Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 544
  • 23 429

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Erityisen huvittavaa tästä tekee se, että markkinointirummutus on ollut erittäin kovaa. Jo viime kauden pudotuspeleissä Telia oli näkyvästi esillä mainoksissa. Viime kuukausina on tullut lähes päivittäin nähtyä Telian Liiga -mainoksia. Markkinoinnin kannaltahan tämä on jo nyt ollut täysi floppi.

Tämä. Aavistuksen se vitutti keväällä, kun oma joukkue olisi melko lähellä menestystä ja sitten joku vitun Telia tulee sinne sähläämään mainoksineen peliä katsoessa. Miten ja millä sopimuksella tuon typeryyden annettiin tapahtua.

Pelithän tosiaan näkyi vielä viime keväänä, nyt on kaikki toisin.

Liigan radiohiljaisuus on ymmärrettävää, mutta odotellaan, jos sieltä jotain lausuntoa tulisi menikö tämä nyt aivan oikein ja niin kuin sovittiin. Ei ole tulossa ja näillä mennään.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko joku peruuttanut jo tuon Telian tilauksensa? Itellä Ässät-passi ja mielelläni irtisanoisin itseni tuosta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muiden operaattoreiden kaapeliverkkoon tai bokseille ei olla tuomassa Liigaa, koska kyseessä on meidän sisältö, jota tarjotaan yksinoikeudella. Pystytään tarjoamaan Liigaa meidän omien jakelukanavien kautta. Voisin heittää tähän sellaisen vertauksen, että Netflixillä on paljon omaa tuotantoa leffoja ja sarjoja. Näitäkin olisi kiva katsella perinteisten tv-kanavien tai muiden suoratoistopalvelujenkin kautta, mutta tietenkin ne näkyvät vain kyseisen tuottajan omasta palvelusta. Halutaan todellakin tarjota Liigaa kaikille ja ollaan enemmän kuin mielellämme apuna, jotta jokaiselle löytyy sopiva tekniikka käyttöön.

Niko / Telia
Tässä toimintamallissa ei ole mielestäni mitään järkeä, kun Telian kaapeliverkkoa tai laajakaistayhteyksiä ei ole tarjolla kuin ehkä korkeintaan puolelle asiakaskunnasta. Yksinoikeuteen Telialla on toki oikeus ja yksinoikeusratkaisut ovat ymmärrettäviä, jos kaikilla asiakkailla on mahdollisuus halutessaan vaihtaa siihen tuotteeseen, minkä kautta yksinoikeudella heidän haluamaansa sisältöä tarjotaan.

Nyt tämä tuntuu lähinnä asiakkaiden tarpeettomalta syrjimiseltä, kun puoli Suomea on sellaisessa tilanteessa, että eivät pysty Telian kaapelia tai Telian laajakaistaa hankkimaan, vaikka kuinka haluaisivat. Telia ei hyödy mitään siitä, että näiden asiakkaiden palvelutarjontaa rajoitetaan, koska asiakkaat eivät kuitenkaan voi Telian puolelle palveluitaan vaihtaa.

Netflix-vertaus ontuu kyllä aika pahasti tässä yhteydessä, jonka ymmärrät varmasti itsekin. Paitsi että puhutaan hyvin erilaisista tuotteista, niin Netflixin pystyy käytännössä poikkeuksetta hankkimaan kuka tahansa mille tahansa laitteelle, eikä keneltäkään ole rajattu mitään vaihtoehtoja pois, kunhan riittävän nopea nettiyhteys on jollain tapaa saatavilla.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Jatkoajassa tänään julkaistusta jutusta, jossa kerrotaan Telian suunnitelmista ottelukoosteiden yms kanssa:

"Telia on rakentamassa ottelukoosteita ja lyhytvideoita varten Telia Liiga Mediaportaali -nimistä portaalia. Sisällöt on määrä jakaa sen kautta. Telia tiedotti Mediaportaalista keskiviikkona. Tiedotteessa sanotaan, että "Mediaportaalin beta-versio avataan rekisteröityneille medioille lähiviikkojen aikana".

Niin kauan kuin portaali ei ole valmis ja käytössä, Telia saa jaettu ottelukoosteensa ja lyhytvideonsa ainoastaan omissa sosiaalisen median kanavissaan. Muussa ulkoisessa mediassa videoiden julkaiseminen ei tällä tietoa onnistu ennen Mediaportaalin valmistumista. Se koskee myös Liigan itsensä verkkosivustoa. Jatkoajan tietojen mukaan on epävarmaa, ehtiikö Telian portaali valmiiksi ennen Liiga-kauden alkua. Kausi alkaa syyskuun 14. päivä. Siihen on aikaa 15 päivää."

Telialla on ollut vuosi aikaa, ja nyt tuntuu, että jokainen yksittäinen asia tähän Liiga-kokonaisuuteen liittyen tulee Telialle täytenä yllätyksenä kuukauden sisällä ennen Liigan alkua. Miksei tällainen "Telia Liiga Mediaportaali" ole a) ollut valmis jo hyvän aikaa, ja b) yleensäkin se pääasiallinen jakelukanava myös striimeille? Voiko olla niin, että Liigan katsomiseen koosteineen tarvitsee:
1. Telia-tunnukset
2. Telia TV -tunnukset ja -applikaation
3. Telia Liiga Mediaportaali -applikaation ja ehkä myös tunnukset?

Telian kuoppa syvenee syvenemistään.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Netflix-vertaus ontuu kyllä aika pahasti tässä yhteydessä, jonka ymmärrät varmasti itsekin. Paitsi että puhutaan hyvin erilaisista tuotteista, niin Netflixin pystyy käytännössä poikkeuksetta hankkimaan kuka tahansa mille tahansa laitteelle, eikä keneltäkään ole rajattu mitään vaihtoehtoja pois, kunhan riittävän nopea nettiyhteys on jollain tapaa saatavilla.

Boldaus oma. Tämä on omasta mielestäni ainut järkevä nykyaikainen malli suoratoistopalvelujen tuottamiseen. Ja sitten sitä parempaa kuvanlaatua jos vaan nettiyhteydessä on kaistaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nyt tämä tuntuu lähinnä asiakkaiden tarpeettomalta syrjimiseltä, kun puoli Suomea on sellaisessa tilanteessa, että eivät pysty Telian kaapelia tai Telian laajakaistaa hankkimaan, vaikka kuinka haluaisivat. Telia ei hyödy mitään siitä, että näiden asiakkaiden palvelutarjontaa rajoitetaan, koska asiakkaat eivät kuitenkaan voi Telian puolelle palveluitaan vaihtaa.

Plus sitten tämä tilanne joka itsellä tuli eteen: joudun vaihtamaan Telialta pois kun eivät enää kykenekään toimittamaan osoitteeseeni kiinteää laajakaistaa. Kilpailijan kuparialuetta ja nyt kuuden vuoden(nyt laajakaista+Telia viihde boksilla Telialta tilattuna)jälkeen sinne ei yhtäkkiä saakaan adsl-yhteyttä kun nykyinen sopimus myöhemmin syksyllä umpeutuu.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Joo ei nykyaikana enää pitäisi joutua miettimään laskutusasioita tai millä alustalla laatu on parempi kuin toisella. Jengi on jo tottunut Netflixin, HBO:n ja vaikkapa Viaplayn myötä siihen, että laskutus alkaa silloin kun ostat tuotteen ja jatkuu lopetushetkestä laskutuskauden loppuun. Raha lähtee näppärästi Visalta, joka on konffittu systeemiin. Ei sillä, että haluaisin Telialle Visa-korttini tietoja antaakaan.

Viaplay tarjoaa mm. eri kaapelioperaattoreille mahdollisuutta jaella heidän sisältöään omilla kaapelikanavillaan. Kyllä, osa haluaa yhä edelleen nauttia parhaasta mahdollisesta kuvanlaadusta tai sitten nettikaista ei riitä, mutta kaapelipiuha löytyy.

Telia pyrkii selvästi käyttämään oikeuksiaan keppihevosena muiden tuotteidensa myymiseen. Itse en ymmärrä logiikkaa - kyllähän jokaisesta maksavasta asiakkaasta kilahtaisi ropoja Teliankin laariin riippumatta siitä, minkä operaattorin kautta he esim. kaapelikanavansa hankkivat. Tai sitten Telialla ei vaan nähdä tätä mahdollisuutena vaan esteenä myydä omia kaapeleitaan tms.

Maine on helppo menettää, mutta äärettömän vaikea saada takaisin. Se nyt ei auta, että Telia on täällä foorumilla kertomassa, miten hienoa kaikki on ja miten asiakas voi ostaa sitä sun tätä ja nähdä Liigaa. Mitään et menetä. Aika vähän näitä täällä annettuja palautteita on loppupeleissä kuunneltu, mutta Telian omaksi infokanavaksi tietysti sopinut ihan hyvin.

Onnea valitsemallanne tiellä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Standardi sanonpahan että tämän homman puute on standardin puute. Kun Telia ilmoittaa että eivät tue appia koska niitä on liikaa. Tai eivät tue kuin Googlen casti. Niin tosiasiassa meiltä puuttuu standardi. TV valmistajien pitäisi pystyä sopimaan millainen appi pitää olla joka televisiossa jota voi jopa päivittää helposti. Kun televisioissa on vain yksi appi vaihtoehto niin Teliakin sen tukisi. Sama näissä casteissa ne pitää pystyä sopimaan samalla tavalla että ovat kaikki tekniikaltaan samanlaisia.

Sitten Telian moka on puolestaan se että vaikka he kuinka haluavat tuoda uuden tavan tuottaa lähetyksiä niin ensin se pitää saada toimimaan miljoonan prosentin varmuudella nyt niin ei ole. Joten pelastaakseen edes jotain maineensa rippeistä sen pitää ryhtyä pikimmiten myymään myös kaapeli/harava paketteja kaikille suomalaisille eikä vain telian asiakkaille. Jos nimittäin haluavat edes jotain tuottoa itselleen nyt valittu tie ei rahaa tuo tarpeeksi
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kai nyt sentään Android TV -softan kuvittelisi pyörivän kaikilla Android TV -laitteilla. Muiden Smart TV -systeemien kanssa ymmärrän tuon selityksen edes puolittain, mutta tässä tapauksessa kyse lienee lähinnä omien laitteiden pakkomyynnistä...
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jatkoajassa tänään julkaistusta jutusta, jossa kerrotaan Telian suunnitelmista ottelukoosteiden yms kanssa:

"Telia on rakentamassa ottelukoosteita ja lyhytvideoita varten Telia Liiga Mediaportaali -nimistä portaalia. Sisällöt on määrä jakaa sen kautta. Telia tiedotti Mediaportaalista keskiviikkona. Tiedotteessa sanotaan, että "Mediaportaalin beta-versio avataan rekisteröityneille medioille lähiviikkojen aikana".

Niin kauan kuin portaali ei ole valmis ja käytössä, Telia saa jaettu ottelukoosteensa ja lyhytvideonsa ainoastaan omissa sosiaalisen median kanavissaan. Muussa ulkoisessa mediassa videoiden julkaiseminen ei tällä tietoa onnistu ennen Mediaportaalin valmistumista. Se koskee myös Liigan itsensä verkkosivustoa. Jatkoajan tietojen mukaan on epävarmaa, ehtiikö Telian portaali valmiiksi ennen Liiga-kauden alkua. Kausi alkaa syyskuun 14. päivä. Siihen on aikaa 15 päivää."

Eikä tässä tunnu olevan minkäänlaista ratkaisuhalukkuutta. Liigan sivuilla näyttää olevan Teliasta irrallinen videosoitin, jossa on noita Liigan itsensä tuottamia sisältöjä. Itselläni nuo tuntuu toimivan poikkeuksetta moitteetta - eli jos haluttaisiin aidosti palvella kuluttajia ja tuottaa ottelukoosteet Liigan sivuille, olisi varmaan tuo helppo ottaa käyttöön kunnes tämä Telian mullistava kokonaisuus on valmis.

Nyt annetaan kuva että mitään ei näy ennen kuin tämä uusi kokonaisuus on valmis. Melkoista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kai nyt sentään Android TV -softan kuvittelisi pyörivän kaikilla Android TV -laitteilla. Muiden Smart TV -systeemien kanssa ymmärrän tuon selityksen edes puolittain, mutta tässä tapauksessa kyse lienee lähinnä omien laitteiden pakkomyynnistä...
Pitkälti näin. Lisäksi pitää ihmetellä mikä helvetin idea on jollain "liigatelia-mediatoistinportaalilla".

Kaikista kummallisinta on että voin ostaa Netflixin/Ruudun/Viaplayn/Cmoren/jne ja saan pyörimään ne ilman mitään kikkailua, olin sitten kotona linux-koneella, töissä windows-koneella tai mökillä tabletin kanssa. Ei tarvitse ladata mitään sovelluksia (poislukien tabletti, siihen sovellukset yleensä sopivat paremmin), ei tarvitse asentaa lisäpalikoita selaimeen eikä missään nimessä tarvitse asentaa tietokoneille ylimääräistä paskaa.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan tämä Telian jääkiekko-rävellys surullista seurattavaa. On ongelmia laskutuksessa, laskutuksen alkamisessa, aspan ja täälläkin mukana olevien Telian heebojen asioiden tietämättömyys ja selityksien erillaisuus, lähetyksien epäonnistuminen, erilaiset alustat lähetyksien vastaanottoon(l. niiden puuttuminen) yms.

Miten näin keskeneräistä tuotetta voi edes myydä? Tai saa myydä? Luulisi Liigankin ottavan tähän jo jotain kantaa. Telia eriarvoistaa asiakkaitaan räikeästi näillä toimillaan. Tästäkin Telian lätkä-puolen pomon haastattelusta, minkä Jatkoaika teki, Telian ylimielinen asenne paistaa läpi. Telian puhuvat päätkin ovat kadonneet jostakin syystä kun Telian toimien arvosteleminen on alkanut. Heinäkuun loppuun asti kuitenkin melko tiuhaan vastailivat palstaveljien/-sisarien kysymyksiin.

Saas nähdä mitä tästä tulee. Surullista Telia. Todella surullista.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kun näitä ketjuja selaa, näyttää olevan melkoinen liuta kysyttyjä kysymyksiä vailla vastausta, mutta puhuvat päät vaikuttavat kadonneen. Onko määrätty mediahiljaisuus jottei sekoiteta pakkaa enempää? Strutsi-taktiikka?
 

Telia

Jäsen
@Telia tuohon ette osannut vastata?

Ainoastaan stereoäänet ovat saatavilla. Josko tulevaisuudessa saataisiin 5.1 äänet tuonnekin.

@Telia voisi ottaa tähän kantaa ja kertoa vaikka mullekin miksi hybridi ei olisi saatavilla esim minun osoitteeseeni(sivustonne saatavuuskysely pohjana). Käytössä nyt teidän(Telia)kiinteä laajakaista(yhteys kotiin M 11-16)Telia TV boksin kera(ollut about 4 vuotta). Telian sivu tarjoaa vaihtoehdoiksi vain pelkkiä mobiilikaistoja(50/100/200). Kaapelia/kuitua ei ole. Äkkiseltään olettaisin että jos nyt on käytössä kuparipari ja tarjolla em. mobiiliyhteydet voisi näistä kenties muodostaa hybridin? Mitä en tässä nyt @Telia ymmärrä? Eli miksi sivunne saatavuuskysely ei tarjoa minulle hybridiä lainkaan saatavaksi?

Se onko hybridiä saatavilla vai ei, voi riippua myös laiteaseman tekniikasta. Jos laiteasemassa on vanhempaa laitteistoa jotka eivät tule hybridiä niin silloin saatavuutta ei ole. Myös matkapuhelinverkon kuuluvuus voi vaikuttaa saatavuuteen.

Merja / Telia
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Se onko hybridiä saatavilla vai ei, voi riippua myös laiteaseman tekniikasta. Jos laiteasemassa on vanhempaa laitteistoa jotka eivät tule hybridiä niin silloin saatavuutta ei ole. Myös matkapuhelinverkon kuuluvuus voi vaikuttaa saatavuuteen.

Merja / Telia

Ei. Vaan ette kuulemma enää tarjoa toisen operaattorin runkoverkkoalueella yhteyksiänne. Teiltä ei ole enää saatavilla minkäänlaista kiinteää yhteyttä. Elisa tarjoaa 50:stä kiinteää ja te 200:sta liikkuvaa. Joten kumpikaan tarjoamasi selitys ei taida valitettavasti olla tässä totuus vaan nimenomaan teidän haluttomuus vuokrata verkkoa kilpailijaltanne. No mobiiliyhteyteenne en aio tarttua. Ei aja asiaansa meidän tarpeiden täyttäjänä olkoon hetkellinen max nopeus mikä tahansa. Mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu kun määräaikaisuus loppuu. Häviääkö nettiyhteys ilman mitään yhteydenottoa teiltä ja todetaan päättyneeksi vai jatkuuko se tosiaan jokusen euron kalliimmalla kokonaishinnalla kuten laskupohjanne kertoo...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viitaten nyt esim. tuohon koosteuutiseen: Kaikki luvatut ominaisuudet, jotka jäävät liigan alettua toteutumatta, ovat syitä sopimuksen purulle ilman kustannuksia. Eli kiirettä kannattaa Telian pitää.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tämä nyt ihan syvältä, että nähdäkseni TV:stä liigaa, niin ensin pitää mennä ostamaan chromecast-tikku ja sen jälkeen voi alkaa virittämään muut pensselit oikeisiin asentoihin. Elisa (TTV) kaapeli ja elisa viihde kun on nyt. Juu, ja on niin saatanan vanha telkkarikin että tuo lähetyskin pitää varmaan virittää ensin tietokoneelle ja sitä kautta TV:hen. Pitää mennä hannkimaan tuon tikun lisäksi vielä uusi telkkarikin.

Ei voi olla totta, että kaikki muut urheilukanavat saadaan kyllä tulemaan suoraan vain tilaamalla kaapelista ruudulle, mutta Telian tapauksessa ei saada.

No jotain hyvää tässä on. Saapahan oma seurani enemmän tuottoja osaltani kuin Telia, sillä silloin kun liigaa haluan nähdä, menen halliin. Jalkapallon katsomiseksi meni telkkari urheilut.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Telia pyrkii selvästi käyttämään oikeuksiaan keppihevosena muiden tuotteidensa myymiseen. Itse en ymmärrä logiikkaa - kyllähän jokaisesta maksavasta asiakkaasta kilahtaisi ropoja Teliankin laariin riippumatta siitä, minkä operaattorin kautta he esim. kaapelikanavansa hankkivat. Tai sitten Telialla ei vaan nähdä tätä mahdollisuutena vaan esteenä myydä omia kaapeleitaan tms.

Kuten @SOF1969 jo totesi, uhkana tässä hommassa on se, että itse Liiga-tuote alkaa näivettymään. Telia voi toki saada enemmän tilaajia muille palveluilleen kuin ennen, mutta tällä menolla se tapahtuu Liigan kustannuksella. Kun Liigan TV-tuotteen saatavuus tehdään vaikeaksi, on selvää, että lähetyksien katsojamäärät alkavat laskea.

Vaikka Telia pystyisikin maksamaan Liigalle hyvät rahat TV-oikeuksista, niin mitä tehdään sitten kun Telian sopimus päättyy? Siellä voi olla silloin esim. enää 70% Ruudun aikaisista tilaajista jäljellä. On selvää, ettei tuota eroa kurota hetkessä takaisin, kun osa peruskatsojista on alkanut seurata esim. muuta tarjontaa. Tämä on siis vähän sama kuin kusisi pakkasella housuun, Homma tulee kostautumaan jossain vaiheessa väkisellä.

Myös itse hallissa kävijät saattavat vähentyä, kun Liiga ei ole enää niin tapetilla. Toki vaikea TV-saatavuus tietenkin myös nostaa hieman katsojamääriä halleissa, mutta jos Liiga ei ole enää niin tapetilla kuin ennen niin kokonaisvaukutus on kuitenkin todennäköisesti pitkässä juoksussa negatiivinen. Ilmaispelit tietenkin helpottavat tilannetta jonkin verran, mutta nekin painottuvat suureksi osaksi melko lyhyelle ajalle playoffeihin. Runkosarjassa 1 peli kuukaudessa on melko vähän, mutta toki parempi kuin ei mitään.

Mielestäni Liiga teki tässä pahan virheen, kun antoi dollarin kuvat silmissä oikeudet Telialle. Varmasti aluksi tuntuu, että rahaa tulee sisään hyvin, mutta jossain vaiheessa voi mennä sormi suuhun. Telia tulee saamaan varmasti paljon uusia asiakkaita muille palveliuilleen, mutta se ei tule ilmaiseksi. Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että Liigasta on tulossa tuon homman maksumies. Ennemmin tai myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liigajoukkueet hieroo käsiään yhteen. Yleisömäärät lähtivät aikoinaan melko voimakkaaseen laskuun kun pelejä alettiin näyttämään netin/tv kautta enemmänkin. Nyt kun pelit ei ehkä näy, niin yleisö löytää itsensä takaisin hallille! Kasvaneiden lipputulojen lisäksi liiga on saanut vielä tehtyä Telian kanssa rahakkaan sopimuksen.

Tämä on hyvä juttu!

Ymmärrän ihmisten turhautumisen kun ongelmia on paljon, mutta uskokaa pois, ennemmin tai myöhemmin tuote tulee olemaan kunnossa, joten uhkakuvat Liigan näivettymisestä tämän takia on aivan höpölöpöä!
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Onhan tämä nyt ihan syvältä, että nähdäkseni TV:stä liigaa, niin ensin pitää mennä ostamaan chromecast-tikku ja sen jälkeen voi alkaa virittämään muut pensselit oikeisiin asentoihin. Elisa (TTV) kaapeli ja elisa viihde kun on nyt.

Näin minäkin toimin aikoinaan ruudun kanssa. En itkenyt maailman kovuutta vaan hain Chromecast-tikun ja ajattelin kokeilla Ruutua näillä vermeillä, koska sen verran kova tarjous tuli että pystyi katsomaan 6kk vastaan Elisan 2kk niillä hinnoilla.

Ajattelin jos tikun kautta ei pelitä, niin pystyy sillä muita palveluja katsomaan. Soiva peli tuo tikku ja en ainakaan osta täällä esitettyjä väitteitä et kaapelista/Viihteesta saa paljon parempaa kuvaa kuin Chromecastin kautta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Muistakaa viimeistään huomenna irtisanoa liigatilaus ettei tyhjästä(1.-13.9) mene maksua Telialle.

Eikös tuosta 14.-30.9 joudu kuitenkin maksamaan sen täyden hinnan? Eli 20e tai 25e
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä baarissa pyörittää Tami somepäivityksiä tai sitten tuo Telian hinnasto ei pidä paikkaansa. En ala arvuuttelemaan kumpi pitää kutinsa vai pitääkö kumpikaan. Toki mahdollista että tuolle baarille on tarjottu Liigan lisäksi isompaa pakettia liittymineen ja laitteineen. Tuolloin pompsahtaa hinta helposti. Ei olisi edes mikään ihme kun katselee kuinka yksityiselle kuluttajalle myydään.

Tässä iltasanomien juttu aiheesta. Näköjään se, että voi näyttää useampaa peliä samaan aikaan, vaikutti tuohon hintaan noin paljon. Väittäisin että aika moni ravintola haluaa mahdollisuuden näyttää useampaa peliä samaan aikaan.

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000005809649.html

Linkki vie iltasanomien sivuille
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kai nyt sentään Android TV -softan kuvittelisi pyörivän kaikilla Android TV -laitteilla. Muiden Smart TV -systeemien kanssa ymmärrän tuon selityksen edes puolittain, mutta tässä tapauksessa kyse lienee lähinnä omien laitteiden pakkomyynnistä...

Niin, tähän toivoisi oikeasti jonkun pätevän asiantuntijan lausuntoa. Kuinka iso homma on saada Android TV -softa pyörimään eri TV-malleissa?

Jotenkin tuntuu, että jos se on "todella iso homma", niin jotain on koko Android TV -ajatuksessa mennyt pieleen...
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Eikös tuosta 14.-30.9 joudu kuitenkin maksamaan sen täyden hinnan? Eli 20e tai 25e
No ei jos teet tilauksen 14. niin näet 20/25:llä lokakuun puoliväliin. Jos et harkkapeleistä halua maksaa niin tilaus poikki elokuussa.

Lähettääkö ne paperilaskun vai mitä, itse en ole mitään korttitietoja syöttänyt Telialle ja silti pystyn katsoa pelejä. No, laitan poikki huomenna niin samapa tuo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös