Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 949 498
  • 23 567

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän johtuu että Telian lähetys ei löydä Chromecastia? Yle Areena löytyy kyllä samalla laitteella?
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
80/10 nopeustestillä ping 13 viive 1, kiinteä Telian yhteys, kaikki muut striimit pyörii samalla mutta nyt tuli yhtäkkiä taas "katkos" Telian lähetykseen. TPS-JYP Edgellä katsottuna. Refreshauksen jälkeen alkoikin sitten studio kun erä oli ohi. Samalla pyörii areena ja netflix viereisillä näytöillä ongelmitta ja nettisivut avautuu napsauttamalla.

Vika ei ole mitenkään missään muualla kuin siellä telian lähetyspäässä.

@Telia millon saa korvauksia? Millon tulee se raja vastaan, että kun joka pelissä on ongelmia, niin onko joku määrä näitä katkoksia mikä sallitaan sopimusehdoissa? Haluan selkeän vastauksen. Koska näitä on lähes joka kierroksella.
 
Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Juu pätkäs täälläkin. Toivon että nyt ei kysytä millä laitteilla on katsottu.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei toimi appi iPadilla. Telkkarista näyttäisi suora lähetys toimivan.
Kaukana ollaan siitä pisteestä, että jotain maksaisin tästä palvelusta, edes kännissä.
 
Samalla lailla katkesi TPS-JYP lähetys toisen erän lopulla. Osoittaisi selkärankaa Telialta myöntää tapahtunut ja tehdä töitä, ettei näin kävisi jatkossa. Vituttihan se kuin jäi vika minuutti näkemättä. Miten on Telia?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telia TV appi android luurissa ja tabletissa + cc pätkinyt tänään yhteyden varmaan jo 10 kertaa ja aina mennyt katselu poikki. Hetken päästä taas yhteys löytyy ja pystyy jatkamaan. Ei auttanut vaihto tabletilta luuriin, ei minkään laitteen sammuttelut jne.

En muista milloin viimeksi ollut näin paljon ongelmaa, pääsääntöisesti toiminut aina hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toissapäivänä näkyi todella hyvin androoid+cc+100Mkuitu combolla pelit. Tänään samalla kokopanolla välillä kuva niinkuin Minecraft-pelissä.
 

ZerDzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Risto Dufva
Miten ihmeessä castauksella kelataan peliä kun aloittaa katselun alusta kun peli käynnissä? Castatessa ei voi kelata, laitat castin pois ja kelaat oikeeseen kohtaan, casti päälle niin alkaa alusta.
Paskaa jos tämä on ominaisuus ja pitää jostain puhelimelta tihrustaa. Siirtäkää c morelle jo koko paska kun ei ole ilmeisesti "ominaisuudet" kunnossa.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Täällä äänet katkoo noin joka viides sekunti noin sekunnin ajaksi. Ei ole kivaa.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko - KalPa pari minuuttia jäljellä. Telia painaa ruutuun:
 

Liitteet

  • telia.JPG
    telia.JPG
    18,9 KB · kertaa luettu: 613

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Lukko - KalPa pari minuuttia jäljellä. Telia painaa ruutuun:
Liitteet

Sama ilmoitus täälläkin, Tps- Jyp ottelussa. Onneksi F5 palautti heti pelin liveen takaisin.
Muuten tämä uusi systeemi toiminut hyvin!
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pääsin tällä kierroksella aloittamaan pelin katselun pari tuntia jäljessä. Kun CC:n kelausmahdollisuudet on nyt siis poissa, niin joutui sitten tihrustamaan peliä mobiililaitteella, jotta sai kelattua erätauot yli. Jossain vaiheessa keskelle ruutua tuli hetkeksi joku teksti pienellä fontilla, missä luki jotain TV lähetykseen siirtymisestä (?). Samalla katosivat sitten kelausnapit tästä mobiiliapplikaatiostakin. Oma veikkaus on, että tuossa kohti ilmeisesti katkaistiin varsinainen ottelulähetys ja applikaatio ei hanskannut tuota tilannetta kunnolla.

En uskaltanut lopettaa katselua, kun en tiennyt olisiko mahdollinen tallenne ollut siinä vaiheessa vielä katsottavissa, joten loppumatsi katsottiin sitten ilman kelauksia.

Jotenkin olettaisi, että tämä palvelu kehittyisi ajan myötä, mutta nyt tunnutaan menevän vain takapakkia...
 

vilho

Jäsen
Alla oma viesti toisesta ketjusta reilun vuoden takaa.

Katson Sport-Ilves peliä selaimella Telia TV:n kautta, Chrome + Telian plugari. Koneena vuoden 2017 MacBook Pro 13", nettiyhteys koneeseen 5 GHz taajuudella toimivalla wifillä, tukiasema kahden metrin päässä, nopeus 400 mbps, samalla kanavalla ei muita wifi-verkkoja. Taloon tuleva kuituliittymä 300/300M.

Kuva pysyy hetken aikaa terävänä, mutta menee puuroksi - välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kestää kauan palautua parhaalle laadulle, nopeiten tämä tapahtuu käynnistämällä striimi uudestaan.

Miten toimivuus muuttui HTML5-soittimen myötä? Täydellisesti. Samalla laitteistolla ja samalla verkkoympäristöllä kuva pysyy terävänä koko ajan.

Telia syytti asiakkaita ja heidän laitteistoja puolitoista vuotta, vaikka syy on ollut koko ajan vain ja ainoastaan heidän päässään - vanhassa ja väärässä teknologiassa. Täydellistä asiakkaan aliarvioimista. Hauskaa kyllä, sama tuntuu jatkuvan myös yrityspuolella, jossa asiakkaasta kiinnostutaan vasta siinä vaiheessa, kun asiakas on vaihtamassa kilpailijan leiriin. Teen kyllä kaikkeni, jotta meidän työpaikka ei maksa euroakaan tulevaisuudessa Telialle tai sen tytäryhtiöille. Pelkkä puhelinliittymien vuosilaskutus on lähempänä sataa kuin viittäkymmentätuhatta euroa.
 

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Telia syytti asiakkaita ja heidän laitteistoja puolitoista vuotta, vaikka syy on ollut koko ajan vain ja ainoastaan heidän päässään - vanhassa ja väärässä teknologiassa. Täydellistä asiakkaan aliarvioimista. Hauskaa kyllä, sama tuntuu jatkuvan myös yrityspuolella, jossa asiakkaasta kiinnostutaan vasta siinä vaiheessa, kun asiakas on vaihtamassa kilpailijan leiriin. Teen kyllä kaikkeni, jotta meidän työpaikka ei maksa euroakaan tulevaisuudessa Telialle tai sen tytäryhtiöille. Pelkkä puhelinliittymien vuosilaskutus on lähempänä sataa kuin viittäkymmentätuhatta euroa.
Tämä viesti on musiikkia korvilleni. Telian valinta Liigan televisioinnin toteuttajaksi oli karmea virhe. Tuntuu hyvältä kuulla, että myös meidän yksittäisten kuluttajien lisäksi he, joilla on painavampaakin asiakkuutta, ovat valmiita boikotoimaan yhtiötä kyvyttömyytensä, välinpitämättömyytensä ja asiakkaiden jatkuvan aliarvioinnin vuoksi.

Vielä tulee aika, jolloin Liigaa näkee ilman Teliaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Tämä viesti on musiikkia korvilleni. Telian valinta Liigan televisioinnin toteuttajaksi oli karmea virhe. Tuntuu hyvältä kuulla, että myös meidän yksittäisten kuluttajien lisäksi he, joilla on painavampaakin asiakkuutta, ovat valmiita boikotoimaan yhtiötä kyvyttömyytensä, välinpitämättömyytensä ja asiakkaiden jatkuvan aliarvioinnin vuoksi.

Vielä tulee aika, jolloin Liigaa näkee ilman Teliaa.
Tämä sama viesti voisi olla UrhoTVn ajalta tai Ruudun ajalta. Aina tuntuu menevän päin vittua ja viesti on sama.
 

AksornoAilet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Laadukas kiekkoviihde
Tämä sama viesti voisi olla UrhoTVn ajalta tai Ruudun ajalta. Aina tuntuu menevän päin vittua ja viesti on sama.
Itse viihdyin Urhon ja Ruudun asiakkaana huomattavasti paremmin ajoittaisista teknisistä ongelmista huolimatta. Jos ongelmia oli, ne pääsääntöisesti myönnettiin, ja asiakkaalle saatettiin jopa suorittaa korvaus viallisesta tuotteesta ilman erillistä reklamaatiota. Telian kohdalla asiakaskokemukseni oli ensimmäisistä metreistä lähtien erittäin vaikea, lopulta usean aspa-puhelun jälkeen käynnistyttyään palvelu toimi huonosti kaikki kolme kuukautta, jotka pettyneenä asiakkaana sinnittelin, eikä kyseisiin ongelmiin ole näköjään saatu parannusta kokonaisen 1,5v aikana. Kuten edellä todettua, yhden teknisen ongelmansa kanssa Telia on päässyt eteenpäin tämän HTML5-kikkareen lopultakin valmistuttua: tästäkin kuitenkin ehdittiin syyllistämään asiakasta ja hänen laitteistoaan kokonaiset 1,5 vuotta.

Mutta tietysti. Jos jollakulla on Telian kanssa kaikki hyvin, niin toki kannattaa jatkaa näissä ketjuissa viisastelua, se varmasti tuo lisäarvoa meidän kaikkien Jatkoaika-kokemukseen ja ties vaikka se poistaisi kokonaan Telian toimimattomien teknisten ratkaisujen kanssa tuskailevien ja edelleen asiakkaana sinnittelevien tuskan ja samalla siivoaisi maailman valtameret muoviroskasta.

Ja tottakai. Kyllähän vika on lopulta meissä, maksavissa asiakkaissa, jotka kehtaamme vaatia toimivaa tuotetta. Etenkin, kun Suomesta löytyy ainakin seitsemän, joilla Telian Liiga on näkynyt aina tosi hienosti.

Oma Telia-kokemukseni aiheuttama harmitus lieveni ratkaisevasti sillä, että katkaisin vasta-alkaneen asiakkuuteni Telian kanssa loppuelämäkseni. Ja Liigasta etääntymisestä aiheutuvaa harmitusta auttaa se, että pyrin aina vaikuttamaan lähipiirini valintoihin Telia-vastaisesti. Hallilla käyn yhtä harvoin tai harvemmin kuin ennen: en halua palkita Liigaakaan tilanteesta, johon se on tuotteensa ajanut. Tämän myötä olen huomannut viihtyväni enemmän muiden lajien penkkiurheilijana. Ehkä tämä juuri onkin Liigan markkinointistrategian mukainen tilanne: "kyllä meiltä riittää hyvää muillekin". Jos näin, Liigan ja meidän kaikkien on syytä antaa raikkaat ylävitoset Telian suuntaan! Hienosti vedetty, jatkakaa samaan malliin!
 
Viimeksi muokattu:

dimmu

Jäsen
Telia syytti asiakkaita ja heidän laitteistoja puolitoista vuotta, vaikka syy on ollut koko ajan vain ja ainoastaan heidän päässään - vanhassa ja väärässä teknologiassa. Täydellistä asiakkaan aliarvioimista. Hauskaa kyllä, sama tuntuu jatkuvan myös yrityspuolella, jossa asiakkaasta kiinnostutaan vasta siinä vaiheessa, kun asiakas on vaihtamassa kilpailijan leiriin. Teen kyllä kaikkeni, jotta meidän työpaikka ei maksa euroakaan tulevaisuudessa Telialle tai sen tytäryhtiöille. Pelkkä puhelinliittymien vuosilaskutus on lähempänä sataa kuin viittäkymmentätuhatta euroa.

Mahtavaa. Olin toimitusjohtajan kanssa palaverissa torstaina ja keskustelimme firman liittymistä ( n. 250 puhelinliittymää Telialta). Keskustelu meni sitten tietenkin jääkiekkoon jossain vaiheessa ja molemmilla pannu aivan jumissa Telian tapaan hoitaa asiakkaiden ongelmat sekä kuluttaja-, että yrityspuolella. Hetken juttutuokion jälkeen päätöksenä irtisanoa Telian sopimus ja vaihtaa kaikki liittymät kilpailijalle.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Miten ihmeessä castauksella kelataan peliä kun aloittaa katselun alusta kun peli käynnissä? Castatessa ei voi kelata, laitat castin pois ja kelaat oikeeseen kohtaan, casti päälle niin alkaa alusta.
Paskaa jos tämä on ominaisuus ja pitää jostain puhelimelta tihrustaa. Siirtäkää c morelle jo koko paska kun ei ole ilmeisesti "ominaisuudet" kunnossa.

Tämä on nyt jatkunut Kerhon pelejä seuratessa viimeisen kolmen pelin ajan. Huomautan myös, että tämä ongelma on aina vain uusimmassa tallenteessa, eli edellisen pelin tallennetta voi kyllä katsoa ja kelata, joten valitettavan tarkoitushakuiseltahan tämä tuntuu. Itseasiassa nyt kun kokeilin, niin esim. HPK - Tappara -pelin (viime lauantailta) kelaaminen onnistuu loistavasti ihan siinä CC-tilassa, eikä tarvitse edes purkaa castausta kelauksen ajaksi?! Onko tämä näin ollut aina vanhempien tallenteiden kanssa? Ei tule pahemmin vanhoja pelejä katsottua, niin en ole ihan varma, onko tämä nyt muuttunut. Näin pitäisi joka tapauksessa toimia aina sen tuoreimman tallenteenkin.

Tuoreinta tallennetta ei ole ainakaan pystynyt kelaamaan, mutta sen kanssa on pärjännyt tuolla (castauksen purku - kelaus - uusi castaus) tekniikalla. Nyt on vaan tullut sitten uutena ominaisuutena tämä, että castauksen purkaminen ja uudelleen kytkeminen aloittaa sen hiton tallenteen aina alusta tuoreimmassa tallenteessa. Huomatkaa, että tämä ei koske vanhempia tallenteita, joten onko tämä @Telia nyt tarkoituksella näin, että jostain kumman syystä on palvelua muutettu niin, että tuoreinta tallennetta ei saa kelata? Piti kokeilla tässä miten Kärpät - HPK -peli, joka on Kerhon viimeisin peli, käyttäytyy tällä hetkellä, mutta nyt ei näköjään edes käynnisty koko tallenne. Näin se on kuitenkin mennyt tässä viime aikoina, eli esim. tuo HPK - Tappara pelikin tuli katsottua kännykän näytöltä, kun siihen tuli tuo kelausmahdollisuus vasta, kun se ei enää ollut Kerhon tuorein peli.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Aijjai! Olen tätä odotellut ja toivonut salaa niiiin hartaasti! .. Vihdoin, VIHDOIN alkaa tapahtua ja näitä tälläisiä isojakin muutoksia alkaa tulla. Olen koko ajan alusta asti ollut sitä mieltä, että mikään muu kuin se, että äänestetään rahalla ei tule Telian sekoilua muuttamaan.

Tuollaisia isoja firmojakin kun alkaa vaihtaa koko pakettia muille niin se aivan taatusti kuullaan Telian toimistolla ja herättää ehkä jopa ajatuksia. Ja jos siinä yhteydessä menisi samalla jokinlainen lause, että tää nyt johtuu ihan tuosta teidän Lätkäpuolesta/tavasta muiluttaa asiakkaitanne niin ehkäpä sielläkin joskus joku avaisi ikkunat ja ovet ja kaihtimet ja vähän tuulettaisi.. OP "kivijalkaliikkeestä" Takanen vaikka ensimmäisenä ottamaan iso syvään henkäys siitä raitista uutta, vuoden 2019 happea..

edit.typoja
 
Viimeksi muokattu:

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ihan suoraan sanoen jaksa uskoa yhdenkään firman vaihtavan liittymiä sen mukaan, miten Liiga Telian palveluna toimii. Ja toisaalta vaikka tällä joku täysin marginaalinen vaikutus olisikin, niin se hukkuu kyllä kohinaan yritysten aika ajoin kilpailuttaessa ja vaihtaessa operaattoria.

Tällä asialla ei siis 100% varmasti ole mitään vaikutusta siihen, miten ja millä panostuksilla Telialla Liiga-palvelua kehitetään. Ei niin, ettenkö itsekin olisi aina mielissäni kuullessani Teliaan liittyviä negatiivisia uutisia. Oma antipatiani Teliaa kohtaan juontaa täysin henkilökohtaisista kokemuksistani, omasta sekä muiden puolesta tapahtuneesta asioinnista. Liigan suhteen en ole palvelun toiminnassa kohdannut ongelmia, en edes kuvan laatuun liittyen, mutta em. syistä johtuen en suostu kyseisen firman suuntaan maksamaan ropoakaan. Henkilökohtaisella tasolla olen siis tilauksen lopettamalla käyttänyt sen mitättömän vaikutusvaltani asian suhteen.

Sitä en itsekään pysty ymmärtämään, että täällä valitellaan päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen miten huonosti palvelu toimii - ja silti jatketaan huonosta palvelusta maksamista. Jokainen henkilökohtaisella tasolla sen tietysti ratkaisee, mutta "ainoa vaihtoehto katsoa lätkää" on mielestäni huono syy. Jos taas palvelu toimii moitteetta, ei tällaisella asiakkaalla ole mitään syytä valittaa tai lopettaa tilaustaan. Niin kauan kuin palvelu on tasolla, josta valta-osa maksavista asiakkaista on valmiita maksamaan jatkossakin, suurta muutosta on turha odottaa. HTML5 toteutus vaikuttaa olevan jotakuinkin epävakaa, koska siitäkin on paljon valituksia tullut. Telia TV sovellus on jo todettukin huonoksi sen suhteen, että muutokset käytettävissä olevassa verkkoyhteydessä vaikuttavat aivan liian herkästi kuvanlaatuun. Jos Telialla ei onnistuta skarppaamaan, vaikea uskoa tilausten ainakaan lisääntyvän.
 

Telia

Jäsen
Ilmoitustenne perusteella TPS - JYP -pelin 2. erän lopulla havaitusta pätkäisemisestä on nyt kirjattu häiriöilmoitus. Tapahtunut tutkitaan perusteellisesti. // Katja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös