Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 943 972
  • 23 562

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei todellakaan mene netti tukkoon Liigalähetyksen striimistä. Joku 10M voi viä alkaa pätkiin, mutta eihän nyt tolaset striimit mitään kaistasyöppöjä ole.

Kuvanlaatu on ongelmallinen, jos sitä 50/60Hz asiaa ei ole appiin korjattu. Kuva nykii jne. Samoin joissain matseissa pakkausta on enemmän, joissain vähemmän. Jos matsi tulee töllöstä, on yleensä pakkausta vähän ja liike sulavaa striimissäkin, mutta jotkut matsit kärsii selkeästi mpg pakkauksen efekteistä, eli kuvan nykimisestä kamerapanoroinneissa (eli ikäänkuin siniviiva ja mainokset nykii, vaikka pelaaja liikuu sulavasti. Tämä johtuu maikkarin käyttämän mpg algoritmin tavasta koodata muuttuvia asioita).

Uskomaton väite MTV:ltä on, ettei kukaan ole kuvanlaadusta valittanut, sillä sen verran paha pudotus latuun tuli Cmoren lopettaessa (jolla aluuun oli myös näitä ongelmia mm chromecastin kanssa). AndoirTV appi on päivittynyt pariinkin otteseen ja sen kanssa alkaa homma toimiin.. toki oli Kuopiosta tuleva peli täynnä pakkausnykimistä, toisaalta Oulusta ei ollu (viimeviikolta Ilvesmatsheissa).

Mutta siis vika on maikkarin päässä tai jos sun laitteessa, niin maikkarin apissa. Jostain kaistan puutteesta on tuhra antaa itteensä hööpöttää.. ja jos puhuu 400M liittymän tukkeutumisesta, niin sulloin sua on huijattu IPS:n toimesta, ei sulla ole 400M liittymää, oisko 40M
Heh, sieltä tulee taas Tarinankertoja paikalle kertomaan totuuksia, vaikka ei ole mitään kokemusta tai ymmärrystä kyseessä olevasta tilanteesta.

On ihan totta, että netin ei _pitäisi_ mennä tukkoon Liigalähetyksen striimistä, mutta jos softan toteutuksessa on asioita pielessä, niin kaikki on mahdollista. Oikein toimiessaan tuo ei vie edes 5% mun kaistasta ja siitä on paljon kokemusta.

En ole tuota telkkarin softaa paljoa käyttänyt, mutta sen verran tullut käytettyä, että rupesin ihmettelemään yhteyden tukkeutumista ja mielenkiinnosta rupesin monitoroimaan mitä siellä oikein tapahtuu. Kaistankäytössä oli ihmeellisiä piikkejä tasaisin väliajoin, jotka lakkasivat, kun striimin laittoi kiinni.

Ja todellakin on 400M yhteys, joka sellaisena myös toimii. Äsken testasin, että juuri nyt toimii 389M.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitää varmaan olla asiakaspalveluun yhteydessä, sillä ei tämä mene mielestäni ihan oikein. Maksan täyden kuukauden, mutta saan puolikkaan. Mikä näissä tilanteissa on ollut yleensä tapana suoratoistopalveluissa?
Se automaattinen tilausjakson laskutus oletettavasti suunniteltu käsittelemään ainoastaan täydet laskutusjaksot aina samalla hinnalla, kun normaalitilanteessa se tilaus / hinta muuttuu aina uuden laskutusjakson alkaessa, ei kesken kaiken, kuten sinun tapauksessasi käy. Sen takia eivät varmaan sitä saa automaattisesti vaihtumaan siihen 9,99€ hintaan kesken jakson. Luultavasti näitä tilanteita varten siinä sähköpostissa oli maininta, että asiakaspalveluun yhteys, jos hyvityksiä vaatii. Tai sitten korjailevat niitä manuaalisesti tässä tämän kuun aikana, kun näkevät, että moniko irtisanoo tilauksensa kokonaan.

Sinulla tuo jakso on hieman hankala, kun jos irtisanot Discovery+:n ennen 13.2, niin lätkänkatselu loppuu tuolla päivämäärällä, mutta jos irtisanoo sen jälkeen, niin taas on ehtinyt lähtemään se uusi tilausjakso 12.3. asti. Itsellä osuu paremmin, kun vaihtuu 2. päivä, niin nyt jos irtisanon, niin loppuu tilaus maaliskuun alussa, juuri kun se lätkäkin sieltä katoaa. Tai maksan minä siinä yhdestä ylimääräisestä päivästä, mutta kuitenkin aika lähellä.

Minullakin kyllä näkyy vielä tilaustiedoissa, että seuraava veloitus 2.3. 34,99€, vaikka sähköpostin mukaan se muuttuu hintaan 9,99€/kk, eikä maaliskuun alussa ainakaan mitään uutta 34,99€ jaksoa pitäisi enää alkaa. Ehkä tuo tämän kuun aikana siellä sitten korjaantuu oikeaksi. No, vielä on harkinnassa, että luovunko koko Discoverysta, vai jatkanko sen pitämistä 9,99€ hinnalla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se automaattinen tilausjakson laskutus oletettavasti suunniteltu käsittelemään ainoastaan täydet laskutusjaksot aina samalla hinnalla, kun normaalitilanteessa se tilaus / hinta muuttuu aina uuden laskutusjakson alkaessa, ei kesken kaiken, kuten sinun tapauksessasi käy. Sen takia eivät varmaan sitä saa automaattisesti vaihtumaan siihen 9,99€ hintaan kesken jakson. Luultavasti näitä tilanteita varten siinä sähköpostissa oli maininta, että asiakaspalveluun yhteys, jos hyvityksiä vaatii. Tai sitten korjailevat niitä manuaalisesti tässä tämän kuun aikana, kun näkevät, että moniko irtisanoo tilauksensa kokonaan.

Sinulla tuo jakso on hieman hankala, kun jos irtisanot Discovery+:n ennen 13.2, niin lätkänkatselu loppuu tuolla päivämäärällä, mutta jos irtisanoo sen jälkeen, niin taas on ehtinyt lähtemään se uusi tilausjakso 12.3. asti. Itsellä osuu paremmin, kun vaihtuu 2. päivä, niin nyt jos irtisanon, niin loppuu tilaus maaliskuun alussa, juuri kun se lätkäkin sieltä katoaa. Tai maksan minä siinä yhdestä ylimääräisestä päivästä, mutta kuitenkin aika lähellä.

Minullakin kyllä näkyy vielä tilaustiedoissa, että seuraava veloitus 2.3. 34,99€, vaikka sähköpostin mukaan se muuttuu hintaan 9,99€/kk, eikä maaliskuun alussa ainakaan mitään uutta 34,99€ jaksoa pitäisi enää alkaa. Ehkä tuo tämän kuun aikana siellä sitten korjaantuu oikeaksi. No, vielä on harkinnassa, että luovunko koko Discoverysta, vai jatkanko sen pitämistä 9,99€ hinnalla.
Laitoin Discoveryn aspaan juuri viestiä. Päivittelen tänne mitä vastailevat minulle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sieltähän se vastaus tuli. Vähän sekavat käytännöt Discoverylla tämän asian suhteen.

Hei,
kiitos yhteydenotostasi discovery+:n asiakastukeen!

Hyvä, että otit meihin yhteyttä. Autamme sinua mielellämme.

Pakettisi uusiutuu 13.2.2024 hintaan 25,99€/kk ja jos tilauksen antaa jatkua normaalisti, se muuttuu 13.3.2024 automaattisesti 9,99€/kk maksavaan discovery+ Sport -tilaukseen.

Jos et halua jatkaa discovery+ -tilaustasi naiden muutosten takia, voit päättää tilauksesi kytkemällä tililtäsi automaattisen uusimisen pois
päältä ennen seuraavaa veloituspäivää.

Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä meihin 30. maaliskuuta 2024 asti
päättääksesi tilauksesi ja saadaksesi oikeasuhteisen hyvityksen tämän sisällön käyttöoikeuden menettämisestä tilausjaksosi aikana.

Mikäli sinulle jäi kysyttävää tai voimme olla muutoin avuksi, olemme täällä sinua varten.

Ymmärtääkseni minulta veloitetaan siis täyden kuukauden hinta, ja minun tulee osata itse pyytää hyvitystä siltä ajalta, jolloin myytyä palvelua ei voida minulle toimittaa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
On ihan totta, että netin ei _pitäisi_ mennä tukkoon Liigalähetyksen striimistä, mutta jos softan toteutuksessa on asioita pielessä, niin kaikki on mahdollista. Oikein toimiessaan tuo ei vie edes 5% mun kaistasta ja siitä on paljon kokemusta.

Vaikka tulisi mitä tahansa unicast tostopyyntöjä niin ei taatusti johdu striimistä... En keksi mitään, edes 8k pelistriimiä, joka vihretoiminnoilla ja uudellenpyyneillä saisi 100M kaistaa tukkoon ilman että koko ..ska kaatuisi. Ettisin kyllä muualta, erityisesti ISP:n asetukisista. Itsellä Elisan kytkimen konffi katko suoria unicaststreameja, jota Elisalla ei tietenkään otettu kuuleviin korviin, ennenkuin tallensin näyttöä jossa sitriimi ja loggeri pyöri yhtäaikaa. Kas kummaa kun sit alko toimiin. Kytkimien asetuksissa kun voi tehdä pirorisointeja jotka haittaa striimien kattelua, kun normidata ei välitä katkoksista, suoratoisto välitäää... Tosni nyky "netflisaikakaudella" näitä virheitä ei paljoa pääse tapoahtuun, koska valitustulva ois kova.. silti.. tsekkaa ISP:ltä asia.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärtääkseni minulta veloitetaan siis täyden kuukauden hinta, ja minun tulee osata itse pyytää hyvitystä siltä ajalta, jolloin myytyä palvelua ei voida minulle toimittaa.
Näinhän se mitä ilmeisimmin menee. Oletko ajatellut pitää tuon Discoveryn senkin jälkeen, kun liigalähetykset loppuvat ja oletko ajatellut katsella MTV:n kautta liigaa helmikuun jälkeen?

Jos olet luopumassa Discoverystä ja siirtymässä MTV:n asiakkaaksi, etkä halua alkaa säätämään noiden Discoveryn hyvitysten kanssa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaisi irtisanoa / ottaa automaattinen uusiminen pois käytöstä Discoveryn osalta viimeistään 12.2, ja hommata joku liigapaketti toisaalta 13.2. alkaen. Onhan tuo vaihdos joka tapauksessa sitten edessä 1.3. alkaen, niin pari viikkoa etuajassa joutuisit tekemään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näinhän se mitä ilmeisimmin menee. Oletko ajatellut pitää tuon Discoveryn senkin jälkeen, kun liigalähetykset loppuvat ja oletko ajatellut katsella MTV:n kautta liigaa helmikuun jälkeen?

Jos olet luopumassa Discoverystä ja siirtymässä MTV:n asiakkaaksi, etkä halua alkaa säätämään noiden Discoveryn hyvitysten kanssa, niin ehkä siinä tapauksessa kannattaisi irtisanoa / ottaa automaattinen uusiminen pois käytöstä Discoveryn osalta viimeistään 12.2, ja hommata joku liigapaketti toisaalta 13.2. alkaen. Onhan tuo vaihdos joka tapauksessa sitten edessä 1.3. alkaen, niin pari viikkoa etuajassa joutuisit tekemään.
Kiitos oman suosikkini ailahtelevien otteiden, en ajatellut Discovery-tilauksen jälkeen vaihtaa kanavapakettia, vaan siirryn takaisin nollabudjettiaikakauteen ja radioon. Tässä nyt jahkaan lähinnä sitä, vedänkö töpselin seinästä tämän viimeisen viikon aikana ja lopetan tilauksen jo ensi viikkoon. Tässä on JYPilläkin kaksi peliä aikaa osoittaa iskukyky keväällä.
 

burekowski

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ylempänä oli taas puhetta tuosta Mertaranta & Saukkonen kaksikon suojatyöpaikoista. Tän päiväisessä Urhelucast:issä (jos haluaa kuunnella niin voi hypätä suoraan tuohon Niko Huuhtasen ilmaveivi kohtaan) Seppänen sanoi oikeastaan kaiken olennaisen Saukkosesta.

Vaikka tällä kaksikolla legenda statukset ja miten mielyttävät äänet, niin ennemmin sinne jotkut Jonnet tilalle ketkä valmistautuu huolella ja on perillä jääkiekon nykytilasta ja Liigan säännöistä. Jos vaikka menee vessaan kesken Antsan selostuksen, niin aina tulee kiire takaisin kun siellä on vaarallinen tilanne tuloillaan, mutta todellisuudessa tilanteessa vastustajan pakki saa pysäytettyä tilanteen jo siniviivalla. Tuo on kyllä ainoa kaksikko, jota joutuu välttelemään, vaikkei nyt vaikka joka kerta Ärje lämmitä. Niin kuitenkin niin paljon asiantuntevampaa ja selkeämpää artikulointia.
 

Donmuang

Jäsen
Katsomon kuvan laatu on edelleen sillä samalla huonolla tasolla kuin se oli silloin marraskuussa, kun C More loppui (jossa oli todella hyvä kuva) ja siirryin Katsomoon.
Olen ollut monesti yhteydessä Katsomoon ja on luvattu uutta päivitystä sovellukseen, mutta ei vielä ole tullut.
Minulla on Samsung ja LG älytelkkarit joissa on MTV Katsomo sovellus. Mtv aspa käski päivittää sovelluksen mutta ei sieltä mitää uutta päivitystä tullut, ja sitten aspa käski poistaa sovelluksen ja lataamaan sen uudelleen. Sama vanha sovellus ollut kokoajan. Kaikki mitä aspa on käskenyt tehdä on tehty mutta ei mitää vaikutusta kuvan laatuun, kaikki laitteet päivitetty ja buutattu ja netin nopeus on 50-60 Mbit/s eli riittävä, sitten aspa oli sitä mieltä että laitteissa on vikaa, eli kaikki laitteet, kaksi telkkuu, tabletti, kaksi puhelinta ja kaksi läppäriä hajosivat samalla päivämäärällä kun C more loppui ja siirryin MTV Katsomoon. En aio laitteita ruveta uusimaan kun ei ne vielä vanhoja ole, vai kuuluisiko ne olla vuosimallia 2023 tai uudempi?
Nämä samat ongelmat on kaikilla tutuilla jotka katsovat Liigaa telkusta Katsomo sovelluksella. Muut katsomon ohjelmat toimivat ihan hyvin.
MTV Katsomon aspan mielestä heillä pelittää kaikki hyvin eikä kukaan ole valittanut kuvan laadusta.
Lisäystä tähän ongelmaan eli tarkistin nämä päivitykset viimeksi 30.01.2024.Se ilmoittaa että ohjelmistopäivitys 5/10/2023, ja uusin versio 5.1.1
Telkkarini Samsung näyttää: Sovelluksen versio: 3.8.13-Prod
Widget: MTV Katsomo 5.1.1 tizen TV
Jos oikein ymmärsin niin ei ole uusia päivityksiä tullut vaikka Katsomon aspa niin väittää?
Telkku on liitetty nettiin kaapelilla eikä siinäkään pitäisi olla ongelmaa.
Täällä kirjoitettiin siitä 50/60 Hz, mitä se tarkoittaa ja voiko sille tehdä jotain?
Sitten se että kaista ei riitä vaikka netin nopeus on hyvä. Miten se tarkistetaan?
Mulla on Elisan netti, ja nopeustesti telkussa antoi tulokset:
Viive 22 ms
Jitter 19 ms
Lataus 55.4 Mbps
Lähetys 7.7 Mbps
Kyllä viime perjantaina taas ketutti kun katsoi MTV3 HD lähetystä liiga pelistä jossa kuva oli hyvä toisin kuin Katsomossa.
Miksi Katsomon muut ohjelmat näkyy ihan hyvin ja Liiga huonosti?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lisäystä tähän ongelmaan eli tarkistin nämä päivitykset viimeksi 30.01.2024.Se ilmoittaa että ohjelmistopäivitys 5/10/2023, ja uusin versio 5.1.1
Telkkarini Samsung näyttää: Sovelluksen versio: 3.8.13-Prod
Widget: MTV Katsomo 5.1.1 tizen TV
Jos oikein ymmärsin niin ei ole uusia päivityksiä tullut vaikka Katsomon aspa niin väittää?
Telkku on liitetty nettiin kaapelilla eikä siinäkään pitäisi olla ongelmaa.
Täällä kirjoitettiin siitä 50/60 Hz, mitä se tarkoittaa ja voiko sille tehdä jotain?
Sitten se että kaista ei riitä vaikka netin nopeus on hyvä. Miten se tarkistetaan?
Mulla on Elisan netti, ja nopeustesti telkussa antoi tulokset:
Viive 22 ms
Jitter 19 ms
Lataus 55.4 Mbps
Lähetys 7.7 Mbps
Kyllä viime perjantaina taas ketutti kun katsoi MTV3 HD lähetystä liiga pelistä jossa kuva oli hyvä toisin kuin Katsomossa.
Miksi Katsomon muut ohjelmat näkyy ihan hyvin ja Liiga huonosti?
Tarkoitatko muilla ohjelmilla muita livelähetyksiä vai sarjoja? Tallenteet ja suorat on aika eri asia netissä. Suoria ei voi puskuroida minuttitolkulla joten suht pienetkin häiriöt nettiyhteydessä aiheuttaa pätkimistä. Sellaiset häiriöt ei yleensä näy speedteteissä ellei ne satu juuri ping-testin kohdalle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Emmätiedä, mutta kyllä Katsomo selvästi alttiimpi on yhteyden häiriölle / nopeusvaihtelulle kuin mitä Cmore oli. Siis Android-kännykässä. Chromecastissa en ole huomannut eroa aiempaan, se toimii hyvin edelleen. Mutta siis kännykässä laatu kyllä laskee tai alkaa pyörylöimään selvästi herkemmin kuin Cmoren kanssa. Ihan siis satunnaisesti, mutta myös tiedossa olevien häiriöiden kanssa esim ruuanlaiton härpättimien aiheuttamat häiriöt wifissä.
 

Donmuang

Jäsen
Katselin eilen MTV Katsomosta live lähetyksiä tennistä, jalkapalloa ja Mestiksen ottelua Hokki-Ketterä ja kaikissa oli hyvä kuva samoin kuin tallenteissa/ sarjoissa.
Mitä se 50/60 Hz tarkoittaa ja mistä sen näkee, mikä sen kuuluisi olla?
Mistä sen kaistan riittämättömyyden näkee?
Viekö Liiga peli enemmän kaistaa kuin Mestis peli?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Katselin eilen MTV Katsomosta live lähetyksiä tennistä, jalkapalloa ja Mestiksen ottelua Hokki-Ketterä ja kaikissa oli hyvä kuva samoin kuin tallenteissa/ sarjoissa.
Mitä se 50/60 Hz tarkoittaa ja mistä sen näkee, mikä sen kuuluisi olla?
Mistä sen kaistan riittämättömyyden näkee?
Viekö Liiga peli enemmän kaistaa kuin Mestis peli?
50hz/60hz tarkoittaa lähetyksen värähtelytaajuutta, eli käytännössä kuinka monta kuvaa yhdessä sekunnissa on. 50hz on 50 kuvaa sekunnissa ja 60hz 60 kuvaa sekunnissa, eli jälkimmäinen on sulavampi. Toki TV:n täytyy tukea tuollaista, mutta Samsungin Smart TV:t kyllä tukevatkin varmasti yli 50hz lähetyksiä.

Eroaako sulla siis Liigalähetyksissä kuvanlaatu muista lähetyksistä? Ja TV oli mallia Samsung Smart, Tizenin käyttöjärjestelmä?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
50hz/60hz tarkoittaa lähetyksen värähtelytaajuutta, eli käytännössä kuinka monta kuvaa yhdessä sekunnissa on. 50hz on 50 kuvaa sekunnissa ja 60hz 60 kuvaa sekunnissa, eli jälkimmäinen on sulavampi. Toki TV:n täytyy tukea tuollaista, mutta Samsungin Smart TV:t kyllä tukevatkin varmasti yli 50hz lähetyksiä.
50/60Hz ei ole juuri vaikutusta kuvan sulavuuteen siinä mielessä että toisessä on vähän enemmän kuvia sekunnissa. Se ero tulee siitä että peli kuvataan jommalla kummalla. Meillä Euroopassa on vallalla historiasta PAL-järjestelmä jossa kuvataajuus on 25 tai 50 kuvaa sekunnissa. Pohjois-Amerikassa on NTSC, jossa taajuus on 30 tai 60 kuvaa sekunnissa. Jos kamera kuvaa 50 kuvaa sekunnissa niin se on parasta katsoa 50Hz tilassa. Nykytelkkarit toki hallitsee jo kohtuullisen hyvin tuon muunnoksen 50 -> 60Hz, mutta joka tapauksessa se aina vähän heikentää kokemusta eikä se tuo yhtään lisää sulavuutta koska sinne väliin pitää jostain keksiä ne puuttuvat kuvat.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tota säätöä telkkarissa tarvitse tehdä. Vain silloin, jos striimaa chromecastin kautta. Chromecastissa tuo 50 Hz tila pitää asettaa päälle.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
50/60Hz ei ole juuri vaikutusta kuvan sulavuuteen siinä mielessä että toisessä on vähän enemmän kuvia sekunnissa. Se ero tulee siitä että peli kuvataan jommalla kummalla. Meillä Euroopassa on vallalla historiasta PAL-järjestelmä jossa kuvataajuus on 25 tai 50 kuvaa sekunnissa. Pohjois-Amerikassa on NTSC, jossa taajuus on 30 tai 60 kuvaa sekunnissa. Jos kamera kuvaa 50 kuvaa sekunnissa niin se on parasta katsoa 50Hz tilassa. Nykytelkkarit toki hallitsee jo kohtuullisen hyvin tuon muunnoksen 50 -> 60Hz, mutta joka tapauksessa se aina vähän heikentää kokemusta eikä se tuo yhtään lisää sulavuutta koska sinne väliin pitää jostain keksiä ne puuttuvat kuvat.
Joo lähinnä siis tarkoitus oli kertoa, mitä tuo tarkoittaa.

En usko kylläkään, että kyseisessä tapauksessa virkistystaajuus vaikuttaisi mitenkään tuohon pätkimiseen tai muuhun. Ellei sitten ollut Chromecast käytössä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös