Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 901 054
  • 23 431

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se ole mahdollista. Menen huomenna taas töihin tai no kotisohvalta nakuttelen. Joku skypepalaveri taisi olla, pitää aamulla katsoa.

Mikään meteli ei tätä pelasta ja se ei ole sen kummempi asia.
Miten sä jaksat tota paskaa? Turhin viesti tässä ketjussa moneen viikkoon. Tai no, tämä vastausviesti lienee vielä turhempi. Pahoittelut siitä.
 
Tästä tulee muuten iltapäivälehtiin vielä juttuja, luultavasti useita. Jos täälläkin kaikki "vauvasta vaariin" ovat täysin ulalla tästä, niin miten se kuuluisa pihtiputaan mummo. Preseasonin pelit näkee maksutta, mutta maksat silti koko syyskuulta. Vähänkuten että taksissa matkustat ilmaiseksi, vain autoon meneminen ja poistuminen maksaa, riippuen siitä kuinka pitkä väli niillä on.

Luulen, että se kuuluisa pihtiputaan mummo maksaa laskunsa sellaiseen ja sitä mukaa kun niitä Telialta tulee eikä edes ymmärrä kyseenalaistaa mitään. Ehkä joka sadas putaan mummo huomaa, että tässä haisee nyt jokin ja reklamoi tästä, saa hyvityksensä ja on tyytyväinen. Näinhän nuo operaattorit toimivat. Sama homma periaatteessa noiden liittymäkilpailuttajien kanssa. Se, joka jaksaa nähdä vaivaa ja irtisanoa, tilata, irtisanoa ja taas tilata kilpailevalta operaattorilta saa lopulta parhaan tarjouksen ja säästää muutaman euron kuukaudessa. Suuri massa ei jaksa nähdä vaivaa ja maksaa sitten näiden säästäjien säästöt. Ja lopulta operaattori edelleen voittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten sä jaksat tota paskaa? Turhin viesti tässä ketjussa moneen viikkoon. Tai no, tämä vastausviesti lienee vielä turhempi. Pahoittelut siitä.

Kerro nyt vielä mistä puhut, niin silloinhan viestisi ei olisi turha.
 

RedWing91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings
Varmaan joku jo kysynytkin näistä maantieteellisistä rajoituksista, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt hakutoiminnolla mitään relevanttia, joten: Saanko pelejä näkymään Kaakkois-Aasiassa? Syyskausi vaarassa jäädä kokonaan väliin...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kerro nyt vielä mistä puhut, niin silloinhan viestisi ei olisi turha.
No näitä sarkastisia viestejä, joissa ei ole mitään ideaa tai pointtia. Kunhan nyt olet sen verran turhautunut, että pitää purkaa sitä jossain. Olisiko mahdollista purkaa näiden ketjujen ulkopuolella, niin eivät täyttyisi tuosta paskasta ihan kokonaan? Ei me saada ikinä Teliaa kuuntelemaan, jos joka toinen viesti on sinun kirjoittamasi idioottimainen sarkasmipläjäys vailla mitään järkeä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Varmaan joku jo kysynytkin näistä maantieteellisistä rajoituksista, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt hakutoiminnolla mitään relevanttia, joten: Saanko pelejä näkymään Kaakkois-Aasiassa? Syyskausi vaarassa jäädä kokonaan väliin...
Jos sulla on osoite Suomessa niin näet pelit. Mikäli ei niin et näe. Ulkomaille kun eivät voi palvelua tilata. Karua, mutta totta
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paljon on jo kritisoitu tätä Telian laskutuspolitiikkaa, mutta yksi erittäin olennainen asia on mielestäni vielä sanomatta tässä ketjussa. Ehkä asia on niin ilmiselvä, että kukaan ei ole viitsinyt sitä näin muotoilla.

Ensinnäkin, Telia sanoo seuraavaa:

Tämä laskutus on näköjään hieman aiheuttanut sekaannusta, mutta yritetäänpä hieman tarkentaa. Eli jos tilaa paketin 14.9. niin luonnollisesti veloitetaan vain puolet syyskuun maksusta, mutta siinä tapauksessa harjoitusottelut jää näkemättä. Tämä siis lasketaan syyskuulta päiväkohtaisella veloituksella, mikäli tilaa kesken kuukauden.

Toisaalta, Telia sanoo myös seuraavaa:

- Meillä on kuukausikohtainen laskutus. Eli syyskuu laskutetaan kokonaisuudessaan. Samoin siellä toisessa päässä koko kuukausi. Mikäli tilaat paketin vasta syyskuun puolivälissä, niin silloin veloitetaan vain puolet syyskuulta, mutta siinä tapauksessa et pääse näkemään harkkapelejä ennen kauden alkua.

Telian alkuperäinen väite oli, että heillä on kuukausikohtainen laskutus ja näin ollen ennakkotilaajat nyt vaan sitten valitettavasti joutuvat maksamaan syyskuusta koko kuukauden, sori siitä.

Kuitenkin on LUONNOLLISESTI niin, että jos tilaat vasta 14.9. saat maksaa syyskuusta päiväkohtaisella veloituksella. Heillä on siis selityksenään kuukausikohtainen laskutus, joka nyt kuitenkin taianomaisesti muuttui päiväkohtaiseksi veloitukseksi toisessa tapauksessa. Jokainen ymmärtää, miksi niin on, eihän keneltäkään voida veloittaa koko kuukautta, kun on asiakkaaksi tultu vasta kuun puolivälissä. Tämä kuitenkin vie mielestäni täysin pohjan tuolta kuukausikohtaiseen laskutukseen vetoamiselta. Tässä siis vedottiin tekniseen rajoitukseen, jota ei oikeasti ole olemassa.

En mitenkään usko, etteikö heillä voisi olla mahdollisuutta aloittaa laskutus kaikilta 14.9. kuten he käytännössä lupasivatkin, kun lupasivat harjoitusmatsit ilmaiseksi.

TPS:n näytettävät harkkamatsit menivät jo, joten tästä (enemmän kuitenkin maksavasta) ilmaisesta edusta ei nyt ihan hirveästi iloa ollut TPS-passin ennakkotilaajalle..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei me saada ikinä Teliaa kuuntelemaan, jos joka toinen viesti on sinun kirjoittamasi idioottimainen sarkasmipläjäys vailla mitään järkeä.

Luetko kenenkään muiden viestejä. Ei ole olemassa mitään pläjäystä.

Telia ei kuuntele, koska niillä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta siihen. Joku sarkasmi ei liity tähän yhtään millään tavalla.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aikaisemmin en ole viitsinyt tänne mitään valittaa, kun hommat ovat suht kivasti toimineet. Mutta tämä ”katso pre-seasonin pelit maksutta” -sloganhan on siis täyttä kusetusta. Ei kyllä anna hyvää kuvaa näin kärkeen tämmöinen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luetko kenenkään muiden viestejä. Ei ole olemassa mitään pläjäystä.

Telia ei kuuntele, koska niillä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta siihen. Joku sarkasmi ei liity tähän yhtään millään tavalla.
On olemassa, kun käytännössä jokainen viestisi on sitä. Jos on kritisoitavaa, niin kritisoi, mutta tuo tyhjäpäiväinen itkeminen sarkastisten viestien kautta ei hyödytä ketään. Jos minun kiinnostukseni näitä ketjuja kohtaan laskee sinun takiasi, niin sama voi tapahtua myös Telian puolella.

Mikään missään ei viittaa siihen, että Telia ei näitä ketjuja lukisi. Asioiden korjaaminen vain ei tapahdu ihan hetkessä, joka tuntuu olevan sinulle täysin käsittämätön konsepti ymmärrettäväksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asioiden korjaaminen vain ei tapahdu ihan hetkessä, joka tuntuu olevan sinulle täysin käsittämätön konsepti ymmärrettäväksi.

Vai johtuisiko siitä, että työskentelen vastaaville firmoille ja tiedän miten nämä menee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai johtuisiko siitä, että työskentelen vastaaville firmoille ja tiedän miten nämä menee.
Jos tämä olisi totta, niin et aukoisi päätäsi nykyiseen tapaan näissä ketjuissa, vaan ymmärtäisit hieman miten asiat toimivat.

Minä en ole työskennellyt "vastaaville" firmoille, vaan täsmälleen samalle firmalle, mistä tässä puhutaan. Lähdin sieltä ovet paukkuen, mutta suuria antipatioita ei jäänyt. Ehdin kuitenkin näkemään sitä maailmaa toiselta puolelta riittävästi, että ymmärrän miten asiat siellä suunnalla etenevät. Telian toiminnassa on tällä hetkellä paljon ihan aiheellista kritisoitavaa ja jatkoaika on hyvä alusta tuoda tätä kritiikkiä esille. Tyhjänpäiväinen ja lapsellinen itkeminen jokaisesta asiasta ei kuitenkaan auta yhtään, vaan kritiikkiä tulisi antaa rakentavaan ja asialliseen tapaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Mites se toukokuu? Saisko @Telia :lta tähän viimein selvityksen, että maksetaanko 1-2 pelistä koko kuukauden hinta? Ja se olisi hyvä olla perusteellinen selvitys, ettei käy samalla tavalla kuin syyskuun kanssa, että lopulta osa maksaa täyttä hintaa ja osa ei.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelleenkin ainakin Oulussa parilla Telian pisteellä viime viikolla väitettiin silmät kirkkaana, että laskutus alkaa siitä milloin pelit alkaa. Kysyin All Stars passista että alkaako siinäkin laskutus Khl/Liiga alkaessa niin vastasivat kyllä siihenkin.

Chatin puolella kyselin samaa ja siellä sitten sanottiin että Liigapassin laskutus alkaa syyskuun alussa ja All Stars passin heti kun sen tilaa, vaikka Khl:n ja Liigan alkuun on vielä viikkoja aikaa.

Telialla on joko nyt puurot ja vellit niin sekaisin kuin olla ja voi tai sitten kusetuksen makua on ilmassa. Aiempiin kokemuksiin ko. firmasta pohjautuen epäilen vahvasti jälkimmäistä.

Toivoisin tänne seikkaperäisen selvityksen, että jos tilaan paketin esim. 10.9. ja perun vaikka 7.5. niin maksanko tällöin 8 kk vai maksanko tällöin vielä yhdeltä ylimääräiseltä kuukaudelta, toisin kuin Telian harhaanjohtavissa mainoksissa väitetään?

Et maksa turhasta...toivottavasti firma on sanojensa mukainen.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Et maksa turhasta...toivottavasti firma on sanojensa mukainen.

Pakko kommentoida tähän, vaikka tämä saattaakin ärsyttää paikalla olevia Telia-faneja (palkkalistoilla olevia propagandan levittäjiä?).

Telia mainostaa edelleen sivullaan, että Telia-TV:tä "katselet milloin vain, millä tahansa ruudulla ja yhteydellä". Kylllähän tämä lause vie jo lopunkin uskottavuuden firman markkinoinnista. Minulla on listata kymmeniä hardwareja, joissa Telia TV ei toimi, vaikka kaikki muut streaming-palvelut toimivat moitteettomasti.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Millaisen mainoksen mahtaisi TeleFinlandin tv-mainokset tuottanut tiimi tehdä tästä Telia Liigan myynnistä?
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Kävin Telian sivuilla ja sieltä Liiga-kohtaan. Ensimmäisenä pomppaa eteen Pre-season on käynnissä: katso veloituksetta. Sitten on tilaa -kohta ja sen alapuolella teksti: "Tilaa Liiga jo nyt ja näet veloituksetta elokuun preseason-pelit. Maksat vasta syyskuussa, ei sitoutumista." - olen 100% varma että teksti ei ole ollut tuollainen alusta lähtien.

Edit: Oliko @Telia teillä käsitystä siitä, mihin saakka noita yhdistelmäpaketteja voi tilata toistaiseksi voimassa olevana?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On olemassa, kun käytännössä jokainen viestisi on sitä. Jos on kritisoitavaa, niin kritisoi, mutta tuo tyhjäpäiväinen itkeminen sarkastisten viestien kautta ei hyödytä ketään. Jos minun kiinnostukseni näitä ketjuja kohtaan laskee sinun takiasi, niin sama voi tapahtua myös Telian puolella.

Mikään missään ei viittaa siihen, että Telia ei näitä ketjuja lukisi. Asioiden korjaaminen vain ei tapahdu ihan hetkessä, joka tuntuu olevan sinulle täysin käsittämätön konsepti ymmärrettäväksi.

Katin kontit. Telialla on ollut kauden alkaessa puolitoista vuotta ainakin aikaa laittaa asiat kuntoon. Telia on tietänyt alusta alkaen millainen konsepti pitää olla muidenkin kuin Telian omien asiakkaiden osalta. Se että asiat ei toimi on Telian valinta ei kenenkään muun. Telia saisi nopeasti niin halutessaan apsin kaikkien halukkaiden käyttöön jos haluaisi mutta kun ei halua. Pikku ennustus Telia ei käytännössä tee mitään eli ei tule sitä apsia, ei parannusta muuhunkaan. Aina voi syyttää muiden operattoreiden verkkoja häiriöistä ne kun eivät ole ideaaleja heidän laitteilleen (boksi) netissä taas ongelmat ovat tietysti aina käyttäjän laitteissa ( tehtävä sitä tai tätä).

Telia siis luottaa siihen että porukka hiljenee viimeistään vuodenvaihteessa ja vaikka asiasta kirjoitettaisiinkin valtalehdissä niin mitä sitten selitys löytyy aina. Kuka sitten mokasi että tilanne on tälläinen Teliako ei vaan Liiga. Liigalla olisi ollut mahdollisuus vaatia sellainen järjestelmä että kaikki toimii. Olisi apsit ja kaikki näkisivät kaapelista mutta ei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on toki sanottava ja @starcat kompattava, että Telia tuli tähänkin ketjuun (tai oikeastaan siihen toiseen) aika kovalla ryminällä, lupauksilla ja visioilla. Lopputulos on kuitenkin, että:
a) lähetysten tuotanto on saman firman hyppysissä kuin Ruudun aikanakin (eikä se ollut silloin kovin hääppöistä, tai ei ainakaan kehittynyt yhtään)
b) jakelukanavat on ihan ne samat kuin oli olemassa jo valmiina, eli Telia TV -sovellus, Telian kaapeli ja iptv-digiboksi. Esimerkiksi mitään uutta Liiga TV -appia ei tullut. Sinänsä Telia TV on ihan kelpo systeemi (pl selainpuoli), mutta esimerkiksi se selostusäänen valinta tai monet muut toiveet ei taida onnistua. Ja voisin kuvitella että Telia TV:n kehitys taas tapahtuu Ruotsissa, eikä Suomen kiekkopuolella ole siihen paljon sananvaltaa.
c) tilaaminen ja laskutus on ihan operaattorimaailmasta, eli varsin kankeaa.

Varmasti yritys on ollut kova ja panostuksetkin, mutta siinä @pernaveikko &co on oikeassa, että iso laiva ei ole kääntynyt oikeastaan yhtään. Toki on myös sanottava että perniksen viimeaikainen tuotanto näihin ketjuihin on ollut pelkkää viisastelua, pätemistä, trollausta ja turhuutta. Hän itsekin varmaan tietää mitä sellaiselle palautteelle tapahtuu. Mutta jos rakentavalle palautteen lopputulos on ihan sama (0) niin väliäkö sillä toisaalta.

Ja sekin on sanottava, että olen tyytyväinen ja pitkäaikainen Telian asiakas sekä kännykkäliittymän, mobiililaajakaistan että Telia TV:n osalta, ja ne on kaikki toimineet hyvin ja uskon että Lukon pelitkin näkyy minulla hienosti ja se on kuitenkin tärkeintä. Mutta paremminkin voisi olla, ja Liigan alkaessahan se sitten vasta nähdään missä mennään ja silloinkin ollaan toki vasta matkan alussa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kahvipöydässä keskustelua työpaikalla. Porukassa 8 henkilöä. Eräs halusi kysyä minulta (kai tiedän tekniikasta jotain?) miten saa Liigan näkyviin. Hänellä oli Samsungin Smart TV. Vastasin että todennäköisesti et mitenkään ilman lisälaitteita - lisäsin että olemme samassa veneessä, minäkään en saa. Kahdeksasta tyypistä yhdellä oli Apple TV. Loput olivat tottuneet katselemaan Liigaa systeemeillä, joita ei jatkossa enää tueta.

Huomionarvoista on se, että kaikki kahdeksan ovat aiempina kausina olleet Ruudun vakioasiakkaita, nimenomaan Liigan vuoksi. Nyt yksi pystyi jatkamaan omilla systeemeillään katselua ilman lisälaitteiden hankintoja. 1/8. Ala-arvoinen suoritus. Huomioikaa, että kyseessä oli ns. tavislätkäkuluttajia, ei hard core -seuraajia, niinkuin tällä palstalla kesän aikana palautetta antaneet ovat suurilta osin.

Kehittämisehdotuksia: @Telia
-HTML5 käyttöön ASAP (korjaa useita ongelmia, Chromebookit, vanhemmat Windowsit, muut käyttöjärjestelmät ym ym)
-Smart TV -sovellukset kuntoon
-Palvelu yksinkertaisemmaksi: yksi rekisteröityminen, luottokorttinumero ja pelejä katsomaan. Ei ole vaikeaa. Muutkin streaming-palvelut toimivat tällä tavalla.

Ehdotusteni toteuttaminen ei ole Amerikkaa, ja on hyvä että kohdan 1 toteutus on jo työn alla. Pitäisin teinä hemmetinmoista kiirettä tämän kanssa, muuten voitte todella menettää ihan järkyttävän määrän maksavia asiakkaita.

Muista kohdista silmiini/korviini ei ole kuulunut päivityksiä. Toivottavasti otatte nämä tosissaan, ihan oman tulevaisuutennekin vuoksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen aiemminkin näissä ketjuissa kritisoinut Teliaa, kun aihetta on ollut. Ja sitä aihetta on edelleen. Paljon pitää tapahtua, että olen Telian tarjoamaan liiga-tuotteeseen kokonaisuutena tyytyväinen.

Mutta kun olen nähnyt toimintaa myös toiselta puolelta, niin tiedän, että siellä tapahtuu yleensä paljon sellaista, mistä ei haluta hihkaista mitään julkisuuteen ennen aikojaan. Eli vaikka täältä jatkiksesta käsin näyttää siltä ettei mitään tapahdu, niin totuus on todennäköisesti jotain ihan muuta. Tämän suuruusluokan tuotteeseen liittyy niin paljon asioita, että ulospäin kehitys voi näyttää hitaalta, vaikka se ei sitä todellisuudessa olisi.

Telian kannattaisi silti nyt ottaa hieman enemmän roolia ja pitää jatkiksen asiakaskuntaa ajantasalla, koska muutoin täällä loppuu selvästi kärsivällisyys. Kun näyttää siltä ettei mitään tapahdu, niin ajatellaan ettei mitään tapahdu, mikä on ihan luonnollista.

Eli @Telia
Jos olette ottaneet ylös täältä saatuja palautteita ja niiden pohjalta myös tehdään jotain, niin olisi ihan järkevää nykäistä jonkinlainen tiivistetty listaus saadusta palautteesta, jossa käydään yksi kerrallaan läpi, että mitä tälle asialle on tehty tai ollaan tekemässä. Kun joka kerta vastaus on vain luokkaa "katsotaan" ja konkreettista kehitystä ei asiakkaille näy, niin vähemmästäkin sitä turhautuu.

Toki kaikkien tulisi edelleen muistaa, että yhtäkään varsinaista liigaottelua Telia ei ole näyttänyt, joten aikaa voidaan vielä antaa. Jos tämä soppa olisi kestänyt jo kuukausien ajan kauden alusta lähtien, niin sitten ei pitäisi enää antaa aikaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Huomionarvoista on se, että kaikki kahdeksan ovat aiempina kausina olleet Ruudun vakioasiakkaita, nimenomaan Liigan vuoksi. Nyt yksi pystyi jatkamaan omilla systeemeillään katselua ilman lisälaitteiden hankintoja. 1/8. Ala-arvoinen suoritus. Huomioikaa, että kyseessä oli ns. tavislätkäkuluttajia, ei hard core -seuraajia, niinkuin tällä palstalla kesän aikana palautetta antaneet ovat suurilta osin.

Olen tehnyt samanlaisia havaintoja myös itse. Toki otanta on vielä pieni, koska on kesä ja mielenkiinto vielä muualla, mutta suuntaa se jo antaa. Näyttää siltä että osa jääkiekon juuri näistä "tavis" kuluttajista tippuu tässä nyt kuin paska rattaalta. Ei ne jaksa alkaa säätämään. Ne panee telkkarin auki ja kattoo sitten jotain muuta. Tarjontaa kyllä riittää. Hallilla käyvät sitten ehkä vähän useammin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Olen tehnyt samanlaisia havaintoja myös itse. Näyttää siltä että osa jääkiekon juuri näistä "tavis" kuluttajista tippuu tässä nyt kuin paska rattaalta. Ei ne jaksa alkaa säätämään. Ne panee telkkarin auki ja kattoo sitten jotain muuta. Tarjontaa kyllä riittää. Hallilla käyvät sitten ehkä vähän useammin.

Näin teen myös itse, vaikka en ns tavis-kuluttaja liigan osalta olekaan. Hallit + Radio City on mun suunta jatkossa, kunnes pystyn lataamaan töllööni suoraan tarvittavan applikaation. Ehdin kuluttajana tottua siihen, että voin telkkaristani katsoa haluamani kiekon ns tuosta vain, kuten voin edelleen tehdä NHL:n tai Veikkausliigan kanssa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kehittämisehdotuksia: @Telia
-HTML5 käyttöön ASAP (korjaa useita ongelmia, Chromebookit, vanhemmat Windowsit, muut käyttöjärjestelmät ym ym)
-Smart TV -sovellukset kuntoon
-Palvelu yksinkertaisemmaksi: yksi rekisteröityminen, luottokorttinumero ja pelejä katsomaan. Ei ole vaikeaa. Muutkin streaming-palvelut toimivat tällä tavalla.
HTML5 on tosiaan työn alla, mutta kun kyse ei ole mitään napin painalluksesta, vaan sitä varten (ihan aiheellisesti) luodaan kokonaan uutta alustaa, niin hetki siinä väkisinkin vierähtää.

Smart TV on sitten edelleen aika hankala juttu. Kuluttajien näkökulmasta on helppo ajatella, että "kaikki mulle heti nyt" ja juuri se omalle kohdalle sopivin sovellus on saatava välittömästi, koska eihän se voi vaikeaa olla. Telian näkökulmasta tilanne on kaukana näin yksinkertaisesta. Älytelkkareille on vähintäänkin kymmeniä ei käyttispohjia, joille jokaiselle pitäisi tehdä oma sovelluksensa. Älytelkkareissa on myös hyvin erilaista rautaa sisällä, joka voi vaatia monella tavalla hyvin erilaista toteutusta sovelluksen toimintaan liittyen. Tämä ruljanssi käy Telialle hyvin nopeasti hyvin kalliiksi - etenkin, kun niitä sovelluksia täytyisi vieläpä päivittää jatkuvasti, koska siitähän asiakkaat vasta suuttuvatkin, jos sovellus ensin toimii, mutta kohta ei enää toimikkaan. Myös myöhemmin mukaan tuleva 4K (ja 2K) -tarkkuus tuo omat ongelmansa mukanaan, koska parempia tarkkuuksia ei mitenkään olisi mahdollista tuoda kaikkiin älytelkkareihin, joka nähdään herkästi asiakkaiden eriarvoistamisena. Ja vaikka esimerkiksi nykyaikaisemmalle Android TV -alustalle Telian sovellus kannattaisikin tehdä, niin se jälleen suututtaisi asiakkaita, että "miksi tuo sai älytelkkariinsa sovelluksen, mutta minä en".

Palvelu ja sen tilaaminen täytyy tehdä nykyistä helpommaksi ja yksinkertaisemmaksi. Tästä olemme täsmälleen samaa mieltä. Siitä on lopulta etua ihan kaikille. Telia saa enemmän asiakkaita ja kuormittaa vähemmän asiakaspalvelua, jos palvelu ja sen tilaaminen toimii hyvin. Tämän osa-alueen kehittämisestä olemme saaneet ihan liian vähän tietoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös