Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 944 674
  • 23 564

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehdin kuluttajana tottua siihen, että voin telkkaristani katsoa haluamani kiekon ns tuosta vain, kuten voin edelleen tehdä NHL:n tai Veikkausliigan kanssa.
Tottumiskysymys. Chromecastillahan se käy vielä enemmän "tuosta vain", ts voittaa käyttökokemuksena kaukosäätimen ja tv-sovellukset kunhan sille antaa mahdollisuuden. Telkkari päälle ja kännykästä peli käyntiin. Mutta jos ei ole tottunut cc:tä käyttämään niin onhan siinä totuttelua + se 30-70€ investointi.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Smart TV on sitten edelleen aika hankala juttu. Kuluttajien näkökulmasta on helppo ajatella, että "kaikki mulle heti nyt" ja juuri se omalle kohdalle sopivin sovellus on saatava välittömästi, koska eihän se voi vaikeaa olla. Telian näkökulmasta tilanne on kaukana näin yksinkertaisesta. Älytelkkareille on vähintäänkin kymmeniä ei käyttispohjia, joille jokaiselle pitäisi tehdä oma sovelluksensa. Älytelkkareissa on myös hyvin erilaista rautaa sisällä, joka voi vaatia monella tavalla hyvin erilaista toteutusta sovelluksen toimintaan liittyen. Tämä ruljanssi käy Telialle hyvin nopeasti hyvin kalliiksi - etenkin, kun niitä sovelluksia täytyisi vieläpä päivittää jatkuvasti, koska siitähän asiakkaat vasta suuttuvatkin, jos sovellus ensin toimii, mutta kohta ei enää toimikkaan. Myös myöhemmin mukaan tuleva 4K (ja 2K) -tarkkuus tuo omat ongelmansa mukanaan, koska parempia tarkkuuksia ei mitenkään olisi mahdollista tuoda kaikkiin älytelkkareihin, joka nähdään herkästi asiakkaiden eriarvoistamisena. Ja vaikka esimerkiksi nykyaikaisemmalle Android TV -alustalle Telian sovellus kannattaisikin tehdä, niin se jälleen suututtaisi asiakkaita, että "miksi tuo sai älytelkkariinsa sovelluksen, mutta minä en".
.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta uskon että tässä hiertää ennenkaikkea se, että suoratoistopalveluiden Smart TV -applikaatioiden olemassaolo on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ruutu, Katsomo, Viaplay, Eurosport - puhumattakaan isommista toimijoista. Kehitys vaatii huomiota, totta - mutta samaan aikaan mainittakoon, että iso osa kilpailijoista on ulkoistanut tuon kehityksen alan erityisyrityksille.

Se mitä yritän sanoa on se, että kuluttajan silmiin Smart TV:n puuttuminen ei näyttäydy "uutuusominaisuuden puuttumiselta" vaan jo etabloituneen, oletusarvona olevan palvelun puuttumisena.

Eli tuota mainitsemaasi "kaikki mulle heti nyt" ajattelua en suorilta käsin allekirjoita.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tottumiskysymys. Chromecastillahan se käy vielä enemmän "tuosta vain", ts voittaa käyttökokemuksena kaukosäätimen ja tv-sovellukset kunhan sille antaa mahdollisuuden. Telkkari päälle ja kännykästä peli käyntiin. Mutta jos ei ole tottunut cc:tä käyttämään niin onhan siinä totuttelua + se 30-70€ investointi.

Kyse enemmänkin laiskuudesta. Chromecast on itselleni hyvinkin tuttu, vaikka en tällä hetkellä kotitaloudessani sellaista omaa - ja kun en sitä mihinkään muuhun tällä hetkellä tarvitse (kaikki muu katsomani sisältö tulee muista applikaatioista tai lineäärisenä), en yhden käyttötarkoituksen vuoksi sitä "jaksa" laittaa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
HTML5 on tosiaan työn alla, mutta kun kyse ei ole mitään napin painalluksesta, vaan sitä varten (ihan aiheellisesti) luodaan kokonaan uutta alustaa, niin hetki siinä väkisinkin vierähtää.

Ehdotin jo tuossa aiemmin, että ottaisivat Katsomon käyttöön jollakin lisenssillä, koska ovat ostamassa koko Bonnieria itselleen. Siellä olisi valmis alusta valmiina, ja ratkaisisi myös kohdan 2.

Smart TV on sitten edelleen aika hankala juttu. Kuluttajien näkökulmasta on helppo ajatella, että "kaikki mulle heti nyt" ja juuri se omalle kohdalle sopivin sovellus on saatava välittömästi, koska eihän se voi vaikeaa olla. Telian näkökulmasta tilanne on kaukana näin yksinkertaisesta. Älytelkkareille on vähintäänkin kymmeniä ei käyttispohjia, joille jokaiselle pitäisi tehdä oma sovelluksensa. Älytelkkareissa on myös hyvin erilaista rautaa sisällä, joka voi vaatia monella tavalla hyvin erilaista toteutusta sovelluksen toimintaan liittyen. Tämä ruljanssi käy Telialle hyvin nopeasti hyvin kalliiksi - etenkin, kun niitä sovelluksia täytyisi vieläpä päivittää jatkuvasti, koska siitähän asiakkaat vasta suuttuvatkin, jos sovellus ensin toimii, mutta kohta ei enää toimikkaan. Myös myöhemmin mukaan tuleva 4K (ja 2K) -tarkkuus tuo omat ongelmansa mukanaan, koska parempia tarkkuuksia ei mitenkään olisi mahdollista tuoda kaikkiin älytelkkareihin, joka nähdään herkästi asiakkaiden eriarvoistamisena. Ja vaikka esimerkiksi nykyaikaisemmalle Android TV -alustalle Telian sovellus kannattaisikin tehdä, niin se jälleen suututtaisi asiakkaita, että "miksi tuo sai älytelkkariinsa sovelluksen, mutta minä en".

@Beukeboom tämän jo kiteytti hyvin. Lisäksi katso vastaus aiempaan lainaukseen.

Edit: Itse asiassa korjaisi myös kohdan 3 eli tuon palvelun yksinkertaistamisen. Tämän jälkeen palvelua voisivat käyttää myös ulkomailla asuvat ja luottotiedottomat (jos heillä on vain luottokortti). Katsomo on muutenkin ihan ok systeemi toiminnallisuudeltaan.

Kaikesta näkee, että operaattori haluaa apajille, joista sillä ei ole integroitua osaamista. Siksikin on hyvä että ostavat Bonnierin (sanoivat tämän itse asiassa ääneen itsekin kun kauppaa julkistivat).
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyse enemmänkin laiskuudesta. Chromecast on itselleni hyvinkin tuttu, vaikka en tällä hetkellä kotitaloudessani sellaista omaa - ja kun en sitä mihinkään muuhun tällä hetkellä tarvitse (kaikki muu katsomani sisältö tulee muista applikaatioista tai lineäärisenä), en yhden käyttötarkoituksen vuoksi sitä "jaksa" laittaa.
Joo, mutta kun se cc olisi (minusta) kätevämpi myös niihin muihin käyttötarkoituksiin. Eli kannattaisi siirtyä käyttämään kokonaan sitä.
Yritä tätä sitten selittää esim. vaikka omalle isälle, joka ei edes omista älypuhelinta :)
Ei ole minunkaan 73v isällä älypuhelinta. Kerran on lähettänyt tekstiviestin (ei mennyt perille). Mutta chromecastia osaa kyllä käyttää (äitin) tabletilla. Se on varsin intuitiivista kuitenkin. Toki jos ei ole mitään älylaitetta niin kynnys on jonkinmoinen, mutta tällaisia taitaa olla lopulta tosi vähän (älypuhelinten osuus uusista puhelimista on ollut 90% tienoilla jo muutaman vuoden).
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Se mitä yritän sanoa on se, että kuluttajan silmiin Smart TV:n puuttuminen ei näyttäydy "uutuusominaisuuden puuttumiselta" vaan jo etabloituneen, oletusarvona olevan palvelun puuttumisena.
.
Ei varmasti uutusominaosuuden, sillä kokoajan lisääntyvässä määrin palveluntarjoajat luopuvat smartTV sovelluksista juurikin sen takija, että on kallista ylläpitää isoa sovellusten joukkoa. AndroidTV sovellukset todennäköisemmin elää pisimpään. @Olbertson
 

Telia

Jäsen
Tarkoitus on ollut alusta saakka olla avoin ja keskustella ihmisten kanssa meidän tuotteistuksesta. Kysymys syyskuun veloituksista tuli tällä palstalla jo kauan aikaa sitten ja silloin siihen vastasin. Myös Q&A osiossa on ollut vastaus tähän asiaan niin kauan, kuin tämä osio on ollut näkyvillä. Ymmärrän toki, että on paljon ihmisiä, jotka ei ole koko ketjua lukenut tai tuota Q&A osiotakaan. Tämä Jatkoaika on teille kaikille nyt ja tulevaisuudessa hyvä palautekanava ja yhdessähän näitä asioita on tarkoitus kehittää eteenpäin.

Laskutus on pyritty rakentamaan asiakasystävälliseksi, jolloin Liigapassin tai Joukkuepassin osalta kesäkuukausilta ei veloiteta. Ennakkotilaajille on myös tarjottu hyviä etuja, kuten NHL pleijarit alkukesästä ja preseason nyt parhaillaan. Lisäksi tilaajat on osallistuneet erilaisiin arvontoihin jne.

Vielä en ole saanut tarkkoja vastauksia näihin kaikkiin ketjussa nousseihin laskutuskysymyksiin, mutta kerron kyllä heti kun nämä on saatu.

Vielä kertauksena Q&A palstan kysymys ja vastaus:
Paketin voi tilata siis jo vaikka ensi viikolla ja maksu lähtee pyörimään vasta kun kausi alkaa. Preseason-pelit näkyy siis tänä vuonna maksutta. Varmistuksena kysynkin, että lähteekö maksut pyörimään varmasti ja absoluuttisesti vasta sinä päivänä kun kausi alkaa, ettei siihen tule päivääkään ilmaa?

- Meillä on kuukausikohtainen laskutus. Eli syyskuu laskutetaan kokonaisuudessaan. Samoin siellä toisessa päässä koko kuukausi. Mikäli tilaat paketin vasta syyskuun puolivälissä, niin silloin veloitetaan vain puolet syyskuulta, mutta siinä tapauksessa et pääse näkemään harkkapelejä ennen kauden alkua.

Niko / Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta uskon että tässä hiertää ennenkaikkea se, että suoratoistopalveluiden Smart TV -applikaatioiden olemassaolo on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ruutu, Katsomo, Viaplay, Eurosport - puhumattakaan isommista toimijoista. Kehitys vaatii huomiota, totta - mutta samaan aikaan mainittakoon, että iso osa kilpailijoista on ulkoistanut tuon kehityksen alan erityisyrityksille.

Se mitä yritän sanoa on se, että kuluttajan silmiin Smart TV:n puuttuminen ei näyttäydy "uutuusominaisuuden puuttumiselta" vaan jo etabloituneen, oletusarvona olevan palvelun puuttumisena.

Eli tuota mainitsemaasi "kaikki mulle heti nyt" ajattelua en suorilta käsin allekirjoita.
Kärjistettynä tämä on sama, kuin sanoisi, että antenni-TV:n olemassaolo ennen digikautta oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Älytelkkareiden sovellukset eivät todellakaan ole mitään uutuusominaisuuksia, vaan pitkälti jopa vanhentumassa olevaa teknologiaa. Saa nähdä miten tämä nykyinen sekasorto älytelkkareiden, Apple TV:n ja chromecastien kanssa lopulta päättyy, mutta monelta osin sekä laitevalmistajat, että palveluiden tuottajat ovat jo hylkäämässä älytelkkareita, jos niiden käyttöjärjestelmiä ei saada standardisoitua. Android TV on tähän tuomassa järkeä, mutta aika näyttää miten sen kanssa käy.

Väitän, että jos Telia olisi ottanut liigan haltuunsa silloin, kuin oikeudet siirtyivät Sanomalle, niin myös Telia olisi lähtenyt tukemaan älytelkkareita Sanoman tapaan. Silloin niitä pidettiin vielä tulevaisuutena ja ykkösjuttuna, mutta tuo ajattelu on selvästi ollut hiipumaan päin, kun on huomattu, että tuohon sekasortoon mukaan lähteminen voi olla taloudellisesti kannattamatonta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä kertauksena Q&A palstan kysymys ja vastaus:
Paketin voi tilata siis jo vaikka ensi viikolla ja maksu lähtee pyörimään vasta kun kausi alkaa. Preseason-pelit näkyy siis tänä vuonna maksutta. Varmistuksena kysynkin, että lähteekö maksut pyörimään varmasti ja absoluuttisesti vasta sinä päivänä kun kausi alkaa, ettei siihen tule päivääkään ilmaa?

- Meillä on kuukausikohtainen laskutus. Eli syyskuu laskutetaan kokonaisuudessaan. Samoin siellä toisessa päässä koko kuukausi. Mikäli tilaat paketin vasta syyskuun puolivälissä, niin silloin veloitetaan vain puolet syyskuulta, mutta siinä tapauksessa et pääse näkemään harkkapelejä ennen kauden alkua.

Niko / Telia
Kai nyt kuitenkin ymmärrätte sen oleellisen epäkohdan, että tämän vastauksen myötä harjoitusottelut eivät enää ole varsinaisesti ilmaisia, kuten teidän puolelta on mainostettu. Jos tästä olisi alusta alkaen oltu avoimia ja kerrottu selkeästi miten homma toimii, niin ongelmaa ei olisi. Nyt kyse on valheellisesta mainonnasta.

Laskutetaanko liigaa aina kuukausi kerrallaan, eli laskutuspäivästä kuukausi eteenpäin? Tähän asti on ollut hieman epäselvää, että meneekö laskutus kalenterikuukausittain, vai laskutetaanko yksinkertaisesti kuukauden päivät kerrallaan, mutta laskutuspäivä voi olla vaikkapa siellä kuun puolivälissä.
 

Telia

Jäsen
Olen aiemminkin näissä ketjuissa kritisoinut Teliaa, kun aihetta on ollut. Ja sitä aihetta on edelleen. Paljon pitää tapahtua, että olen Telian tarjoamaan liiga-tuotteeseen kokonaisuutena tyytyväinen.

Mutta kun olen nähnyt toimintaa myös toiselta puolelta, niin tiedän, että siellä tapahtuu yleensä paljon sellaista, mistä ei haluta hihkaista mitään julkisuuteen ennen aikojaan. Eli vaikka täältä jatkiksesta käsin näyttää siltä ettei mitään tapahdu, niin totuus on todennäköisesti jotain ihan muuta. Tämän suuruusluokan tuotteeseen liittyy niin paljon asioita, että ulospäin kehitys voi näyttää hitaalta, vaikka se ei sitä todellisuudessa olisi.

Telian kannattaisi silti nyt ottaa hieman enemmän roolia ja pitää jatkiksen asiakaskuntaa ajantasalla, koska muutoin täällä loppuu selvästi kärsivällisyys. Kun näyttää siltä ettei mitään tapahdu, niin ajatellaan ettei mitään tapahdu, mikä on ihan luonnollista.

Eli @Telia
Jos olette ottaneet ylös täältä saatuja palautteita ja niiden pohjalta myös tehdään jotain, niin olisi ihan järkevää nykäistä jonkinlainen tiivistetty listaus saadusta palautteesta, jossa käydään yksi kerrallaan läpi, että mitä tälle asialle on tehty tai ollaan tekemässä. Kun joka kerta vastaus on vain luokkaa "katsotaan" ja konkreettista kehitystä ei asiakkaille näy, niin vähemmästäkin sitä turhautuu.

Toki kaikkien tulisi edelleen muistaa, että yhtäkään varsinaista liigaottelua Telia ei ole näyttänyt, joten aikaa voidaan vielä antaa. Jos tämä soppa olisi kestänyt jo kuukausien ajan kauden alusta lähtien, niin sitten ei pitäisi enää antaa aikaa.

Otetaan tällainen listaus ehdotuksista ja päivitetty tilannekatsaus työstöön. Täältä on tosiaan paljon tullut ideoita ja paljon niistä menee myös toteutukseen, kun Liiga starttaa. Toivoisin myös, että täältä löytyy meillekin ymmärrystä siihen,, että kaikkiin asioihin ei ole vielä antaa aikatauluja. Epäselviä lupauksia ei haluta tehdä, koska sillä aiheutetaan juurikin mielipahaa ihmisille.

Vaikka tietyt asiat tuntuukin nyt nostavan päätään ja joidenkin mielestä jopa sekavalta, niin sitä varten täällä ollaan että laitetaan rivit suoriksi ja päästään kaikki hyvällä fiiliksellä kauden alussa seuraamaan täysin uudistettua Liigan televisiointia. Lupaukset on ollut kovia ja ne tullaan myös lunastamaan!

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Kai nyt kuitenkin ymmärrätte sen oleellisen epäkohdan, että tämän vastauksen myötä harjoitusottelut eivät enää ole varsinaisesti ilmaisia, kuten teidän puolelta on mainostettu. Jos tästä olisi alusta alkaen oltu avoimia ja kerrottu selkeästi miten homma toimii, niin ongelmaa ei olisi. Nyt kyse on valheellisesta mainonnasta.

Laskutetaanko liigaa aina kuukausi kerrallaan, eli laskutuspäivästä kuukausi eteenpäin? Tähän asti on ollut hieman epäselvää, että meneekö laskutus kalenterikuukausittain, vai laskutetaanko yksinkertaisesti kuukauden päivät kerrallaan, mutta laskutuspäivä voi olla vaikkapa siellä kuun puolivälissä.

Näihin tarkkoihin laskutusjuttuihin saan faktaa viimeistään lähipäivinä ja kerron toki tarkat speksit heti, kun ne saan. Se on kuitenkin selvä, että jos Liigan tilaa 14.9. niin veloitus syyskuulta on päiväkohtainen, eli et joudu maksamaan koko syyskuun maksua. Palaan tosiaan näihin laskutusaikatauluihin jne yksityiskohtiin vielä.

Niko / Telia
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Kärjistettynä tämä on sama, kuin sanoisi, että antenni-TV:n olemassa oli ennen digikautta enemmän sääntö kuin poikkeus. Älytelkkareiden sovellukset eivät todellakaan ole mitään uutuusominaisuuksia, vaan pitkälti jopa vanhentumassa olevaa teknologiaa. Saa nähdä miten tämä nykyinen sekasorto älytelkkareiden, Apple TV:n ja chromecastien kanssa lopulta päättyy, mutta monelta osin sekä laitevalmistajat, että palveluiden tuottajat ovat jo hylkäämässä älytelkkareita, jos niiden käyttöjärjestelmiä ei saada standardisoitua. Android TV on tähän tuomassa järkeä, mutta aika näyttää miten sen kanssa käy.

Ja kärjistettynä tämä nykytilanne taas olisi sama kuin se, että antennilähetykset oltaisiin lopetettu, eikä digilähetyksiä aiottaisi aloittaa niitä korvaamaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otetaan tällainen listaus ehdotuksista ja päivitetty tilannekatsaus työstöön. Täältä on tosiaan paljon tullut ideoita ja paljon niistä menee myös toteutukseen, kun Liiga starttaa. Toivoisin myös, että täältä löytyy meillekin ymmärrystä siihen,, että kaikkiin asioihin ei ole vielä antaa aikatauluja. Epäselviä lupauksia ei haluta tehdä, koska sillä aiheutetaan juurikin mielipahaa ihmisille.

Vaikka tietyt asiat tuntuukin nyt nostavan päätään ja joidenkin mielestä jopa sekavalta, niin sitä varten täällä ollaan että laitetaan rivit suoriksi ja päästään kaikki hyvällä fiiliksellä kauden alussa seuraamaan täysin uudistettua Liigan televisiointia. Lupaukset on ollut kovia ja ne tullaan myös lunastamaan!

Niko / Telia
Loistavaa! Jos tuon listauksen saatte tehtyä, niin varmasti keskustelutkin hieman järkevöityvät, kun ei eletä liikaa pimennossa kehitystyön suhteen.

Suosittelen myös, että listauksessa ei ole sellaisia "asiaa tutkitaan" tai "kehityksen alla" -tyyppisiä kohtia, jos näitä ei tarkenneta yhtään. Jotain pientä tarkennusta tai arviota aikataulun suhteen tarvitaan, ettei vastaus tunnu liian ympäripyöreältä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja kärjistettynä tämä nykytilanne taas olisi sama kuin se, että antennilähetykset oltaisiin lopetettu, eikä digilähetyksiä aiottaisi aloittaa niitä korvaamaan.
Itseasiassa nykytilannetta voisi verrata juuri tuohon antennista digikauteen siirtymisen murroskauteen, jolloin hankittiin digibokseja joka talouteen. Eihän se ollut kenenkään mielestä mukavaa tai kätevää, mutta murroskausi on murroskausi. Nyt ei näiden älytelkkareiden kanssa ole sentään ihan noin toivoton tilanne.
 

Telia

Jäsen
Loistavaa! Jos tuon listauksen saatte tehtyä, niin varmasti keskustelutkin hieman järkevöityvät, kun ei eletä liikaa pimennossa kehitystyön suhteen.

Suosittelen myös, että listauksessa ei ole sellaisia "asiaa tutkitaan" tai "kehityksen alla" -tyyppisiä kohtia, jos näitä ei tarkenneta yhtään. Jotain pientä tarkennusta tai arviota aikataulun suhteen tarvitaan, ettei vastaus tunnu liian ympäripyöreältä.

Se on hyvä, että Liiga herättää intohimoja ja aiheuttaa keskustelua. Ei me olla koskaan pelätty käydä keskusteluja asiakkaiden kanssa, kun se on ainoa tapa kehittää meidän tomintaa ja etenkin Liigan osalta tämä tosi tärkeätä. Palautetta saa ja pitää antaa kun on aihetta.

Vaikka joidenkin mielestä olenkin ehkä Telian puhuva pää ja joku viestintähessu, niin voin luvata että tätä foorumia lukee aktiivisesti myös meidän Liiga tuotteistuksen johto, joten palautteet tulee todellakin maaliin. Jokaisella on oma roolinsa tässä palapelissä ja itsellä on ollut innostavaa keskustella täällä teidän kaikkien kanssa :)

Pian täällä esiintyy paljon muitakin nimiä, kun valjastetaan isompi porukka tähän mukaan. Halutaan tarjota apua laajalla aikataululla täällä Jatkoajassa, kun syyskuun puolelle päästään.

Niko / Telia
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minusta nämä operaattoreiden boksit sovelluksineen ovat edelleen käyttömukavuudeltaan parhaat, ja hyvä ratkaisu, jos netti tulee kuitua pitkin taloon. Tällöin myös sovellukset helppo pitää ajantasalla, kun kaikilla ei ole vähän erilainen älytv-olkkarissaan, vaan päivitykset voidaan ajaa automaattisesti kaikille.

Älytelkkarit eivät ole osoittautuneet kovin toimivaksi ratkaisuksi, ja tippunevat pikku hiljaa pelistä. Operaattoreiden tulo myös sisällöntarjonta-markkinoille muuttaa digiboksien osalta tilannetta huonompaan, kun kilpailijoiden boksiin ei sisältöä anneta. Vielä muutama vuosi sittenhän kaikkuen operaattoreiden palveluista sai tilattua kaikki tärkeimmät ja suosituimmat sisällöt.

Itse en tykkää oikein puhelimella ohjailla telkkaria, mutta voihan kehitys siihen mennä, että castaaminen on se kätevin juttu. Silloin luultavasti pidän yhtä vanhaa puhelinta vain "kaukosäätimenä" olohuoneessa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Itseasiassa nykytilannetta voisi verrata juuri tuohon antennista digikauteen siirtymisen murroskauteen, jolloin hankittiin digibokseja joka talouteen. Eihän se ollut kenenkään mielestä mukavaa tai kätevää, mutta murroskausi on murroskausi. Nyt ei näiden älytelkkareiden kanssa ole sentään ihan noin toivoton tilanne.
Sillä pienellä erolla että digibokseja hankittiin ihan kaiken takia mitä telkkarista näkyy. Nyt pitäisi Chromecast hankkia pelkästään Telian takia, kun mitään muuta käyttöä sillä ei ole. Juu ei kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

jussilainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hommasin AppleTV kalleimman myllyn, eli 4K:n, jotta varmasti liiga pyörii sulavasti ja katselukokemus olisi mahdollisimman priimaa. Eilen sitten illalla kovin odotuksin paketti auki ja liiga tulille laitteen appstoresta ladatulla Telia TV:llä. Kirjastosta sitten harkkamatsi päälle... ja hermo meni välittömästi! Kuva ihan karmeaa scheissea. Siis ihan oikeasti. Tänään ei sitten ole tarvinnut katsoakaan kun kirjastosta ei aukea mikään nauhoite.

Osaisko joku omena-asiantuntija neuvoa, missä mättää? Miehessä, laitteessa vai Teliassa?

Netti 100m. LG:n 4K TV vm. 2017. Chromecast löytyy entuudestaan ja toimii hyvin iphonen kanssa pelien katselussa, mutta kaipasin kaukosäädintä, joten hankin tuon möykyn.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 
Viimeksi muokattu:

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä pienellä erolla että digibokseja hankittiin ihan kaiken takia mitä telkkarista näkyy. Nyt pitäisi Chromecast hankkia pelkästään Telian takia, kun mitään muuta käyttöä sillä ei ole. Juu ei.
Pikku tarkennus chromecast hankitaan pelkästään liigan takia. Kaikki muu tulee televisiossa oman operaattorin kautta edelleen.
 

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Pikku tarkennus chromecast hankitaan pelkästään liigan takia. Kaikki muu tulee televisiossa oman operaattorin kautta edelleen.
Mikäänhän ei estä teitä siirtymästä täysin chromecastin kautta tvtä katselijoiksi.
 

Telia

Jäsen
Hommasin AppleTV kalleimman myllyn, eli 4K:n, jotta varmasti liiga pyörii sulavasti ja katselukokemus olisi mahdollisimman priimaa. Eilen sitten illalla kovin odotuksin paketti auki ja liiga tulille laitteen appstoresta ladatulla Telia TV:llä. Kirjastosta sitten harkkamatsi päälle... ja hermo meni välittömästi! Kuva ihan karmeaa scheissea. Siis ihan oikeasti. Tänään ei sitten ole tarvinnut katsoakaan kun kirjastosta ei aukea mikään nauhoite.

Osaisko joku omena-asiantuntija neuvoa, missä mättää? Miehessä, laitteessa vai Teliassa?

Netti 100m. LG:n 4K TV vm. 2017. Chromecast löytyy entuudestaan ja toimii hyvin iphonen kanssa pelien katselussa, mutta kaipasin kaukosäädintä, joten hankin tuon möykyn.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Apple TV on toki ihan hyvä valinta, mikäli se sopii omiin tarpeisiin parhaiten. Itsellä on myös yksi Apple TV käytössä ja tein juuri testiä omalla laitteella, niin kuva näyttäisi olevan kyllä hyvä. Kirjaston puolelta siis löytyy Liigan pelit sen kuvakkeen alta, josta puuttuu logo. Liitteenä kuvakaappaus tilanteesta, eli valitaan tuo aivan ensimmäinen kirjasto. Tuossa taustalla pyörii itselläni Tappara - HIFK peli viime lauantailta. Mitä siinä tapahtuu, kun yrität käynnistää jonkin näistä tallenteista, esimerkiksi tämän Tappara - HIFK pelin?

Millä tavalla kuvanlaatu oli huono? Oliko pätkimistä vai suttuinen kuva vai millä tavalla kokemus oli heikko? Itsellä tosiaan näkyy ihan hyvälaatuinen kuva, mutta se pitää myös tässä yhteydessä sanoa, että käytössä on vielä vanhaa kalustoa. Kaikki uudet kalustot ja hienoudet saadaan käyttöön kauden alkuun mennessä, joten nykyinen tuotos ei ole vielä se lopullinen.

Erilaisia ongelmatilanteita varten on myös luotu oma ketjunsa tänne palstalle
Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa | sivu 3 | Jatkoajan keskustelupalsta

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös