Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 514 783
  • 21 783

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luiskaan lähtee tämän kuun jälkeen ehdottomasti. Toivottavasti mahdollisimman moni muu tekee samoin. Ahneella on paskainen loppu, sanotaan. Sen näkee jo tuosta Viaplayn tapauksestakin.
Tämä ei nyt ole oikeastaan vastaus sinulle, vaan yleistä ihmettelyä. On aika tunnettu fakta, että urheiluoikeudet ovat ns. vitun kalliita. Palvelua tarjoavat firmat ovat liikkeellä jollain strategialla ja toivovat ymmärtääkseni tilaajakannan riittävän voitolliseen tulokseen. Mutta kuten aika moni esimerkki on viime aikoina osoittanut, tuolla toiminnalla on vaikea saada voitollista tulosta. Onko se ahneutta, jos a) tukkii porsaanreikiä b) nostaa hintaa omien kustannuksiensa tasolle, ja millä mahdollisesti pystyy toimintaa jatkamaan? Ahneutta olisi rutkasti voittoa tekevän firman monopolin hyödyntäminen hintoja nostamalla.

Mun mielestä on ihan oikein, että kimppakyytiläiset joko maksavat kyytinsä jatkossa itse, tai sitten eivät matkusta. Mä olen maksanut ihan riittävästi kimppakyytiläisten puolesta parista palveluista. Ei mulla sikäli ole mitään tunnusten jakamista vastaan henkilökohtaisesti, mutta vituttaa tällaiset itkupotkuraivarit aivan huolella, jos ainoa itkun syy on se, ettei voikaan enää jakaa kaverin kanssa tunnuksia ja kustannuksia. Perheellisten suuntaan mulla sentään riittää ymmärrystä, kun se on vähän eri asia kuin kaverikimppa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itsellä C More Total+ kestotilaus ja hinta tais pysyä samana 34,95/kk.
Tarvii vielä kotona muistaa kokeilla et pääseekö telkkarilla "sisään".
Pitääkö sovellus kenties päivittää vai pääseekö sisään klikkaamalla C More kuvaketta?
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tällaista tietoa Tapparan keskustelupalstalta tänään:

"Mielenkiintoinen juonenkäänne. Discoveryn tilausvalikoimasta näyttäisi kadonneen discovery+ Sport Hockey eli se halvin (26 €) Liiga-kiekon sisältävä tilattava tuote mistään valikoimasta. Jäljellä on enää 35 euron hintainen discovery+ Sport & MTV Urheilu."
Juuri olin tänne tulossa ilakoimaan kun kysyin Discoveryn asiakaspalvelusta tuosta katselurajoituksesta ja he sanoivat että ainakaan toistaiseksi ei ole suunnitteilla mitään muutoksia.

Nyt pitää taas harkita että hankkiiko Discoveryakaan koska minua kiinnostaa melkein pelkästään lätkä tuossa paketissa.
 

Kuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ei nyt ole oikeastaan vastaus sinulle, vaan yleistä ihmettelyä. On aika tunnettu fakta, että urheiluoikeudet ovat ns. vitun kalliita. Palvelua tarjoavat firmat ovat liikkeellä jollain strategialla ja toivovat ymmärtääkseni tilaajakannan riittävän voitolliseen tulokseen. Mutta kuten aika moni esimerkki on viime aikoina osoittanut, tuolla toiminnalla on vaikea saada voitollista tulosta. Onko se ahneutta, jos a) tukkii porsaanreikiä b) nostaa hintaa omien kustannuksiensa tasolle, ja millä mahdollisesti pystyy toimintaa jatkamaan? Ahneutta olisi rutkasti voittoa tekevän firman monopolin hyödyntäminen hintoja nostamalla.

Mun mielestä on ihan oikein, että kimppakyytiläiset joko maksavat kyytinsä jatkossa itse, tai sitten eivät matkusta. Mä olen maksanut ihan riittävästi kimppakyytiläisten puolesta parista palveluista. Ei mulla sikäli ole mitään tunnusten jakamista vastaan henkilökohtaisesti, mutta vituttaa tällaiset itkupotkuraivarit aivan huolella, jos ainoa itkun syy on se, ettei voikaan enää jakaa kaverin kanssa tunnuksia ja kustannuksia. Perheellisten suuntaan mulla sentään riittää ymmärrystä, kun se on vähän eri asia kuin kaverikimppa.
Tai sitten maksavia asiakkaita harmittaa se, kun MTV:n puolelta toitotettiin, että muu tässä ei tule muuttumaan kuin palvelun nimi. Kas kas, kuinkas kävikään.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Itsellä C More Total+ kestotilaus ja hinta tais pysyä samana 34,95/kk.
Tarvii vielä kotona muistaa kokeilla et pääseekö telkkarilla "sisään".
Pitääkö sovellus kenties päivittää vai pääseekö sisään klikkaamalla C More kuvaketta?
Itsellä telkkarissa ainakin avasin vaan MTV katsomo sovelluksen, joka oli jo asennettuna ja siellä kaikki ok. Eli Katsomo lataukseen, jos ei jo ole.

Ja vielä toki toimii myös "vanha" CMore sovellus, ei sitä heti olla sulkemassa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ja mitä tulee näihin hintoihin, jota maksetaan esim. siitä, että saadaan lähettää vaikka Jalkapallon Mestareiden liigaa. Kyllä se on palvelun tarjoajan omaa tyhmyyttä, tietyllä tavalla, että maksaa itsensä kipeäksi niistä oikeuksista.
Jos niistä ei maksettaisi sitä, mitä pyydetään, niin varmaan niiden oikeuksien hintakin laskisi.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä on ihan oikein, että kimppakyytiläiset joko maksavat kyytinsä jatkossa itse, tai sitten eivät matkusta. Mä olen maksanut ihan riittävästi kimppakyytiläisten puolesta parista palveluista. Ei mulla sikäli ole mitään tunnusten jakamista vastaan henkilökohtaisesti, mutta vituttaa tällaiset itkupotkuraivarit aivan huolella, jos ainoa itkun syy on se, ettei voikaan enää jakaa kaverin kanssa tunnuksia ja kustannuksia. Perheellisten suuntaan mulla sentään riittää ymmärrystä, kun se on vähän eri asia kuin kaverikimppa.

Tästä 100%:sti samaa mieltä. En pysty ymmärtämään noita avautumisia siitä, että tunnuksia ei voi enää jakaa. Miksi ihmeessä pitäisi pystyä jakamaan?
Perheellisiä ymmärrän minäkin tiettyyn pisteeseen asti, mutta kun Twitterin valituksia lukee, niin kyllä niissäkin osassa "haisee" jotenkin se, että noinkohan vaan kaikki ovat niitä saman asunnon sisällä jakaneet. On siellä ollut niitäkin, jotka sanovat, että kun lapsi opiskelee toisella paikkakunnalla, niin hän ei voi enää katsoa samalla sopimuksella matseja. No ihan oikein, ei kuulukaan voida.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mullakin 2015 mallin Sony ja android 7.0 --->Pitää olla android versio 7.1 vähintään

Kappas, itsellä sama homma. Ikävää, kun Chromecastillä tuntuu kuva ajoittain tökkivän enemmän kuin tv:n sovelluksilla. No, jatkan C Moren sovelluksella niin kauan kuin sitä iloa kestää. Toki uusi telkkari on ollut muutenkin melessä.

Puhelimen sovelluksesta en ymmärrä miksi uutta Katsomoa ei voinut rakentaa C Moren sovelluksen pohjalle? Katsomoi vaikuttaa kaikin puolin sekavammalta ja hankalammalta käyttää sekä löytää haluamansa sisältö (itsellä on Liigan ohella tullut katsottua satunaisesti sarjoja, etenkin Britboxin tarjonnasta). Vanhaa Katsomoa käytin vain harvoin, mutta mielestäni taaksepäin on menty.
 
Viimeksi muokattu:

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli saanko vielä tämä rautalangasta väännettynä? Jos katson kotona Liiga-matsia ja kaveri katsoo kotonaan Mestis-matsia samaan aikaan omalla laitteellaan, mutta minun tunnuksilla. Niin onko tämä ok?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En pysty ymmärtämään noita avautumisia siitä, että tunnuksia ei voi enää jakaa.
Toki vieläkin kai pystyy jakamaan tunnukset, mutta katselun suhteen voi tulla tappelua suosikkijoukkueista riippuen. Meillä kun tunnustetaan eri värejä, lienee silti yhä mahdollista katsoa samaan aikaan kahta eri peliä. Kyllä mä senkin tilanteen kanssa pystyn elämään, vaikka jostain syystä ei yhtä liveä enempää voisi katsoa, kun tilaus katkeaa joka tapauksessa Super Bowlin jälkeen. Liiga tulee vähän niin kuin kylkiäisenä tuossa meillä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eli saanko vielä tämä rautalangasta väännettynä? Jos katson kotona Liiga-matsia ja kaveri katsoo kotonaan Mestis-matsia samaan aikaan omalla laitteellaan, mutta minun tunnuksilla. Niin onko tämä ok?
Tuo pitäisi toimia kyllä noin niinkun fyysisesti. Rajoitushan on vaan samaan lähetykseen, ei puhuttu käyttölaitteesta (=käyttöpaikasta) tai verkosta mitään.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Mun mielestä on ihan oikein, että kimppakyytiläiset joko maksavat kyytinsä jatkossa itse, tai sitten eivät matkusta. Mä olen maksanut ihan riittävästi kimppakyytiläisten puolesta parista palveluista. Ei mulla sikäli ole mitään tunnusten jakamista vastaan henkilökohtaisesti, mutta vituttaa tällaiset itkupotkuraivarit aivan huolella, jos ainoa itkun syy on se, ettei voikaan enää jakaa kaverin kanssa tunnuksia ja kustannuksia. Perheellisten suuntaan mulla sentään riittää ymmärrystä, kun se on vähän eri asia kuin kaverikimppa.
Jaettuna tuo hinta on ollut vielä ihan kohtuullinen. Sen sijaan 40e/kk Mertarannan hassutteluista ja Saukkosen asiantuntevista selostuksista ei enää ole. Lisäksi UCL-studioiden taso on laskenut vuosi vuodelta kuin lehmän häntä. Tuo paketti vaan ei ole enää millään tavalla hintansa väärti.

Eikä tämä ollut mikään itkupotkuraivari. Itseään maikkari tässä ampuu jalkaan, kun maksavia asiakkaita lähtee kävelemään. Samalla tavalla kuin Viaplayllekin kävi. Hintojen nostaminen ja palvelun laadun huonontaminen on nimenomaan ahneutta eikä mitään muuta.

Liigaseuroillehan tämä voi olla hyväkin juttu. Kun porukka irtisanoo pakettejaan, on heitä ehkä helpompi saada käymään hallilla kun jokaista matsia ei näe telkkarista.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä tämä ollut mikään itkupotkuraivari. Itseään maikkari tässä ampuu jalkaan, kun maksavia asiakkaita lähtee kävelemään. Samalla tavalla kuin Viaplayllekin kävi. Hintojen nostaminen ja palvelun laadun huonontaminen on nimenomaan ahneutta eikä mitään muuta.

Vai voisiko olla ahneuden lisäksi ihan liiketoimintaa? Sitä, että yritetään kattaa tuloilla menot, mitä noista urheiluoikeuksista joudutaan maksamaan.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Eli saanko vielä tämä rautalangasta väännettynä? Jos katson kotona Liiga-matsia ja kaveri katsoo kotonaan Mestis-matsia samaan aikaan omalla laitteellaan, mutta minun tunnuksilla. Niin onko tämä ok?
Ei. Tilaus on tarkoitettu vain samassa taloudessa asuville ja tuo on tilauksen väärinkäyttöä. Ei siis ole ok.
Tuo pitäisi toimia kyllä noin niinkun fyysisesti. Rajoitushan on vaan samaan lähetykseen, ei puhuttu käyttölaitteesta (=käyttöpaikasta) tai verkosta mitään.
Juuri kuten yllä todettu. Eli tilaus on tosiaan käytännössä tarkoitettu vain samassa taloudessa oleville (mistä johtuen 1 katselija/peli), MUTTA kun kyseessä eri peli, niin katselu kyllä samaan aikaan onnistuu.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko jollain tietoa mistä tällä hetkellä saa halvimmalla katseluoikeudet/liigapassin? Ei napostelis maksaa 37€/kk jostai kusitilauksesta
Discoveryn osalta myös tämä kiinnostaa, siellä 35€/kk plus muuta päälle. Laitoinkin heille viestiä, että onko tai onko tulossa katselurajoituksia..

On tuo vähän perseestä, jos itse tien päällä puhelimesta en pysty väijymään, koska toinen kotona katsoo samaa lähettstä.
 

redpecka

Jäsen
Oikeassa yläkulmassa se profiilipallukka. CMoressa sitä painamalla tuli eri profiilit näkyviin. Tässä MTV-hässäkässä ei tule enkä löydä niitä muualtakaan.

Mitä nyt?
 

Suurimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En jaksa kahlata koko keskustelua, niin osaako joku sanoa, pystyykö samaa ottelua vielä toistaiseksi katsomaas C-moresta kahdella eri laitteella, vai astuiko C-moressa muutos jo voimaan?
 

redpecka

Jäsen
Eilen Chatti sanoi, että ei ole, mutta saattaa tulla "Palveluahan kokoajan kehitetään.."
Ei puhuta nyt mistään laittomasta tunnustenjakamisesta vaan tästä, että samassa taloudessa voi (ainakin kahdelta laitteelta?) katsoa eri jäsenet samalla tilauksella.

Olen käsittänyt, että profiilit ovat sitä varten, että jokainen voi laittaa omiin suosikkeihinsa omat hötot ja voi jatkaa katselua mihin viimeksi jäi. Nytkö jos isukki katsoo maskedsingeriä puoleen väliin ja tytär loppuun niin iskällä ohjelma näkyy katsotun loppuun ja pitää alkaa kelailla että mihinköhän kohtaan sitä viimeksi jäi?

Eikö tämä ole aika oleellista perheellisissä talouksissa, että jokainen käyttää samaa tilausta oman profiilinsa kautta?
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
On tullut muutama HIFK:n matsi nähtyä viimeisen reilu 15 vuoden aikana, kun olen omistanut joko kausikortin tai suoratoistopalvelun, josta näkee kaikki ottelut. Ilmeisesti tuohon tulee loppu nyt, kun MTV siirtyy odotetusti tuohon käytäntöön, jossa ei enää sallita matsin katsomista kahdella laitteella yhtä aikaa. Ei oikein kiinnostus tuotetta kohtaan ja hinta enää kohtaa. Meillä on siis ollut kaverin kanssa yhteistunnukset, niin ei tuo ~35€/kk ole tuntunut pahalta.

Kiitos HIFK ja Liiga 2005 - 2023.

edit: Jottei kenellekään jää epäselväksi niin sanottakoon, että tämä ei ole mitään kitisemistä/itkemistä. Totean vain harmillisesti vallitsevan tilanteen. MTV tekee mitä MTV:n täytyy tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös