Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 796
  • 23 440

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Toimiakseen vaaditaan tosiaan muutaman kymmenen euron hintainen pikkuinen Chromecast-laite. Se eroaa mm. siten TV:n sisäisestä, että se pystyy muokkaamaan frame ratea, jota kaikki sisäänrakennetut Chromecastit eivät tee. Tässä Chromecastin käytöstä: Chromecast asetukset kuntoon Liigaa varten - Telia Yhteisö.

Tanja / Telia
Miksi se TV:n sisäinen toimii kaikilla muilla palveluntarjoajilla paitsi teillä? Joo ei se Chromecast paljoa maksa, mutta outoa ostaa semmoinen yhden vanhentuneen sovelluksen takia kun semmoinen jo valmiina sisäisenä löytyy.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Miksi se TV:n sisäinen toimii kaikilla muilla palveluntarjoajilla paitsi teillä? Joo ei se Chromecast paljoa maksa, mutta outoa ostaa semmoinen yhden vanhentuneen sovelluksen takia kun semmoinen jo valmiina sisäisenä löytyy.
Toimiko se muuten ruudulla? Eikö suurin ongelma ole tuon 50hz tilan asettaminen sisäiseen chromecastingiin?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Toimiko se muuten ruudulla? Eikö suurin ongelma ole tuon 50hz tilan asettaminen sisäiseen chromecastingiin?
Hyvin tuntui toimivan niillä kerroilla kun sitä koitin. Pääasiassa tietenkin tuli käytettyä Ruudun sovellusta telkusta.
 

Stiff

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hommasin chromencastin, asensin mutta kuva täys paska siis liiga ennakoissa, muut toimii niinkuin oletin . Otin käyttöön kännykän smart wiew näytön käyttöön ennakoille ja kuva on jopa siedettävä kun hieman säätää valoisuutta. Paskan möivät kun uskoin tuon chromen avaavan taivaan niinkuin on uhottu. On muutettu 50 jutut jne mutta ei auta. RUUTU ja kaapeli tule takaisin!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Hommasin chromencastin, asensin mutta kuva täys paska siis liiga ennakoissa, muut toimii niinkuin oletin . Otin käyttöön kännykän smart wiew näytön käyttöön ennakoille ja kuva on jopa siedettävä kun hieman säätää valoisuutta. Paskan möivät kun uskoin tuon chromen avaavan taivaan niinkuin on uhottu. On muutettu 50 jutut jne mutta ei auta. RUUTU ja kaapeli tule takaisin!
Siis peilaatko sinä sen kännykän näytön suoraan sellaisenaan sinne televisiolle ja avaat sovellukset yms vasta sen jälkeen?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se pakko sanoo, että juttu jutulta tuo telian liiga/joukkue passin hommaaminen tuntuu aina epätodennäköisemmältä. Ongelmia on vähän joka asiassa ja vastaukset on vastaajasta riippumatta samaa ympäri pyöreetä paskaa. Luvataan paljon mutta juuri mitään ei oo vielä voitu todentaa. Varmaa on nyt jo ainakin se, että pitää tulla kauden alun jälkeen aika pirun hyvää palautetta palvelusta ennen kuin edes harkitsen paketin tilaamista. Jyväskylän pienen hallin takia kausikorttien hinnat on noussu "pilviin" ja nyt telia omalla toiminnallaan saa tähän tietoon jättämään myös tv katsomisen väliin eli taitaa tulla 15 vuoteen ensimmäinen kausi kun ei tule liiga kiekkoa seurattua kuin tulospalvelun kautta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hommasin chromencastin, asensin mutta kuva täys paska siis liiga ennakoissa, muut toimii niinkuin oletin . Otin käyttöön kännykän smart wiew näytön käyttöön ennakoille ja kuva on jopa siedettävä kun hieman säätää valoisuutta. Paskan möivät kun uskoin tuon chromen avaavan taivaan niinkuin on uhottu. On muutettu 50 jutut jne mutta ei auta. RUUTU ja kaapeli tule takaisin!
Vaikuttaa aika vahvasti siltä että peilailet kännykän näyttöä etkä käytä sovellusten cast-painiketta. Eli käytä sitä Telia TV sovelluksessa olevaa cast-nappia ja sitten vasta Telia TV käynnistyy chromecastissa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Lueskelin tuota Takasen haastattelua ja vetää kyllä lähes sanattomaksi... Kausi alkaa parin viikon päästä ja kysymyksiin vastaillaan olemme harkitsemassa, puntaroimme, mietimme, pyrimme, tulemme, toivomme.

Tämä on helppo tapa nauttia palveluista ilman, että tarvitsee esimerkiksi luottokorttia. Olemme kuitenkin harkitsemassa myös muiden maksutapojen tuomista valikoimaan.

Selvitämme mahdollisuutta muuttaa asiaa.

Toki puntaroimme myös Android-vaihtoehtoa, mutta tällä hetkellä meillä ei ole uutta kerrottavaa.

Toukokuun osalta mietimme vielä veloitusvaihtoehtoja, mikäli pelit venyvät toukokuun puolelle. Pyrimme löytämään tähän reilun ratkaisun.

Tulemme lanseeraamaan syksyllä uuden applikaation, jonne kokoamme pelien klipit ja koosteet. Kerromme myöhemmin applikaatiosta lisää.

Toivomme, että katsojat ovat tyytyväisiä siihen, mitä voimme heille muutaman viikon päästä näyttää.

Liigakausi alkaa parin viikon päästä, tuotteesta veloittaminen parin päivän päästä ja tässä vaiheessa ollaan harkitsemassa maksutapoja, selvitellään mahdollisuutta myydä myös ulkomailla asuville, mietitään toukokuun veloitusta. Applikaatiokin tullaan lanseeraamaan ja kertoillaan myöhemmin siitä. Ei voi kuin ihmetellä miten tällaiset asiat ovat tässä vaiheessa vasta mietinnän ja pähkäilyn alla. Noita olisi ollut aikaa hoidella siitä asti kun sopimus liigan kanssa solmittiin. Kaikki laskutukseen ja veloitukseen liittyvä olisi pitänyt ehdottomasti olla valmiina ennen kuin tuotetta aletaan myymään. Tällaista puuhastelua ei oikein voi uskoa Telian kokoiselta firmalta. Meininki on kuin Urholla konsanaan kun pystymetsästä revityt puuhapetet haukkasi liian ison palan.

Täällä on puhuvat päät lupailleet mullistavia uudistuksia, mutta niistä ei ole vielä näkynyt häivääkään. Kuvauksen ja äänimailman piti olla jotain ennenkuulumatonta, mutta toistaiseksi ollaan nähty ihan samaa settiä kuin ruudulla aikoinaan. Edelleen luvataan huikeita kokemuksia heti kauden alusta vaikka käytännössä ei ole testattu ollenkaan. Toki se huikea kuva ja ääni toimiessakaan taida tavoittaa kuin Telian kaapelin asiakkaat joilla on Telian boksi. Että se siitä huikeudesta.
 

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Täällä on puhuvat päät lupailleet mullistavia uudistuksia, mutta niistä ei ole vielä näkynyt häivääkään. Kuvauksen ja äänimailman piti olla jotain ennenkuulumatonta, mutta toistaiseksi ollaan nähty ihan samaa settiä kuin ruudulla aikoinaan. Edelleen luvataan huikeita kokemuksia heti kauden alusta vaikka käytännössä ei ole testattu ollenkaan. Toki se huikea kuva ja ääni toimiessakaan taida tavoittaa kuin Telian kaapelin asiakkaat joilla on Telian boksi. Että se siitä huikeudesta.
Se kokemus mikä minulla on teliasta, niin en voi todellakaan suositella kyseistä paskalafkaa kenellekään. Silloin kun asuin porukoiden luona, niin meidän nettiyhteys oli telialta, mutta toimi ihan päin helvettiä ja kymmenen puhelinsoittoakaan ei saanut kyseisen lafkan asiakaspalvelijoita kiinnostumaan asian korjaamisesta. Kerran saatiin testattavaksi uusi modeemi, joka toimi yhtä huonosti, mutta sen jälkeen sai taas yrittää soittaa uudet kymmenen puhelua ilman tulosta.

En ihmettele yhtään, miten surkeasti tämä on lähtenyt käyntiin ja millaista paskaa tuo Takanen haastattelussa jauhaa.

Saatan ottaa liigapassin käyttöön, mutta vasta sitten kun on varmuus tuotteen toiminnasta. Mihinkään telian bokseihin en tule koskemaan pitkällä tikullakaan.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Takasen vastaukset ovat kuluttajaa ja liigaa halventavia. Ilman ylimääräistä Appia ei pärjätä.Tuosta ei ole aiemmin mainittu eli asiaa oli tuskin mietitty kovinkaan tarkkaan. Todettakoon, että kahden ohivedon jälkeen HPK:n ja Jukurien välinen peli näkyi kirkkaana ja hyvin Telia Tv android app /chromecast täällä korvessa. Mittasin netin nopeuden eikä ollut 3-4 megaa enempää. Kehut tästä. Kolmas kerta toden sanoi.
 
edit. Ja itse olin alussa koko jutusta hieman innoissani, oletin että perusta olisi kunnossa kun niin paljon oltiin tuomassa kaikenlaista hienoa ja mullistavaa. Nyt selvisi että sokkeli on jauhoa, runko laho, sulakkeet korvattu nauloilla ja hometta väliseinissä, mutta tapetit ja laminaatti on juuri vaihdettu.

Jos asiaa yhtään mietti niin aika selvää on miksi matkapuhelin- ja nettioperaattori hankki Liigan lähetysoikeudet, ottaen huomioon että sen business on jossain ihan muualla kuin urheilulähetysten pykäämisessä muutaman kymmenen euron kuukausimaksua vastaan Suomen kokoisella rajallisella markkina-alueella. Liiga on pelkkä sisäänheittotuote jolla myydään yrityksen muita palveluita, eli nettiliittymiä, bokseja, lisäkanavia ja mitä nyt onkaan mahdollista kaupata.

Jos Liigaa voi katsella Ruudun tyyliin selaimen kautta jossain vaiheessa järkevään hintaan ja ilman ihme lisäosien asennuksia sekä pankkitietotunnistautumista niin voidaan palata asiaan. Liigalla menee varmaan niin lujaa että on vara menettää niitä kiinnostuneita jotka vielä jaksavat jostain tiistai-iltaisesta Jukurit-KooKoo ottelusta syttyä.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinhän te teette ja kenellekään ei siinä kahvitauolla tule mieleen, jos tarjoaisi vain muutamalla varmasti toimivalla tavalla. Maailma on täynnä ravintoloita millä juuri tänään ei ole nyt tuota tarjolla.

Telia kokeilee myydä kaikille kaikkea ruokalistalta, vaikka se ei yksinkertaisesti onnistu.

Ravintolasta tuli mieleen, että Telia on tarjonnut Liigaa näyttäville ravintoloille sopimusta, jossa ravintola saa näyttää liigapelejä maksamalla 1500e/kk.

Siihen saa myydä muutaman oluen, että on kannattavaa touhua. Sitä en tiedä tarkalleen kuinka paljon kalliimpi tämä sopimus on verrattuna Ruutu:n, mutta puhutaan kuitenkin merkittävästä erosta.

Mietin vain, että jos tämä hinta on ns. viimeinen tarjous, niin loppuu aika monessa ravintolassa liigan näyttäminen. Tosin luulis että Telia tarjoaa ravintoloille erilaisia sopimuksia, riippuen ravintolan sijainnista ja/tai asiakaspaikkojen määrästä
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mietin vain, että jos tämä hinta on ns. viimeinen tarjous, niin loppuu aika monessa ravintolassa liigan näyttäminen. Tosin luulis että Telia tarjoaa ravintoloille erilaisia sopimuksia, riippuen ravintolan sijainnista ja/tai asiakaspaikkojen määrästä

Tuolla jossain sivustolla on lomake missä pubi voi ottaa yhteyttä, jos meinaa pelejä näyttää. Kuten yritysmyynnissä usein, niin hinnoista ei ole mitään tietoa.

Saa nähdä kuinka moni menee jekkuun ja se ei ole mukava tilanne, kun tarjolla onkin pelkkää nykivää pikselimössöä.

Väkisinkin tässä ajetaan ravintoloita tekemään laittomuuksia. Kovin vaikeaahan se ei olisi saada jotain näkymään liikkeessä mikä näkyy kotonakin. Suomessa se ei toki varsinaisesti kuulu kulttuuriin noin toimia, mutta maailmassa on maita missä näytetään vain striimiä mistä saadaan. Esimerkiksi Valioliigaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ravintolasta tuli mieleen, että Telia on tarjonnut Liigaa näyttäville ravintoloille sopimusta, jossa ravintola saa näyttää liigapelejä maksamalla 1500e/kk.

Siihen saa myydä muutaman oluen, että on kannattavaa touhua. Sitä en tiedä tarkalleen kuinka paljon kalliimpi tämä sopimus on verrattuna Ruutu:n, mutta puhutaan kuitenkin merkittävästä erosta.

Mietin vain, että jos tämä hinta on ns. viimeinen tarjous, niin loppuu aika monessa ravintolassa liigan näyttäminen. Tosin luulis että Telia tarjoaa ravintoloille erilaisia sopimuksia, riippuen ravintolan sijainnista ja/tai asiakaspaikkojen määrästä
Ei ole lähelläkään tuollaisia summia hinnat ravintoloille. Hintahaarukka on 179-999 € riippuen asiakaspaikkojen määrästä. Ei mikään kauhistus jos ravintola saa vaan houkuteltua asiakkaita paikalle. Ihan tusinabänditkin ottavat samat ja enemmänkin yhdestä illasta. Linkistä voi hintoja taivastella niin ei tarvitse hatusta vetää aivan älyttömiä arvioita.

Ravintoloitsijalle - Yrityksille - Liiga - Telia
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia: tässä ilmaista konsultaatiota. Konsulttifirma olisi ottanut tästä sellaisen siivun, että säästetyillä rahoilla voitte vaikka ostaa Visa-maksulinkit sivuillenne. Pieni askel palveluntarjoajalle, suuri askel asiakkaallenne.

Tapoja palvella asiakkaita on monia. Voidaan lähteä siitä, että kun halutaan mullistaa ”asiakkaan kokemus”, lähdetään liikkeelle tehtaan tuotannosta ja prosesseista. Niin näyttää käyneen eräälle pohjoismaiselle teleoperaattorijätille.

Tämä em. lafka lupasi taannoin, että uutta ja järisyttävää on tarjolla. Kuvittelisin että palaverissa on kilistelty maljoja ja fiilistelty oikein huolella Liiga-kaupan varmistumisen jälkeen (eikä siinä mitään pahaa olekaan). Kuvittelisin, että palaverissa on joku päässyt pätemään, että ”meillähän on jakelualustakin valmiina, tuo TeliaTV, ei muutakuin tuotantoa häsäämään”. Aplodit tämän jälkeen.

Ei muutakuin sorvin ääreen. Satoja palavereja, tuhansia skypeviestejä, hienoja ajatuksia. Johto myhäilee, miten innokkaasti porukka on mukana.

Saadaan luotua uusi tuotantomalli, uusi jakelumallikin. Kaikki näyttää superhyvältä; hyvä jätkät!

Kun h-hetki tuotteen tuomiseksi asiakkaille on lähenemässä, alkaa ongelmat. Palvelua ei voi tilata. Päätelaitteita ei tueta. Kuva ei näy. Kukaan ei edes tiedä miten asiakkaan veloitus tapahtuu.

Hätäpalaveri koolle. Miten tämä on mahdollista? No, minäpä kerron.

Bisnestä tehdään asiakkaiden ehdoilla, ei tuotantoketjun ehdoilla. Missä tuossa äskeisessä säheltämisessä oli asiakas? Aivan, ei missään.

Kuvitellaan, että Telian oikeudet olisi ostanut joku muu taho, vaikka HörhöTV. HörhöTV:llä olisi kokoonnuttu ko. palaveriin Liiga-ostoksen jälkeen.

”Hei, ostettiin Liiga ja luvattiin mullistaa katsojakokemus.”

Fiksu dirikka mainitsee tähän väliin: ”Se on paljon luvattu. Seuraavaksi mietimme, mitä tämä tarkoittaa käytännössä?”

”Katsojakokemuksen mullistaminen tarkoittaa sitä, että tuotetta viedään parempaan suuntaan, ei huonompaan. Listataanpa tämän edellisen palveluntarjoajan plussat asiakkaan näkökulmasta (pikku vinkkinä; jos ei ole hajuakaan, kysy asiakkaalta; se antaa kyllä ilmaista konsultaatiota, kun vain kysyt)”.

Plussat:

-Palvelu helppo tilata ja irtisanoa
-Palvelu helppo käyttää, riippumatta päätelaitteesta
-Kuva näkyy, joskus paremmin, joskus huonommin, mutta näkyy kuitenkin.

Miinuksetkin käydään läpi, mutta eri palaverissa.

Noista voidaan lähteä liikkeelle. Kun nämä on saatu kuntoon, asiakas on jo periaatteessa ihan happy. Ei vielä mullistavaa, mutta tuttua ja turvallista.

Sitten HörhöTV:llä järjestetään uusi palsu. Miten me lunastamme lupauksen katsojakokemuksen mullistamisesta?

-Hei, voidaan jakaa tätä 4k:na.
-Voidaan tehdä mikitykset uudelleen
-Asiakkaalle annetaan mahdollisuus valita lähetys ilman selostusta
-Jne jne.

Kun nämä on tuotannossa, on HörhöTV:n asiakas varmasti tyytyväinen. Ja antaa varmasti anteeksi myös sen, jos vaikkapa harkkapeli ei kunnolla näkyisi. Kunhan siitä vain tiedotetaan rehellisesti.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Hommasin chromencastin, asensin mutta kuva täys paska siis liiga ennakoissa, muut toimii niinkuin oletin . Otin käyttöön kännykän smart wiew näytön käyttöön ennakoille ja kuva on jopa siedettävä kun hieman säätää valoisuutta. Paskan möivät kun uskoin tuon chromen avaavan taivaan niinkuin on uhottu. On muutettu 50 jutut jne mutta ei auta. RUUTU ja kaapeli tule takaisin!
Miksi peilaat kännykän näyttöä? Lopeta se heti, ellet halua suttua katsoa. Käytä sitä cast ominaisuutta joka TeliaTV sovelluksessa ja muissa on.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
@Telia Edelleen haluan tietää, että onko tuon All-Star-passin laskutus myös samalla tavalla kuin Liiga- ja Joukkuepassien, että jos tilaan sen 14.9 niin laskutus lähtee siitä liikkeelle?

Vai onko muilla tietoa/kokemuksia tästä? Itse en ainakaan ole vastausta tähän saanut vaikka olen asiaa täällä jo aiemmin kysellyt.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan se pakko sanoo, että juttu jutulta tuo telian liiga/joukkue passin hommaaminen tuntuu aina epätodennäköisemmältä. Ongelmia on vähän joka asiassa ja vastaukset on vastaajasta riippumatta samaa ympäri pyöreetä paskaa. Luvataan paljon mutta juuri mitään ei oo vielä voitu todentaa. Varmaa on nyt jo ainakin se, että pitää tulla kauden alun jälkeen aika pirun hyvää palautetta palvelusta ennen kuin edes harkitsen paketin tilaamista.

Samat sanat. Urhon alusta saakka olen ollut tilaajana, mutta nyt taitaa putki katketa, ainakin ennen kuin allamainitut asiat saadaan kuntoon:

- Lähetystekniikka toimii todistetusti ja hyvällä laadulla
- Laskutus on selkeää ja reilua. En aio maksaa toukokuusta ja syyskuusta täyttä hintaa, ilman vastinetta maksulleni. Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta, en aio omalta osaltani osallistua sellaiseen kusetukseen, jossa Telia kuppaa asiakkailtaan satoja tuhansia-miljoonia euroja toukokuun laskutuksesta 1-2 ottelun takia. Laskutuksessa on onnistuttava suoraveloitus.
- Ilmainen preseason pitää lupauksenne mukaisesti tarjota asiakkaille jotka ovat paketin aikaisemmin tilanneet
- En aio ostaa Chromecastia enkä Telian bokseja tai liittymiä, jos smart-tv -sovellusta ei tule, niin lähetys on saatava samalla laadulla katsottavaksi tietokoneen kautta. Viitaten Takasen haastatteluun: "Haluamme tarjota kuluttajille parhaan mahdollisen katselukokemuksen. TV-boksillamme ja Telian laajakaistalla voimme taata parhaan kuvan laadun. Jos kuluttaja haluaa katsoa sisältöä pelkästään webin tai applikaatioiden kautta internetin yli, sekin toki onnistuu." Jos tämä suomeksi tarkoittaa sitä että yritätte myydä tuotteitanne Liigan kylkiäisinä ja tarjota huonompaa laatua muille, niin paketti jää todellakin tilaamatta.
- Oma ymmärrykseni tietoteknisistä asioista on kovin vähäistä, mutta hieman mietityttää muiden esiin nostamat ongelmat Silverlightin tietoturvassa.

- Kun joskus aikanaan yritin ottaa palvelua käyttöön nähdäkseni ainoan lähetettävän Tepsin matsin, en saanut palvelua toimintaan, luovutin ja annoin olla. Vasta kaksi päivää sitten huomasin että minulla olikin tilaus voimassa (polku tuon passin löytämiseen oli vaikeampi kuin olisin odottanut) peruutin passin ja sain sen samantien peruttua, siinä missä täällä muutamat käyttäjät puhuvat 2 viikon irtisanomisajan soveltamisesta, onko tämä tasapuolista asiakkaitanne kohtaan?
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
'Onneksi' Espoossa ei enää ole liigajoukkuetta. Kyllähän olisi sekava tilanne ja vaikea valita, millä vempeleellä ja miten liigaa seuraisi. Nyt saa riittää tekstitv, jatkoajan legendaarinen otteluseuranta ja tulospalvelu. Ilmaisottelut kyllä katson.

Muutoin tyydyn NHL- ja KHL- seurantaan ja CHL'ään ja leijoniin. Kyllä siinä hokia tulee kotitarpeiksi.

Jos DNA Welho jossakin vaiheessa ottaa liigan jakeluun, palaan asiaan.

Telian osakkeenomistajana olen vähän huolissani, syntyykö tästä liigasopimuksesta lisarvoa osakkeenomistajille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitten HörhöTV:llä järjestetään uusi palsu. Miten me lunastamme lupauksen katsojakokemuksen mullistamisesta?

-Hei, voidaan jakaa tätä 4k:na.
-Voidaan tehdä mikitykset uudelleen
-Asiakkaalle annetaan mahdollisuus valita lähetys ilman selostusta
-Jne jne.

Kun nämä on tuotannossa, on HörhöTV:n asiakas varmasti tyytyväinen. Ja antaa varmasti anteeksi myös sen, jos vaikkapa harkkapeli ei kunnolla näkyisi. Kunhan siitä vain tiedotetaan rehellisesti.
Pitkä viesti, mutta en tajunnu. Nuo asiathan Telia on lunastamassa? 4K toki vasta playoffeissa tms. Ja onhan Telia tätä muutenkin asiakaslähtöisestikin ajatellut, tai ehkä ainakin yrittänyt. Hinnat on kohtuulliset, pelkäämiäni Telian asiakasalennuksia tai siis korkeampia hintoja muiden operaattorien asiakkaille ei ole tullut, ei määräaikaisuuksiin pakottamista, joukkuepassi, ihan vahvan oloiset panostukset selostajiin ym, aktiivinen läsnäolo jatkoajassa, ilmaiset elokuun harkkapelit (joo epäonnistui monessakin mielessä), ainakin suuret lupaukset studioista ym, ilmaispelit TV5:llä jne. Telia TV:n chromecast käytettävyys on hyvin lähellä markkinoiden parasta.

Kuvanlaatu siinä Pelicans-Jyp (vai mikä olikaan) pelissä oli todella hyvä. Parempi kuin Ruudulla viime kaudella. Jonkun mielestä varmaan pitäisi olla vieläkin parempaa, ja mikäs siinä, mutta parempaa se oli kuin mihin suomalainen urheilukuluttaja on tottunut.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kuvanlaatu siinä Pelicans-Jyp (vai mikä olikaan) pelissä oli todella hyvä. Parempi kuin Ruudulla viime kaudella. Jonkun mielestä varmaan pitäisi olla vieläkin parempaa, ja mikäs siinä, mutta parempaa se oli kuin mihin suomalainen urheilukuluttaja on tottunut.

Parempi kuin Ruudulla, mutta huonompi kuin kaapeli-TV:ssä. DNA:n ja Elisan kaapeli-tv -asiakkaille, joita on muuten paljon, katselukokemus heikkenee aivan pirusti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parempi kuin Ruudulla, mutta huonompi kuin kaapeli-TV:ssä. DNA:n ja Elisan kaapeli-tv -asiakkaille, joita on muuten paljon, katselukokemus heikkenee aivan pirusti.
Joo, meinasin kirjoittaakin että tarunhohtoista DNA:n kaapelitv:tä en ole koskaan katsonut, eli siihen en osaa ottaa kantaa. Uskallan sanoa, että ei se kyllä paljon huonompi voi olla, koska Telian kuva oli kuitenkin minusta parempi kuin vaikka Ylen HD kanavat (DVB-T2, 1080i käsittääkseni), mutta toki jos kaapelissa oli viime kaudella esim FullHD tai kuvasignaali muuten ylivertainen niin siihen ei vielä päästä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten HörhöTV:llä järjestetään uusi palsu. Miten me lunastamme lupauksen katsojakokemuksen mullistamisesta?

-Hei, voidaan jakaa tätä 4k:na.
-Voidaan tehdä mikitykset uudelleen
-Asiakkaalle annetaan mahdollisuus valita lähetys ilman selostusta
-Jne jne.

Kun nämä on tuotannossa, on HörhöTV:n asiakas varmasti tyytyväinen. Ja antaa varmasti anteeksi myös sen, jos vaikkapa harkkapeli ei kunnolla näkyisi. Kunhan siitä vain tiedotetaan rehellisesti.
Oletko epätietoinen vai mikä tässä nyt oli pointti? Tämä mukahassuttelu menee jo yli, kun ei edes tiedetä mistä puhutaan. Alusta alkaen on kerrottu, että kamerakalusto tulee mahdollistamaan 4K:n heti, mutta muilta osin siihen ei olla valmiita ennen tämän kauden loppupuolta. Uusien mikityksienhän pitäisi lupausten mukaan olla täydessä toiminnassa kauden alkaessa, joten katsotaan miten käy. Ja ilman selostusta katsominen onnistuu jo nyt.

Kuvanlaatu siinä Pelicans-Jyp (vai mikä olikaan) pelissä oli todella hyvä. Parempi kuin Ruudulla viime kaudella. Jonkun mielestä varmaan pitäisi olla vieläkin parempaa, ja mikäs siinä, mutta parempaa se oli kuin mihin suomalainen urheilukuluttaja on tottunut.
Tämä. Tuo ottelu oli ensimmäinen merkki siitä, että lupauksia aletaan lunastamaan myös kuvanlaadun puolella. Kuva oli terävämpää ja sulavampaa, kuin Ruudulla koskaan. Ja Telian mukaan kauden alussa pitäisi kaikkien otteluiden näkyä vähintään tuon tasoisena.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla ei ole tähän asti ollut Liigaa kotitelkkarissa tarjolla, mutta meillä on tässä nykyisessä asunnossa Telian kuitu ja Telia-TV on ollut käytössä jo vuosia (tai noh, aiemmin Sonera-TV), niin olin ajatellut että tällä kaudella sen voisi ottaa. Nyt käy kuitenkin niin, että muutetaan noin kuukauden päästä uuteen kotiin vähän landemmalle, jossa ei tosiaan mitään kuituja ole vedetty. Kuitenkin nettikin pitäisi sinne siirtää ja Telia antoi siitä mielestäni ihan hyvän tarjouksen: 100 megan hybridilaajakaista+Telia-TV+Joukkuepassi = 39,90 e/kk. Määräaikaisuuksista en muista, mutta jos homma toimii, niin aika se ja sama. Netti olisi ilman joukkuepassiakin siis maksanut saman verran, joten kun sen passin sai kaupantekijäisiksi, niin mikä jottei.

Eri asia sitten, että miten nopea tuo netti OIKEASTI on ja miten hommat OIKEASTI toimivat. Se on selvä, että myyjä lupaa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta mitä se todellisuudessa on selvinnee syksyn aikana.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mulla ei ole tähän asti ollut Liigaa kotitelkkarissa tarjolla, mutta meillä on tässä nykyisessä asunnossa Telian kuitu ja Telia-TV on ollut käytössä jo vuosia (tai noh, aiemmin Sonera-TV), niin olin ajatellut että tällä kaudella sen voisi ottaa. Nyt käy kuitenkin niin, että muutetaan noin kuukauden päästä uuteen kotiin vähän landemmalle, jossa ei tosiaan mitään kuituja ole vedetty. Kuitenkin nettikin pitäisi sinne siirtää ja Telia antoi siitä mielestäni ihan hyvän tarjouksen: 100 megan hybridilaajakaista+Telia-TV+Joukkuepassi = 39,90 e/kk. Määräaikaisuuksista en muista, mutta jos homma toimii, niin aika se ja sama. Netti olisi ilman joukkuepassiakin siis maksanut saman verran, joten kun sen passin sai kaupantekijäisiksi, niin mikä jottei.

Eri asia sitten, että miten nopea tuo netti OIKEASTI on ja miten hommat OIKEASTI toimivat. Se on selvä, että myyjä lupaa yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta mitä se todellisuudessa on selvinnee syksyn aikana.
Mulle tarjottiin eilen samaa pakettia kaupassa. Sanoi netiksi 20-100/10. Eli vaihteluväliä on luvassa ja ainakin täällä Kuopiossa nuo erot voivat olla isoja. Kesällä oli Telian puhelinliittymä ja vaihdoin kahden viikon jälkeen pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös