Tämä ei nyt ole oikeastaan vastaus sinulle, vaan yleistä ihmettelyä. On aika tunnettu fakta, että urheiluoikeudet ovat ns. vitun kalliita. Palvelua tarjoavat firmat ovat liikkeellä jollain strategialla ja toivovat ymmärtääkseni tilaajakannan riittävän voitolliseen tulokseen. Mutta kuten aika moni esimerkki on viime aikoina osoittanut, tuolla toiminnalla on vaikea saada voitollista tulosta. Onko se ahneutta, jos a) tukkii porsaanreikiä b) nostaa hintaa omien kustannuksiensa tasolle, ja millä mahdollisesti pystyy toimintaa jatkamaan? Ahneutta olisi rutkasti voittoa tekevän firman monopolin hyödyntäminen hintoja nostamalla.
Mun mielestä on ihan oikein, että kimppakyytiläiset joko maksavat kyytinsä jatkossa itse, tai sitten eivät matkusta. Mä olen maksanut ihan riittävästi kimppakyytiläisten puolesta parista palveluista. Ei mulla sikäli ole mitään tunnusten jakamista vastaan henkilökohtaisesti, mutta vituttaa tällaiset itkupotkuraivarit aivan huolella, jos ainoa itkun syy on se, ettei voikaan enää jakaa kaverin kanssa tunnuksia ja kustannuksia. Perheellisten suuntaan mulla sentään riittää ymmärrystä, kun se on vähän eri asia kuin kaverikimppa.