Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 505 452
  • 21 776

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Maksan mielelläni tuon kympin kuukaudessa boxin vuokraa, kun ei tarvitse säätää mitään, kaukosäädin riittää.
Maksat siis mielelläsi noin 30 euron boksista viidessä vuodessa 600 euroa, mikä on järkyttävä ja kiskurimainen ylihinta.

Tiesin, että Porin Ässien kannattajat ovat ainakin sarjataulukkoa katsomalla aikamoisia masokisteja, mutta nähtävästi nämä Telian fänit sijoittuvat kovimmat masokistit -listalla jopa ässäkannattajien yläpuolelle.

Jos Telia julkaisisi moottorittoman mopon millä, voi ajaa vieraspeleihin, hintaan 15 000 euroa, niin kai niitäkin pöljimmät fänit ostaisivat.

Boksin toimituksesta on muuten lasketettu jälkikäteen 30 euroa, millä postimaksulla saisi Kiinasta Suomeen trukkilavallisen vastaavia bokseja. Mutta ehkä porilaisilta tuo on jätetty säälistä perimättä sarjataulukon perusteella.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Maksat siis mielelläsi noin 30 euron boksista viidessä vuodessa 600 euroa, mikä on järkyttävä ja kiskurimainen ylihinta.

Tiesin, että Porin Ässien kannattajat ovat ainakin sarjataulukkoa katsomalla aikamoisia masokisteja, mutta nähtävästi nämä Telian fänit sijoittuvat kovimmat masokistit -listalla jopa ässäkannattajien yläpuolelle.

Jos Telia julkaisisi moottorittoman mopon millä, voi ajaa vieraspeleihin, hintaan 15 000 euroa, niin kai niitäkin pöljimmät fänit ostaisivat.

Boksin toimituksesta on muuten lasketettu jälkikäteen 30 euroa, millä postimaksulla saisi Kiinasta Suomeen trukkilavallisen vastaavia bokseja. Mutta ehkä porilaisilta tuo on jätetty säälistä perimättä sarjataulukon perusteella.
Tai sit toiset vaan tienaa enemmän...
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tai sit toiset vaan tienaa enemmän...
Taisi mennä pointti ohi kovaa ja korkealta.

Jos haluaa maksaa järjetöntä ylihintaa kaikesta, niin kyllä massia saa menemään vaikka monta kymppiä (lue k) kuussa...

Eikö lähinnä köyhempi kansanosa halua maksaa kaiken osissa? Tosin tuo ei ole edes mikään osamaksu, vaan lahjoitus Telialle 120 eur/v hamaan tappiin saakka.

Telia taitaa olla nykyään ainoa operaattori minkä laitteita ei voi ostaa kertamaksulla itselleen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maksat siis mielelläsi noin 30 euron boksista viidessä vuodessa 600 euroa, mikä on järkyttävä ja kiskurimainen ylihinta.

Tiesin, että Porin Ässien kannattajat ovat ainakin sarjataulukkoa katsomalla aikamoisia masokisteja, mutta nähtävästi nämä Telian fänit sijoittuvat kovimmat masokistit -listalla jopa ässäkannattajien yläpuolelle.

Jos Telia julkaisisi moottorittoman mopon millä, voi ajaa vieraspeleihin, hintaan 15 000 euroa, niin kai niitäkin pöljimmät fänit ostaisivat.

Boksin toimituksesta on muuten lasketettu jälkikäteen 30 euroa, millä postimaksulla saisi Kiinasta Suomeen trukkilavallisen vastaavia bokseja. Mutta ehkä porilaisilta tuo on jätetty säälistä perimättä sarjataulukon perusteella.

Minusta 44,90€/kk on kohtuullinen hinta liiga-, KHL- ja NHL-kiekosta hyvällä kuvanlaadulla. Tuolla rahalla saa aika monta tuntia jääkiekkoa olohuoneen kaukosäätimen taakse.

Totta kai Telia pyrkii myymään omaa tuotettaan, sitä kutsutaan markkinataloudeksi. Yleensä halvalla ei saa parasta laatua, siihen täytyy vähän panostaa. Minä haluan katsoa jääkiekkoa hyvällä laadulla helposti ja olen valmis siitä muutaman euron maksamaankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tai sit toiset vaan tienaa enemmän...

Toivottavasti et ole koskaan käynyt ulkomailla. Tietenkin voit listahintaan kuuluvan kolmen euron taksin maksaa viisikymppisellä ja pidä loput. Kusettaminen ei lopu, kun on ihmisiä maksamassa aivan mitä tahansa. Sano nyt ihan suoraan maksatko prisman kassalla jotain muuta mitä laskussa lukee.

Ruokakaupassa ei niin toimita, mutta sitten kummallisesti tippaillaan operaattoria, kun toiset vaan tienaa enemmän.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Minusta 44,90€/kk on kohtuullinen hinta liiga-, KHL- ja NHL-kiekosta hyvällä kuvanlaadulla. Tuolla rahalla saa aika monta tuntia jääkiekkoa olohuoneen kaukosäätimen taakse.

Totta kai Telia pyrkii myymään omaa tuotettaan, sitä kutsutaan markkinataloudeksi. Yleensä halvalla ei saa parasta laatua, siihen täytyy vähän panostaa. Minä haluan katsoa jääkiekkoa hyvällä laadulla helposti ja olen valmis siitä muutaman euron maksamaankin.

Mutta ei sen boksin laatu muutu miksikään vaikka maksat siitä satoja euroja. Kyseessä aikalailla samanlainen laite minkä Elisalta sai paketin kylkiäisenä. Nyt ei siis puhuta noista lähetyksistä vaan siitä boksista. Itsekin olisin sen halunnut ottaa käyttöön mutta kahdeksi vuodeksi se maksaisi sen 270€. Tuo on todella paljon boksista jonka oikea hinta on siinä muutaman kympin hujakoilla. Tuo Telian tapa markkinoida ja myydä tuota boksia on todella kyseenalainen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta ei sen boksin laatu muutu miksikään vaikka maksat siitä satoja euroja. Kyseessä aikalailla samanlainen laite minkä Elisalta sai paketin kylkiäisenä. Nyt ei siis puhuta noista lähetyksistä vaan siitä boksista. Itsekin olisin sen halunnut ottaa käyttöön mutta kahdeksi vuodeksi se maksaisi sen 270€. Tuo on todella paljon boksista jonka oikea hinta on siinä muutaman kympin hujakoilla. Tuo Telian tapa markkinoida ja myydä tuota boksia on todella kyseenalainen.

Sinulla asiakkaana täysi oikeus valita halvempi vaihtoehto, kun sellainen on tarjolla. Minä halusin sijoittaa vähän enemmän harrastukseeni ja sain näin helppokäyttöisemmän ja laadukkaamman paketin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti et ole koskaan käynyt ulkomailla. Tietenkin voit listahintaan kuuluvan kolmen euron taksin maksaa viisikymppisellä ja pidä loput. Kusettaminen ei lopu, kun on ihmisiä maksamassa aivan mitä tahansa. Sano nyt ihan suoraan maksatko prisman kassalla jotain muuta mitä laskussa lukee.

Ruokakaupassa ei niin toimita, mutta sitten kummallisesti tippaillaan operaattoria, kun toiset vaan tienaa enemmän.

En oikein ymmärrä sinun logiikkaa, tippaillaan operaattoria?

Telialla on tarjolla erilaisia vaihtoehtoja, halvempia ja kalliimpia. Jokainen voi käsittääkseni valita vapaasti näiden vaihtoehtojen välillä. Joku voi kokea Telian hinnoittelun epäreiluksi ja jättää tästä syystä tuotteen hankkimatta.

Minä en näin koe, enkä jaksa ryhtyä sinun tavoin ristiretkelle Teliaa vastaan. Kun olen tilauksen tehnyt, olen tiennyt mitä saan ja mitä se maksaa. Pidän hintaa peliä kohden varsin kohtuullisena, kun laatukin on ollut hyvää.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mutta ei sen boksin laatu muutu miksikään vaikka maksat siitä satoja euroja. Kyseessä aikalailla samanlainen laite minkä Elisalta sai paketin kylkiäisenä. Nyt ei siis puhuta noista lähetyksistä vaan siitä boksista. Itsekin olisin sen halunnut ottaa käyttöön mutta kahdeksi vuodeksi se maksaisi sen 270€. Tuo on todella paljon boksista jonka oikea hinta on siinä muutaman kympin hujakoilla. Tuo Telian tapa markkinoida ja myydä tuota boksia on todella kyseenalainen.

En ole tutkinut asiaa mutta olen vakuuttunut ettei Telia saa tällä liiketoimintamallillaan ja ämpyilyllään sen vertaa Elisa Viihteen käyttäjiä vaihtamaan operaattoria(jos ei ole monopolialueella) kuin mitä se saisi myytyä liigapakettia vaikka nyt Elisa Viihteen kautta. Kyllä siellä analyysejä tehdään, toivottavasti asia muuttuu jatkossa.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Sinulla asiakkaana täysi oikeus valita halvempi vaihtoehto, kun sellainen on tarjolla. Minä halusin sijoittaa vähän enemmän harrastukseeni ja sain näin helppokäyttöisemmän ja laadukkaamman paketin.
Tuossa vähän sivuat sitä pointtia mikä mulla ja pernaveikoilla on. Telia maksattaa muutaman kympin purkista useita satoja että asiakas saa parempaa laatua. Periaatteessa heillä on premiumtilaus (boksin kanssa) ja karvalakkitilaus (ilman boksia). Toisin sanoen edistääkseen tuon boksin "vuokrausta" he rajoittavat laatua toisesta tilauksesta. Tuossa ei olisi mitään ongelmaa jos sen boksin saisi vaikka ostettua sillä markkinahinnalla (n. 30€) omakseen, mutta satasien rahastus sitä vuokraamalla on kyseenalaista. Jos tuo laite noin myytäisiin niin täältäkin löytyisi sen hankkijia useampia.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Taisi mennä pointti ohi kovaa ja korkealta.

Jos haluaa maksaa järjetöntä ylihintaa kaikesta, niin kyllä massia saa menemään vaikka monta kymppiä (lue k) kuussa...

Eikö lähinnä köyhempi kansanosa halua maksaa kaiken osissa? Tosin tuo ei ole edes mikään osamaksu, vaan lahjoitus Telialle 120 eur/v hamaan tappiin saakka.

Telia taitaa olla nykyään ainoa operaattori minkä laitteita ei voi ostaa kertamaksulla itselleen.

Tai sitten kaikkia ei kiinnosta laittaa vapaa-aikaansa mitättömän ongelman puimiseen ja siitä jatkuvaan valittamiseen.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Toivottavasti et ole koskaan käynyt ulkomailla. Tietenkin voit listahintaan kuuluvan kolmen euron taksin maksaa viisikymppisellä ja pidä loput. Kusettaminen ei lopu, kun on ihmisiä maksamassa aivan mitä tahansa. Sano nyt ihan suoraan maksatko prisman kassalla jotain muuta mitä laskussa lukee.

Ruokakaupassa ei niin toimita, mutta sitten kummallisesti tippaillaan operaattoria, kun toiset vaan tienaa enemmän.
Ulkomaat, ruokakaupat, taksit... koska vedetään natsi/suvakkikortit?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Periaatteessa heillä on premiumtilaus (boksin kanssa) ja karvalakkitilaus (ilman boksia). Toisin sanoen edistääkseen tuon boksin "vuokrausta" he rajoittavat laatua toisesta tilauksesta...

Muuten samaa mieltä, paitsi laadun rajoittamisen kohdalla. Tämänkin ketjun perusteella tuntuu tuo karvalakkitilauskin toimivan ihan hyvin.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Tuossa vähän sivuat sitä pointtia mikä mulla ja pernaveikoilla on. Telia maksattaa muutaman kympin purkista useita satoja että asiakas saa parempaa laatua. Periaatteessa heillä on premiumtilaus (boksin kanssa) ja karvalakkitilaus (ilman boksia). Toisin sanoen edistääkseen tuon boksin "vuokrausta" he rajoittavat laatua toisesta tilauksesta. Tuossa ei olisi mitään ongelmaa jos sen boksin saisi vaikka ostettua sillä markkinahinnalla (n. 30€) omakseen, mutta satasien rahastus sitä vuokraamalla on kyseenalaista. Jos tuo laite noin myytäisiin niin täältäkin löytyisi sen hankkijia useampia.
Tästä en ole samaa mieltä. Itselläni on kuvailemasi karvalakkitilaus, enkä ole kokenut sanottavia ongelmia. Kerran taisi viime matsissa hetken jumittaa mutta muuten on teliatv-sovelluksella pyörinyt ihan hyvin ja hyvällä kuvanlaadulla.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Muuten samaa mieltä, paitsi laadun rajoittamisen kohdalla. Tämänkin ketjun perusteella tuntuu tuo karvalakkitilauskin toimivan ihan hyvin.
Tästä en ole samaa mieltä. Itselläni on kuvailemasi karvalakkitilaus, enkä ole kokenut sanottavia ongelmia. Kerran taisi viime matsissa hetken jumittaa mutta muuten on teliatv-sovelluksella pyörinyt ihan hyvin ja hyvällä kuvanlaadulla.
Nyt ollaan taas tässä että kun lähetys kerran pyörii niin se on hyvä. Kyllä varmaan monille riittää, mutta ollaan aika kaukana siitä "mullistavasta kokemuksesta" Eikös Teliakin ole itse sanonut että osa näistä "mullistavista kokemuksista" on lopulta saatavilla vain sen boksin kautta? Ainakin äänimaailma, viiveen parannukset ja tulevat parannukset kuvan laatuun. Ei siis ole olemassa mitään esteitä miksi nuo ei olisi muuallakin saatavilla.

Kyllä tuo karvalakkitilaus on siis mullekkin riittävä mutta ei lähelläkään sitä miten tuo markkinoitiin ja oikeastaan ainoa syy tuohon on se boksien myynti. Niillä bokseilla Telia saa käytännössä "ilmaista" rahaa kun se toimitusmaksu jo kattaa sen boksin hinnan. Vai osaatteko sanoa miksi niitä parannuksia ei ole/tule saataville appeihin?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jos joku on sitä mieltä että hinnoittelu on kohtuullinen kun jonkun tuotteen oikea arvo on ~30€, mutta myyjää vaatii asiakasta sitoutumaan 2 vuotta ja maksamaan 33,3% tuotteen arvosta joka kuukausi, niin pistää miettimään kuinka helposti ihmisiä on vedättää. Siihen päälle paiskataan vielä toimituskulut jotka ovat yhtä kovat kun tuotteen arvo. En ole ikinä missään nähnyt vastaavaa tuotetta missä kolmessa kuukaudessa maksetaan koko tuottten hinta pelkillä vuokrilla. Ei hyvää päivää minkälaista kusetusta!

Näin toki voi tehdä kun olla monopoliasemassa ja on olemassa ihmisiä jotka ovat valmiita maksamaan 270 euroa 30 euron tuotteesta.

Hitto jos voisi hankkia monopolin Apple-tuotteille, sillä sielläkin riittää sekopäistä porukka jotka maksavat maksamisen ilosta. Hinnoittelisin 1000 euron iPhonen samalla tavalla kun Telia on hinnoitellut boksinsa: 24 kk soppari, kuukausimaksu 333,33€, toimitusmaksu 1000€. Kun sopimus päättyy asiakas palauttaa puhelimen virheettömässä kunnossa minulle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Maksat siis mielelläsi noin 30 euron boksista viidessä vuodessa 600 euroa, mikä on järkyttävä ja kiskurimainen ylihinta.
Elisa kanavakortti (ehkä se läpyskä kustantaa max euron?) 3,50 €/kk. Se tekee 42 €/v ja viidessä vuodessa 210 €. Minusta se nyt oli tyhmää maksaa liikaa, vaikka tuolla ei liigaa edes nähnyt. Elisa Viihde sovellus 11,90/kk, boksilla 19,90/kk. Laske siitä sen boksin hinta. Eikä ne sporttipaketitkaan ilmaisia ole.

Kuka maksaa mielellään ja mistä maksaa?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Elisa kanavakortti (ehkä se läpyskä kustantaa max euron?) 3,50 €/kk. Se tekee 42 €/v ja viidessä vuodessa 210 €. Minusta se nyt oli tyhmää maksaa liikaa, vaikka tuolla ei liigaa edes nähnyt. Elisa Viihde sovellus 11,90/kk, boksilla 19,90/kk. Laske siitä sen boksin hinta. Eikä ne sporttipaketitkaan ilmaisia ole.

Kuka maksaa mielellään ja mistä maksaa?
Mulla on Elisan 100/10 yhteys 19,90€. Tuohon lisäksi Elisa Viihde ja yhteishinta 19,90€. Kun vielä otin sen boksin siihen niin vieläkin sama 19,90€. Kyllähän niistä sporttipaketeista mielellään maksaakin mutta ei tuommoisesta laitteesta 20x hintaa.
 

Vatso

Jäsen
Samanlaista hinnoittelua Teliakin harrastaa omille asiakkailleen, esimerkiksi minulla on Telian valokuitu, jonka hinta oli 34,90€, otin siihen päälle sitten TeliaTV:n + tuon digiboxin, hinta edelleen 34,90. Sitten siihen lisäksi vielä liigapaketti niin hinta koko kokonaisuudelle 39,90€/kk.

Varmaan tällä hinnoittelulla pyritään ohjaamaan asiakasta ottamaan koko hoito Telian kautta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joo eihän se pakettihinnoittelu tarjouksineen erityisen harvinaista ole. Mutta tuo kanavakortin hinta ei ikinä sisältynyt mihinkään. Sai sillä kaapelissa kyllä pari ok kanavaakin, mutta Eurosport tulee halvemmaksi playerillä.
 

Goalpost

Jäsen
@Telia
Mitäs tällainen virheilmoitus tarkoittaa. Kompo on iPhone+CC. Onneksi sovelluksen uudelleen käynnistämisen jälkeen pääsin taas katsomaan peliä.
 

Liitteet

  • 2C480663-0819-402D-846E-3313EA78ACFD.jpeg
    2C480663-0819-402D-846E-3313EA78ACFD.jpeg
    144,3 KB · kertaa luettu: 274

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Kyse on juurikin siitä, että kuukausimaksulliseen passiin kuuluu useampi ottelu ja Pelipassilla voi katsoa ainoastaan yhden ottelun. Jos tämä yksi ottelu ei toimi lainkaan, olisi Pelipassista veloittaminen hieman kyseenalaista. Mistä siinä maksettaisiin? Esimerkiksi Joukkuepassilla voi kuukauden aikana katsoa keskimäärin noin kymmenen matsia.

//Joonas S.

@Telia
Eli Telian mielestää koska minulla on joukkuepassi (ja olen näin siis Telian kanta-asiakas) jolla haluan varmistaa että näen jokaisen oman joukkueeni ottelun, niin ottelun näkymättömyys olisi minulle vähemmän arvoista kuin satunnaisilla katsojilla jotka ostavat yksittäisen pelipassin.
Ja perustelu sille on se, että voin katsoa seuraavan pelin ja/tai että sain nähdä edellisen pelin. Mitä helvettiä? Päinvastoin, minunhan tässä vituttaa enemmän etten jokaista yksittäistä peliä!

Ainoa oikea tapa hyvittää asia on se että jokainen joka viitsii ottelusta reklamoida saa hyvityksen pelipassin verran eli 9,90€ vai paljonko se nyt sitten olikaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mulla on Elisan 100/10 yhteys 19,90€. Tuohon lisäksi Elisa Viihde ja yhteishinta 19,90€. Kun vielä otin sen boksin siihen niin vieläkin sama 19,90€. Kyllähän niistä sporttipaketeista mielellään maksaakin mutta ei tuommoisesta laitteesta 20x hintaa.
Toki näitä asioita voi ajatella monella eri logiikalla, mutta itse olen huomannut, että Elisan myyjillä on monesti tapana myydä pelkkää nettiä netin + Viihteen hinnalla, jolloin asiakkaille syntyy kuva "ilmaisesta" Viihteestä. Nythän täällä on jo useampikin nimimerkki kertonut kuinka Elisa Viihde on 100x parempi palvelu, koska ei maksa laajakaistan päälle ylimääräistä. Näin toki, jos ei viitsi oikeasti pyytää tarjousta pelkästä netistä, jolloin hinnasta lähteekin kas kummaa useampi kymppi pois. Ei ollutkaan Viihde enää ilmainen...
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Toki näitä asioita voi ajatella monella eri logiikalla, mutta itse olen huomannut, että Elisan myyjillä on monesti tapana myydä pelkkää nettiä netin + Viihteen hinnalla, jolloin asiakkaille syntyy kuva "ilmaisesta" Viihteestä. Nythän täällä on jo useampikin nimimerkki kertonut kuinka Elisa Viihde on 100x parempi palvelu, koska ei maksa laajakaistan päälle ylimääräistä. Näin toki, jos ei viitsi oikeasti pyytää tarjousta pelkästä netistä, jolloin hinnasta lähteekin kas kummaa useampi kymppi pois. Ei ollutkaan Viihde enää ilmainen...

Hmm, i see your point. Mutta onko lainaamassasi viestissä 100/10 tarkoittamasi "laajakaista"? Sillä vaan kysyn, että jos sellaisen kerran saa viihteen kanssa 19,90 mutta kun tajuaakin pyytää pelkän netin niin monta kymppiä pois? No, nähdäkseni se ei ole mahdollista kun ei ole edes kahta joista ottaa sitä monta, joten mitä, maksaako Elisa kun ottaa niiden liittymän?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tätä nyt voi käännellä miten vain, mutta kyllä minäkin ihmettelen miten moni ihan vapaaehtoisesti haluaa tyytyväisenä maksaa jostain tuollaisesta boxista noin paljoa. Ei vain voi käsittää.

Se nimenomaan on mahdollista vain, koska on maksajia. Kärjistetysti, teidän pitää se juuri siksi maksaa, kun on olemassa teidänlaisia ihmisiä, vapaaehtoismaksajia. Olette itse siis toisin sanoen "syypäitä" siihen, että tuo pitää maksaa.

Niin mutta ainiin joo, ku onhan varaa niin mitä väliä. Ja joo, ihan totta jokaisella vapaus valita ja maksaa mistä ja mitä haluaa. Se vaan et ehkei sitten kannata ihmetellä kun ja jos joidenkin mielestä se on osin hölmöä, osin käsittämätöntä ja sanotaan ettei kusetus lopu niin kauan kun sitä oikein näin ruokitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös