Mulle soitteli myös tänään. Puhelu loppui myyjän toimesta, kun ei enää jaksanut kuunnella mun luetteloa ja kävi ilmi, etten ole mitään tilaamassa lisää. Sanoin myös sen, että olen asiakas tällä hetkellä vain sen takia, että ei ole mitään muutakaan keinoa tuota lajia tällä hetkellä seurata kuvan kanssa.Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.
Boksi olisi pitänyt ostaa, mieluiten heidän laajakaistalla. Sanoin, että ei kai kukaan nyt mitään boksia enää ostele, mutta hänen mielestään oli tietty erittäinkin moderni tapa hoitaa pelit näkyviin, sieltä näkee kuulemma oikein yleiset tv-kanavatkin. Puhelun aloitus oli jokseenkin sellainen, että jo oletuksena oli nykyisen katselutavan ongelmat. Vähän niin kuin, että "sulla varmaan on ollut jotain ongelmia siinä". Ei näin selvästi, mutta sellainen olo siitä taas jäi. Ja heillä tietenkin löytyy sitten lisämaksullinen ratkaisu siihen. Sen siltä myyjältä sain irti, että ÄlyTV-softaa ei ole tulossa missään vaiheessa. HTML5 playeristä en kysellyt, kun en itse tietokoneen kautta sitä katso.
Lisään tähän nyt vielä sen (vaikka olen sen tänne aikaisemminkin kirjoittanut), jos joku taistelee kuvan puuroutumisten ja pätkimisten kanssa, että mulla ne sai korjattua hommaamalla Chromecast Ultran entisen ykkössukupolven CC:n tilalle. 5 GHz kaistalla kuva toimii nyt hyvin ja vielä on mahdollisuus kytkeä verkkokaapelillakin kiinni. Itse piti siis sijoittaa se 80€:n verran omaan laitteistoonsa, ihan vain tämän yhden palvelun takia.