejä lukemaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Koskas viimeksi yhteydessä teleoperaattorin asiakaspalveluun? Meikäläinen on ollut viimeisen neljän vuoden aikana (oon joutunut olemaan) kolme kertaa yhteydessä asiakaspalveluun. Ja joka kerta homma on ratkennut yhdellä soitolla ja asia saatu kuntoon heti kättelyssä.

Olen ollut viimeisen neljän vuoden aikana Telian, DNA:n ja Elisan asiakkaana ja kaikille lähtee ainakin meikäläiseltä 10/10.

Ehkä tähän sanoisin sen, että mitäpä odottelet sieltä operaattoreiden puolelta, kun kerran palvelu on niin kerta kaikkisen surkeaa ollut?

Viimeinen isompi kontakti oli keväällä, kun vaihdoin firmaan nykyaikaisemman mobiilivaihdepalvelun.

Oikeastaan toivoisin heiltä sitä, kuten muiltakin, että tuntisivat tuotteensa jota tarjoavat ja toimittavat. Niin ei tässäkään tapauksessa ollut. Kolmas henkilö lopulta oli niin pätevä, että osasi kertoa sopiiko järjestelmä meidän tarpeisiimme.

Vastaavia tapauksia on parinkymmenen viime vuoden ajalta lukuisia. Epäpätevää, asiakasta kuuntelematonta, vaihtuvaa ryhmää.
 

Telia

Jäsen
Kyselin tuolla toisessa Teliaketjussa että opastakaa tyhmää ja kertokaa mitä mitä pitää hommata että näkee liigaa. Vastauksia tuli jos jonkinmoista. No hommasin Telian digiboxin ja kaikki liigapelit. Eli sama kun ruudun palvelu. Kytkin sen eilen näin"kesän"jälkeen. Ja nyt kysäisenkin lähinnä Nikolta että näkyykö Tamperecup tuleva viikonloppuna ja liiga sitten kun se alkaa? Vaikkakin tällä hetkellä boxi herjaa että hommaa liigapassi. Ymmärrän kyllä että ei just nyt tule pelejä,mutta tietääpäähän varautua jos heittää samaa juttua kun pitäisi pelejä tulla. Ja toinen kyssäri,miten vaikuttaa CHL:ään ja formuloihin kun Telia osti maikkarin? Sori jos on jo kerrottu, mutta tosiaankin näin lomien jälkeen ei ole ehtinyt kaikkia viestejä lukemaan.

Nyt harjoituskaudella pelit näkyy Liiga kanavalta ja tämä kyseinen kanava löytyy ohjelmaoppaan/tv valikon kautta, missä näkyy myös muut kanavat. Pitsiturnauksen tallenteista osa toimii ja osa ei, mutta nämäkin siis tallessa Kirjaston puolella. Liigan tallenteet on tuossa kirjastossa, josta puuttuu logo vielä täysin. Digiboksilla oleva Liiga-valikko ei näytä tällä hetkellä mitään, vaan siellä on ainoastaan mainos, että tilaa Liigapassi jne.

Harjoituskauden otteluohjelma on seuraavanlainen, eli Tampere Cupista televisioidaan vain toinen päivä (11.8.).

Päivä Aika Paikkakunta Peli
9.8. 18.30 Turku TPS - Lukko
10.8. 18.30 Oulu Kärpät - KalPa
11.8. 14.00 Tampere HIFK/Pelicans - Ilves
11.8. 18.00 Tampere Tappara - HIFK/Pelicans
15.8. 18.30 Jyväskylä JYP - HPK
17.8. 18.30 Rauma Liiga alumni - Länsirannikon alumni
22.8. 18.30 Lahti Pelicans - JYP
23.8. 18.30 Lappeenranta SaiPa - KalPa
24.8. 18.30 Mikkeli Jukurit - HIFK
28.8. 18.30 Hämeenlinna HPK - Jukurit
30.8. 18.30 Vaasa Sport - KalPa
1.9. 18.30 Pori Ässät - Lukko
6.9. 18.30 Kouvola KooKoo - Jukurit
7.9. 18.30 Kuopio KalPa - SaiPa

Niko / Telia
 

Liitteet

  • liigatallenteet.PNG
    liigatallenteet.PNG
    63,6 KB · kertaa luettu: 386

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Pikku jurrissa tilasin HIFK-passin joskus juhannuksen aikoihin, kun joku innokas puhelinmyyjä sitä tyrkytti. Äsken katsoin sivustoa ja tilattavissa passeissa oli muut, mutta ei IFKta. Tämähän tarkoittanee sitä, että tilaukseni onnistui ja on kirjattu johonkin, en vaan tiedä mihin. Ah ,tätä ATK-aikaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oikeastaan toivoisin heiltä sitä, kuten muiltakin, että tuntisivat tuotteensa jota tarjoavat ja toimittavat. Niin ei tässäkään tapauksessa ollut. Kolmas henkilö lopulta oli niin pätevä, että osasi kertoa sopiiko järjestelmä meidän tarpeisiimme.

Vastaavia tapauksia on parinkymmenen viime vuoden ajalta lukuisia. Epäpätevää, asiakasta kuuntelematonta, vaihtuvaa ryhmää.

Aika ikävä kuulla. Palvelukattaus on aika laaja teleoperaattoreilla tänä päivänä, että onhan siinä porukkaa pakkokin vähän erikoistaa. Yhdelle ihmiselle aika iso homma, kun järjestelmiä, tekniikoita, liittymiä jne. on kyllä moneen lähtöön. :)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aika ikävä kuulla. Palvelukattaus on aika laaja teleoperaattoreilla tänä päivänä, että onhan siinä porukkaa pakkokin vähän erikoistaa. Yhdelle ihmiselle aika iso homma, kun järjestelmiä, tekniikoita, liittymiä jne. on kyllä moneen lähtöön. :)

Eihän se ole tarkoitus olla yhdelle ihmiselle. On firman tehtävä huolehtia että työntekijä tuntee ne tuotteet joita hoitaa.

Myötähäpeän määrä on kohtalaisen suuri, kun ensimmäiseen kysymykseen vastataan "joo, no mä en tota tiedä, mutta varmaan se on niin", kun henkilö on ihan itse lähestynyt asiakasta myydäkseen ko. tuotetta.

Kauhulla muistelen firman muuttoa 14 vuotta sitten lankapuhelin-aikaan kun kaksi Elisan jamppaa seisoi ovella muuttopäivänä teemalla, "jaa, missäköhän se meidän kaapeli kulkee?". Ja puhuttiin alueesta jossa postinumeron kaksi ensimmäistä numeroa on nollia.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myötähäpeän määrä on kohtalaisen suuri, kun ensimmäiseen kysymykseen vastataan "joo, no mä en tota tiedä, mutta varmaan se on niin", kun henkilö on ihan itse lähestynyt asiakasta myydäkseen ko. tuotetta.

Kauhulla muistelen firman muuttoa 14 vuotta sitten lankapuhelin-aikaan kun kaksi Elisan jamppaa seisoi ovella muuttopäivänä teemalla, "jaa, missäköhän se meidän kaapeli kulkee?". Ja puhuttiin alueesta jossa postinumeron kaksi ensimmäistä numeroa on nollia.

Toivottavasti muilla on ollut helpompaa kuin sinulla. Kuten sanoin, itsellä on kaikki asiat sujunut aina kuin rasvattu kaikkien operaattoreiden kanssa. Mutta toisaalta minä en hoidakaan mitään ison yrityksen asioita vaan ihan yksityishenkilönä toimin. Toivottavasti joskus teleoperaattorit pystyvät vakuuttamaan myös sinut.

Mitä tulee omiin kokemuksiin niin hyvät on olleet kaikista asiakkaana. Itse olen töissä yhdellä näistä suurista teleoperaattoreista ja se on ollut elämäni paras työpaikka. :)
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Toivottavasti muilla on ollut helpompaa kuin sinulla. Kuten sanoin, itsellä on kaikki asiat sujunut aina kuin rasvattu kaikkien operaattoreiden kanssa. Mutta toisaalta minä en hoidakaan mitään ison yrityksen asioita vaan ihan yksityishenkilönä toimin. Toivottavasti joskus teleoperaattorit pystyvät vakuuttamaan myös sinut.

Mitä tulee omiin kokemuksiin niin hyvät on olleet kaikista asiakkaana. Itse olen töissä yhdellä näistä suurista teleoperaattoreista ja se on ollut elämäni paras työpaikka. :)

En minäkään hoida ison yrityksen asioita, vaan pienen. Ja en tiedä onko muilla helpompaa. Puhun nyt siis yrityspuolesta. En ole mistään muusta teollisuudenalasta kuullut niin paljon negatiivisia kokemuksia kuin tästä. Aivan yksiselitteisesti.

Yksityisasiakkaana on tietysti yksinkertaisemmat jutut, mutta hienoa että on osunut hyviä kokemuksia. Ja vielä parempi homma että on ollut hyvä työpaikka. Se toki saattaa hieman jäävätä sinut tämän alan arvostelusta.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tekniikkaan ja kuvanlaatuun liittyen

Kaapeli-tv ja Telian laajakaistalla käytettävä digiboksi: 1080i / 50fps
Telia Tv -sovellus ja kaikkiin kaistoihin sopiva digiboksi: 720p / 50fps

Näistä numeroista ei nyt pidä hämääntyä, koska nämä itsessään ei vielä kovin paljon kerro kuvan laadusta. Molemmat on teräväpiirtolaatua. Nämä kyseiset kuvat on hyvin lähellä toisiaan ja tulevaisuudessakin on tarkoitus kokoajan kehittää palvelua ja myös kuvanlaatuja.

Näitä lukemia tärkeämpää on se, millainen lähdemateriaali jakeluun lähtee. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi millaisella kalustolla ottelut kuvataan ja miten kuvamateriaalia muokataan eri jakelukanaviin. Kuten aiemminkin tullut todettua, niin käytössä on täysin uusittu kuvauskalusto 4K valmiudella ja muutenkin lähetyksen paketointi ihmisten nähtäville tapahtuu parhaalla mahdollisella kalustolla. Katselukokemus tulee siis olemaan erittäin laadukas alkavalla kaudella.

Niko / Telia
Otetaas terää pois tästä Telian viestistä,
Soneran laajakaista ja kaapeli asiakkaat saavat 1920x1080 tarkkuudella kuvaa 50 kertaa sekunnissa, paitsi, kuvasta päivitetään kerralla vain puolet, parilliset parittomat jne, eli todellisuudessa tuo 1920x1080 kuva onkin vain 25Hz kuvaa. No se näyttölaite tekee siitä sen 50Hz, eli käytännössä joka kuvaan keksitään puolet informaatiosta edellisten kuvien perusteella. Tämän kertoo tuo i tuolla määritelmässä
Meille muille tarjoillaankin sitten lähtökohtaisesti paljon epätarkempaa kuvaa. kuvaa jossa on 1280x720 pikseliä, mutta tuo kuva siirretään kokonaisuudessaan joka kerta, eli 50 kertaa sekunnissa.
Lopputuloksena laadultaan nämä kuvat ovat hyvin lähellä toisiaan.

Tätä 720p kuvaa saatiin myös aiemmin ruudulta. joten asiakkaille toimitettava kuva ei ole yhtään sen kummoisempaa kuin aiemminkaan. Se että kuva tuotetaan alunperin paremmalla laadulla, siis 4k kamerat on toki parannus, mutta ei sitä nyt vielä mullistavana voida pitää.

Minua vituttaa aivan suunnattomasti tuo asiakkaiden jaottelu hyviin ja ei niin hyviin asiakkaisiin, sillä perusteella mikä on hänen valitsemansa jakelutie. Varsinkin kun läheskään kaikille ei ole mahdollista hankkia kunnollista yhteyttä nimenomaan Telialta. Itse asun 40 km Tampereen keskustasta ja Telian 4G yhteydet on täälä ihan kuraa, ja mitään kiinteitä yhteyksiä ei ole tarjolla. Ja nyt he pitävät minua huonompana asiakkaana.
Ja kuitenkaan täälä skutsissa ei ole mitään muutakaan tekemistä ku kattella liigaa taikka runkkailla, niin onpahan vaihtelua siihen toiseen kun tilaa liigaa. Että henkilökohtainen protesti ja tilauksen irtisanominen sattuu enemmän omaan käteen, kun tuon ylimielisen monopolin tattiin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse asun 40 km Tampereen keskustasta ja Telian 4G yhteydet on täälä ihan kuraa, ja mitään kiinteitä yhteyksiä ei ole tarjolla. Ja nyt he pitävät minua huonompana asiakkaana.
Ei tuo ole vielä paha. Itsellä ei kuulu kuin pihalla ja yläkerrassa Telia. Työliittymänä on tuo Telia, siitä kätevä ettei työpuheluita kauheasti tule kotiin. Yksi tuore naapurikin joutui vaihtamaan pois Telialta tämän takia. Ja kartan mukaan tässä alueella on täysi 4G-peitto. 400m päässä sitten 4g pelittää kaikilla kolmella operaattorilla.

edit. Se jäi siis sanomatta että kyllähän tuo epätasa-arvo tuossa hommassa on hieman epäilyttävää ja tulee itselle se "second-class citizen"-fiilis
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kaapeli-tv ja Telian laajakaistalla käytettävä digiboksi: 1080i / 50fps
Telia Tv -sovellus ja kaikkiin kaistoihin sopiva digiboksi: 720p / 50fps

Niko / Telia


@Telia Tähän täytyykin vielä sen verran puuttua, että itse olen jo hyvissä ajoin Telian digiboksin tilannut ja "sattumalta" käytössä on myös Telian laajakaista, joten olenko automaattisesti saanut nyt digiboksin mikä ei toimi muilla liittymillä, koska muistaakseni mitään valintaa ei ollut mahdollista tehdä?
 
Viimeksi muokattu:

Wire

Jäsen
Nyt on näköjään siirrytty jo haukkumaan huonot 4G yhteydet. Hillitkää nyt tahtia kun Telialta ehtii loppua haukuttavat tuotteet ennen kauden alkua.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo Silverlight pitäis vaihtaa pikimmiten HTML5 tai melkeen mihin tahansa muuhun playeriin. Tuo Microsoftin Silverlight oli aika susi jo syntyessään, ja liekkö tuota ole kehitetty tai päivitetty enää pitkiin aikoihin. Rekisteröinti olisi kieltämättä voinut olla helpompaa, mutta en ihan ymmärrä kitinää jostain kahdesta erillisestä rekisteröinnistä. Molempien rekisteröintiin menee aikaa noin 5 minuuttia. Jos rekisteröinnissä itsessään ollut ongelmaa, niin se ei tietenkään ole hyvä homma.

Ei näiden harjoitusmatsien ja palvelun käyttöönottojen perusteella kannata repiä vielä pelihousuja. Kerran kun on saanut hommat rullaamaan, niin eiköhän ne rullaa myös Telian päässä, viimeistään Liigan startattua. Jos Liigan startattua lähetyksissä ilmenee merkittäviä ongelmia, niin sitten alan itsekkin repimään niitä pelihousuja.

Siis oliko nyt niin, että jos Telia ei pysty toimittamaan laajakaistaa asiakkaalle, niin asiakas ei nää pelejä parhaalla kuvanlaadulla??
Onko tuollainen suomessa sallittua? Asiakkaat eriarvoiseen asemaan..

Eli telia appilla saa 720p kuvaa ulos, ja aikomusta parannukseen ei ole..?

Telia Viihde digiboksin saa myös muiden operaattoreiden nettiyhteyden perään (ei tietoa toimiiko mobiililaajakaistalla). Eli 1080i on mahdollista saada sillä digiboksilla, muuten mennään 720p kuvalla, joka on kaiketi moneen kertaan pakattua kuvaa sekin. Tässä mielessä ei eriarvoista asemaa ole, kunhan siis omistat palvelulle riittävän nettiyhteyden.

Ja parannusta kuvanlaatuun on tulossa varmaan ensi kaudeksi, 4k kokeilut alkaa Telian mukaan viimeistään tulevan kauden playoffeissa. Ilmeisesti joidenkin hallien valaistus aiheuttaa pätkimistä 4k tekniikkaan, joten siinä Telialla riittämiin ongelmia ratkottavaksi. Toivottavasti ensimmäinen steppi olisi se 1080p kuvanlaatu Telia TV-palveluun, koska ei läheskään kaikki omista vielä edes 4k värkkejä, tahi huippunopeaa laajakaistaa.

Itse asun 40 km Tampereen keskustasta ja Telian 4G yhteydet on täälä ihan kuraa, ja mitään kiinteitä yhteyksiä ei ole tarjolla. Ja nyt he pitävät minua huonompana asiakkaana.
Ja kuitenkaan täälä skutsissa ei ole mitään muutakaan tekemistä ku kattella liigaa taikka runkkailla, niin onpahan vaihtelua siihen toiseen kun tilaa liigaa.

Ei operaattoreilla ole mitään motiivia alkaa henkilökohtaisesti kyykyttämään asiakkaita näiltä osin, vaan se motiivi on raha. Jos jossain alueella ei ole riittävästi potentiaalisia asukkaita eli asiakkaita, niin sinne ei luultavasti tule mitään A+ mobiiliyhteyttä. Operaattorit miettii tietenkin lähtökohtaisesti kuten pörssiyhtiöt, miten tehdä rahaa omistajilleen. Monopolia Telialla tai millään muulla operaattorilla ei mobiiliyhteyksissä ole, koska jokainen operaattori on vapaa tekemään mobiiliverkon minne lystää, ja asiakkaat voi valita ottaako DNA:n, Elisan vai Telian.

Myöskin @Surmanajaja , jos yhden operaattorin verkko on huono, kannattaa vaihtaa seuraavaan, jos sekin on huono, löytyy kolmaskin. Operaattoreilla on monilla alueilla omia tukiasemia eri paikoissa kuin kilpailijoilla, joten toisen operaattorin masto voi olla reilustikkin suotuisampi sinun kannalta. Vaikka käyttäisivät samaa mastoa, niin silti eroja voi löytyä radiotaajuuksien kohdistusten vuoksi. Jos herran vuonna 2018 ei saa kunnollista nettiä kotiinsa, niin onhan se ihan hanurista, sen allekirjoitan. Operaattorit on kuitenkin lain mukaan velvollisia tarjoamaan netin kaikkialle ja kaikille, jos asuu jossain vähänkään syrjemmässä, niin ainoa vaihtoehto on käytännössä se mobiililaajakaista, ja tarpeen vaatiessa voi joutua hankkimaan omia ulkoisia antenneja, joilla saa paremman signaalin tukiasemasta.
 
Viimeksi muokattu:

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
Oli pakko rekisteröityä palstalle, koska Ihmettelen miksei Telia ehdota Tv-korttia ollenkaan.

Kaikille jotka tuskailette telian sovelluksen/digiboksin kanssa, niin hankkikaa niiden tv-kortti ja kortinlukija, jos sitä ei telkassa/boksissa ole valmiina.

Itse hain sen, koska en halua niiden digiboksia (enkä keneltäkään muultakaan) ja sovelluksessa riittää vielä paljon kehitettävää, että kannattaisi chromecastilla katsoa. Mikäli kiinnostaa niin ottakaa kortinlukijan numero liikkeeseen mukaan, se kortti pitää linkittää lukijaan.

Pistin ennen pitsiturnausta kortin lukijaan ja telkkaan kiinni, meni alle minuutti ja kuvaa tuli, ei pätkinyt yhtään. Ihan hyvälaatuista kuvaa tuli (720p), kun ajattelee et se on kehityksessä ja ekat pelit.

Ilmeisesti toi kortti sopii vaan kaapeliin, en tiedä onko antenniverkolle oma, mutta Telian viisaat varmaan osaa kertoa?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Telia Viihde digiboksin saa myös muiden operaattoreiden nettiyhteyden perään (ei tietoa toimiiko mobiililaajakaistalla). Eli 1080i on mahdollista saada sillä digiboksilla, muuten mennään 720p kuvalla, joka on kaiketi moneen kertaan pakattua kuvaa sekin. Tässä mielessä ei eriarvoista asemaa ole, kunhan siis omistat palvelulle riittävän nettiyhteyden.
Eikös tuo 1080i vaatinut Telian laajakaistalla käytettävän digiboxin? Itse käsitän tuon niin että tarvitaan Telian laajakaista sekä (Telian) digiboxi, muutenhan tuon olisi voinut kirjoittaa "laajakaistalla käytettävän Telian digiboxin". Kuten itsekkin totesit, joka paikassa ei nuo mobiililaajakaistat toimi tietyltä operaattorilta.

jos yhden operaattorin verkko on huono, kannattaa vaihtaa seuraavaan, jos sekin on huono, löytyy kolmaskin. Operaattoreilla on monilla alueilla omia tukiasemia eri paikoissa kuin kilpailijoilla, joten toisen operaattorin masto voi olla reilustikkin suotuisampi sinun kannalta.
Jos palvelu vaatii erikseen Telian laajakaistan että toimii parhaalla mahdollisella laadulla, niin esimerkiksi itsellä ja naapureilla ei käytännössä olisi mahdollisuutta katsoa tuota parhaalla mahdollisella laadulla. Tuolla alueella missä asun, toimii käytännössä yksi operaattori. Itse ainakin ymmärrän täysin että tuolle alueelle ei kannata panostaa rahallisesti (pienehkö katve-alue kahdella operaattorilla, kolmannella täysi 4g-peitto), enkä sitä ole koskaan vaatinut. Mutta onhan se täysin perseestä jos parhaimpaan kuvanlaatuun vaaditaan laajakaista, jota ei alueelle ole saatavissa.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli pakko rekisteröityä palstalle, koska Ihmettelen miksei Telia ehdota Tv-korttia ollenkaan.
Varmaankin siksi, että tämä vaihtoehto on tarjolla ainoastaan niille, jotka ovat Telian kaapeliverkon piirissä - eli selkeälle vähemmistölle. Ja kyllä tuo on tuotu selkeästi ilmi, että Telian kaapeliTV:n kautta palvelun saa. Se vain ei ole keskustelussa pinnalla, koska siinä ei ole suuremmin keskusteltavaa: toimii hyvin niillä, ketkä palvelun voi sen kautta saada.

Ei täällä ylipäätään juuri ole keskustelua palvelusta niiden asiakkaiden näkökulmasta, joilla on jo ennestään Telian kaapeliTV tai laajakaista+TeliaTV, koska noilla yhdistelmillä homma toimii eikä siten ole tarvetta kysellä, ihmetellä eikä kritisoida.
 
Viimeksi muokattu:

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös tuo 1080i vaatinut Telian laajakaistalla käytettävän digiboxin? Itse käsitän tuon niin että tarvitaan Telian laajakaista sekä (Telian) digiboxi, muutenhan tuon olisi voinut kirjoittaa "laajakaistalla käytettävän Telian digiboxin". Kuten itsekkin totesit, joka paikassa ei nuo mobiililaajakaistat toimi tietyltä operaattorilta.

Juu vaatii nimenomaan Telian laajakaistaa ja digiboksia, jos haluaa 1080i laatua. Esim. itsellä on DNA:n kuitu 200M, eikä Telia tarjoa omaan osoitteeseen kuin mobiililaajakaistaa. Itseä kiinnostaisi nuo Viasat Urheilu kombot kovasti, mutta en lähde Telian digiboksia sitä varten vuokraamaan. Eli ainoa vaihtoehto on tuo Telia TV CC:n kautta ja siihen All Star paketti. CC:n kautta kuva on 720p, mikä ainakin itselle oli lievä pettymys.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eikös tuo 1080i vaatinut Telian laajakaistalla käytettävän digiboxin? Itse käsitän tuon niin että tarvitaan Telian laajakaista sekä (Telian) digiboxi, muutenhan tuon olisi voinut kirjoittaa "laajakaistalla käytettävän Telian digiboxin". Kuten itsekkin totesit, joka paikassa ei nuo mobiililaajakaistat toimi tietyltä operaattorilta.
Juuri näin, ei tuota paljon selkeämmin voi sanoa kuin miten Telia sen ilmaisi:
Kaapeli-tv ja Telian laajakaistalla käytettävä digiboksi: 1080i / 50fps
Telia Tv -sovellus ja kaikkiin kaistoihin sopiva digiboksi: 720p / 50fps
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telia Viihde digiboksin saa myös muiden operaattoreiden nettiyhteyden perään (ei tietoa toimiiko mobiililaajakaistalla). Eli 1080i on mahdollista saada sillä digiboksilla, muuten mennään 720p kuvalla, joka on kaiketi moneen kertaan pakattua kuvaa sekin. Tässä mielessä ei eriarvoista asemaa ole, kunhan siis omistat palvelulle riittävän nettiyhteyden.

Myöskin @Surmanajaja , jos yhden operaattorin verkko on huono, kannattaa vaihtaa seuraavaan, jos sekin on huono, löytyy kolmaskin. Operaattoreilla on monilla alueilla omia tukiasemia eri paikoissa kuin kilpailijoilla, joten toisen operaattorin masto voi olla reilustikkin suotuisampi sinun kannalta. Vaikka käyttäisivät samaa mastoa, niin silti eroja voi löytyä radiotaajuuksien kohdistusten vuoksi. Jos herran vuonna 2018 ei saa kunnollista nettiä kotiinsa, niin onhan se ihan hanurista, sen allekirjoitan. Operaattorit on kuitenkin lain mukaan velvollisia tarjoamaan netin kaikkialle ja kaikille, jos asuu jossain vähänkään syrjemmässä, niin ainoa vaihtoehto on käytännössä se mobiililaajakaista, ja tarpeen vaatiessa voi joutua hankkimaan omia ulkoisia antenneja, joilla saa paremman signaalin tukiasemasta.

Ensimmäiseen: väärin! Telia nimenomaan kertoo tuovansa "parhaan" kuvanlaadun boxeihinsa, TELIAN laajakaista asiakkaille. Tämä tarkoittanee myös Telian 4G asiakkaita.

Ja toisekseen kyllä, olen hyvin tietoinen eri operaattoreiden erilaisista verkoista. Telian 4G peitto tällä alueella nyt on vaan heikko verrattuna kahteen muuhun. Kapasiteetti on murtoosa DNA:n verkosta, ja asiakkaita syystä tai toisesta niin että iltasella siirtonopeudet putoaa puolenmegan paikkeille kun kaikki naapurit surffilevat ilta pokeansa. Ihan taajama aluettahan tämä, mutta taloja kun ei ole tässä tiivistymässä kuin satakunta ja elisa ei edes harkinnut vetävänsä valokuitua pois keräämänsä kuparin tilalle niin tilanne on suoraan sanottuna vittumainen. Sehän ei toki ole Telian vika.

Mä hankin ton boxin heti, jos sille luvataan nettioperaattorista riippumatta paras mahdollinen kuvanlaatu. Toistaiseksi näin ei ole joten pitäkööt rasiansa.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tekniikkaan ja kuvanlaatuun liittyen

Kaapeli-tv ja Telian laajakaistalla käytettävä digiboksi: 1080i / 50fps
Telia Tv -sovellus ja kaikkiin kaistoihin sopiva digiboksi: 720p / 50fps
Niko / Telia

Ja siis tuo Telian mobilii+digiboksi menee tuohon 720p luokkaan?

Eli käytännössä tuohon 1080i kuvaan ei ole mitään mahdollisuuta jos ei ole Telian vetämiä piuhoja?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös