Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 901 938
  • 23 433
4

444

Siinä olet oikeassa, että en tilaa ainakaan ensimmäisellä kaudella Feliaa, jos se joskus tulee saataville. Ihan vain siitä syystä, että pakko on olla joku vastavoima, vaikka se ei mitään autakaan. Monopolipulju puuhailee omiaan eikä sille mitään voi.
Tämä oikeastaan kiteyttää kaiken. Valitetaan tuotteesta, jota ei edes tilata eikä ole aikomustakaan tilata.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, kiitos korjauksesta. Jokainen toimii omantuntonsa mukaan ja ylevät periaatteet on toki hieno asia. En kehota tietenkään käyttöehtojen vastaiseen toimintaan, vaikka se nyt varsin ns uhriton rikos olisikin.
Ei siis auta, vaikka Liigan saisi esim millä tahansa luottokortilla tai verkkopankkimaksulla ostettua, vakituisesti ulkomailla asuva syyllistyisi katsellessaan silti piratismiin.

Tällä hetkellähän ensimmäinen este on tunnistautuminen ilman suomalaisia pankkitunnuksia tai liittymää (mobiilivarmennetta varten), jotta voisi edes päästä tekemään tilausta. Pohditaan sitä luottokorttimaksua ja käyttöehtojen muokkausta sitten, jos tuo joskus saadaan kuntoon. En pidätä hengitystäni.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällä hetkellähän ensimmäinen este on tunnistautuminen ilman suomalaisia pankkitunnuksia tai liittymää (mobiilivarmennetta varten), jotta voisi edes päästä tekemään tilausta. Pohditaan sitä luottokorttimaksua ja käyttöehtojen muokkausta sitten, jos tuo joskus saadaan kuntoon. En pidätä hengitystäni.
Ei varmaan kannatakaan pidättää. Telia teki jo kauan sitten aika ison virheen kun hirttäytyi tässä liigankin tilaamisessa tuohon kamalaan Oma Telia tms -palvelukäyttöliittymään. Siitä suosta tuskin enää nousevat. Olikos se niin, että vaikka yksittäisen pelin pystyikin Prismasta ostamaan, niin silti pitää tunnistautua ja kirjautua tuonne.
Varmaan on jotain hyviä syitä, miksi esim puhelinliittymäasioita hoitaessa pitää tai on hyvä olla vahva tunnistautuminen ja suomalainen osoite tms, mutta Liigan tilaamiseen niitä ei tietenkään pitäisi tarvita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä oikeastaan kiteyttää kaiken. Valitetaan tuotteesta, jota ei edes tilata eikä ole aikomustakaan tilata.

Tietenkin on aikomus, koska haluaisin liikkuvaa kuvaa nähdä. Radiosta ei pääse kunnolla kärryille mitä siellä laatikossa tapahtuu.

Ei vain silti voi olla niin, että diktaattori päättää omista jutuistaan miten jaksaa ja muistaa.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Sain tekstiviestin Telialta:
Telia TV hyvityspyyntösi on käsitelty, hyvitys näkyy tulevalla laskullasi. Huomioithan kuitenkin, että laskutusjaksoista johtuen hyvitys ei välttämättä näy heti seuraavassa laskussa. Terveisin Lassi/TeliaTelia .

Olisi ollut kiva tietää paljonko tämä hyvitys on? Miksi sitä ei voitu viestissä kertoa? Tuo tietenkin jännitystä elämään, että mitähän sieltä tulee. @Telia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olisi ollut kiva tietää paljonko tämä hyvitys on? Miksi sitä ei voitu viestissä kertoa? Tuo tietenkin jännitystä elämään, että mitähän sieltä tulee
Yksi peli/päivä kuukaudesta jäi väliin, eli paketista riippuen yhden päivän hinta. Tammikuussa on 31 päivää eli joukkuepassista saat hyvitystä 64 senttiä ja liigapassista 80 senttiä. All Stars Passista hyvitystä tulee 1,13 euroa.

Tai sitten jotain muuta. DNA:lta tuli aikoinaan muistaakseni 15 euron hyvitys kun liigakauden 2016-17 alussa ei oltu neuvoteltu vielä kaapeliverkolle sopimusta, ja pelit alkoi näkymään joskus hyvin lähellä alkamisajankohtaa. Olisiko mennyt joku erä tai pari ohi.
 

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Telia: mikä on kun iPadillä katsoessa äänet ja kuva ovat edelleenkin aina epäsynkassa. Yleensä äänet tulee hieman myöhässä, mutta tänään HPK-SaiPa pelissa etuajassa. 0,5-1 sek ero tällä kertaa, Joskus jopa suurempi. Onko jotain mitä minä voin tehdä auttaakseni?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Telia: mikä on kun iPadillä katsoessa äänet ja kuva ovat edelleenkin aina epäsynkassa. Yleensä äänet tulee hieman myöhässä, mutta tänään HPK-SaiPa pelissa etuajassa. 0,5-1 sek ero tällä kertaa, Joskus jopa suurempi. Onko jotain mitä minä voin tehdä auttaakseni?
Tuo on helppo korjata.

Tilaa telian netti. Päivitä laitteesi uudempaan (kalliimpaan) Telia-shopista. Alusta laitteesi uudelleen. Asenna käyttöjärjestelmä uudelleen. Asenne Telia-tv uudelleen. Tee uudet käyttäjätunnukset. Kirjaudu sovelluksesta ulos ja takaisin sisään. Kun olet aukaissut pelin. Sammuta se.

Tee yllä olevat taas uudelleen. Jos ei vieläkään auta niin laitetaan asia eteenpäin. Mutta sitten lopuksi tee häiriöilmoitus niin katsotaan asia tapauskohtaisesti. Vastaavanlaisia ongelmia kun ei ole muualta saatu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tilaa telian netti. Päivitä laitteesi uudempaan (kalliimpaan) Telia-shopista. Alusta laitteesi uudelleen. Asenna käyttöjärjestelmä uudelleen. Asenne Telia-tv uudelleen. Tee uudet käyttäjätunnukset. Kirjaudu sovelluksesta ulos ja takaisin sisään. Kun olet aukaissut pelin. Sammuta se.

Vaikka onkin varmasti sarkastinen kommentti niin siitä huolimatta on pakko kommentoida, että oletko ikinä ollut tekemisissä vianrajauksen / viankorjaamisen kanssa? Onko tuttua puuhaa?

Palveluntarjoajan näkökulmasta laitteita on aika monta ja pelkästään se, että käyttäjä kertoo, että minulla on laite X ja siinä tapahtuu asia Z ei todella auta paljoakaan.

Perushommat täytyy vaan tehdä itse ja jos se ei miellytä täytyy kokeilla toisella laitteella:

1) käynnistä uudelleen
2) päivitä laite
3) poista sovellus ja asenna se uudestaan

Mikäli nämä ei auta, täytyy kokeilla toisella laitteella ja kertoa, toimiiko sillä. Sen jälkeen palveluntarjoajaa voi kiinnostaa tarkasti, mikä laite asiakkaalla on käytössä.

Minä en ymmärrä, miksi asiakkaat on näiden teleoperaattoreiden juttujen kanssa aivan pihalla. Laitteet on asiakkaan omia ja laitteiden kanssa voi tapahtua ihan mitä vaan. Jotkut viat jää jopa mysteereiksi. Ja jos tuo äänen & kuvan epäsynkki olisi yleinen ongelma, johon pitäisi heti puuttua niin ongelmasta kärsisi koko tämä ketju ja jokainen IPadin käyttäjä olisi jo ilmoittanut ongelmasta. Eli suomeksi: rajatkaa sen laitteen ongelmat ennen kuin valitatte.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@peterra Sinänsä totta mitä kirjoitat mutta kyllähän ne aikaisemmat Telian vastaukset aiheuttaa tuon sarkasmiryöpyn. Esimerkiksi mulla on 100M yhteys ja kone piuhalla kiinni modeemissa. Jos katson koneella toisella ruudulla Telian lähetystä (win10 appilla tai selaimella) ja avaan vaikka jatkoajan toiseen ruutuun niin Telian lähetyksen kuva menee joksikin aikaa puuroksi. Tuota ei siis tapahdu millään muulla palvelulla. Kun tuosta olin aspaan yhteydessä ja kerroin että on piuhalla kiinni niin ainoa vastaus on tarkistaa WLAN asetukset. Sama siis toistuu vaikka ottais WLANin kokonaan pois päältä. Kyllähän aspakin sen tietää ettei WLAN vaikuta kun on piuhalla kiinni, mutta kun oikeita syitä (paska appi) ei voi kertoa niin jotain pitää sanoa. Toisaalta nykyään ihmiset tietävät näistä asioista paljon enemmän niin olisi Telialle parempi vaan myöntää se appiensa heikkous eikä puhua noita mistä saa vaan kuvan, että siellä ei tiedetä asiasta mitään.

Muutenkin se Telian lähetyksen virheherkkyys varsinkin WLANin yli on jotain ihan uskomatonta. Siitä täällä on raportoitu kymmeniä kertoja ja vastaukset on juurikin tuota käynnistä & asenna uudelleen kun ei voida myöntää että se oma sovellus on vaan aika heikko tällä hetkellä. HTML5 piti korjata paljon varsinkin koneelta katsottaessa mutta jostain syystä siitä ei ole nyt kuulunut mitään. Suomenlahden toisella puolella se on ollut käytössä jo pitkään mutta jostain syystä tänne pitää tehdä ihan oma appi alusta asti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sinänsä totta mitä kirjoitat mutta kyllähän ne aikaisemmat Telian vastaukset aiheuttaa tuon sarkasmiryöpyn. Esimerkiksi mulla on 100M yhteys ja kone piuhalla kiinni modeemissa.

Joku voisi tulla kertomaan mistä kaupasta edes saisi ostaa liian hidasta yhteyttä. Ei semmoisia ole edes myynnissä, mutta tiukasti Felia väittää kuinka sinulla saattaa olla liian hidas yhteys. Meillä kaikilla on se 50 tai 100 tai mitä ikinä onkaan. Se nyt ei vain ole siitä kiinni.

Kertokaa toki, jos jostain saisi ostettua vaikka parimegaisen. Paljonko maksaisi ja miten se asennettaisiin.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Joku voisi tulla kertomaan mistä kaupasta edes saisi ostaa liian hidasta yhteyttä. Ei semmoisia ole edes myynnissä, mutta tiukasti Felia väittää kuinka sinulla saattaa olla liian hidas yhteys. Meillä kaikilla on se 50 tai 100 tai mitä ikinä onkaan. Se nyt ei vain ole siitä kiinni.

Kertokaa toki, jos jostain saisi ostettua vaikka parimegaisen. Paljonko maksaisi ja miten se asennettaisiin.
Kyllä noita saa vaikka myydäänkin nopeampina. Varsinkin nuo 4G liittymät, jos alueella on paljon muitakin käyttäjiä. Telia lupaa meille 50M mobiiliyhteyttä ja naapurit siihen ansaan astuivat. Toimii siinä klo 14-15 asti suht nopeana ja sen jälkeen nopeus tippuu alle 10M kun tulee muitakin käyttäjiä linjoille. Virallisesti siis myydään 50M nopeutta mutta ei lopulta toimi lähellekään luvattua nopeutta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yksi peli/päivä kuukaudesta jäi väliin, eli paketista riippuen yhden päivän hinta. Tammikuussa on 31 päivää eli joukkuepassista saat hyvitystä 64 senttiä ja liigapassista 80 senttiä. All Stars Passista hyvitystä tulee 1,13 euroa.
Hyvitys olisi tuollaisena aivan liian iso, laskin jo aiemmin että kohtuullinen korvaus, jossa siinäkin oli jo aimo annos goodwilliä, oli 0,3 senttiä. Siitäkin itseasiassa puuttui se, että kuukausimaksuun sisältyy tietysti myös Oma Telia itsepalvelun käyttö, ja se toimi kuitenkin häiriöittä tuonakin iltana.

Aika selvää on, että Telia TV:n tietokonekäytön kanssa on paljon ongelmia ja kun uuden HTML5-sovelluksen kehitys on aika pitkällä (toivottavasti), niin tuolle vanhalle ja sen ongelmille ei mitään tapahdu, vaan vastaukset on tyyliä "tarkista wlan, resetoi kissa ja oletko jo tutustunut kännykkätarjouksiin bit.ly". Varmaan aika turvallista on olettaa, että se uusikaan sovellus ei tule aluksi toimimaan kovin hyvin, eli jos haluaa liigaa katsoa niin katselutottumusten suuntaaminen chromecastiin on hyvä idea.


Kyllä noita saa vaikka myydäänkin nopeampina. Varsinkin nuo 4G liittymät, jos alueella on paljon muitakin käyttäjiä. Telia lupaa meille 50M mobiiliyhteyttä ja naapurit siihen ansaan astuivat. Toimii siinä klo 14-15 asti suht nopeana ja sen jälkeen nopeus tippuu alle 10M kun tulee muitakin käyttäjiä linjoille. Virallisesti siis myydään 50M nopeutta mutta ei lopulta toimi lähellekään luvattua nopeutta.
Sellainen 5-15M mobiilinetti riittää kuitenkin Liigan katseluun oikein hyvin (chromecast). Laatu pysyy korkeimpana käytännössä koko ajan. Tietysti tuohon vaikuttaa kaikenmaailman jitterit ja pingit myös. Mutta itselläni siis näin on.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Sellainen 5-15M mobiilinetti riittää kuitenkin Liigan katseluun oikein hyvin (chromecast). Laatu pysyy korkeimpana käytännössä koko ajan. Tietysti tuohon vaikuttaa kaikenmaailman jitterit ja pingit myös. Mutta itselläni siis näin on.

Tuo 50M yhteyshän on 50/8 eli reilu 6 MB/s. Mutta esim tuo 5M on reilusti alle 1MB/s eli ei sillä toimi. Tuo palveluntarjoajien M on siis Mbsp joka on kahdeksasosa MB/s. Tarkoitat tuossa omalle nopeudelle varmaan niitä 5-15 MB/s latausnopeuksia?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muutenkin se Telian lähetyksen virheherkkyys varsinkin WLANin yli on jotain ihan uskomatonta. Siitä täällä on raportoitu kymmeniä kertoja ja vastaukset on juurikin tuota käynnistä & asenna uudelleen kun ei voida myöntää että se oma sovellus on vaan aika heikko tällä hetkellä. HTML5 piti korjata paljon varsinkin koneelta katsottaessa mutta jostain syystä siitä ei ole nyt kuulunut mitään. Suomenlahden toisella puolella se on ollut käytössä jo pitkään mutta jostain syystä tänne pitää tehdä ihan oma appi alusta asti.
Tämä. Esimerkiksi eilen katselin pelin jo päätyttyä kirjastosta Ilves-Kärpät kolmatta erää Chromecastilla. CC sijaitsee mulla noin 30cm päässä WLAN-tukiasemasta eikä välissä ole muuta kuin ilmaa. Tietokoneella mitattuna WLANin yli tuleva latausnopeus oli noin 50-60 MB/s. Telian kuva puuroutui noin viisi kertaa erän aikana. Hetkeä aiemmin katselin samalla kombolla HBO:n sovelluksella Viikinkejä, ei puuroutunut. Eikä muuten ole koskaan ennenkään puuroutunut mikään muu kuin Telian kuva, paitsi jos on ollut jotain isoja latauksia tietokoneella päällä samanaikaisesti. Aiemmin olen huomannut, että esimerkiksi mikroaaltouunin samanaikainen käyttö aiheuttaa Telian kuvassa puuroutumista, muilla palveluilla ei.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Joku voisi tulla kertomaan mistä kaupasta edes saisi ostaa liian hidasta yhteyttä. - - Meillä kaikilla on se 50 tai 100 tai mitä ikinä onkaan. Se nyt ei vain ole siitä kiinni.

Kertokaa toki, jos jostain saisi ostettua vaikka parimegaisen. Paljonko maksaisi ja miten se asennettaisiin.

Lainausta vähän pätkästy välistä. Pari megasta tuskin enää saa, mutta kyllä ADSL-laajakaistoja edelleen on käytössä, jopa täällä pääkaupungissa. Hinta on kohtuullinen 30e/kk ja nopeus päätä huimaava 10/1 (Mbps), jossa latausnopeus siis 1 MB/s ja lähetysnopeus 0,1 MB/s. Kaikkihan tänne koittaa mobiilinettiä tarjota mutta ei kämpän rakenteista johtuen toimi yhtään sen sukkelammin vaikka tornit on ihan vieressä. Ja kuten yllä mainittu, sehän tahmaa heti kun väki pääsee töistä kotiin...

Siinä tosin olet oikeassa että ei se yhteyden nopeus selitä ongelmia, sikäli kun yhteyden nopeudella tarkoitetaan sitä nopeutta mikä on tilattu ja oletetusti tulee seinästä kotiin. Tämän jälkeenhän 'nopeuteen' vaikuttavat jo useammat seikat.

Itselläni on tuon keskiajan nettiyhteyden jatkeena vielä wifi, chromecast, android -trio, joten ongelmien mahdollisuus on maksimoitu, mutta silti on toiminut koko kauden loistavasti (poislukien viime lauantain pätkäsy puolen erän verran). Testattu kyllä myös läppärillä, jossa Windows 10 - sekä Chromella että TeliaTV-apilla toimi tarvittavien asennusten jälkeen hyvin. Näitä en tosin ole säännöllisesti käyttänyt kun tuo CC on kätevämpi.

Toki reitittimen asetukset kannattaa tsekata että kaistan jako on priorisoitu järkevästi, eikä dataa rajoiteta jos ei samanaikaista käyttöä ole sekä suoratoistolle on varattu tarvittaessa ~koko kaista. Itselläni yhteyden hitauden takia esimerkiksi latausnopeudet putoaa nollaan jos joku samaan aikaan lähettää wifin kautta vaikka kissakuvaa Whatsapilla, joten siksi aihetta on opiskeltu...

En tosiaan tiedä mikä kiekkojumala on kämpän siunannut, kun ei ongelmia ole ollut - eiköhän ne sitten playoffeissa ala...

Tämä viesti infona ja rohkaisuna niille jotka epäilee nettinsä riittävyyttä. Pitäisi riittää. Operaattoreiden modeemeilla tosin kannattaa heittää vesilintua, jos se on mahdollista. Varsinkin reititin ominaisuudet on yleensä noissa aika kuraa ja saattaa aiheuttaa pätkimistä vaikkei verkossa olisi kahta laitetta enempää. Tämä ei toki poista sitä faktaa että jokin bitti sielä Telian tuotteessa on vinossa ja vähän väärän mallinen jos/kun väellä tuntuu muut palvelut pelaavan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Palveluntarjoajan näkökulmasta laitteita on aika monta ja pelkästään se, että käyttäjä kertoo, että minulla on laite X ja siinä tapahtuu asia Z ei todella auta paljoakaan.

Kun tunnut olevan alan asiantuntija, niin kuinka yleistä on että laajasti käytössä olevat sovellukset vaativat toistuvia laitteen uudelleen käynnistyksiä tai sovelluksen uudelleen asennuksia? Osaatko sanoa tai edes arvata miksi Telian sovellusta käyttääkseen pitää turvautua näihin poikkeuksellisiin toimiin?
Jotainhan tuossa sovelluksessa on toteutettu eri tavalla kuin niissä, jotka toimivat ihan vain käynnistämällä? Minulla kun ei ole tuota Telian sovellusta ollut missään Android-puhelimessani, niin en muista koska olisin joutunut jonkun sovelluksen asentamaan uudelleen saadakseni sen toimimaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuo 50M yhteyshän on 50/8 eli reilu 6 MB/s. Mutta esim tuo 5M on reilusti alle 1MB/s eli ei sillä toimi. Tuo palveluntarjoajien M on siis Mbsp joka on kahdeksasosa MB/s. Tarkoitat tuossa omalle nopeudelle varmaan niitä 5-15 MB/s latausnopeuksia?
50 M yhteys on 50 M yhteys ja se on siis megabittejä sekunnissa. Jos kone ilmoittaa downloadin byteinä, kuten se usein tekee, niin sitten se download-nopeus kerrotaan sillä kahdeksalla. Hyvälaatuinen kuva ottaan n 5 Mb/s, ei 40 megabyteä sekunnissa. Vai käsitinkö jotenkin väärin? Mulla ei ollut mitään ongelmaa katsoa HD-kuvaa 10 M yhteydellä. Kahden striimin samanaikainen katselu haittasi jompaakumpaa, mutta kumpikin toimi. Nyt toimii sekin HD-laadulla, kun on 50/10 M asymmetrinen yhteys.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun tunnut olevan alan asiantuntija, niin kuinka yleistä on että laajasti käytössä olevat sovellukset vaativat toistuvia laitteen uudelleen käynnistyksiä tai sovelluksen uudelleen asennuksia?
En ole vieläkään asiantuntija eikä kysymys ole kohdistettu minulle. Mutta otin yhteyttä Viaplayn aspaan, kun mulla oli ongelmia striimien kelauksen kanssa. Ohje oli asentaa appsi uudelleen. Se muuten tepsi. Syy oli käyttäjässä, tarkemmin sanoen omissa lähiverkon yritys/erehdys -kiemuroissa. Kolmannella kierroksella tajusin, mikä mulla oli pielessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo 50M yhteyshän on 50/8 eli reilu 6 MB/s. Mutta esim tuo 5M on reilusti alle 1MB/s eli ei sillä toimi. Tuo palveluntarjoajien M on siis Mbsp joka on kahdeksasosa MB/s. Tarkoitat tuossa omalle nopeudelle varmaan niitä 5-15 MB/s latausnopeuksia?
Joo, kapsahdin vääriin termeihin. Mulla on siis "DNA Tehonetti 4G 50 Mbit/s" ja netin todellinen nopeus on 5-15Mbps ja sillä toimii hyvin kaikki nettitelkkarit, myös Telia.
 
Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
50 M yhteys on 50 M yhteys ja se on siis megabittejä sekunnissa. Jos kone ilmoittaa downloadin byteinä, kuten se usein tekee, niin sitten se download-nopeus kerrotaan sillä kahdeksalla. Hyvälaatuinen kuva ottaan n 5 Mb/s, ei 40 megabyteä sekunnissa. Vai käsitinkö jotenkin väärin? Mulla ei ollut mitään ongelmaa katsoa HD-kuvaa 10 M yhteydellä. Kahden striimin samanaikainen katselu haittasi jompaakumpaa, mutta kumpikin toimi. Nyt toimii sekin HD-laadulla, kun on 50/10 M asymmetrinen yhteys.
Mun kommentti oli henkilölle joka sanoin että 5M yhteys riittää Telian lähtetykseen hyvälle laadulle. Tuo on siis noin 0,5MB/s. Eli hänellä oli varmaan nuo sekaisin. Tosiaan toi 10M riittää HD (mutta ei Full HD) kuvaan jos se on hyvin pakattu kuten esimerkiksi Netflix. Teliallahan ei edes ole tuota 1080p tarjolla kuin omassa boksissa ja pakkauskin hieman eri luokkaa eli vaatii järeämpää yhteyttä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täytyy sanoa että olipa tämä JYP-paketin tilaus niin vaikeaksi tehty että antaa olla. Sovelluksen kautta ei pysty tekemään mitään tilausta vaan nettiselaimesta. Koko ajan jankutetaan luo TeliaTV tunnukset vaikka olen Telian matkapuhelinasiakas ja niillä olin sisällä. No sitten ”varmistetaan henkilöllisyytesi” pankkitunnuksilla. Tunnukset kehiin ja ruutuun HUPS jotain tapahtui palvelu ei nyt toimi.

Säästän hermoni,menen oluen kanssa porealtaaseen ja kuuntelen Sorjosta. Säästyypähän taas pitkä penni asuntolainaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No sitten ”varmistetaan henkilöllisyytesi” pankkitunnuksilla.

Telia voisi tulla itse kertomaan miksi vaikka passinsa hukannut koditon alkoholisti ei saisi palvelua käyttää. Ei niiden oikeasti pitäisi edes tietää tai olla kiinnostuneita kuka palvelua käyttää. Ei voi olla tilannetta missä jotain henkilöpapereita tivataan nähdäkseen pelin.

Maailmalla kysytään jalkapallossa ovella papereita, koska yritetään estää huliganismia. Se on hienoa, että Felia kysyy kotisohvalla samaa missä luulisi saavan tehdä mitä haluaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun kommentti oli henkilölle joka sanoin että 5M yhteys riittää Telian lähtetykseen hyvälle laadulle. Tuo on siis noin 0,5MB/s.
Kukaan ei käytä MB/s -muotoa, kun puhutaan liittymänopeuksista. Samoin kaistantarve ilmotetaan näissä palveluissa Mb/s -muodossa, jos joltain faq-sivulta infoa löytää. Toki pitää osata erottaa, kummasta puhutaan. Koneen levytila ilmoitetaan byteinä, siksi ne laskevat bytejä tiedonsiirrossa. Mutta palveluiden vaatima kaistantarve ilmoitetaan bitteinä sekunnissa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Verrattuna Ruutuun tuo tilaamisvaihe on jo niin kökkö että ei varmasti voi olla liiketaloudellisesti kannattavaa. Tuossa on se kehittämisen paikka. Yksinkertaiset prosessit ja sovellusta Elisa Viihteeseen kilpailutilanteesta huolimatta,plussalle jäisi heittämällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös