Tuo Silverlight pitäis vaihtaa pikimmiten HTML5 tai melkeen mihin tahansa muuhun playeriin. Tuo Microsoftin Silverlight oli aika susi jo syntyessään, ja liekkö tuota ole kehitetty tai päivitetty enää pitkiin aikoihin. Rekisteröinti olisi kieltämättä voinut olla helpompaa, mutta en ihan ymmärrä kitinää jostain kahdesta erillisestä rekisteröinnistä. Molempien rekisteröintiin menee aikaa noin 5 minuuttia. Jos rekisteröinnissä itsessään ollut ongelmaa, niin se ei tietenkään ole hyvä homma.
Ei näiden harjoitusmatsien ja palvelun käyttöönottojen perusteella kannata repiä vielä pelihousuja. Kerran kun on saanut hommat rullaamaan, niin eiköhän ne rullaa myös Telian päässä, viimeistään Liigan startattua. Jos Liigan startattua lähetyksissä ilmenee merkittäviä ongelmia, niin sitten alan itsekkin repimään niitä pelihousuja.
Siis oliko nyt niin, että jos Telia ei pysty toimittamaan laajakaistaa asiakkaalle, niin asiakas ei nää pelejä parhaalla kuvanlaadulla??
Onko tuollainen suomessa sallittua? Asiakkaat eriarvoiseen asemaan..
Eli telia appilla saa 720p kuvaa ulos, ja aikomusta parannukseen ei ole..?
Telia Viihde digiboksin saa myös muiden operaattoreiden nettiyhteyden perään (ei tietoa toimiiko mobiililaajakaistalla). Eli 1080i on mahdollista saada sillä digiboksilla, muuten mennään 720p kuvalla, joka on kaiketi moneen kertaan pakattua kuvaa sekin. Tässä mielessä ei eriarvoista asemaa ole, kunhan siis omistat palvelulle riittävän nettiyhteyden.
Ja parannusta kuvanlaatuun on tulossa varmaan ensi kaudeksi, 4k kokeilut alkaa Telian mukaan viimeistään tulevan kauden playoffeissa. Ilmeisesti joidenkin hallien valaistus aiheuttaa pätkimistä 4k tekniikkaan, joten siinä Telialla riittämiin ongelmia ratkottavaksi. Toivottavasti ensimmäinen steppi olisi se 1080p kuvanlaatu Telia TV-palveluun, koska ei läheskään kaikki omista vielä edes 4k värkkejä, tahi huippunopeaa laajakaistaa.
Itse asun 40 km Tampereen keskustasta ja Telian 4G yhteydet on täälä ihan kuraa, ja mitään kiinteitä yhteyksiä ei ole tarjolla. Ja nyt he pitävät minua huonompana asiakkaana.
Ja kuitenkaan täälä skutsissa ei ole mitään muutakaan tekemistä ku kattella liigaa taikka runkkailla, niin onpahan vaihtelua siihen toiseen kun tilaa liigaa.
Ei operaattoreilla ole mitään motiivia alkaa henkilökohtaisesti kyykyttämään asiakkaita näiltä osin, vaan se motiivi on raha. Jos jossain alueella ei ole riittävästi potentiaalisia asukkaita eli asiakkaita, niin sinne ei luultavasti tule mitään A+ mobiiliyhteyttä. Operaattorit miettii tietenkin lähtökohtaisesti kuten pörssiyhtiöt, miten tehdä rahaa omistajilleen. Monopolia Telialla tai millään muulla operaattorilla ei mobiiliyhteyksissä ole, koska jokainen operaattori on vapaa tekemään mobiiliverkon minne lystää, ja asiakkaat voi valita ottaako DNA:n, Elisan vai Telian.
Myöskin
@Surmanajaja , jos yhden operaattorin verkko on huono, kannattaa vaihtaa seuraavaan, jos sekin on huono, löytyy kolmaskin. Operaattoreilla on monilla alueilla omia tukiasemia eri paikoissa kuin kilpailijoilla, joten toisen operaattorin masto voi olla reilustikkin suotuisampi sinun kannalta. Vaikka käyttäisivät samaa mastoa, niin silti eroja voi löytyä radiotaajuuksien kohdistusten vuoksi. Jos herran vuonna 2018 ei saa kunnollista nettiä kotiinsa, niin onhan se ihan hanurista, sen allekirjoitan. Operaattorit on kuitenkin lain mukaan velvollisia tarjoamaan netin kaikkialle ja kaikille, jos asuu jossain vähänkään syrjemmässä, niin ainoa vaihtoehto on käytännössä se mobiililaajakaista, ja tarpeen vaatiessa voi joutua hankkimaan omia ulkoisia antenneja, joilla saa paremman signaalin tukiasemasta.