Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 944 945
  • 23 564

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia , vuosi alkaa olla jo pitkällä. Kai teillä jo tänään on kerrottavaa jo viime vuodelle lupaamastanne HTML5-toteutuksesta?
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Telia voisi tulla itse kertomaan miksi vaikka passinsa hukannut koditon alkoholisti ei saisi palvelua käyttää. Ei niiden oikeasti pitäisi edes tietää tai olla kiinnostuneita kuka palvelua käyttää. Ei voi olla tilannetta missä jotain henkilöpapereita tivataan nähdäkseen pelin.

Maailmalla kysytään jalkapallossa ovella papereita, koska yritetään estää huliganismia. Se on hienoa, että Felia kysyy kotisohvalla samaa missä luulisi saavan tehdä mitä haluaa.

Sä se jaksat täällä kitistä, voi vittu! :D
 

Telia

Jäsen
Verrattuna Ruutuun tuo tilaamisvaihe on jo niin kökkö että ei varmasti voi olla liiketaloudellisesti kannattavaa. Tuossa on se kehittämisen paikka. Yksinkertaiset prosessit ja sovellusta Elisa Viihteeseen kilpailutilanteesta huolimatta,plussalle jäisi heittämällä.

Tilausprosessissa on kieltämättä muutamia kehittämisen paikkoja. Tämä on meillä tiedostettu ja sen suhteen tehdään töitä parhaillaan. Ihan nappia painamalla homma ei parane, mutta toivottavasti tilausprosessi on nykyistä simppelimpi jo lähitulevaisuudessa.

@Telia , vuosi alkaa olla jo pitkällä. Kai teillä jo tänään on kerrottavaa jo viime vuodelle lupaamastanne HTML5-toteutuksesta?

Testaukset ovat käynnissä parhaillaan, mutta tarkka lanseerauspäivä ei ole vielä tiedossa. Pyrimme julkaisemaan HTML5-soittimen heti, kun homma varmasti toimii. Toivon mukaan hyvin pian.

// Ilari
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matseja ei edelleenkään voi katsoa, koska "Tilausvahvistus ja Telia TV -tunnusten aktivointiohjeet lähetetään noin 15 minuutin sisällä tilauksesta sähköpostiisi" ei pidä paikkaansa. Syksyisiä akvointiohjeita odottelen edelleen, eikä tämänkäänpäiväiset tunnu perille pääsevän. Ilman tunnuksia ei luonnollisestikaan voi kirjautu sisään Telia TV palveluun.

Lisäksi, on se kumma ettei yksittäistä matsia voi katsoa periaatteella: valitse matsi -> maksa -> katso. Tämä onnistui jopa UrhoTv:llä aikoinaan.

Kylläpä pistää suututtamaan tämä TeliaTV...
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Lahen hallissa oli 4K kamera tänään kuvaamassa ja moista en aiemmissa matseissa ole nähnyt. En ainakaan samassa positiossa.
Kamera ei ollut edes pääkameran paikalla vaan kulmassa ja aiemmin nähtyihin verrattuna todella kookas.
Joko 4K kuvaa on jossain jaossa?
Itse olen dna;n kiinteän verkon asiakas joten eipä taida koskea minua. Eli onko kellään edes kokemuksia?
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa ( Kouvolan Paska)
Kyllä noita saa vaikka myydäänkin nopeampina. Varsinkin nuo 4G liittymät, jos alueella on paljon muitakin käyttäjiä. Telia lupaa meille 50M mobiiliyhteyttä ja naapurit siihen ansaan astuivat. Toimii siinä klo 14-15 asti suht nopeana ja sen jälkeen nopeus tippuu alle 10M kun tulee muitakin käyttäjiä linjoille. Virallisesti siis myydään 50M nopeutta mutta ei lopulta toimi lähellekään luvattua nopeutta.

Ihan mielenkiinnosta ja vähän off-topiciksi menee, mutta missä Telia on teille luvannut tuota 50M nopeutta mobiililaajakaistaan? Siellä on jätetty ilmeisesti sopparit lukematta ja luotettu sokeasti myyntimiehen/naisen myyntipuheeseen. Jos teille on 50M nopeus luvattu myyntihetkellä mobiililaajakaistaan, niin kyseessähän on ihan suora kusetus ja katteeton lupaus. Telian 4G-liittymän palvelukuvauksessa lukee näin:
Saapuvan liikenteen vaihteluväli 3G-verkossa 0,4–40 Mbit/s ja 4G-verkossa 10–100 Mbit/s.” 10M tuossa on se luvattu miniminopeus. Ihan hölmön hommaa olettaa, että se mobiililaajakaistaliittymä aina puskee niitä maksiminopeuksia.

Elisan 100M liittymässä palvelukuvauksessa mainitaan vaihteluväli 5-100M. Teleoperaattorit hieman harhaanjohtavasti markkinoivat liittymiään noilla teoreettisilla maksiminopeuksilla ja huvittaa kyllä lukea juttuja, missä ihmiset näihin haksahtavat.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tänään oli Liigaillan studio-kokoonpano Kallio-Nyholm-Vallin.

Kukin tuo oman (kiekko)persoonansa kehiin, tietysti. Mikä tän illan triossa viehätti oli, että siinä on sellanen tasavertanen asetelma. Ei kattella ketään ylös, tai alas. Tykkään Ika Lehkosen intohimosta lajia kohtaan, tyylistä, mutta kauden alkupuolella hänen luukuttaessa näkemystään, ja Nyholmin peesaillessa, jäi se kolmas pyörä hieman...kolmanneksi pyöräksi. Ei ehkä pistänyt pöytäänsä omaa A-luokan argumenttiaan ja selkeää näkemystään.

Täytyy silti sanoa, että Kallio-Saravo ottaneet nopealla aikataululla hypyn pelaajasta moniulotteisiksi ja näkemyksellisiksi kommentaattoriksi, Vallin on samaten ihan A-luokkaa. Vahvoja, perusteltuja näkemyksiä kaikilta, hyvällä ilmaisutaidolla.

Huomenna Ika-Sean lauteille. Tarkistetaan päivän kuntonsa.

Maanantaivalmentajille vahva plussa. Tulee seurattua suht tarkasti sarjaa, mutta jos jää joku viikko vajaammaksi, pysyy kärryillä missä mikäkin joukkue seilaa. Vähemmän seuraaville vielä otollisempi, päivittää tilanne yhdestä pätkästä silloin kun sattuu huvittamaan.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
@Telia Hyvitys on tännekin tulossa, mutta ottaisin tiedon sen suuruudesta mielelläni vastaan jotta voi tarvittaessa olla uudestaan yhteydessä asiakaspalveluun.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun tunnut olevan alan asiantuntija, niin kuinka yleistä on että laajasti käytössä olevat sovellukset vaativat toistuvia laitteen uudelleen käynnistyksiä tai sovelluksen uudelleen asennuksia? Osaatko sanoa tai edes arvata miksi Telian sovellusta käyttääkseen pitää turvautua näihin poikkeuksellisiin toimiin?

En ymmärrä, miksi jokaiseen viestiini tässä ketjussa hyökätään ja joku rupeaa mouruamaan asiasta. Minä käytän Telia-TV:tä tietokoneella, ja android-puhelimella (OnePlus 6) sekä joskus harvoin tabletilla. Tablettini on IPad, jos satun käyttämään. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia enkä ole joutunut mihinkään toistuviin ongelmiin vaan kaikki viat on selvinnyt kohtalaisen pienellä työllä.

Suurin vika, jonka koen, on se, että joutuu käynnistämään katselun uudestaan delayn takia, jotta se eka 1,5 minuuttia saadaan vähän pienemmäksi. Siihen toivon korjausta.

Jos sinulla on tabletti, jolla joudut toistuvasti käynnistämään, asentamaan ja päivittämään Telia-TV:tä uudestaan ja eri laitteella hommat toimii ihan hyvin niin mihinkä sinä silloin sen vian haluaisit rajata? Jos yhdellä IPadilla ei toimi, mutta kolmella muulla käyttöjärjestelmällä / laitteella toimii niin sori, kyllä se sinne IPadin ja Telia-TV:n yhteistyöhön tai laitteeseen se vika rajautuu.

Tänä päivänä melkein jokaisessa kotitaloudessa on useita eri vaihtoehtoja ja ihmisillä on tabletin lisäksi tietokonetta ja kännykkään. Voit rajata kaikki viat helposti, kun omasta kodista löytyy kaikki tarvittava siihen, että oman laitteiston pystyy rajaamaan. Telialle taas voi sanoa ja kertoa tarkat speksit jostain laitteista, jolla homma ei oikein meinaa toimia - ja se tarkoittaa oikeasti tarkkoja speksejä ja Telia voi katsoa, mitä se voi asialle tehdä. Siihen asti ongelma täytyisi pystyä ratkaisemaan omalla painolla.

Jos taas IPadilla on yleisesti liikaa sietämättömiä ongelmia niin sitten voi kääntyä myös Applen puoleen. Jos jossakin laitteessa olisi yleinen ongelma niin viasta kärsisi hyvin laaja asiakaskunta. Jos taas vika rajautuu yhden asiakkaan laitteeseen niin ratkaisukeskeisyys korostuu.
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Tilasin Telialta JYP liigapaketin kotiin, koska tuli uusi sarja tuotantoon "Rehtori tuli taloon".

Minulla on tarkoitus katsoa tätä seuraavanlaisella kokoonpanolla,
Läppäri: (n.5v vanha)
Intel Core i5,
Intel HD Graphics 4400
4Gb DDR3
Win 10

Tv: (n.10v vanha)
Sony LCD tv

Netti:
Telian hybridinetti
=kiinteä 8meganen jota mobiilinetti avustaa mahdollisuuksien mukaan nopeammaksi.

Ensiksi asensin telia tv sovelluksen läppäriin, sen jälkeen hdmi piuha kiinni läppärin ja tvn välille.
Seuraavaksi kirjaudutaan telia tvn tunnuksilla sovellukseen ja aletaan katsomaan sarjan "Rehtori tuli taloon" sarjan 1. jaksoa (JYP - HIFK).

Ja nyt sitä posia:
+3pts...
Eiku, tää olikin telian palsta...

Posia:
+++Koko peli näkyi lähes täysin moitteetta (2krt. Pätkäisi 1.erässä lähetyksen).
+++Kaikki ne kauhuskenaariot mitä on saanut tälläkin palstalla lukea, eivät kohdallani toteutuneet.
+++Kiitos Telia.

Tänään muuten jatkuu...
Tappara - JYP.
 

msg

Jäsen
En ymmärrä, miksi jokaiseen viestiini tässä ketjussa hyökätään ja joku rupeaa mouruamaan asiasta.

Ajattelin että olisit tiennyt vastauksen tai edes ollut kykenevä arvaamaan mikä voisi olla vastaus, mutta olikin väärässä.

Edelleen olen sitä mieltä että jotain erilaista on Telian sovelluksessa verrattuna niihin lukuisiin vastaaviin joiden kanssa yksi asennus riittää.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Huomaa mihin porukka alkaa tyytymään. Pidetään hyvänä asiana että useat viat (ei kuitenkaan toistuvat) saadaan korjattua pienellä työllä. Annetaan posia vaikka lähetus pätkäissyt kaksi kertaa. Oliko mulla sitten niin hyvä säkä Ruudun aikana kun ei tuommoisia tapahtunut? Nyt kun Telian alku oli aivan onneton niin edes osittain toimiva lasketaankin hyväksi. Ainakin omasta mielestä jo se toistuva laadun heittely on todella negatiivinen katselukokemus. Sen saa muillakin palveluilla toisettua kun väkisin yrittää eli availee kaikki muutkin sovellukset/selaimet kaistaa kuluttamaan. Telian puolelta tuo tapahtuu pelkästään yhden välilehden avaamalla. Eikä mitään mullistavia kokemuksia ole vielä tullut kun niitä ääniäkään ei ole säädettyä kuntoon. Paitsi ne äänet toimivat paremmin samoissa halleissa CHL ja maajoukkue lähetyksissä, mutta kai siellä hallihenkilökunta tekee kiusaa aina Teliaa varten kun Telian lähetyksiin niitä ei saada toimimaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Annetaan posia vaikka lähetus pätkäissyt kaksi kertaa.
Mä en kyllä jaksa uskoa, että lähetys on pätkäissyt kertaakaan. Siitä olisi noussut paljon isompi haloo, minkä näkee tuosta oikeasti Teliasta johtuneesta katkoksesta, sitä kaivurigatea unohtamatta. Vastaanotto toki voi pätkiä, ja siitä hiukan lisää vielä seuraavissa kappaleissa. Ok, lillukanvarsi, mutta pidetään faktat suorassa.

Teknisesti tuo palvelu on toiminut mulla koko ajan ilman mainittavia laatuongelmia. Ne laadunheittelyt mitä oli, johtuivat liian hitaasta kotiyhteydessä ja asia oli mulla koko ajan tiedossa. Omaan piikkiin meni siis. Ja samat ongelmat mulla oli kaikilla kolmella palveluntarjoajalla, joita aktiivisesti käytän. Ja etenkin haluan korostaa sitä, että jos niitä pieniä pätkäisyjä tulee, niin mahdollisia aiheuttajia on luultavasti kymmeniä. Toki on helpointa syyttää aina kaikesta Teliaa, koska täällä sattuu olemaan tällainen ketju. Mutta internet on you get what you get ja valitettavasti se on asia, minkä kanssa pitää elää. Kaikki pitää tehdä helpoksi ja internet on sellainen alusta, mikä mahdollistaa sen. Siksi palvelut ovat siirtymässä sinne kiihtyvää tahtia. Mutta silläkin kolikolla on toinenkin puoli. Noista maksimissaan alle minuutin laadunheittelyistä (puhun nyt omasta harjoittelujaksostani, nyt mulla on todella stabiili tilanne kaikkien tarjoajien kanssa) huolimatta, en vaihtaisi takaisin kaapelikorttiaikaan. Plussat voittavat miinukset reippaalla erolla. Ainoa, missä kaapeli/antenniverkko on aina ja iankaiken edellä, on suorat lähetykset. Niissä on nyt ja tulee aina olemaan jotain pientä striimien kohdalla. Katsotaan nyt rauhassa, mitä saadaan tehtyä sille viiveelle, joka on Telialla kohtuuttoman suuri tällä hetkellä. Tai rauhassa ja rauhassa. Minä pystyn elämään tuon kanssa, mutta aika moni ei pysty.

Mitä siis vaadin? Vaadin, että haluamani peli on katsottavissa suorana suurinpiirtein HD-tasoisena. Plussaa tulee jo nyt siitä, että saatan haluta katsoa kahta peliä samanaikaisesti ja se onnistuu ilman vippaskonsteja. En luultavasti tule ikinä kaipaamaan mitään wau-efektejä, minulle riittää pelkkä pelin näkeminen. En tarvitse pakosti edes selostusta, ja yleensä katson pelit ilman ääntä, mutta tässä tiedän olevani vähemmistön edustaja. Erätaukojen ohjelma on sitten sitä plussaa. Kivahan niitä muiden pelien maaleja on vilkuilla sivusilmällä. Saattaapa tulla omastakin matsista uusinta maalista, minkä on syystä tai toisesta missannut. Missä se onneton alku siis oikeasti on? Ok, tilaussysteemissä on varmaan ollut isoimmat ongelmat, mutta tekniikan suhteen nuo kaksi alussa mainitsemaani juttua ovat ainoat, mitkä tulevat mieleen. Missatut peli = 0, alusta loppuun nähdyt pelit = 100 %. Sen taannoisen lähetysongelman suhteen mulla kävi säkä, kun striimit olivat päällä ennen ongelman alkamista ja pysyivät pystyssä. Olisi voinut siis puhdas sarake saada tahran tuossa kohtaa.

Eli mikä on tyytymistä ja mikä on mahdottomien vaatimista? Yritysmaailmassa sanktiot alkavat rullata tyypillisesti 99,99 % käytettävyyden alittamisesta. Ja se tarkoittaa sitä, että palvelu ei oikeasti ole ollut käytettävissä. Joku hetkellinen robottiääni skype-palaverissa ei tarkoita, että palvelu ei ole ollut käytettävissä. Kuluttajapuolella asiakkaan asema on heikompi ja internetin suhteen kukaan ei takaa mitään, koska takuuta ei ole, ja muutenkin syyllisen löytäminen on käytännössä mahdotonta, ellei kyseessä ole joku isompi vika. Yksittäiset räpsyt jäävät 100 % varmuudella selvittämättä. Mobiilidatan puolella tilanne on vielä huterampi.
 

Grafix

Jäsen
Jos taas IPadilla on yleisesti liikaa sietämättömiä ongelmia niin sitten voi kääntyä myös Applen puoleen. Jos jossakin laitteessa olisi yleinen ongelma niin viasta kärsisi hyvin laaja asiakaskunta. Jos taas vika rajautuu yhden asiakkaan laitteeseen niin ratkaisukeskeisyys korostuu.

Mitenkäs kun sillä kodin laitearsenaalilla (iPad/iPhone/selain/jne) ja täsmälleen samalla konfiguraatiolla sekä internet-kokoonpanolla pystyy katsomaan kaikkia muita yleisimpiä suoratoistopalveluita ja urheilulähetyksiä, mutta Telian kohdalla nämä ongelmat vaan jatkuvat? En ole koskaan nähnyt, että yhdenkään merkittävän toimijan kohdalla maksava yleisö olisi joutunut tekemään sovellustestausta tällä tavoin mitä nyt tämän Telia-kikkareen kohdalla on tapahtunut.

Ei ihmiset tänne varmasti huvin vuoksi pura turhautumistaan vaikka joissain tapauksissa varmasti kitinä meneekin vähän yli äyräiden. Jos Telia on rinta rottingilla ilmoittanut mullistavansa katselukokemuksen, niin oletus on, että huutoon myös vastataan. Oletus ei ole, että käytännössä jokaisella kierroksella on jotain ongelmaa lähetystuotannon kanssa tässä vaiheessa kautta.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli jo unohtunut Lukon pelatessa muutaman edellisen pelin vieraissa, että miten huonoa se kameratyöskentely plus ohjaus voikaan olla. Tilanteet hyppii silmille, zoomaillaan zoomit pohjassa mitä ihmeellisempiä tilanteita, unohdutaan zoomit pohjassa niihin saatanan ihmeellisiin tilanteisiin. Ja ei, en usko hetkeäkään, että tuo tuosta paranisi vaikka tänne itkisi minuutin välein mutta yritys hyvä kymmenen silti.
 

Kuusnolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
VGK, Korven Honka, Kuivalahden Kiri
Liigalive veti mainostuotantona pohjat tänään, jos se tästä pahenee niin playoff vaiheessa nähdään vain maalit ja muuten mainostetaan sponsoreita! Kiitos Mehiläisen Marko.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitenkäs kun sillä kodin laitearsenaalilla (iPad/iPhone/selain/jne) ja täsmälleen samalla konfiguraatiolla sekä internet-kokoonpanolla pystyy katsomaan kaikkia muita yleisimpiä suoratoistopalveluita ja urheilulähetyksiä, mutta Telian kohdalla nämä ongelmat vaan jatkuvat?

Käytä Telian kanssa jotain toista laitetta. Miksi tämä on näin vaikeaa hyvänen aika? Jos tiedät, että Telia, Netflix ja vaikka Viihde sovellus toimii kaikki Androidilla, mutta Telia-TV on ongelmallinen sillä IPadilla niin mikä ihme siinä on, että pitää painaa pää alhaalla ja huutaa "VIKAA!! Ratkaise ongelmasi, jos kerran ratkaisun tiedät. Ei tää ole niin vaikeaa.

Käytä SITÄ laitetta, jonka kanssa tuo Telia-TV pyörii. Voit myös yrittää tehdä Telialle vikailmoituksen, mutta kun kyseessä on yksi laite ja yhtä käyttäjää koskeva ongelma (laajamittaisessa ongelmassa tää ketju on aivan täynnä kiihkoamista) niin voin kertoa, että sitä sun vikailmoitusta katsoo joku ehkä jouluna.

Telia saattaa peräti myöntää, että heillä saattaa juuri tämän laitemerkin kanssa olla ongelmaa ja suosittelevat sinulle toiseen laitteen käyttöä ja pahoittelevat. Jos on ratkaisu, niin miksi pitää valittaa? Onko tämä sitä nykypäivän uusavuttomuutta, että kaiken tarvii toimia kaikilla mahdollisilla minun keksimilläni kokoonpanoilla?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Missä se onneton alku siis oikeasti on?
Kysyit tuon näköjään tosissaan? Jos otetaan nyt tuosta Telian aloituksesta niin ensimmäisenä tulee mieleen juurikin mainitsemasi tilaussysteemi, laskutuksen sekavuus (joka ei ole vieläkään yli 5kk jälkeen selvinnyt kevään ostalta), kokonaan missatut lähetykset (vain harkkapelejä, mutta näistäkin useiden piti maksaa lopulta sen laskutuksen sekoilun takia), Silverlight, laadun heittely (varsinkin alkukaudesta, mutta vieläkin ajoittain), luvatut äänimailman parannukset kauden alkuun (5kk jälkeen ei ole saatu vieläkään toimimaan kuin muutamissa lähetyksissä), liian pitkä viive lähetyksissä (välillä korjaantuu kun aloittaa lähetyksen uudelleen), sekä varsinkin Rauman pelin kuvaus on luokatonta. Tuossa nopeasti mieleen tulleet. Onhan noista saatu onneksi korjattua se "kaivurikuskin" moka. Kuvanlaadun sahaaminen nyt johtuu monista tekijöistä, mutta kyllähän se oudolta tuntuu että vain Telian asiakkaille on "normaalia" vaihdella esim WLAN lähetystaajuutta. Hyvähän se on että joitakin se auttaa, mutta ei mulle oo vieläkään kerrottu miten tuon saa pois niiltä joilla on piuhalla kiinni. Uskon ja toivon että tuo asia korjaantuu sillä HTML5 muutoksella. Varsinkin runkosarjan alussa yleensä vain yksi vaihtoehto (android+CC / win10 appi / Chromen laajennus) toimi hyvin ja muut pätkivät tai laatu sahasi edes takaisin. Nyt onneksi voi käyttää noista vaihtoehdoista mitä haluaa, jos unohtaa viiveen, kun kaikki toimivat suht tasaisella laadulla.

Tuo edellä oleva siis minulta joka ei ole Telian boksia hankkinut. Sillä boksilla noista ongelmista varmaan osittain pääsee eroon, mutta se 270€ hinta siitä kuutiosta on aika vedätystä. Mulla ei myöskään ole nettiyhteydestä kiinni tuo laadun pätkiminen. Olen ajanut aspan ohjeen mukaan erilaisia Internet Quality testejä kun tuo laatu on heitellyt. Packet loss 0%, Latency alle 40ms, Jitter 0ms, luvattu nopeus 100/10 ja mitatut nopeudet yleensä noin 95/9,4. Silti ainoa mitä sanotaan että yhteydestä kiinni.

Telia on jopa tuonut paljon kivoja juttuja mukaan lähetyksiin kuten Liigalive, mutta sitten jättänyt rikki olevia perusasioita korjaamatta. "Asia on viety eteenpäin" on juurikin tuommoista ison ruotsalaisen firman byrokratiaa, missä pienikin korjaus/muutos vie kuukausia vaikka toteutus tapahtuisi alle tunnissa (päivämäärät lähetyksiin kirjastossa & HTML5 muutos vaikka on Telialla jo Virossa olemassa). Jostain syystä tuo Liigalivekin lauantain kierroksella lopetetaan kesken pelien kun usein on niitä 18:30 alkavia pelejä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko tämä sitä nykypäivän uusavuttomuutta, että kaiken tarvii toimia kaikilla mahdollisilla minun keksimilläni kokoonpanoilla?

On tämä vain hienoa kuinka jotkut ne jaksaa. Se on uusavutonta miten Felia saapui markkinoille ymmärtämättä kuinka ihmisillä on jo laitteet olemassa ja olisi kiva käyttää niitä. Varsinkin senkin takia, kun ne ei aivan halpoja olleet.

Tuossa se taas kerran ylempänä kerrottiin miten asiat on ja mikään ei muutu.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
On tästä kuvan pätkimisestä puhuttu pitkään ja lähetysten katkeiluista mutta fakta on se, että miksi kaikkia muita ohjelmia ja sovelluksia pystyy katsomaan ihan normaalisti?
Katsot sitten läppärin kautta HDMI kaapelilla tai peilaat kännykästä, kuva nykii niin ettei sitä pysty katsomaan. Alku kausi menikin kännykästä peilaamalla vielä ihan ok mutta nyt sekin on ihan paskaa.
Ja tämä kaikki ainoastaan Telia tv:llä
 

Grafix

Jäsen
Käytä Telian kanssa jotain toista laitetta. Miksi tämä on näin vaikeaa hyvänen aika? Jos tiedät, että Telia, Netflix ja vaikka Viihde sovellus toimii kaikki Androidilla, mutta Telia-TV on ongelmallinen sillä IPadilla niin mikä ihme siinä on, että pitää painaa pää alhaalla ja huutaa "VIKAA!! Ratkaise ongelmasi, jos kerran ratkaisun tiedät. Ei tää ole niin vaikeaa.

Käytä SITÄ laitetta, jonka kanssa tuo Telia-TV pyörii. Voit myös yrittää tehdä Telialle vikailmoituksen, mutta kun kyseessä on yksi laite ja yhtä käyttäjää koskeva ongelma (laajamittaisessa ongelmassa tää ketju on aivan täynnä kiihkoamista) niin voin kertoa, että sitä sun vikailmoitusta katsoo joku ehkä jouluna.

Eli kun mä käytän Telian lähetysten katsomiseen muutamaa päätelaitetta tai vaihtoehtoisesti web-selainta, jotka ovat maailmanlaajuisesti ihan standardilaitteita, yksiä maailman yleisimmin käytössä olevia kulutusvehkeitä, niin sä ehdotat, että mun pitäisikin ostaa toiset lelut?

Telia saattaa peräti myöntää, että heillä saattaa juuri tämän laitemerkin kanssa olla ongelmaa ja suosittelevat sinulle toiseen laitteen käyttöä ja pahoittelevat. Jos on ratkaisu, niin miksi pitää valittaa? Onko tämä sitä nykypäivän uusavuttomuutta, että kaiken tarvii toimia kaikilla mahdollisilla minun keksimilläni kokoonpanoilla?

Edelleen, jos käytän OS/X ja iOS-laitteita, niin käsitääkseni ne eivät ole minun keksimiäni kokoonpanoja. Kunpa oliskin. Jos ikinä olisit ollut telian aspaan yhteydessä, niin tietäisit millainen palvelutaso siellä suunnalla on virheilmoituksiin. Buuttaa, asenna uudelleen, ahaa, eikö toimi. No laitetaan eteenpäin ja selvitellään. Kukaan ei myönnä mitään.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Onko tämä sitä nykypäivän uusavuttomuutta, että kaiken tarvii toimia kaikilla mahdollisilla minun keksimilläni kokoonpanoilla?

Ihmeellinen näkökanta, taidat olla firmassa töissä.

Onhan se nyt pohjanoteeraus että kaikki muut palvelut toimii kokoonpanolla kuin kokoonpanolla, ja Telia ei. Ja silti vierität vastuuta asiakkaalle :D

Telian ylimielisyys asiassa vituttaa eniten, olihan Ruudullakin ongelmia, mutta he sentään tekivät asioille jotakin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Grafix @Goner minun mielestäni keskustelu meni nyt vähän huonoksi. Miksi et aio lukea, mitä sanon? Sen sijaan valitset syyttävän ja epämiellyttävän sävyn.

Kirjoitin vaikka kuinka monta kertaa, että tänä päivänä monen kotoa löytyy sekä tietokone (Windows tai Mac), Android-puhelin ja mahdollisesti vielä Android-tabletti tai IPad. Minulla on itselläni käytössä näitä laitteita ja minulla Telia-TV toimii kuin junan vessa. Jos minulla on ongelmia saada Telia-TV IPadilla toimimaan niin vaihdan pelin katsomisen sellaiseen laitteeseen, jossa homma toimii.

Minulle riittää ihan hyvin, että teen ilmoituksen Telialle ja he korjaavat jossakin vaiheessa, jos korjaavat. Minun laitteistoni on toiminut moitteettomasti. Ja jos esimerkiksi kaikki IPadin käyttäjät kärsisivät ongelmista niin totta kai siitä olisi täällä 1000 viestiä samasta aiheesta. Koska laitteisto-ongelmista valittavat ovat tälläkin foorumilla vähemmistö niin oletan, että enemmänkin tätä vähemmistöä yhdistää se, että he eivät joko pärjää laitteidensa kanssa tai sitten he eivät suostu tekemään jotain perustoimenpidettä omalle laitteelleen, vaikka tietävätkin, että vika sieltä laitteen päästä on kotoisin.

Ja Teliasta ei tule yhtään sen parempaa firmaa, vaikka kuinka porukalla haukkuisitte yhtä tyytyväistä asiakasta pataluhaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös