Sori, muttta sun on nyt parempi vaan uskoa, että ei kiristäisi minun pantaa. Kyseessä vain jääkiekko-ottelu.
Minusta on hauskaa, että sinun pantaasi kiristää kuitenkin se, jos jonkun muun pantaa kiristää, kun lähetys ei näy. Se taas ei kiristä lainkaan minun pantaani. Mutta mietin vain, puhutko totta sen suhteen, ettei sinun pantaasi tuotteen toimimattomuus kiristäisi, kun jo se, että muiden panta kiristyy, kiristää sinun pantaasi. Tai - sanotaan - ainakin annat muiden pannan kiristymiselle jonkin merkityksen mielessäsi, koska jaksat täällä heille meuhkata. Etkä ole edes ainoa meuhkaaja, mitä olen tätä ketjua seurannut.
---
Telian projekti yhteisöllisine elementteineen on ollut kunnianhimoinen, mutta kuluttajien (ainakin tietyn kiihkeän segmentin) käyttäytymistä ei ole täysin osattu ennakoida. Olisi pitänyt alusta saakka ymmärtää, mikä on sosiaalisen median teho tämänkaltaisen tuotteen maineen kehittymisessä. Nyt on rohkaistu asiakasta kertomaan toiveensa; Telia on luvannut ottaa käsittelyyn kaikki toiveet, jolloin syntyy odotuksia - ja kun odotukset eivät täyty, ihminen pettyy. Ja panta kiristyy.
Mielenkiintoista nähdä, tullaanko jatkossa näkemään vastaavan mittakaavan tuotelanseerausta, jossa kuluttajat samalla tavalla osallistettaisiin tuotteen kehitykseen somen välityksellä. Tällä hetkellä tuntuu, että se tie voi paljon antaakin, mutta ainakin viestinnän ja tuotteen suunnittelun pitäisi olla huolellisemmin toteutettu kuin Telialla. Merjat ja Nikot ja Eskot ovat nyt joutuneet ikävään välikäteen.