Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 217
  • 23 438

Telia

Jäsen
@Telia nyt kun olette täällä päivystämässä, niin olisiko tähän kysymykseen mahdollista saada jotain lisätietoa? Varsinkin tuo viimeinen kappale kiinnostaa, eli onko koosteissa vieläkään otettu huomioon sitä, että pelissä tapahtuu paljon asioita joita ei merkitä tilastoihin, mutta ne silti kiinnostavat katsojia?

Tästä lähti nyt kyselyä tuotannon puolelle. Katsotaan mitä sieltä tulee vastaukseksi.

// Ilari
 

Telia

Jäsen
Telia TV -laajennus on asennettuna ja viime kaudella lähetyksetkin toimivat, ainakin silloin tällöin. Onko macOS-tuki siis poistunut kokonaan? Millä aikataululla lähetyksissä ollaan siirtymässä HTML5-videoon? Tällä menolla ei liene järkeä jatkaa tilausta.

Itse asiassa siellä onkin tällä hetkellä vikaa Chrome-selaimen suhteen, jos Chromen on päivittänyt uusimpaan versioon. Ongelman voi kiertää seuraavalla muutoksella selaimen asetuksista:
  1. Avaa selaimessa osoite: chrome://flags/#enable-nacl
  2. Etsi kohta “Native Client”.
  3. Muuta “Native Client” asetus “Disabled” tilasta 'Enabled' tilaan.
  4. Paina “Relaunch Now” painiketta sivun alareunassa ja selain avautuu uudelleen.
  5. Avaa tv.telia.fi sivusto ja jatka käyttöä.
Lähtisikö tällä toimimaan?

// Ilari
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Viime kaudella kuva oli lähes koko ajan priimaa, mutta itselläni lähes joka pelissä jossain kohtaa kuva muuttui 80-luvun VHS-kuvaksi, tai vähän huonommaksin, kesti n. 10-30 s ja palautui sitten hyväksi, ei siis isokaan ongelma. Tapahtui max. kerran pelissä.

Nyt kun katsoin HIFK-Ässät -matsin, sama tapahtui ainakin 10 kertaa, ja alkoi olla jo hyvin häiritsevää. Toivon että ei jatku.

Sinänsä ei ole oleellista mikä laitteisto on, koska se on 100% sama kuin viime kaudella. Mutta on Android-kännykkä, siitä Chromecastilla televisioon, ja siis sovelluksella.

Nyt pyörii TPS-Pelsut, ääni särisee melkoisesti.
 

Haka Maori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikeasti selitettävissä
Juuri olin kysymässä, että säriseekö muillakin.
Eli vika kaikilla eikä vain omassa vastaanottimessa.
 

ilu

Jäsen
Itse asiassa siellä onkin tällä hetkellä vikaa Chrome-selaimen suhteen, jos Chromen on päivittänyt uusimpaan versioon. Ongelman voi kiertää seuraavalla muutoksella selaimen asetuksista:
  1. Avaa selaimessa osoite: chrome://flags/#enable-nacl
  2. Etsi kohta “Native Client”.
  3. Muuta “Native Client” asetus “Disabled” tilasta 'Enabled' tilaan.
  4. Paina “Relaunch Now” painiketta sivun alareunassa ja selain avautuu uudelleen.
  5. Avaa tv.telia.fi sivusto ja jatka käyttöä.
Lähtisikö tällä toimimaan?

// Ilari

Lähti, kiitos. Experimental-flagien säätö voi toki olla vähän turhan haastavaa ja riskialtista suurimmalle osalle käyttäjistä, joten toivottavasti uusi versio saadaan käyttöön mahdollisimman pian.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Täälläkään kuvanlaatu ei pysy normaalina vaan aina välillä menee suttuiseksi. Katselu tapahtuu Androidilla + Chromecast Ultralla ja lähetyksen aikainen Speedtest antaa lukemaksi noin 85 Mbps. Eipä tämä näin harjoituskaudella sinällään häiritse, kun ainuttakaan oman joukkueen ottelua ei televisioida ja seuraaminen tapahtuu sivusilmällä/-korvalla.
 

Orion Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Toisessa erässä särinä ei ole niin paha kuin ensimmäisessä, mutta särisee silloin kun selostajat ovat äänessä.
 

Lemminkäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pienen kismityksen taas aiheutti kun viritin itse aktivoimaani preseasonia näkyviin puhelimen Telia TV-applikaatiolla. Alkuun preseason ei näkynyt vaikka kirjauduin ulos/sisään ja luin kaikenlaisia loitsuja. Kun tarkistin Telian sivuilta, huomasin että Telia TV on syystä tai toisesta rekisteröity kahdelle eri tunnukselle, joista toisella on aktivoituna Liigapassi ja toisella Preseason. Sitten vaan unohtuneen salasanan vaihto Preseasonilla varustetulle tunnukselle ja johan alkoi näkymään. Kaikkivioipa chat-palvelija sai pyynnöstäni ilmeisesti myös yhdistettyä Liigapassin ja Preseasonin samalle tunnukselle ja sainkin tästä kuittauksen ystävältämme a2ebsmailerilta. Eli kaikki on taas lopulta melko siedettävästi kunnossa, etenkin kun sain laskun vaihdettua samalla paperilaskusta (3,90€!!!) sähköiseksi. Tätäkään en ollut saanut tehtyä Telian sivuilla, vaikka olin takonut sähköisen laskutuksen täppää ja liiitänyt siihen sähköpostini useita kertoja viime kauden lopulla.

Yhteenvetona voi todeta, että palvelu toimii, kunhan chat on langan päässä ja asiakas jaksaa nähdä jonkin verran vaivaa - mielellään vieläpä ennen kuin popkornit paukkuu mikrossa juuri ennen tärkeää peliä. Kaikki viittaa siihen että ruohonjuuritasolla asiakaspalvelijat tekevät tilanteeseen nähden parasta mahdollista työtä, mutta prosesseissa on paljon kehitettävää. Olen varmastikin jossain välissä itse luonut tuon tarpeettoman toisen tunnuksen ja aktiovoinut preseasonin sille. Hieman huolettaa vaan, jos mikään prosessi ei tätä estä tai paremmin ohjaa. Tilannetta ei myöskään pysty itse korjaamaan, vaan tähän ja todella moneen muuhunkin "Telia prosessiin©" liittyy vääjämättä asiakspalvelijan käsin tekemiä steppejä.

Joskus omassa työssäkin on tullut vastaan vähän vastaavia tilanteita. Palvelun kehitys käytännössä halvaantuu, kun aikaa joudutaan käyttämään purkkaviritysten rakenteluun ja aiempien purkkaviritysten ylläpitoon. Prosessin läpi kulkee suunnitellusti X-määrä tapauksia mutta yhä useammasta palvelukokemuksesta tulee epästandardi tapaus. Täällä Jatkoajassakin on paljon varmasti syystäkin tyytyväisiä asiakkaita, jotka ovat ohjautuneet tälle prosessin mukaiselle happy pathille. Onkin todennäköistä, ettei Telia ole edes strategisesti sitoutunut tekemään tarvittavia parannuksia, vaan laiva seilaa samalla kaavalla juuri niin kauan kun vettä jaksetaan pumpata ulos laivan uppoamatta.
 

MoneyMen

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikki pitsin pelit katsottu tähän mennessä combona iPhone X ja Chromecast Ultra peilattuna Samsungin SmartTV’seen. Nettinä toimii Elisan kotikuidut, vakiona Telian lähetyksissä pyörinyt 227/49 kantturoissa. Ylempänä valiteltu äänensärinä ei ole osunut meikäläisen kohdalle. Pitääköhän tässä alkaa lottoamaan? Hymiö.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väliaikatietona ettei ole vielä eksynyt salasanan linkkiä gmailin mihinkään kansioon ja koitin vielä neljännen kerran.

Odotellaan nyt huomiseen jos ne jostain löytää tiensä läpi.
 

ilu

Jäsen
Väliaikatietona ettei ole vielä eksynyt salasanan linkkiä gmailin mihinkään kansioon ja koitin vielä neljännen kerran.

Odotellaan nyt huomiseen jos ne jostain löytää tiensä läpi.

Laitoithan siihen salasanapalautukseen käyttäjätunnuksen etkä sähköpostiosoitetta? Ainakin itsellä tuli melkein samantien läpi aiemmin tänään, kunhan tajusin käyttää sähköpostiosoitteen sijaan oikeaa käyttäjätunnusta (minulla on jostain syystä TV:n puolelle ja Telian muihin palveluihin eri käyttäjätunnus).

Tuosta lomakkeestahan tulee "Sähköposti lähetetty" kuittaus riippumatta mitä siihen kirjoittaa, mutta ainoastaan validin käyttäjätunnuksen avulla löysi tiensä perille.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Väliaikatietona ettei ole vielä eksynyt salasanan linkkiä gmailin mihinkään kansioon ja koitin vielä neljännen kerran.

Odotellaan nyt huomiseen jos ne jostain löytää tiensä läpi.

Mutta chattiin en mene vaikka henki menisi? Vaikka sitä kautta salasanan vaihtaisi minuutissa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: emz1

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Posia Telialle myös siitä että Liigavahtiin maaliklipit tulee about yhtä sähäkästi kuin esim NHL:n omaan sovellukseenkin.
Paskanmarjat @Telia, maaliklipit tulee ihan miten sattuu, kuten muutkin klipit. Lukon maali Hifkiä vastaan vieläkin tulematta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laitoithan siihen salasanapalautukseen käyttäjätunnuksen etkä sähköpostiosoitetta? Ainakin itsellä tuli melkein samantien läpi aiemmin tänään, kunhan tajusin käyttää sähköpostiosoitteen sijaan oikeaa käyttäjätunnusta (minulla on jostain syystä TV:n puolelle ja Telian muihin palveluihin eri käyttäjätunnus).

Tuosta lomakkeestahan tulee "Sähköposti lähetetty" kuittaus riippumatta mitä siihen kirjoittaa, mutta ainoastaan validin käyttäjätunnuksen avulla löysi tiensä perille.

Tuolta tuli heti viesti läpi, missä antoi käyttäjätunnuksen mutta epäilen auttavalla ruotsillani ettei käyttäjätunnusta ole olemassa. Automaattinen rekisteröinti on kyllä laitettu ainakin sähköpostien mukaan päälle mutta tiedä näistä.

Täytynee selvitellä myöhemmin mutta kiitos vinkistä.
 

emz1

Jäsen
Tätä UHD-kanavaa katsoessa on jopa vähän utopistinen olo että voi katsoa liigajoukkueiden otteluita näin hyvällä laadulla. Lähetys on toiminut digiboksin kautta myös moitteetta koko päivän ajan. Toivottavasti näitä UHD-lähetyksiä olisi tarjolla mahdollisimman paljon ensi kaudella vaikka tällä hetkellä se max 1 ottelu per kierros taitaa ollakin realismia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Alkaa taas pikkuhiljaa ketuttamaan tämä @Telia n touhut.

Koko viimekauden tilasin liigaa, ja heti kun telialta tuli viestiä, että preseason pitää aktivoida itse tein tilauksen.

Kuitenkaan mitään preseason kanavaa ei kanavalistassa näy, vaikka digiboksi on käynnistelty uudestaan jo lähes 10 kertaa.

Töiden jälkeen kävin omilla sivuilla tilaamassa uudestaan preseason passin, vaikka jostain syystä kohdallani luki hinnaksi14,90€, eikä 0€ kuten pitäisi. Tuonkin jälkeen on boksia sammuteltu ja käynnistelty tuloksetta.

Telian koti tv setillä telian boksilla tämä.
Kiirokset tästä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös