Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 739
  • 23 430

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taitaa hintojen nousu koskea kuitenkin ihan kaikkia aloja ja palveluita, tuskin se Maikkarikaan immuuni sellaiselle on.

Inflaatio on nyt 2 prosenttia. 13 prosenttiyksikköä jää parantamaan Katsomon katetta. Se toki on mahdollista, kun on kyse monopoliasemassa toimimisesta.

Jos palvelun tuottamisen kustannukset ovat kovemmat kuin siitä saatavat tuotot, niin eikö se ole ihan päivänselvä peruste nostaa hintaa?

Tämähän se on. Kilpailuilla aloilla joutuu vaan tehostamaan toimintaa, monopolissa voi lyödä 15 prosenttia hintaa lisää silmää räpäyttämättä.

Ja ennen kuin joku keksii vetää tähän jotain henkilökohtaista vittuilua, niin olen joka tapauksessa tilaamassa Liigan, kun se alkaa. Se on sitten taas Miettisestä kiinni kuinka kauan sitä katsoo(hymiö).
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On, jos palvelun laatu pysyy samana. Nyt laatu on pudonnut merkittävästi CMoren ajoista samalla kun hinta on noussut. Ei minun maalaisjärjelläni ole ihan +/-0 vaan kuluttaja jää tässä tappiolle.
Mulla on sellainen mielikuva, että laatu on pudonnut siksi, että tuotantokustannusten nousun takia on tehty leikkauksia (en puhu tv-ohjauksesta) siellä täällä. Ammattilaiset on korvattu puoli- tai kokoamatööreillä ja se näkyy laadussa. Mua ei joku studiolähetysten lopettaminen vaikka kokonaan haittaisi pätkän vertaa. Mä haluan nähdä vain niitä pelejä. Niin kauan kun tekniikka toimii eikä tarvitse tuijottaa paskaa kuvaa tai mustaa ruutua, olen riittävän onnellinen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän se on. Kilpailuilla aloilla joutuu vaan tehostamaan toimintaa, monopolissa voi lyödä 15 prosenttia hintaa lisää silmää räpäyttämättä.
Juurikin tämä monopoliaseman saavuttaminen on syy koville hinnoille, koska MTV/Telia maksaa Liigalle niin paljon rahaa, että se tekee liigatuotteella jatkuvasti tappiota.

Ja tämä yksinoikeuksien myyminen mahdollistaa isot rahat Liigan suuntaan.

Moni ei meinaa millään ymmärtää sitä, että oikeudet ostava taho ei tee mitään hyväntekeväisyyttä, vaan heilläkin on tarkoituksena tehdä tuotteella voittoa. Tähän saakka se ei ole onnistunut, jonka vuoksi muutoksia on tehty.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kovasti kilpailtua on tuntunut olevan tuo liigan oikeuksien kauppa ainakin hinnasta päätellen eli ei siltä päästä kilpailua puutu.
Eri asia on sitten onko tuo ollut kannattavaa liiketoimintaa ostajan kannalta, mutta siitähän ei ole kyse.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Poikani asuu sekä minun että äitinsä luona ja molemmat halutaan katsoa liigaa. Kyllä se vituttaa maksaa 80eur että molemmat voidaan katsoa. Muut vaihtoehdot mietinnässä.
Me asutaan poikani kanssa ihan samassa ositteessa, mutta silti katsomme todella usein samaan peliä kahdelta eri laitteelta.

Viime kaudella Telialla oli Liigapassi (tai jotain tuohon suuntaan) oleva palvelu ja sitä kautta pystyi katsomaan samaan aikaan kahdella eri laitteella. Nyt kun katsoin, niin ei tuon nimistä palvelua ollut enää tarjolla.

Tässä joutuu nyt hieman miettimään, ei tosiaan kiinnostaisi maksaa 80eur kiekon katsomisesta, varsinkin kun tulee usein maksettua myös se pääsymaksu hallille.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kovasti kilpailtua on tuntunut olevan tuo liigan oikeuksien kauppa ainakin hinnasta päätellen eli ei siltä päästä kilpailua puutu.
Eri asia on sitten onko tuo ollut kannattavaa liiketoimintaa ostajan kannalta, mutta siitähän ei ole kyse.
Sopimus tehdään sillä hinnalla, jonka kaikki voittajan tarjouksen tehneen kilpailijat ovat laskeneet itselleen kannattamattomiksi. Osa arvioi kannattavuuden alakanttiin, osa yläkanttiin ja yleisesti ottaen lienee niin että ensimmäisenä ja viimeisenä leikistä pudonneiden arviot ovat eniten pielessä. Näin päästään tilanteeseen, jossa epäpätevimmät yritykset voittavat tarjouskilpailut. Sitten joko laitetaan sormet ristiin, tehdään tappiota tai venytetään työntekijöiden selkänahkaa.

Tietysti eri yrityksille kannattavuuden hinta on erilainen ja sitten on strategiset syyt, mitkä taisivat olla Telialla mielessä. Asia siis ei ole aivan näin yksinkertainen (muttei myöskään niin yksinkertainen että kysyntä ja tarjonta kohtaisivat loistavasti ja saavutettaisiin joku lähes optimaalinen hinta).

Alemmalla hinnalla useampi ostaisi paketin ja tällöin kuluttajat saisivat huomattavasti enemmän hyötyä kuin korkeammalla hinnalla. Palveluntarjoajaa ei tämä välttämättä kiinnosta, vaan he voivat heikentää tuotetta ja nostaa hintaa, koska aina on niitä, joille kuukausihinta on "lasku joka nyt vaan täytyy maksaa". Hyvä puoli on että TV-palvelun hinta/laatusuhteen huonontuessa on houkuttelevampaa käydä katsomassa kiekkoa paikan päällä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alemmalla hinnalla useampi ostaisi paketin ja tällöin kuluttajat saisivat huomattavasti enemmän hyötyä kuin korkeammalla hinnalla. Palveluntarjoajaa ei tämä välttämättä kiinnosta, vaan he voivat heikentää tuotetta ja nostaa hintaa, koska aina on niitä, joille kuukausihinta on "lasku joka nyt vaan täytyy maksaa". Hyvä puoli on että TV-palvelun hinta/laatusuhteen huonontuessa on houkuttelevampaa käydä katsomassa kiekkoa paikan päällä.
Tätähän Telia yritti aluksi, kun hinnat olivat paljon matalampia ja yhdellä tilauksella pystyi katsomaan useampi henkilö. Etenkin aluksi Telia yritti käyttää Liiga-tuotetta sisäänheitossa, eli pyrkivät hakemaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lopulta asiakkaita ei tullut toivottua määrää, eikä asiakkaiden määrä ole juurikaan muuttunut, vaikka hintoja on lopulta jouduttu nostamaan.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tätähän Telia yritti aluksi, kun hinnat olivat paljon matalampia ja yhdellä tilauksella pystyi katsomaan useampi henkilö. Etenkin aluksi Telia yritti käyttää Liiga-tuotetta sisäänheitossa, eli pyrkivät hakemaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lopulta asiakkaita ei tullut toivottua määrää, eikä asiakkaiden määrä ole juurikaan muuttunut, vaikka hintoja on lopulta jouduttu nostamaan.
Muistaakseni silloin kun Telia dumppasi tappioita tekevän Liiga-tuotteen MTV:lle, niin silloin taidettiin jossain avata tätä Telian strategiaa. Ajatuksena olisi siis saada Liigalla lisää liittymäasiakkaita, mutta niin ei tapahtunut ja tuote jäi pahasti tappiolliseksi. Pelkät Liiga-passin ostajat jättivät tuotteen rumasti tappiolliseksi vaikka niitä taisi ihan mukavasti ollakin. Jos taas useat Liiga-passin ostajat olisivat samaan aikaan siirtäneet vaikka koko perheen kännykkä- ja netilittymän Telialle niin silloin tuote olisi ilmeisesti ollut kannattava.

Tuskin MTV tätä Liiga-tuotetta saa millään enää kannattavaksi. Hintaakaan ei loputtomasti voi nostaa koska sen seurauksena ihmiset alkavat äänestämään lompakollaan. Kilpailu oikeuksista on vetänyt urheilun niin kalliiksi, että moni muukin firma on niiden kanssa helisemässä. Sen vuoksi näitä yritetään naittaa paketteihin, että ihminen kokisi saavansa kalliille hinnalle enemmän vastinetta. Vastine on tosin huono jos ne muut paketissa olevat lajit ei kiinnosta.
 

axe

Jäsen
Tälläiseen strategiaan että haettaisiin liittymäasiakkaita liigapaketilla, niin kyllähän sen eron pitäisi olla todella merkittävä, että ainakaan minä jaksaisin nähdä vaivaa mihinkään suuntaan. Mieluummin maksan jonkun seittemän euroa kuussa enemmän kuin rupean sellaiseen turhuuteen kuin puhelinliittymän vaihtoon. Mutta jos se olisikin 50 % alennus tai että ilman Telia-liittymää ottelukuva tulee Kylli-tädin piirtämänä, niin sitten sillä olisi jo vaikutusta.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Hintoihin vielä, kun olin Telian liittymäasiakas maksoin 24,95€ Cmoresta mihin kuului kaikki sarjat,leffat ja Liiga. Nyt kun muuttui Katsomoksi minulla pomppasi hinta 37,95€ . Aika kova nousu semmoiselle henkilölle joka ei ole valmis maksamaan midtään NFL, rallista tai Champions leagueasta lisää. Laskusta vasta huomasin että hinta oli noussut.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hintoihin vielä, kun olin Telian liittymäasiakas maksoin 24,95€ Cmoresta mihin kuului kaikki sarjat,leffat ja Liiga. Nyt kun muuttui Katsomoksi minulla pomppasi hinta 37,95€ . Aika kova nousu semmoiselle henkilölle joka ei ole valmis maksamaan midtään NFL, rallista tai Champions leagueasta lisää. Laskusta vasta huomasin että hinta oli noussut.
Ilmoittivat kyllä useassa sähköpostissa tästä hyvissä ajoin ennen muutosta, lopullinen hinta tosiaan varmistui toki vasta lähempänä muutosta.

Sama tilanne itsellä muuten, oli pakko perua tilaus nyt keväällä kun ei vaan käy järkeen maksaa jostain pesiksestä ja golfista tms kun haluaa katsoa oman jengin lätkäpelejä ja kausariinkin menee nyt liigassa huomattavasti enemmän rahaa.
 

Rystykatto80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Muuramen Yritys
Mikäs se nyt on halvin kun itsellä on Elisa viihde? Ilmeisesti otettava se katsomo +, 39,95€/kk? Viime vuonna oli Discoveryn kautta halvin mutta tätä vaihtoehtoa ei taida enää olla?
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän vaikuttaa Liigahinnoittelu olevan kartellimeininkiä, ennen oli sentään Discovery joka uhmasi tätä nykyhinnoittelua... ei taida alle 36,95 oikein löytyä (Katsomo)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän vaikuttaa Liigahinnoittelu olevan kartellimeininkiä, ennen oli sentään Discovery joka uhmasi tätä nykyhinnoittelua... ei taida alle 36,95 oikein löytyä (Katsomo)
Yksinoikeudestahan Telia on Liigalle maksanut.

Joku vaihtoehtohan tuohon EU:n sääntöjen mukaan tulee rinnalle, mutta veikkaan ettei hinnoittelu poikkea juurikaan Katsomosta, kun lähetysoikeudet tulevat kuitenkin Telialta.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Pakko sieltä on joku pelkkä liigatuote ~25€:n hintaan vielä tulla, kun Syyskuun alussa tajutaan, että ihmiset on äänestäneet lompakollaan. Olisi heidänkin etunsa tappioden minimoimiseksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko sieltä on joku pelkkä liigatuote ~25€:n hintaan vielä tulla, kun Syyskuun alussa tajutaan, että ihmiset on äänestäneet lompakollaan. Olisi heidänkin etunsa tappioden minimoimiseksi.
Ei ole tulossa. Ihmiset eivät lopulta äänestä lompakollaan juurikaan ja merkittävä osa tekee uusia tilauksia, kun eivät voi enää käyttää kaverin tunnuksia.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Vähän vaikuttaa Liigahinnoittelu olevan kartellimeininkiä, ennen oli sentään Discovery joka uhmasi tätä nykyhinnoittelua... ei taida alle 36,95 oikein löytyä (Katsomo)
Ja varmaan tuo alv korotus nostaa myös tätä hintaa. Saatta myös nousta enemmän kuin mitä se alv nousee.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Vähän vaikuttaa Liigahinnoittelu olevan kartellimeininkiä, ennen oli sentään Discovery joka uhmasi tätä nykyhinnoittelua... ei taida alle 36,95 oikein löytyä (Katsomo)

Telian Liittymäasiakkaille 31.95e/kk. Mun mielestä ihan kohtuullinen kun siihen tulee Chämppärit ja Salkkarit ja Mestikset samaan syssyyn.
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Telian Liittymäasiakkaille 31.95e/kk. Mun mielestä ihan kohtuullinen kun siihen tulee Chämppärit ja Salkkarit ja Mestikset samaan syssyyn.
Oho tuo on sitte parantunut mulla kun nostivat niin se meni siihen 37,95€/kk siis viime kaudella kun olin telian liittymäasiakas.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Telian Liittymäasiakkaille 31.95e/kk. Mun mielestä ihan kohtuullinen kun siihen tulee Chämppärit ja Salkkarit ja Mestikset samaan syssyyn.
Tuo 31,95e/kk on MTV Katsomo+ Urheilun mainoksilla hinta.
Ilman mainoksia 37,95e/kk.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuo 31,95e/kk on MTV Katsomo+ Urheilun mainoksilla hinta.
Ilman mainoksia 37,95e/kk.

Joo. Mutta Liiga näkyy.

Ja nuo mainokset ei taida liveurheilussa haitata mitään.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Miten ne noita mainoksia syöttää pelien aikana? Viime kaudella näin ainakin ne kaikkein ärsyttävimmät mainokset ja koko kauden samat mainokset. Enkä nyt tarkoita Toskalaa, se oli vielä suht kivuton mainos.

Tuolla maksulla siis ilmeisesti blokkaa vain Telian omat mainokset, mutta Liigan mainokset tulevat läpi silti. "Meidän vuosi sekin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös