Se on juuri näin. Telian laskutusmalli lienee suunniteltu viime vuosituhannella puhelinliittymien laskutustarpeisiin. Kertoo paljon kyseisestä puljusta, että samaa kivikautista järjestelmää käytetään edelleen, vaikkei se sovi tähän liigatuotteeseen lainkaan.On muuten saatanan helppoa. :D
Voitko tulla selittämään tämän vaikka minun isälleni tai naapurin Keijolle tai jollekin muulle vanhukselle, kun he eivät ole olleet ihan ajantasalla tuon suhteen? Luulen, että saat selittää heille tämän taas uudestaan seuraavan laskun tullessa.
Mä luulen myös, että jos asiakkailta nyt kysyttäisiin, että tiedätkö tarkkaan miten Telian Liigapaketin laskutuksesi menee, niin 80% olisi kuutamolla asian suhteen. Se on aika iso prosentti se.
Voisiko tuo oikeasti olla paljon enemmän epäselvä!?!
PS. On myös toinen vaihtoehto, eli sellainen todella yksinkertainen vaihtoehto.
Se on nimeltään ennakkomaksu esim. luottokortilla kuukausi kerrallaan, mutta sitä ei haluta Telialla syystä tai toisesta käyttää vaikka kaikki muut sisällöntarjoajat sitä käytännössä käyttävät.
Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.
E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
Luultavasti näin, eli @peketsi sun laskutuskausi on kuun 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Toukokuusta olet maksanut vasta neljä päivää, loput 26 päivää on seuraavalla laskulla joskus syksyllä.Eli saat loput toukokuun laskusta syyskuun laskun yhteydessä (laskutusraja Telialla taitaa olla 20€ eli sitä pienempiä laskuja ei yleensä lähetetä jatkuvista tilauksista).
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.
E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.
3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan.
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.
//Joonas S.
Kumpi digiboxi löytyy? Eikös se kauden alussa myyty ollut se jolla ei UHD-lähetysten vastaanottaminen onnistu? Eli löytyykö sinulta uusi vai vanha boxi?UHD-lähetyksistä sen verran, että tulevatko ensi kaudellakin olemaan pelkästään Liiga-passin omaaville? Telian laajakaista ja digiboksi löytyy, HPK-passia en vain haluaisi vaihtaa kaikkia joukkueita koskevaan (enkä edes tiedä voisinko, sillä taitaa tämänhetkinen kokonaisuus olla määräaikainen). En täysin keksi perustelua, miksi Liiga-passin omistaminen on edellytys 4K-lähetysten näkemiselle.
Tämä olisi varmasti asiakkaille mieleinen ratkaisu, mutta se ei sovi Telian strategiaan ja bisnesmalliin. Telia ei tekisi pelkällä liigatuotteen myynnillä voittoa, vaikka kaikki tämänhetkiset asiakkaat ottaisivat tuon "UHD-passin" hintaan 40€/kk. Liigatuotteen avulla on tarkoitus myydä mahdollisimman paljon näitä bokseja (sekä tietysti laajakaistaliittymiä). Oma boksi asiakkaan kotona on kuin kulkukauppiaan jalka ovenvälissä. Siihen boksiin sitten myydään kaikennäköisiä kanavapaketteja sun muita turhuuksia.Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
Tämä. Syy boksille on tietysti edelleen se, että boksin omaavat ostavat herkemmin siihen muitakin kanavapaketteja, joista Telia aina nettoaa jotain.Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.
Kyllä, koska halusit nähdä "maksuttomat" preseason -pelit, etkä irtisanonut passia.Eli käytännössä tulen maksamaan kahden kuukauden, huhti- ja toukuun, passin hinnan että näin ajanjaksolla 6.4.-4.5. jääkiekkoa?
Kyllä, koska halusit nähdä "maksuttomat" preseason -pelit, etkä irtisanonut passia.
Juuri näin. Toukokuulta sinulta veloitetaan 13,90 € ja syyskuulta maksat koko kuukauden, vaikka kausi alkaakin vasta kuun puolivälissä. Lohdutuspalkintona saat sitten katsoa harjoitusotteluita, jotka kuuluvat hintaan. Kunhan siis vain muistat aktivoida harjoitusottelut erikseen. Muussa tapauksessa maksat niistä, vaikket katsoisikaan. Mullistavaa!Eli käytännössä tulen maksamaan kahden kuukauden, huhti- ja toukuun, passin hinnan että näin ajanjaksolla 6.4.-4.5. jääkiekkoa?
Ei kannata uskoa siihen mitä chatissa sanovat. Sieltä on saatu väärää tietoa jatkuvasti ja niitä ovat sitten Telian edustajat korjanneet tässä ketjussa.Telian chatissa mulle sanottiin äsken, että joukkue/Liiga -passeista ei laskuteta 7.5. jälkeen ja uusi laskutus alkaa 14.9. kun Liiga käynnistyy.
Juuri näin. Toukokuulta sinulta veloitetaan 13,90 € ja syyskuulta maksat koko kuukauden, vaikka kausi alkaakin vasta kuun puolivälissä. Lohdutuspalkintona saat sitten katsoa harjoitusotteluita, jotka kuuluvat hintaan. Kunhan siis vain muistat aktivoida harjoitusottelut erikseen. Muussa tapauksessa maksat niistä, vaikket katsoisikaan. Mullistavaa!
Telian chatissa mulle sanottiin äsken, että joukkue/Liiga -passeista ei laskuteta 7.5. jälkeen ja uusi laskutus alkaa 14.9. kun Liiga käynnistyy.
Jos tilausvahvistuksessa ei jätetä mahdollisuutta toukokuun laskuttamiselle ja et ole erillistä tietoa asiasta saanut, niin kannattaa reklamoida. Todennäköisesti hyvittävät jotain suoraan, jos eivät löydä jotain porsaanreikää, jonka mukaan olisit voinut olla asiasta tietoinen.Kysyin asiaa uudestaan ja nyt chatissa kumottiin aiemmin saamani tieto. Kovasti pahoiteltiin ja syyskuun laskutus alkaa syyskuun alusta.
Lisäksi myönnettiin että en voinut tietää laskutuksesta kun olen tehnyt tilauksen netissä. Preseason-mainos ei kerro että multa laskutetaan toukokuulta, mainitaan vain automaattinen kesätauko.
Mietin tässä että tekisin asiasta reklamaation ensin Telialle ja mahdollisesti veisin asian kuluttajaneuvontaan. Onkohan siinä mitään järkeä?
On, suosittelen ehdottomasti. Telian perseilyn ON loputtava!Kysyin asiaa uudestaan ja nyt chatissa kumottiin aiemmin saamani tieto. Kovasti pahoiteltiin ja syyskuun laskutus alkaa syyskuun alusta.
Lisäksi myönnettiin että en voinut tietää laskutuksesta kun olen tehnyt tilauksen netissä. Preseason-mainos ei kerro että multa laskutetaan toukokuulta, mainitaan vain automaattinen kesätauko.
Mietin tässä että tekisin asiasta reklamaation ensin Telialle ja mahdollisesti veisin asian kuluttajaneuvontaan. Onkohan siinä mitään järkeä?
Jos tilausvahvistuksessa ei jätetä mahdollisuutta toukokuun laskuttamiselle ja et ole erillistä tietoa asiasta saanut, niin kannattaa reklamoida. Todennäköisesti hyvittävät jotain suoraan, jos eivät löydä jotain porsaanreikää, jonka mukaan olisit voinut olla asiasta tietoinen.
Vaikka viime syksyllä hommasin, niin uskaltaisin sanoa, että uusi, sillä Nasa UHD -kanava näkyy ja boksin asetuksista saa valittua 4K:n resoluutioksi. Arris VIP5305, tommonen musta kiekko.Kumpi digiboxi löytyy? Eikös se kauden alussa myyty ollut se jolla ei UHD-lähetysten vastaanottaminen onnistu? Eli löytyykö sinulta uusi vai vanha boxi?
Tämä tarkoittaa, että sinua on laskutettu ja tullaan laskuttamaan täsmälleen siten kun tilausvahvistuksessa on mainittu. Aika turha tuosta on siis yrittää reklamoida.Tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen sen kuun alusta jolloin Liiga alkaa ja päättyvän sen kuun loppuun kun joukkueeni pelaa viimeisen pelin.