Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 604 940
  • 21 878

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sekä jos haluaa pelkkää Liigaa katsella niin ei maksa edes tuota satasta kaudessa koska kuukausimaksu on 7.99€ ja sen voi maksaa kuukausittain vain siltä ajalta kun pelataan.
Mielenkiintoinen hinnoittelu. Vuositilaus maksaa siis 99 euroa mutta jos ottaa kuukausimaksulla niin maksaa 95.88€ vuodessa. Tämä siis vaikka maksaisi koko vuodesta. Jos jättää kesäkuukaudet pois niin paljon vähemmän. Eihän tuossa vuosihinnan maksamisessa ole mitään järkeä.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoinen hinnoittelu. Vuositilaus maksaa siis 99 euroa mutta jos ottaa kuukausimaksulla niin maksaa 95.88€ vuodessa. Tämä siis vaikka maksaisi koko vuodesta. Jos jättää kesäkuukaudet pois niin paljon vähemmän. Eihän tuossa vuosihinnan maksamisessa ole mitään järkeä.
Pelkkää Liigaa ei voi ostaa vuositilauksella. Tuohon 99e maksavaan tilaukseen sisältyy myös SHL, SDHL, CHL, Allsvenskan sekä Liiga.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pelkkää Liigaa ei voi ostaa vuositilauksella. Tuohon 99e maksavaan tilaukseen sisältyy myös SHL, SDHL, CHL, Allsvenskan sekä Liiga.
No se selittää. Onko tämä nyt se palvelu millä Maikkari täyttää sen ehdon että pitää myydä Liigaa myös muille palveluntarjoajille? Vai onko siinä ehdossa että pitää olla sellainen toimija joka myy myös Suomeen ilman VPN-kikkailuja?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No se selittää. Onko tämä nyt se palvelu millä Maikkari täyttää sen ehdon että pitää myydä Liigaa myös muille palveluntarjoajille? Vai onko siinä ehdossa että pitää olla sellainen toimija joka myy myös Suomeen ilman VPN-kikkailuja?
No ei tietenkään ole, koska Home of Hockeylla ei ole Liigan lähetysoikeuksia Suomeen, eikä sillä ole näin ollen mitään tekemistä MTV:n kanssa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Porukka valittaa, että Liigaan ei saada enää niin hyviä vahvistuksia, ja sitten itse haetaan jotain 99€ katseluoikeuksia kaudeksi...
Jep. Ruotsissa ollaan valtavasti edellä taloudellisesti ja suurin yksittäinen syy on mediasopimuksessa. Siellä SHL:n katsominen TV4:n kautta maksaa vielä enemmän, kuin mitä Liiga maksaa meillä MTV:n kautta.

Mutta täällä Suomessa haetaan keinoja nähdä Liigaa puoli-ilmaiseksi ja samaan aikaan voivotellaan kuinka Liiga jää jälkeen kilpailijoistaan.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko tuo nyt kallis vai ei jos kiekkoa näkee 31,95/kk. Aika monta peliä siinä ehtii väijymään etenkin jos kiinnostaa muutkin kuin oman suosikin matsit.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Edes MTV ei hoida kuvausta itse, vaan ostaa sen Suora Broadcastilta. Todennäköisesti Home of Hockey saa materiaalinsa Suoralta.
Okei. Mä olin siinä käsityksessä että Maikkari käyttää Suoraa alihankkijana kuvaamisessa jolloin materiaali olisi Maikkarin omaisuutta. Ilmeisesti Liiga on sitten tehnyt erikseen sopimuksen kuvaamisesta Suoran kanssa ja Suora sitten myy materiaalin Maikkarille ja Home of Hockeylle. Tässä tapauksessa Liiga on sitten varmaan se taho jolta Home of Hockey on ostanut lähetysoikeutensa. Onko mitään käryä mitä Liiga saa näistä oikeuksista?
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, AC Oulu
Okei. Mä olin siinä käsityksessä että Maikkari käyttää Suoraa alihankkijana kuvaamisessa jolloin materiaali olisi Maikkarin omaisuutta. Ilmeisesti Liiga on sitten tehnyt erikseen sopimuksen kuvaamisesta Suoran kanssa ja Suora sitten myy materiaalin Maikkarille ja Home of Hockeylle. Tässä tapauksessa Liiga on sitten varmaan se taho jolta Home of Hockey on ostanut lähetysoikeutensa. Onko mitään käryä mitä Liiga saa näistä oikeuksista?
Mä muistan kun jommassa kummassa iltapäivälehdessä ruodittiin miksi liigaa näkyi Venäjällä viime kaudella, niin tuolloin maikkarin edustaja kommentoi, että he ovat ulkoistaneet liigan kansainvälisen myynnin jollekin kolmannelle osapuolelle. Eli itse ymmärtäisin niin, että MTV kyllä sinällään omistaisi Liigan tv-oikeudet mutta sitten esimerkiksi tuon Home Of hockeyn ja pöllölaakson välissä on vielä joku taho
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei. Mä olin siinä käsityksessä että Maikkari käyttää Suoraa alihankkijana kuvaamisessa jolloin materiaali olisi Maikkarin omaisuutta. Ilmeisesti Liiga on sitten tehnyt erikseen sopimuksen kuvaamisesta Suoran kanssa ja Suora sitten myy materiaalin Maikkarille ja Home of Hockeylle. Tässä tapauksessa Liiga on sitten varmaan se taho jolta Home of Hockey on ostanut lähetysoikeutensa. Onko mitään käryä mitä Liiga saa näistä oikeuksista?
Taitaa olla niin, että MTV:llä ne oikeudet on ja sitä kautta lopulta kulkee, mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen tämä ei vaikuta mitenkään. EU:n ehdot liittyvät Suomen markkinoihin ja Home of Hockey ei liity siihen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ja kun MTV Katsomo estää tunnuksien jaot niin ajattelin kokeilla noita iptv-palveluja.
Tätä en voisi vähempää suositella. Ennemmin vaikka VPN:n avulla tuo Home of Hockey, josta menee sentään rahtunen rahaa myös liigaseuroille. IPTV-palvelut ovat laittomia ja niistä maksetuista rahoista liigaseurat eivät näe senttiäkään, eli kaikki rahat jäävät rikollisten näppeihin. Tuollaisen toiminnan tukeminen ei tee mitään muuta kuin vie rahaa pois liigaseuroilta ja tekee MTV:n (tai muiden toimijoiden) laillisista palveluista entistä kalliimpia kaikille muille.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tätä en voisi vähempää suositella. Ennemmin vaikka VPN:n avulla tuo Home of Hockey, josta menee sentään rahtunen rahaa myös liigaseuroille. IPTV-palvelut ovat laittomia ja niistä maksetuista rahoista liigaseurat eivät näe senttiäkään, eli kaikki rahat jäävät rikollisten näppeihin. Tuollaisen toiminnan tukeminen ei tee mitään muuta kuin vie rahaa pois liigaseuroilta ja tekee MTV:n (tai muiden toimijoiden) laillisista palveluista entistä kalliimpia kaikille muille.
Tarkennetaan nyt senverran että kaikki IPTV-palvelut eivät ole laittomia. Toki ne mistä edellä puhuttiin ovat. Ihan samalla tavalla kuin tunnusten jakaminen on Maikkarin käyttöehtojen vastaista. Maikkarin tunnusten jakaminen ei toki suoraan ole Liigaseuroilta pois koska Maikkari ei maksa Liigalle per tilaus vaan ennalta sovitun summan per kausi. Pitkässä juoksussa tunnusten jakaminen kuitenkin vaikuttaa Liigan TV-sopimuksen arvoon.

Niin MTV katsomo kuin Home of Hockeykin ovat IPTV-palveluita ja ihan laillisia. Tämä tarkennus ihan vain siksi ettei kellekään tulisi sellaista käsitystä että IPTV on aina laiton.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkennetaan nyt senverran että kaikki IPTV-palvelut eivät ole laittomia. Toki ne mistä edellä puhuttiin ovat. Ihan samalla tavalla kuin tunnusten jakaminen on Maikkarin käyttöehtojen vastaista. Maikkarin tunnusten jakaminen ei toki suoraan ole Liigaseuroilta pois koska Maikkari ei maksa Liigalle per tilaus vaan ennalta sovitun summan per kausi. Pitkässä juoksussa tunnusten jakaminen kuitenkin vaikuttaa Liigan TV-sopimuksen arvoon.

Niin MTV katsomo kuin Home of Hockeykin ovat IPTV-palveluita ja ihan laillisia. Tämä tarkennus ihan vain siksi ettei kellekään tulisi sellaista käsitystä että IPTV on aina laiton.
Juurikin näin, mutta en jaksa selittää tätä IPTV asiaa joka kerta, kun joku nostaa sen esille. Luulisin, että jengi ymmärtää mistä puhutaan.

Ylipäätään ei ole sattumaa, että niitä laittomia palveluita on nimetty IPTV:ksi, kun IPTV on yleistermi ja pääosin ihan laillista toimintaa.
 

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
MTV Katsomoon pitäisi saada sellainen versio, mistä näkisi vaikka pelkästään urheilun. Itseäni ei kiinnosta siellä kuin liiga ja NFL. En ole yhtään sarjaa/elokuvaa katsonut sieltä. Jos haen liigan ja NFL:n jotain muuta kautta ja VPN yhdeyden, alkaa silläkin hintaa olemaan. Tosin, en ole vielä katsonut kuinka paljon. Lisäyksenä vielä, mulla katsomo toimi hyvin koko viime talven.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Onko tuo nyt kallis vai ei jos kiekkoa näkee 31,95/kk. Aika monta peliä siinä ehtii väijymään etenkin jos kiinnostaa muutkin kuin oman suosikin matsit.

Tuo on tosiaan halvin, jos haluaa katsella mainoksia. Viime kaudella 32,95 ilman mainoksia. Nyt sama 37,95 eli kevyt 5 egee lyöty päälle hintaa…
 
Suosikkijoukkue
Man United, Huuhkajat
Pakko tohon hintaan ottaa kantaa, Telialla vaihtoehdot 31,95€/kk ja 37,95€/kk.
Mun mielestä ei ole paha, kun ajattelee näkee muutakin urheilua (Mestis, Sveitsin liiga ja futiksesta Champions league)
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Pakko tohon hintaan ottaa kantaa, Telialla vaihtoehdot 31,95€/kk ja 37,95€/kk.
Mun mielestä ei ole paha, kun ajattelee näkee muutakin urheilua (Mestis, Sveitsin liiga ja futiksesta Champions league)

Jos nyt ajattelee ihan vaan hinnannousua, niin mitään perusteita ei ole 15 % hinnankorotukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös