Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 966 053
  • 23 611
Eli sieltä kun olisi tullut 5 minuuttia lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!", niin miten se olisi tilannetta muuttanut mihinkään suuntaan.

Se olisi muuttanut tilannetta siten, että kuluttajat olisivat olleet tietoisia siitä, että palveluntuottaja on tietoinen ongelmasta ja pyrkii parhaansa asian eteen tekemään. Nythän piti odotella n. kahden erän verran, että saatiin tietoon, onko palveluntuottaja asiasta ylipäätään tietoinen ja aikeissa tehdä asialle jotain.

Tapsuttelija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia? Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään. Sen verran monta linkkiä ja mutkaa matkassa, että ei varmastikaan ole aina ihan yksinkertainen asia antaa tyhjentävää vastausta siihen, että mikä mättää ja koska taas toimii.

Sitten ollaan jo ihan eri kysymyksen äärellä, jos kyse on siitä, että liigalähetykset loppuivat eilen kokonaan ja Discovery oli tästä tietoinen.

Tuskinpa kukaan odotti tai tarvitsi mitään hektistä tilannepäivitystä vaihe vaiheelta, vaan olisi ollut tärkeää sekä riittävää, että kuluttajia informoidaan mikä on tilanne. Esimerkiksi näin:

Klo 18:35

"Liiga-lähetykset eivät tällä hetkellä näy Discovery+-palvelussa syystä X. Selvitämme ongelmaa. Discovery+:n oikeudet Liiga-lähetyksiin ovat yhä voimassa aiemmin tiedotetun mukaisesti 29.2.2024 saakka."

Tuolla olisi vältetty aika monta epäselvyyttä ja kaikki pysyisivät ihan riittävän kärryillä tilanteesta. Ei siis vaadita mitään jatkuvaa viestinnän ja teknisen tuen välistä yhteydenpitoa, joka väittämäsi mukaan veisi hirveästi työaikaa. Viestintä on aika tärkeä asia, ja sen tulisi olla selkeää. Varsinkin jos tuollaisia luetun ymmärtämisongelmia ilmenee, joista olit huolissasi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli sieltä kun olisi tullut heti lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!". Sinne johonkin, muutamaan alustaan, joista olisi pitänyt heti osata oikeat löytääkin, olisi tullut tuollainen tiedote heti, niin olisi mielensäpahoittajatkin tyytyväisiä, niinkö?
Jos nyt perkaan tätä eilistä tapahtumaa: Kaikki Liigapelit olivat mykkänä. Kukaan ei tiennyt, että mitä tapahtuu. Alkaako pelit/eikö ala/loppuuko kokonaan/jatkuuko vielä tämän kuun loppuun. Itse asiassa tuota ei taida edes vielä tietääkään. Noin kaksi tuntia ottelujen alkamisen jälkeen tuli yhteen kanavaan (X) viesti, että ottelut eivät toimi ja vikaa korjataan. Tämän lisäksi ilmeisesti yhteenkään palautteeseen ei olla tähän päivään mennessä vastattu.

Miten hyvin tuon koko tapahtuman kulku on siis mennyt mielestäsi ja miten asia pitäisi hoitaa sen sijaan, että kirjoitat täällä mielensäpahoittamisesta? Korostan, että kuluttajat maksavat tästä kaikesta.
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään.
Palvelu, jota tarjotaan on suora urheilulähetys. Tälläisessä pitää olla ongelman viestittämisessä kyse minuuteista, ei tunneista. Vituiks män.

Otetaan nyt vaikka esimerkiksi uutislähetys. Jos siinä olisi ongelmia, niin ruutuun pamahtaa ongelmasta viestiä sekunneissa. Discoveryä ei vaan paljoo kinostele.
 

Donmuang

Jäsen
Jos on Discoveryssä ongelmia niin on telkkarissakin jossa on MTV Katsomo sovellus. Kuvan laatu on ollut huono siitä asti kun C More loppui. Ei ole yksikään Liiga peli toiminut kunnolla 60min.
On kyllä parantunut hieman mutta kolmannessa erässä kuva alkaa mennä epäselväksi, alkaa pätkimään, ruutu menee mustaksi tulee jotain virheilmoituksia. Muut Live lähetykset kuten jalkapallo, tennis ja Mestin toimii ihan moitteettomasti. Että sellainen MTV Katsomo, eikun Mestistä seuraamaan.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun. Nykyaikana tuntuu olevan sääntö numero 1: tilannetiedote vähintään kymmenelle eri somealustalle. Sääntö numero 2: päivitä eri somealustojen tilannetiedotukset vähintään 5 min välein. Sääntö numero kolme: yritä ratkaista tekninen ongelma, jos vain suinkin ehdit ongelmanratkaisuun keskittyä somevastaavan ajan tasalla pitämisen sijaan.

Heti mulle kaikki tänne nyt.

@Tapsuttelija , sulle olisi varma paikka Pelicansin tiedotuspuolella.

"Ei näitä ole ennenkään tehty maksavaa asiakasta miellyttääkseen" -motto voi myös siellä hyvin.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Tapsuttelija , sulle olisi varma paikka Pelicansin tiedotuspuolella.

"Ei näitä ole ennenkään tehty maksavaa asiakasta miellyttääkseen" -motto voi myös siellä hyvin.
Itseäni maksavana asiakkaana miellyttää / miellyttäisi huomattavasti paljon enemmän se, että tekniset viat yritetään korjata kaikin voimin asap, kuin se, että ollaan haukkana päivittämässä someen jotain tiedotetta, joka ei valaise asiaa yhtään sen enempää. Tästä nyt monet on näköjään mielensä pahoitaneet, kun jotain muutenkin tiedossa ollutta asiaa ei tiedotettu minuuteissa, vaan siihen meni 1,5 tuntia. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin varmasti olisivat kertoneet, että milloin noin suunnilleen ne pelit lähtevät ruudussa pyörimään, jos sen olisivat tienneet.

Kyllä ne kestää esim. sähköyhtiöillä tai teleyhtiöillä, tai monella monella muullakin yhtä lailla toisinaan ne vikatiedotteiden tulemiset. Useinkaan, varsinkin kun toimintoja on ulkoistettu, se tieto ei ihan tuosta vaan kulje organisaatiosta toiseen tai ihmiseltä toiselle, ja vikakohde saattaa olla vaikka kymmenien kilometrien ajomatkan päässä. Niiden jollekin jotain olleellista kertovien vikatiedotteiden päivittäminen someen kyllä edellyttää, että palveluntarjoaja edes itse tietää, että missä mennään ja mikä se ongelma ylipäätään on.

Oletus tässä toistaiseksi on se, että joku tekninen ongelma siellä on ollut, mutta jotenkin tästä kaikesta lähetysoikeuksien loppumisesta kesken kauden on tullut kuitenkin sellainen mielikuva, että taustalla on kyse nyt ihan jostain muusta. Jos näin, niin sitten on kyllä ihan aiheellista osoittaa sormella, on se sitten Discovery tai MTV tai molemmat. Mutta että joku välittömän vikatiedotteen puuttuminen teknisen ongelman (edelleen oletus) takia on isompikin ongelma joillekin, niin hohhoijaa vaan tätä pullamössösukupolvea.
 

M@thieu

Jäsen
Discovery nyt tosiaan ilmoitti, että tämä lysti loppuu. Tilauksen palvelukuvauksessa, tai mikä onkaan, lukee yksiselitteisesti, että hintaan sisältyy Liiga MTV:n urheilukanavilla koko Liiga-kauden ajan. Ei kai palveluntarjoaja voi rikkoa sopimusta ihan näin yksinkertaisesti ja helposti?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Discovery nyt tosiaan ilmoitti, että tämä lysti loppuu. Tilauksen palvelukuvauksessa, tai mikä onkaan, lukee yksiselitteisesti, että hintaan sisältyy Liiga MTV:n urheilukanavilla koko Liiga-kauden ajan. Ei kai palveluntarjoaja voi rikkoa sopimusta ihan näin yksinkertaisesti ja helposti?
Ilmoitti sinulla että loppuu 29.2 vai että loppuu välittömästi?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni maksavana asiakkaana miellyttää / miellyttäisi huomattavasti paljon enemmän se, että tekniset viat yritetään korjata kaikin voimin asap, kuin se, että ollaan haukkana päivittämässä someen jotain tiedotetta, joka ei valaise asiaa yhtään sen enempää.
Ihan näin ilmaisen voin antaa, henkilö joka vastaa sometiedottamisesti ei voi, eikä todennäköisesti edes osaa tehdä teknisille ongelmille mitään. Hänen panoksellaan ei ole mitään vaikutusta siihen ongelman ratkeamiseen, mutta asiakkaille syntyvään mielikuvaan ja tyytyväisyyteen sen sijaan on.

Lisäksi hyvä ja nopea tiedottaminen voi jopa joissain tapauksissa helpottaa ongelmien ratkomusta kun palvelinkuormat laskevat kun asiakkaat tietävät ongelmista eivätkä tämän takia koita minuutin välein "josko se nyt toimisi"
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Itseäni maksavana asiakkaana miellyttää / miellyttäisi huomattavasti paljon enemmän se, että tekniset viat yritetään korjata kaikin voimin asap, kuin se, että ollaan haukkana päivittämässä someen jotain tiedotetta, joka ei valaise asiaa yhtään sen enempää. Tästä nyt monet on näköjään mielensä pahoitaneet, kun jotain muutenkin tiedossa ollutta asiaa ei tiedotettu minuuteissa, vaan siihen meni 1,5 tuntia. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin varmasti olisivat kertoneet, että milloin noin suunnilleen ne pelit lähtevät ruudussa pyörimään, jos sen olisivat tienneet.

Kyllä ne kestää esim. sähköyhtiöillä tai teleyhtiöillä, tai monella monella muullakin yhtä lailla toisinaan ne vikatiedotteiden tulemiset. Useinkaan, varsinkin kun toimintoja on ulkoistettu, se tieto ei ihan tuosta vaan kulje organisaatiosta toiseen tai ihmiseltä toiselle, ja vikakohde saattaa olla vaikka kymmenien kilometrien ajomatkan päässä. Niiden jollekin jotain olleellista kertovien vikatiedotteiden päivittäminen someen kyllä edellyttää, että palveluntarjoaja edes itse tietää, että missä mennään ja mikä se ongelma ylipäätään on.

Oletus tässä toistaiseksi on se, että joku tekninen ongelma siellä on ollut, mutta jotenkin tästä kaikesta lähetysoikeuksien loppumisesta kesken kauden on tullut kuitenkin sellainen mielikuva, että taustalla on kyse nyt ihan jostain muusta. Jos näin, niin sitten on kyllä ihan aiheellista osoittaa sormella, on se sitten Discovery tai MTV tai molemmat. Mutta että joku välittömän vikatiedotteen puuttuminen teknisen ongelman (edelleen oletus) takia on isompikin ongelma joillekin, niin hohhoijaa vaan tätä pullamössösukupolvea.
Ensimmäinen asia mikä meni tässä väärin oli se että Discovery ei todellakaan huomannut sitä virhettä eikä tehnyt mitään sen eteen kahteen tuntiin. Miksi muuten virheelliset lähetykset olisivat olleet esillä ja hävisivät vasta kun laittoivat tiedotteen? Heillähän on ollut tuo sama vika muutamia kertoja yksittäisten pelien aikana ja ne on korjattu aika nopeasti ja se viallinen lähetys on heti poistettu.

Sähköyhtiöiltä ja teleyhtiöiltä on ainakin itselle tullut kaikki vikatiedotteet minuuteissa kun ongelma on alkanut. Niissä tuota toimintaa ei ole ulkoistettu vaan automatisoitu. Eli tiedote lähtee lähes samantien kun verkon automaattinen vikailmoitus alueelta lähtee. Tietenkin tuossa vaikuttaa vian laajuus eli ei nuokaan yhtiöt välttämättä saa tietoa esim. taloyhtiötasolla nopeasti. Mutta nyt oli kyseessä heidän koko Liigapalvelu eikä mikään yksittäinen lähetys. Eikä millään isolla firmalla ole tiedottaminen pois vikojen korjaamisesta kun ne tekee aivan eri henkilö. Esim Discoveryn someen tykitettiin samaan aikaan naisten kiekkopelistä maaleja yms. Vai oletko nyt sitä mieltä että he priorisoivat naisten pelin somen ja vasta sitten alkoivat korjaamaan virhettä?

Jos asiakas maksaa Discoverylle tuosta palvelusta niin asiakas myös odottaa saavan tiedon Discoverylta. Olkoonkin syypää vaikka MTV tai kuka muu tahansa, ei asiakas niitä yleensä osaa etsiä kuin omalta palveluntarjoajalta. Vaikka nyt haluat haukkua maksavia asiakkaita niin isoin ongelma ei kenellekään ollut se tiedotuksen puute vaan se että koko Liigapalvelu hajosi. Tiedotuksen puute vain osoitti sen ettei Discoverylla ollut kukaan hereillä asiasta. Nyt kun vikaan reagoitiin kolmannen erän aikana oli se myöhäistä korjata pelien aikana.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
@Jarna90 Eipä oo mullekaan tullu mitään vastausta vielä. Laitoin Facebookissa viestin ja D+ sivuilta myös palautteena menemään.

@Tapsuttelija lienee saaneen vastaukset siihen mistä itsekin puhuin, hyviä kommentteja yllä ja edellisellä sivulla aiheeseen. Tuon nyt oletin olevan tiedossakin, ettei somevastaavalla ole varmaankaan hirveää teknistä osaamista, ellei sitten yritys ole niin pulassa että saman ihmisen niskassa kaikki.

Tiedän itsekin aspahommia tehneenä, että ulosanti, avoimuus ja hyvä tiedottaminen on parasta PR:ää jota yhtiö voi tehdä, etenkin kriisitilanteissa tai muissa ongelmatilanteissa. Tuollaisia asioita ei voi vaan unohtaa, kun on kuitenkin isosta bisneksestä ja striimipalvelusta kyse.
 

rubberpuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Irtisanoin D+:n
Nyt vaihtoehdot lienee MTV:n kautta 36,95 mainoksilla sekä Telian (liittymäasiakas) 31,95 mainoksilla tai 37,95 ilman mainoksia.

Onko muita kuukausimaksullisia?
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Discoveryn palvelusta puuttuu kaiketi edelleen ne eiliset pelit (?). Kysymys kuuluu, että miksi? Vahvasti alkaa haisemaan siltä, että kaapelit on katkaistu MTV:n suunnalta jo nyt, eikä näy Discoveryn palvelusta huomennakaan yhtään ainoata liigapeliä.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Irtisanoin D+:n
Nyt vaihtoehdot lienee MTV:n kautta 36,95 mainoksilla sekä Telian (liittymäasiakas) 31,95 mainoksilla tai 37,95 ilman mainoksia.

Onko muita kuukausimaksullisia?
Näitä tuskin ihan tarkoitit, mutta kuukausimaksullisia kuitenkin, eli saahan nuo liigapelit Allenten kautta satelliitista, Digitan kautta antenniverkosta ja varmasti monen kaapelitv:n kautta, mutta kalliimpiahan nuo muut vaihtoehdot taitaa jokainen olla.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
On tuo Discoveryn touhu kyllä vähän erikoista. X:ään päivittelevät vähän väliä jotain klippejä naisten EHT:lta, mutta kukaan ei tunnu reagoivan mihinkään. Ei yksityisesti eikä heille tulleisiin kommentteihin.

Verrataan nyt vaikka Elisan asiakaspalveluun, kun jatkuvasti tulee jotain liittymätarjouksia tai muita mainoksia Facebookissa vastaan ja siellä kymmenkunta kommenttia. Jonkun 60-v Timonkin "hAista Elisa pitkä vittu, huono yhteys eitoimi" -kommenttiin vastaillaan asiallisesti ja kysytään lisätietoja asiakkaalta. Asiakkaista välitetään ja pidetään kiinni. Itselläkään kyseisen firman netti ei toimi täysin odotetusti ja olen jokatapauksessa heidän asiakkaansa vieläkin, koska muutoin kaikki pelaa hienosti, vaikka eivät tuota ongelmaani ole saaneet fiksattua.

Kyllä sitä vähän fundeeraa, mitäs kautta huomenna Liigaa katsellaan. Ei näytä kovin hyvältä.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hc Lämsän vaade
Discoveryn palvelusta puuttuu kaiketi edelleen ne eiliset pelit (?). Kysymys kuuluu, että miksi? Vahvasti alkaa haisemaan siltä, että kaapelit on katkaistu MTV:n suunnalta jo nyt, eikä näy Discoveryn palvelusta huomennakaan yhtään ainoata liigapeliä.
Tätä myös ihmettelin, kuitenkin sopimus on voimassa 16.2 asti, niin pelit pitää näkyä siihen asti saatana. Törkeää kusetusta, jollei pelit näy siihen asti.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä sitä vähän fundeeraa, mitäs kautta huomenna Liigaa katsellaan. Ei näytä kovin hyvältä.
Ei tietysti kerro mistään mitään, mutta ainakin huomiset pelit on tuolla tulossa listalla. Asia sitten erikseen, että pyörittääkö D+ huomenna Eurosportin nuolia vai pelejä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

tepi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä tuo MTV Katsomo+ urheilu mainoksilla käytännössä tarkoittaa? Tuleeko kesken ottelun joku mainos kenties? :D
 

Kinetic

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Mitä tuo MTV Katsomo+ urheilu mainoksilla käytännössä tarkoittaa? Tuleeko kesken ottelun joku mainos kenties? :D
Kesken ottelun ei varmasti tule kuin liigan mainoskatkoilla mainoksia, joku fiksumpi tietää vastaako mainokset samaa mitä Discoveryn lähetyksessä näkee vai tuleeko niitä vielä useampia mainoskatkolla (eli jääkö jotain hidastuksia tms. näkemättä).
Enemmänkin tuo mainoksettomuus koskee sarjoja ja muuta MTV:n sisältöä. Mainoksia on näin sivusta seuranneena katsomossa aivan pirunmoinen määrä ennen sarjan tms. alkua ja kesken toiston (muistaakseni voi olla lähemmäs 10kpl kerralla).

Itsekin olin valitettavasti eilen uhrina tuossa Discoveryn sekoilussa. Pistin välittömästi aspaan sähköpostia, mutta ainakaan vielä ei ole mitään vastattu. Millaista korvausta olette ajatelleet pyytää, jos he eivät automaattisesti mitään aio korvata?
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luultavasti heidän tekniikka on sellainen, että julkaistut tallenteet ovat nauhoitettu suoraan live-striimeistä. Jos ei ole livenä striimattu mitään, ei ole sitten tallenteitakaan.
Mikäli heillä on validi yhteistyösopimus MTV:n kanssa liigapelien jakelusta vielä tämän kuun loppuun asti, niin aika hassu on kyllä järjestely, jos eivät vikatilaneen sattuessa saisi edes jälkikäteen MTV:ltä noita pelitallenteita oman palvelunsa kautta saataville.

Ellei ne huomisetkaan pelit näy, niin sitten on kyllä taustalla joku isompi "riita" ja MTV keskeyttänyt tuon Discovery-jakelun jo nyt. Jos tästä vielä lietsoo harhaluuloja ja turhaa spekulointia, niin Discoveryltä tulleessa sähköpostissahan kerrottiin näin: "liigaottelut eivät ole enää saatavilla discovery+-palvelussa 29. helmikuuta 2024 alkaen, koska emme enää omista tämän sisällön oikeuksia.". Jos tuota lukee ihan kirjaimellisesti, niin siinä lukee "emme enää omista", eikä "emme enää kyseisen päivämäärän jälkeen omista". Onkohan tässä siis oikeasti joku sopimustekninen erimielisyys vaikuttamassa tuohon, että pelit hävisi palvelusta ennen aikojaan. No, viimeistään huomenna ehkä olemme asian suhteen viisaampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös