Lievers#22
Jäsen
Eli sieltä kun olisi tullut 5 minuuttia lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!", niin miten se olisi tilannetta muuttanut mihinkään suuntaan.
Se olisi muuttanut tilannetta siten, että kuluttajat olisivat olleet tietoisia siitä, että palveluntuottaja on tietoinen ongelmasta ja pyrkii parhaansa asian eteen tekemään. Nythän piti odotella n. kahden erän verran, että saatiin tietoon, onko palveluntuottaja asiasta ylipäätään tietoinen ja aikeissa tehdä asialle jotain.
Tapsuttelija kirjoitti:Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia? Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään. Sen verran monta linkkiä ja mutkaa matkassa, että ei varmastikaan ole aina ihan yksinkertainen asia antaa tyhjentävää vastausta siihen, että mikä mättää ja koska taas toimii.
Sitten ollaan jo ihan eri kysymyksen äärellä, jos kyse on siitä, että liigalähetykset loppuivat eilen kokonaan ja Discovery oli tästä tietoinen.
Tuskinpa kukaan odotti tai tarvitsi mitään hektistä tilannepäivitystä vaihe vaiheelta, vaan olisi ollut tärkeää sekä riittävää, että kuluttajia informoidaan mikä on tilanne. Esimerkiksi näin:
Klo 18:35
"Liiga-lähetykset eivät tällä hetkellä näy Discovery+-palvelussa syystä X. Selvitämme ongelmaa. Discovery+:n oikeudet Liiga-lähetyksiin ovat yhä voimassa aiemmin tiedotetun mukaisesti 29.2.2024 saakka."
Tuolla olisi vältetty aika monta epäselvyyttä ja kaikki pysyisivät ihan riittävän kärryillä tilanteesta. Ei siis vaadita mitään jatkuvaa viestinnän ja teknisen tuen välistä yhteydenpitoa, joka väittämäsi mukaan veisi hirveästi työaikaa. Viestintä on aika tärkeä asia, ja sen tulisi olla selkeää. Varsinkin jos tuollaisia luetun ymmärtämisongelmia ilmenee, joista olit huolissasi.