Olisi kätevää saada tällainen lista tehtyä, sekä tietysti mukaan kaikki muutkin pieleen menneet tai huonosti hoidetut asiat Telian ensimmäisen liigakauden ajalta.Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.
Työllistävä vaikutus kun kaksi tiimiä tekee kumpikin oman näkemyksensä mukaisesti tuon asian ja sitten ruvetaan pohtimaan kolmannen tiimin taholta että miten ne saadaan yhdistettyä.Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.
Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
--
Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
//Joonas S.
Ei tämä ole oikeasti validi vaihtoehto. Tämän digiboksin kanavavalikoima on paljon suppeampi kuin oman laajakaistanne päälle tarjottavan digiboksin, joten käytännössä sen rinnalle joutuisi ottamaan kuitenkin jonkin muun operaattorin TV-tarjonnan noita aukkoja täyttämään ja tämä digiboksi toimisi sitten ainoastaan noiden Liigan UHD-lähetysten alustana.4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
//Joonas S.
Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
Henkilökunnan vaihdoksia?.Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.
//Joonas S.
Omien huonojen päätösten ja virheiden myöntäminen ja korjaaminen?Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.
//Joonas S.
Tilausputki on vahingossa lipsahtanut lähetyksen eteen joka aiheuttaa bufferia. Nyt tilausputkea ollaan onneksi lyhentämässä, ei suinkaan poistamassa.Henkilökunnan vaihdoksia?.
Jos olit tästä tietoinen, niin missä se vika nyt on? Juuri tuon verranhan sinua nyt toukokuulta laskutetaan, eikä sen jälkeen menneeltä kaudelta laskuteta enää mitään. Olen minäkin sitä mieltä, että Telian tapa laskuttaa ei ole reilu tai asiakkaan kannalta järkevä, mutta jos kerran olit tietoinen tästä toukokuun laskutuksesta, niin en ymmärrä missä se ongelma nyt sitten oli?Olin kyllä siis tietoinen, että toukokuun lasku on tuo 13,90€ mutta jostain syystä kuvittelin että se on tosiaan viimeinen lasku jonka tältä liigakaudelta saan.
Jos olit tästä tietoinen, niin missä se vika nyt on? Juuri tuon verranhan sinua nyt toukokuulta laskutetaan, eikä sen jälkeen menneeltä kaudelta laskuteta enää mitään. Olen minäkin sitä mieltä, että Telian tapa laskuttaa ei ole reilu tai asiakkaan kannalta järkevä, mutta jos kerran olit tietoinen tästä toukokuun laskutuksesta, niin en ymmärrä missä se ongelma nyt sitten oli?
Niin, tässähän on kyse siitä että Telia ei laskuta kalenterikuukausittain, vaan laskutuskausittain. Sun laskutuskausi on aina kuun 19. päivästä seuraavaan kuun 18. päivään. Laskun tulossa kestää yleensä pari viikkoa, joten se tuli sulle nyt kesäkuussa, mutta se ei tarkoita että laskuun sisältyisi toukokuu kokonaisuudessaan. Laskusi oli ihan oikein, koska 19.4.-18.5. laskutuskaudellasi on 12 päivää huhtikuussa kuukausihintaan 24,90€ ja 18 päivää toukokuussa kuukausihintaan 13,90€. 24,90€*12/30 + 13,90*18/30 = 18,31€. Loppu toukokuu (13,90€*12/30=5,55€) laskutetaan seuraavalla laskulla.Ei tässä varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan lähinnä kerroin että käsitin väärin tuon toukokuun laskun muodostumisen. Käsitin että loppulaskuni liigakaudelta olisi tuon 13,90€. Sekä tietenkin lisätietona muille, että harjoituspelien sisällöstä tai syyskuun laskutuksesta ei ole Telialla tietoa. Ja voineehan tuota harjoituspelin maksuttomuuden mainostamista pitää harhaanjohtavana kun esimerkiksi tässä tapauksessa niiden hinnaksi voi tulla yli 20€. Ja edelleen en tästä Teliaa syytä, vaan itseäni kun en alunperin irtisanonut passiani heti.
On muuten saatanan helppoa. :DTämä varmaan oli sulle jo vanhan toistoa, mutta avasin nyt kuitenkin siltä varalta että jollekin jäi epäselväksi.
Se on juuri näin. Telian laskutusmalli lienee suunniteltu viime vuosituhannella puhelinliittymien laskutustarpeisiin. Kertoo paljon kyseisestä puljusta, että samaa kivikautista järjestelmää käytetään edelleen, vaikkei se sovi tähän liigatuotteeseen lainkaan.On muuten saatanan helppoa. :D
Voitko tulla selittämään tämän vaikka minun isälleni tai naapurin Keijolle tai jollekin muulle vanhukselle, kun he eivät ole olleet ihan ajantasalla tuon suhteen? Luulen, että saat selittää heille tämän taas uudestaan seuraavan laskun tullessa.
Mä luulen myös, että jos asiakkailta nyt kysyttäisiin, että tiedätkö tarkkaan miten Telian Liigapaketin laskutuksesi menee, niin 80% olisi kuutamolla asian suhteen. Se on aika iso prosentti se.
Voisiko tuo oikeasti olla paljon enemmän epäselvä!?!
PS. On myös toinen vaihtoehto, eli sellainen todella yksinkertainen vaihtoehto.
Se on nimeltään ennakkomaksu esim. luottokortilla kuukausi kerrallaan, mutta sitä ei haluta Telialla syystä tai toisesta käyttää vaikka kaikki muut sisällöntarjoajat sitä käytännössä käyttävät.
Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.
E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
Luultavasti näin, eli @peketsi sun laskutuskausi on kuun 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Toukokuusta olet maksanut vasta neljä päivää, loput 26 päivää on seuraavalla laskulla joskus syksyllä.Eli saat loput toukokuun laskusta syyskuun laskun yhteydessä (laskutusraja Telialla taitaa olla 20€ eli sitä pienempiä laskuja ei yleensä lähetetä jatkuvista tilauksista).
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.
E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.
3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan.
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.
//Joonas S.