Olen tavallinen palvelun tilaaja, joka olettaa saavansa palvelun sellaisena kuin se on minulle luvattu. Riman tälle oletukselle on asettanut useiden vuosien eri urheilutapahtumien katsominen sekä televisiosta, mutta myös viime aikoina eri suoratoistopalveluista.
En ole mikään tietokonenero, enkä edes halua olla. Minun ei itseasiassa semmonen edes tarvitse olla silloin, kun käytän suorien lähtysten katsomiseen esim. Viaplaytä, Areenaa tai YouTubea. Minun ei tarvitse tehdä kaiken maailman testejä tai muuten vaan ihmetellä että miksi ei toimi, vaan voin painaa napista tai kahdesta, ja homma toimii juurikin sillä tasolla millä odotankin sen toimivan.
Tämä ei kuitenkaan tapahdu Telian liiga-lähetysten kohdalla. Miksi?
1. Ei ymmärretä mitä ollaan tekemässä.
2. Tietoisesti jostain syystä ei haluta tehdä niin hyvää tuotetta kun mitä voitaisi/osattaisi tehdä.
Tuntuu tällälailla aivan normaalina käyttäjänä aivan hullulta että jos lähetys pätkii tai on muuta ongelmaa, niin asiakaspalvelu kehoittaa asiakasta testaamaan oman netin toimivuus ja nopeus ja boottailemaan laitteita ja tekemään vaikka mitä poppaskonsteja, vaikka samaan aikaan toinen palvelu toimii aivan kuten pitääkin: pätkimättä ja hyvällä laadulla.
Aivan kuin siirrettäisiin vastuu asiakkaalle, vaikka se vika on nimenomaan Telian päässä.
Sitten tähän päälle laskutus, viive, lähetyksen yleinen toimivuus, kuvaus, ohjaus, tyhjät lupaukset, pelikello, ottelukoosteet, grafiikat, ulkomailla asuvat, toimivuus eri alustoilla ja kaikkien näiden yhdistelmät muutamia mainitakseni, ei voi mistään muusta olla kiinni kuin ymmärtämättömyydestä, haluttomuudesta tai näiden yhdistelmästä.
Kun kerran aletaan, niin miks ei sit tehä kunnolla ja loppuun asti?
Hyvä
@Telia, ihan vain ja ainoastaan yhteisen hyvän eteen tässä meidän pienessä suomalaisessa jääkiekkoyhteisössä, minä toivon: laittakaa tämä teidän palvelu kuntoon. Yhden kauden ootte nyt saanu puuhastella, oisko jo aika alkaa hommiin? Hankkikaa apua ja miettikää myös omaa julkisuuskuvaa. Olette omalla toiminnallanne ainakin minun taloudessa aiheuttaneet sen, etten tule enää koskaan ostamaan mitään liittymiä sun muita digibokseja teidän kioskista, ellei tuo liiga-tuote ala tässä pikapuoliin paranemaan sille tasolle, kun se kuuluukin olla. Tämä on nyt teistä kiinni.
Maailma on pullollaan hyviä esimerkkejä mitä lähtee kopioimaan. Ja jos ette tiedä mistä tai mitä, kysykää apua. Ei nuo oikeesti vaikeita juttuja ole.