Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 992
  • 23 440

Hewle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikkomakasinit, studio-osuudet, maalikoosteet, pelitilanne tapahtumat ja kaikki Liigaan liittyvät klipit menevät maksumuurin taakse.
On kyllä niin ylimielisen ahnetta Telialta. Sitten vielä kusetetaan ihmisiltä rahat levittämällä jatkuvasti valheellista tietoa ympäri someja ja keskustelipalstoja ja tullaan samaa paskaa tännekkin jauhamaan päivästä toiseen.

Eikös näitä liigamagasiinejä yms. pitänyt tulla myös TV5:selta joka näyttää kauden aikana myös muutaman matsin ilmaseen ?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Siis jos omistaa joukkuepassin, niin näkee vain oman joukkueen maalikoosteet jne.?
En jaksa alkaa kaivelemaan, mutta aikoinaan ilmoitettu, että joukkuepassilla näkyy kaikki oheissälä. Otteluista luonnollisesti vain oman joukkueen matsit.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Alku näytti tosiaan erittäin lupaavalta ja hyvältä, että Teliaa kiinnostaisi mielipiteet ja vuorovaikutus sekä asiakaslähtöisyys, mutta ei todellakaan kiinnosta sen olemme viime aikoina huomanneet ja nyt tämä farssi päälle.

No eikös se yleensä näissä jutuissa niin mene, että ensin halutaan kontaktoida kovasti mukamas asiakasta ja sen jälkeen kun se antaakin palautetta/kritiikkiä niin ollaan hiljaa.

Kun avautuu, että ne perhana haluaakin jotain vastinetta rahoilleen.
 

Grafix

Jäsen
On kyllä perin merkillistä jos liigan puolelta ovat suostuneet rustaamaan sopimuksen, jossa kaikki koosteetkin viedään €-muurin taakse. En voi uskoa ennen kuin näen. Tai siis en näe.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Piti kaverin kanssa ottaa puoliksi tuo liigapassi mutta taidan jättää ottamatta. Käyn sitten vaikka hallilla useammin. Kekkosta lainatakseni, saatanan tunarit!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Yksi Twitter-viesti siis vasta lähteenä tälle?

Täytynee odotella vielä lisää varmistusta, mutta jos osoittautuu todeksi (mitä on vaikea uskoa), niin ei voi muuta todeta kuin että ampuvat itseään jalkaan..
 

Kiprusoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toronto Maple Leafs
Ehkä tuo on vain paskasti muotoiltu twiitti ja tarkoitettu koosteilla koko matsien katsomista jälkilähetyksinä. Tai jotain. Maalikoosteet sitten erikseen normaalisti kaikelle kansalle.

Ei maalikoosteet vaan voi mennä maksumuurin taakse. Tai kai ne voi, mutta kuulostaa helvetin absurdilta. Onkohan missään huippusarjassa lätkän tai futiksen puolella vastaavaa?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muistakaa boikotoidessanne vaihtaa kaikki muutkin liittymänne pois tältä paskalta, se kirpaisee loppupeleissä heitä vielä enemmän.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yksi Twitter-viesti siis vasta lähteenä tälle?

Täytynee odotella vielä lisää varmistusta, mutta jos osoittautuu todeksi (mitä on vaikea uskoa), niin ei voi muuta todeta kuin että ampuvat itseään jalkaan..
Juuri näin. Aivan käsittämätön ratkaisu jos toteutuu.

Mitä hyötyä tällaisesta edes Telialle olisi. Asiakkaita tulee enemmän, kun eivät näe edes maalikoosteita mistään? Kyllä se vain päinvastoin on. Mitä enemmän näkyvyyttä sitä enemmän se herättää kiinnostusta tuotetta kohtaan. Luulisi Liigallakin olevan jotain sanottavaa tähän.

Kyllä tämä on melkoiseksi selittelyksi mennyt Telian puolelta. Hyvin epämääräistä toimintaa niin laskutuksen kuin pelien näkyvyydenkin osalta.
 

Eduuz21

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Winnipeg Jets
Ei tämmönen vaan voi olla totta... maalikoosteethan on se perusjuttu mitä kaikki kattoo, myös ne jotka ei muuten lajia EHDI seurata... Tietenkin yritys keksinyt keinot rahastaa, mutta onhan toi ihan käsittämättömän ahnetta. Toivottavasti kaikki peruuttaa tilaukset ja porukka kokoontuu paikan päälle peleihin. Ei tommosta paskaa voi suosia millään tavalla.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Ehkä tuo on vain paskasti muotoiltu twiitti ja tarkoitettu koosteilla koko matsien katsomista jälkilähetyksinä. Tai jotain. Maalikoosteet sitten erikseen normaalisti kaikelle kansalle.

Ei maalikoosteet vaan voi mennä maksumuurin taakse. Tai kai ne voi, mutta kuulostaa helvetin absurdilta. Onkohan missään huippusarjassa lätkän tai futiksen puolella vastaavaa?
Tuossa @Vesuri laittoi tuon poistetun twiitin liitteenä vähän ylempänä. Mielestäni ei oo huonosti muotoiltu, kun siinä ihan erikseen mainitaan, että koosteet yms on katsottavissa samoilla tavoilla kuin itse pelitkin. Ja onhan tuossa maininta kanssa, että näkyvät todellakin vain pakettien tilaajille.

Toivon kyllä, ettei tämä homma tule oikeasti toimimaan näin. En vain löydä mitään järkevää syytä rajata koosteiden katsojia vain pakettien omistajiin. Telian kannattaisi antaa jotain myös ilmaiseksi jengille, eihän sitä tiedä jos noitten koosteitten katsojista tulee mahdollisesti ihan pakettien tilaajia jossakin vaiheessa.
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Jepjep..

Ihan käsittämätöntä jos koosteetkin siirtyy vain maksavien asiakkaiden saataville.

Irtisanoin juuri liiga-pakettini. Katsellaan tuossa talven aikana jos tähän olisi joku järki saatu.

Tällä hetkellä niin paljon kysymysmerkkejä ilmassa, että ei tuollaista tee mieli tukea.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivon kyllä, ettei tämä homma tule oikeasti toimimaan näin. En vain löydä mitään järkevää syytä rajata koosteiden katsojia vain pakettien omistajiin. Telian kannattaisi antaa jotain myös ilmaiseksi jengille, eihän sitä tiedä jos noitten koosteitten katsojista tulee mahdollisesti ihan pakettien tilaajia jossakin vaiheessa.
Oikeastaan ainoa millään muotoa tuollaista ratkaisua selittävä syy olisi jokin tekninen este ottelukoosteiden näyttämiselle ilmaiseksi eli että tuo Telian käyttämä nykyinen alusta, joka joskus myöhemmin tullaan korvaamaan HTML5-pohjaisella ratkaisulla, ei mahdollistaisi ilmaisten ottelukoosteiden ja muiden klippien näyttämistä ilman olemassaolevia tunnuksia ja sisäänkirjautumista.

Eihän tuokaan mitenkään hyväksyttävää ole ja aivan järkyttävää itsensä ampumista jalkaan eli en sen puoleen ole tässä mitenkään Teliaa puolustelemassa, mikäli noin todellakin on. Eiköhän tähän kuitenkin vielä lähiaikoina saada selkyys.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Luulisi tosiaan, että laittaisivat koosteet kaiken kansan nähtäville ja mainostaisivat niiden yhteydessä omia tuotteitaan. Etupäässä tietysti Liigapaketteja. Tekee todella huonoa Liigalle kun näkyvyys heikkenee entisestään. Heikentynyttä näkyvyyttä seuraa heikentynyt yleinen kiinnostus Liigaa kohtaan. Uskoisin, että viikottainen ilmaispeli TV:ssä lisäisi sekä ottelulippujen, että Telian Liigapakettien myyntiä.

Ilmeisesti nyt vaan on niin, että Telian systeemeillä ilmaiset koosteet ja pelit on mahdottomuus. Ei vaan taivu. Eikä tuon kokoinen jätti pysty ihan hetkessä muuttumaankaan. Byrokratia ottaa aikansa. Siksi siellä käytetään viisi vuotta sitten vanhentunutta tekniikkaakin. Outoa tosiaa, että konsernilla on olemassa toimiva HTML5 toteutus, mutta silti se tehdään Suomessa uudestaan.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
Oikeastaan ainoa millään muotoa tuollaista ratkaisua selittävä syy olisi jokin tekninen este ottelukoosteiden näyttämiselle ilmaiseksi eli että tuo Telian käyttämä nykyinen alusta, joka joskus myöhemmin tullaan korvaamaan HTML5-pohjaisella ratkaisulla, ei mahdollistaisi ilmaisten ottelukoosteiden ja muiden klippien näyttämistä ilman olemassaolevia tunnuksia ja sisäänkirjautumista.
En itse tuota tekniikkaa niin ymmärrä, mutta mikäli asia olisi todellakin kiinni siitä, ettei ilman tunnuksia voisi noita katsoa, niin tuossahan ollaan silti viemässä koosteita sun muita maksumuurin taakse sen sijaan, että vaadittaisiin vain jokaista luomaan käyttäjätunnus. Ei voi kuin ihmetellä toistaiseksi tätä touhua.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Muistakaa boikotoidessanne vaihtaa kaikki muutkin liittymänne pois tältä paskalta, se kirpaisee loppupeleissä heitä vielä enemmän.
Näin ajattelin tehdäkin, olen nimittäin siinä onnekkaassa asemassa, että täällä toimii muidenkin palveluntarjoajien liittymät.

Odotan vielä Telian virallista kantaa, mutta jos se on maksumuuri, niin liigasopimus katkeaa ja liittymät vaihtuu, ihan periaatteen takija.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Telian Liiga-sisällöstä vastaava tuottaja Kalle Takala on twiitannut 4.5.2018 näin;
”Jokaisen ottelun huippuhetket-klippi tulee jokaisen halukkaan katsottavaksi maksutta. #liiga #telia”

Eli pitäiskö nyt vaan malttaa? Luulenpa, että @Telia viestintä nyt vaan ”kusee”.

Sitä pitääkö tunnukset luoda en tiedä, mutta aika selkeästi tuossa seisoo ettei ainakaan tarvi maksaa mitään.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Telian Liiga-sisällöstä vastaava tuottaja Kalle Takala on twiitannut 4.5.2018 näin;
”Jokaisen ottelun huippuhetket-klippi tulee jokaisen halukkaan katsottavaksi maksutta. #liiga #telia”

Eli pitäiskö nyt vaan malttaa? Luulenpa, että @Telia viestintä nyt vaan ”kusee”.

Sitä pitääkö tunnukset luoda en tiedä, mutta aika selkeästi tuossa seisoo ettei ainakaan tarvi maksaa mitään.
Eli todennäköisesti Merja ymmärtänyt väärin tuolla twitterissä.

Hauska kyllä näitä ketjua on lukea kun porukka vetää hernettä nenään sankoin joukoin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kevään ja kesän aikana täällä on toivottu seuraavia:

- maksut onnistuisi myös ulkomaan osoitteella olevilta
- maksut onnistuisi myös luottotiedottomilta
- pelikello erätauoille
- tulostaulu/pelikello pienemmäksi
- telian logo ruudusta pois
- hidastuksista erottaisi myös jotain
- vetäessä kiekko katoaa matkalla
- selvyyttä irtisanomiseen / maksujärjestelmään
- harkkapelit ovat ilmaiset, et menetä mitään - eekun maksatkin Syyskuun "tyhjästä" kahden viikon ajalta. 14.9 tilanneet vain puolelta kuukaudelta. Maksat vain siitä kuk kiekkoa pelataan!
+ jotain jäi varmasti vielä pois

= moneen ollaan vastattu, että koppi on otettu, mutta. Onko mikään sitten kuitenkaan muuttunut? Ei yksikään kohta.

Alkuun tosiaan oli lupaavaa kun kuunneltiin asiakkaita ja annettiin vinkkejä neuvoja ja lupauksia paremmasta huomisesta. Tuo huominen koittaa 3.5viikon päästä. Sanoisin, että aika kiire tulee mikäli haluaa puoletkaan asiakkaistaan säilyttää, saati saada uusia tilaajia.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vähän semmoinen fiilis, että joku @Telia tunnuksia somessa käyttävä on pikkasen väärässä liigassa nyt. On eri asia kertoa vähän sinnepäin faktoja asiakaspalvelutilanteissa yksittäisille asiakkaille kuin suoltaa varmistamatonta tietoa someen yhtiön virallisen tilin kautta. Vaikka näissä kuohunnoissa (laskutus, maksumuuri koosteille) on kyse myrskyistä vesilasissa, vaikuttavat ne kuluttajien mielikuviin Telian tuotteesta ja toiminnasta sillä Jatkoajan/Twitterin käyttäjillä lienee usein ns. mielipidevaikuttajan rooli omassa lähipiirissään jääkiekon seurannan saralla. Ja nämä kuohunnat ovat ihan Telian itse epätarkoilla kommenteilla aiheuttamia.

Telian nimissä kirjoittelevalla tulisi olla tuote ihan 100% hanskassa. Nyt niin ei selkeästi ole.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minustakin tässä on nyt pahiten kussut viestintä, kuten @Zorba tuossa edellä kertoi. Ensimmäisen mielikuvan voi tehdä vain kerran. On aika sama, mikä se tekninen toteutus sitten kauden päätteeksi (joo, eka kausi menee ehkä vielä hienosäädön kanssa) on ja miten sujuvaksi asiakaspalvelu on siihen mennessä saatu, jos kuluttajat ovat jo valmiiksi tatti otsassa, vaikka koko liiga ei ole vielä edes alkanut.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei maksa mitään kun irtisanot palvelun. Ei siitä voi mitään laskuttaa kun katseluoikeus päättyy välittömästi. Jos tulee laskua niin välitön yhteys kuluttajaviranomaiseen vaikka olisi euron lasku. Otat sitten palvelun liigan alkaessa jos silloin vielä Telian palvelut kiinnostaa.

Eivät varmastikaan laskuta, mutta jos lasktuttavat, niin ensin yhteys Teliaan, ja reklamaatio laskusta. Ihan höpön höpöä tuollainen "välitön yhteys kuluttajaviranomaiseen". Ensiksi asia yritetään selvittää kaupan/palveluntarjoajan kanssa, (ei Facebook-seinällä, ei Twitterissä), ja jos sitten vielä jatkuu ongelmat, voi ottaa yhtettä kuluttajaviranomaiseen, joka tulee niin katsoessaan mukaan sovitteluun ja ehdottaa ratkaisua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minustakin tässä on nyt pahiten kussut viestintä, kuten @Zorba tuossa edellä kertoi. Ensimmäisen mielikuvan voi tehdä vain kerran. On aika sama, mikä se tekninen toteutus sitten kauden päätteeksi (joo, eka kausi menee ehkä vielä hienosäädön kanssa) on ja miten sujuvaksi asiakaspalvelu on siihen mennessä saatu, jos kuluttajat ovat jo valmiiksi tatti otsassa, vaikka koko liiga ei ole vielä edes alkanut.
Näinhän se menee. Myöskin vahingonkorjauksen pitäisi tapahtua aktiivisesti ja pikaisesti, eikä kuten nyt Telia tekee, eli osallistuu keskusteluun aina vain vähemmän, mitä enemmän negaa tippuu niskaan.

Ei tässä ole kyse niin vaikeista asioista, että niitä pitää viikkokaupalla tutkia ja sillä välin osallistutaan keskusteluun varsin nihkeästi, sekä kommentoidaan lähinnä positiivisempia viestejä. Nyt tarvittaisiin jämäkkää ja aktiivista otetta Telialta, jotta homma saadaan vielä haltuun. Vielä se nimittäin on mahdollista, mutta aina vain vaikeammaksi käy, mitä pidemmälle tämä hiljaisuus ja tekemättömyys jatkuu.

Pitääkö oikeasti antaa myrskyn päästä käsistä ihan kokonaan, että siellä johtavatkin henkilöt heräävät todellisuuteen? Voin vain kuvitella, kuinka johtohenkilöt vähättelevät vallitsevaa tilannetta, eivätkä tee elettäkään korjausliikkeiden eteen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei voi ymmärtää mikä logiikka on viedä kaikki koosteet maksumuurin taakse. Kukaan ei palvelua tilaa vain koosteiden vuoksi ja toisaalta tässä menee hyvä markkinointikanava hukkaan ajatellen sekä Telian palveluita että jääkiekkoa yleensä. Tai ehkä tämäKIN twiitti oli vain joku väärinkäsitys, kai sekin kauden alussa selviää...

Jotkut täällä puolustelevat Teliaa, mutta onhan se aivan käsittämätöntä että kauden alkuun on reilu kolme viikkoa ja vielä ei edes tiedetä niinkään yksinkertaisia asioita, että mikä on laskutuskausi tai miten irtisanominen toimii suhteessa maksettuun jaksoon. Lisäksi virheellinen markkinointi ja tekniset epäselvyydet maalaavat kuvaa melkoisesta ammattitaidottomuudesta.

Olen enemmän yllättynyt jos Telia selviää avausviikonlopusta ilman suuria teknisiä ongelmia. Ja ihan periaatteesta paketin hankinta on jäissä niin kauan että edes yksinkertaisimpiin käytännönasioihin osataan vastata ja Telian tekniikka on todistanut kattavansa mahtipontiset lupaukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös