Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 322
  • 23 429

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.
Veikkaan että hyvin harvassa ovat ne, jotka maksavat täysin toimimattomasta palvelusta. Sen sijaan jossain määrin huonosti toimivasta palvelusta maksaa todella suuri määrä asiakkaita. Tämä ero on syytä muistaa.

Monille se huonosti toimiva palvelu on parempi vaihtoehto, kuin se ettei näe kannattamansa seuran otteluita ollenkaan. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää. Samalla tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei voisi olla tyytymätön huonoon toimivuuteen.

En jotenkin jaksa ymmärtää näitä muutamia silloin tällöin esiin putkahtelevia näkemyksiä, joiden mukaan huonosta toimivuudesta ei saa valittaa, vaan täytyy lopettaa palvelun tilaus heti, jos on jotain valittamisen aihetta. Ei tässä maailmassa mikään toimisi kovin hyvin, jos näin mustavalkoisella ajattelutavalla toimittaisiin kaikissa tilanteissa.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Itse en jaksa reilua 500 sivua täältä lueskella, niin otan täälä varmasti useat kerrat tulleet ongelmat esille, mitä on omalle kohdalle osunut.

Viive ja kameroiden toiminta lähetyksissä. Useasti oman joukkueen älypuhelin sovellus kertoo maalin ennen kuin näen sen "suorasta" lähetyksestä. Sitten näytetään uusintoja jostain taklauksista tai kuvataan päävalmentajia syömässä purkkaa, kun kiekko on jo tippunut jäähän.

Kuvanlaatu heittelee niin helv****** ja EI pitäisi olla omista yhteyksistä saati laitteista kiinni. On ihan sama katsonko television kautta (chromecast + valokuitu) tai puhelimella jossa on jokin ns rajaton 4G liittymä.

Suurin ongelma on kuitenkin tuo laskutus. Miksi ei laskut voi tippua säännöllisesti kerran kk ja sama xx.xx.xxxx eräpäivä. Nyt tulee joskus 2kk lasku ja taas seuraavalla kerralla vaikka 4kk lasku.

Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?
Paperilaskutuksessa Telialla on 20 euron raja ja sähköisessä laskutuksessa 8 euron raja. Jos sulla on joku sähköinen laskutustapa, pitäisi laskun tulla joka kuukausi. Jos käytössäsi on Joukkuepassi + paperilasku, tulee lasku joka toinen kuukausi.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Paperilaskutuksessa Telialla on 20 euron raja ja sähköisessä laskutuksessa 8 euron raja. Jos sulla on joku sähköinen laskutustapa, pitäisi laskun tulla joka kuukausi. Jos käytössäsi on Joukkuepassi + paperilasku, tulee lasku joka toinen kuukausi.

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytössäni on joukkuepassi ja sähköinen laskutustapa, mutta laskut tulee niin epäsäännölisesti, että en pysy enää mukana edes.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Käytössäni on joukkuepassi ja sähköinen laskutustapa, mutta laskut tulee niin epäsäännölisesti, että en pysy enää mukana edes.
Kannattaa jättää esim. yhteydenottopyyntö (Yhteydenottopyyntö - Lomakkeet - Asiakastuki - Telia) Telialle, niin suhun ollaan yhteydessä ja voit sitten asiakaspalvelijalle kertoa ongelmasi. He sitten varmaan välittävät työpyyntöä eteenpäin laskutukseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvanlaatu heittelee niin helv****** ja EI pitäisi olla omista yhteyksistä saati laitteista kiinni. On ihan sama katsonko television kautta (chromecast + valokuitu) tai puhelimella jossa on jokin ns rajaton 4G liittymä.
Muilta osin olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta tästä kohdasta en täysin. Kotona katsoessa kuvanlaatu ei heittele minulla käytännössä koskaan. Käytän yleensä Windows 10 sovellusta, mutta välillä myös selainta (Edge) tai Chromecastia. Kuvanlaatu pysyy lähes poikkeuksetta hyvänä koko matsin ajan.

Minulla on siis käytössä gigainen valokuitu, tehokas tietokone ja Chromecast Ultra.

Eli tähän kyllä vaikuttaa merkittävästi käytössä oleva yhteys ja laitteisto. En sano että tämä on hyvä asia, mutta siltä kuitenkin vaikuttaa.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Muilta osin olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta tästä kohdasta en täysin. Kotona katsoessa kuvanlaatu ei heittele minulla käytännössä koskaan. Käytän yleensä Windows 10 sovellusta, mutta välillä myös selainta (Edge) tai Chromecastia. Kuvanlaatu pysyy lähes poikkeuksetta hyvänä koko matsin ajan.

Minulla on siis käytössä gigainen valokuitu, tehokas tietokone ja Chromecast Ultra.

Eli tähän kyllä vaikuttaa merkittävästi käytössä oleva yhteys ja laitteisto. En sano että tämä on hyvä asia, mutta siltä kuitenkin vaikuttaa.
Tosiaan viimekaudella riitti vielä 1st Gen Chromecast että sai hyvällä kuvalla lähtetyksen. Tällä kaudella ei, vaan piti käydä ostamassa myös tuo Ultra.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tosiaan viimekaudella riitti vielä 1st Gen Chromecast että sai hyvällä kuvalla lähtetyksen. Tällä kaudella ei, vaan piti käydä ostamassa myös tuo Ultra.
Mulla on 2nd gen cc tossa töllössä. Ihan hyvä kuva, en saa eroa Viaplayn kuvanlaatuun kumpaankaan suuntaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Mulla on 2nd gen cc tossa töllössä. Ihan hyvä kuva, en saa eroa Viaplayn kuvanlaatuun kumpaankaan suuntaan.
Sama itsellä, kuvanlaadussa ei ole mitään eroa. Toki joskus satunnaisesti Telian kuva tekee hetkellisen puuroutumisen koska se on alttiimpi netin nopeuden vaihtelulle, mutta noin muuten ei mitään eroa. Tätä puuroutumistakaan ei ole tällä kaudella tainnut käydä kuin parissa matsissa.

Se missä se ero onkin sitten, niin sehän on tunnetusti se...


... kestää hetki vastata...

... Niin joo, viive. Viaplay on sen n. 20-30 sekuntia perässä kaapeli-tv:n kuvaa, Telia onkin sitten monta minuuttia perässä. Edelleenkään en ymmärrä miten helvetissä tätä ei olla saatu kuntoon. Tuleeko uusi tekniikka tällä viikolla käyttöön @Telia ? Haluaisin katsoa suorana lähetyksenä liigaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos oikein asetellaan foliolätsää päähän niin:

Viive tulee keinotekoisesti jolloin Telian päässä saadaan Telian laajakaistoille+ digiboksille puskuria enemmän lähetykseen. Jotta kuitenkin kaikki lähetykset näkyisi eri vastaanottimissa suht samaan aikaan niin lisätään muille keinotekoinen viive jottei Teliaboksi asiakkaille lähetettävä puskuroitu lähetys olisi muihin nähden perässä.
-> Telian yhteyksillä ja boksilla paras katselukokemus ilman kuvan puuroutumista!

Joillekkin laitteille kuten Android TV:lle yms. ei tehdä sovellusta ollenkaan ja "pakolliset" sovellukset ,kuten tietokoneelle, tehdään sen verran raskaiksi että tarvitset monen tonnin koneen jotta pelit pyörisi ilman nykimistä/puuroutumista.

Selain pohjaiset sovellukset tehdään kuolleille selaimille jotta ne olisi olemassa mutta kukaan niitä ei käytä.

Mission boksien max myynti suoritettu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos oikein asetellaan foliolätsää päähän niin:

Viive tulee keinotekoisesti jolloin Telian päässä saadaan Telian laajakaistoille+ digiboksille puskuria enemmän lähetykseen. Jotta kuitenkin kaikki lähetykset näkyisi eri vastaanottimissa suht samaan aikaan niin lisätään muille keinotekoinen viive jottei Teliaboksi asiakkaille lähetettävä puskuroitu lähetys olisi muihin nähden perässä.
-> Telian yhteyksillä ja boksilla paras katselukokemus ilman kuvan puuroutumista!

Joillekkin laitteille kuten Android TV:lle yms. ei tehdä sovellusta ollenkaan ja "pakolliset" sovellukset ,kuten tietokoneelle, tehdään sen verran raskaiksi että tarvitset monen tonnin koneen jotta pelit pyörisi ilman nykimistä/puuroutumista.

Selain pohjaiset sovellukset tehdään kuolleille selaimille jotta ne olisi olemassa mutta kukaan niitä ei käytä.

Mission boksien max myynti suoritettu.
Annetaan tähän liittyen ilmainen vinkki Telialle. Nimittäin W10 sovelluksella tai Edgellä katsoessa viivettä on hyvin vähän ja tämä lienee vahinko, jonka Telia voi vielä korjata boksimyyntien maksimointia ajatellen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos oikein asetellaan foliolätsää päähän niin:

Viive tulee keinotekoisesti jolloin Telian päässä saadaan Telian laajakaistoille+ digiboksille puskuria enemmän lähetykseen. Jotta kuitenkin kaikki lähetykset näkyisi eri vastaanottimissa suht samaan aikaan niin lisätään muille keinotekoinen viive jottei Teliaboksi asiakkaille lähetettävä puskuroitu lähetys olisi muihin nähden perässä.
-> Telian yhteyksillä ja boksilla paras katselukokemus ilman kuvan puuroutumista!

Joillekkin laitteille kuten Android TV:lle yms. ei tehdä sovellusta ollenkaan ja "pakolliset" sovellukset ,kuten tietokoneelle, tehdään sen verran raskaiksi että tarvitset monen tonnin koneen jotta pelit pyörisi ilman nykimistä/puuroutumista.

Selain pohjaiset sovellukset tehdään kuolleille selaimille jotta ne olisi olemassa mutta kukaan niitä ei käytä.

Mission boksien max myynti suoritettu.
Mutta eikös Telia nimenomaan mainosta niin, että boksilla viivettä ei ole? Mulla on boksi, mutta en oo tätä niin seurannu, eli en oikeasti tiedä onko mulla viivettä vai ei ;)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kaverilla on Telian boxi plus mobiililaajakaista ja viivettä on toista minuuttia.
Jos en muista väärin, niin propaganda oli, että kaapeli- tai kuituverkossa ei boksin kanssa viivettä ole. Ei tietenkään pitäisi olla millään tekniikalla, jos asiakkaan vermeet on kohtuullisesti ajantasalla.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jos en muista väärin, niin propaganda oli, että kaapeli- tai kuituverkossa ei boksin kanssa viivettä ole. Ei tietenkään pitäisi olla millään tekniikalla, jos asiakkaan vermeet on kohtuullisesti ajantasalla.
Tuossa on kato 4g netti pitää olla Telian valokuitu 69e/kk. Laitevuokra 10e/kk toki kylkeen. Muuten on viive se sama 2min
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eihän palvelu tietysti ole paska niille, joilla se toimii ongelmitta. Ei silloin ole ainakaan suoraa syytä lopettaa tilausta tai kiukutella asioista. Itselläni palvelu toimi moitteetta, mutta muut asiat Telian puolella johtivat tilauksen irtisanomiseen. Jos olisi ollut ongelmia, olisin varmasti irtisanonut tilauksen heti. Jos joku maksaa toimimattomasta palvelusta, sitä pidän erikoisena, olkoon miten kova kiekkofanaatikko tahansa. Jokaisella tämä oikeus tietysti varattakoon.

Esim. Viive on vain osalla? Rauman ja ilmeisesti toisinaan muuallakin päinv.. kuvaus ja zoomailu on vain osalla? Turun kusenkeltaiset värit ym ongelmat vain osalla? Kaikenlainen suoranainen kusetus ja tyhjien lupausten toistelu koskee vain osaa? Listaa vois jatkaa pitkään.

Veikkaan ettei täällä "kiukuttele" juuri yhtään sellaista jolle "toimii ongelmitta".
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esim. Viive on vain osalla? Rauman ja ilmeisesti toisinaan muuallakin päinv.. kuvaus ja zoomailu on vain osalla? Turun kusenkeltaiset värit ym ongelmat vain osalla? Kaikenlainen suoranainen kusetus ja tyhjien lupausten toistelu koskee vain osaa? Listaa vois jatkaa pitkään.

Veikkaan ettei täällä "kiukuttele" juuri yhtään sellaista jolle "toimii ongelmitta".

Viive on tosiaan vain osalla. Jos satut asumaan Telian kaapeliverkkoalueella, ei viivettä kai ole? Kuvauksen ongelmat koskevat tietysti kaikkia, niistä olen itsekin kommentoinut. Kusetus ja tyhjät lupaukset ovat sitten oma lukunsa, mutta kirjoitinkin vain ettei tämä ole paskaa niille, joilla näistä huolimatta homma toimii, eli pelit näkyvät ongelmitta.

Kerrataan vielä sen verran, että itse irtisanoin tilaukseni kesken viime kautta, syynä Telian mielestäni hyvin hämärä toiminta. Nyt kun kehityskohteiden aikatauluja vain jatkuvasti venytetään ja viestintä on edelleen jossain sekavan ja naurettavan välimaastossa, tyytyväisyys omaan päätökseeni on vain kasvanut. Teknisesti en itse ongelmia kohdannut, mutta luokaton kameratyöskentely koski tietysti minuakin. Odotusarvona ei tosin ollut muuta, kuin pelin näkyminen ongelmitta haluamallani alustalla. Kun selvisi, että näistä toinen ei toteudu ja siihen päälle em. Telian sekoilut, se oli sitten siinä.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa hallilla (Kisapuistossa) istumakatsomon puolella, niin pisti silmään, että mikit on hävinneet plexien päältä. Voi olla jo pidempää ollut tämä tilanne, mutta muistikuvien mukaan ennen kaukalon laidoilla oli mikkejä enemmänkin plexien ylälaidassa kiinni, nyt ei sattunut näkökenttään yhtään. Luulisi tuo plexin päällä sijaitseva jäälle suuntaava olevan aika otollinen tuolle mullistavalle äänimaailmalle. En tiedä mistä nyt kaukalon äänet saadaan ongittua, mutta ei ainakaan samasta lokaatiosta mistä ennen.
 

Yeap

Jäsen
Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa hallilla (Kisapuistossa) istumakatsomon puolella, niin pisti silmään, että mikit on hävinneet plexien päältä. Voi olla jo pidempää ollut tämä tilanne, mutta muistikuvien mukaan ennen kaukalon laidoilla oli mikkejä enemmänkin plexien ylälaidassa kiinni, nyt ei sattunut näkökenttään yhtään. Luulisi tuo plexin päällä sijaitseva jäälle suuntaava olevan aika otollinen tuolle mullistavalle äänimaailmalle. En tiedä mistä nyt kaukalon äänet saadaan ongittua, mutta ei ainakaan samasta lokaatiosta mistä ennen.
Saat ne mikit näkyviin kun ostat telia loves mikki -palvelun :D
 

Telia

Jäsen
Suurin ongelma on kuitenkin tuo laskutus. Miksi ei laskut voi tippua säännöllisesti kerran kk ja sama xx.xx.xxxx eräpäivä. Nyt tulee joskus 2kk lasku ja taas seuraavalla kerralla vaikka 4kk lasku.

Voisiko joku palstaveli tai @Telia vastata eteenkin tuohon laskutusta koskevaan kysymykseen?

Laskutusjakso on aina 1kk, eli tasaisesti tulee sama summa. Poikkeuksena on tilauksen ensimmäinen lasku, joka voi olla yli kuukauden mittainen, johtuen laskutusjaksoista.

Kannattaa tarkistaa vielä siitä laskun erittelyosasta, että mitä aikaväliä siellä veloitetaan. Jos se ei jatkossa ole aina kuukauden pätkä, niin kannattaa ottaa yhteyttä meidän suuntaan chatin tai Facebookin privaviestien kautta.

//Niko
 

Telia

Jäsen
Itsellä nyt sattuneista syistä aikaa seurata jääkiekkoa lähes rajattomasti. Täytyy sanoa että edullinen paketti tämä Liigapassi+Viasat jääkiekko 29,90€/kk. Toiminnassa ei ongelmia lukuunottamatta ihan muutamaa lähetyksen katkaisua, joka todennäköisemmin johtuu omasta wi-fi verkosta. NHL, Liiga ja KHL näkyy jossa on itselle tarjontaa riittävästi. Itse käytän TeliaTV sovelluksesta chromecastin kautta televisioon. Ainoa suurempi miinus viasatin kanavien erittäin sekavat ohjelmatiedot mutta niihin joutui tottumaan jo viasattia tv:n kautta katsottuna.

Itse hyödynnän Viasatin ohjelmaopasta näihin NHL pelien kanavapaikkojen tarkistamiseen. Tuolta sivulta kun valitset urheilun, niin aktivoituu kaikki urheiluun liittyvät kanavat. Tuolta pystyy sitten selaamaan, mitkä pelit tulee miltäkin kanavalta jne. Tsekkaa jos tuosta olisi hyötyä sinullekin.

//Niko
 

ez_pound

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uskaltauduin ottamaan tämän ja HPK-KooKoo -peliä katsellessa aivan järkyttävää stutterointia television sisäisen Chromecastin kautta katsottuna. Käytännössä katsomiskelvotonta kuvaa. Onko muilla lähetyksessä ongelmaa vai perunko tilauksen heti?
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Käytössä sovellus+chromecast, Ässät-Sport ottelu. ERITTÄIN hämmentävää, ei ole viivettä ollenkaan! Onko @Telia oikeasti tehnyt jotain asialle? Tämähän on mullistava uudistus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös