Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 945 515
  • 23 567

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla ei ole C Moren kanssa ollut ikinä mitään ongelmia suoratoiston kanssa. Toiminut aina ilman mitään ongelmia. Toki varmasti ongelmia joillain on ollut, ehkä itsellä on vaan käynyt tuuri.
CMoren sovellus ei ainakaan Apple TV:llä ole samaa tasoa kuin Telialla (toki tietokoneella katsottaessa tiedän Telian ongelmat). CMorella ei esimerkiksi saanut yhdellä painalluksella ottelua alkamaan alusta (tarkistin nyt, niin ei myöskään netin kautta katsottaessa tuollaista mahdollisuutta ole). Melkoisen työn takana oli aloittaa Leijonien pelin katsominen kesken pelin. Äänet pois, käsi ruudun eteen ja sitten kelaamaan taaksepäin. Pahin häiriö tuli, kun katsoi peliä tosiaan tunnin perässä tms. niin lähetys sitten katkesi samalla hetkellä, kun ottelu tuli oikeasti päätökseen. Tallennetta ei myöskään ollut saman tien saatavilla, vaan herjasi pitkään ongelmasta. Lopulta kun tallenne tuli tarjolle, niin kuvanlaatu oli heikompi kuin livessä. Itse tykkään Telialla nimenomaan siitä, että koska vaan pääsee kätevästi katsomaan haluttua ottelua alusta alkaen ilman, että täytyy pelätä näkevänsä tämän hetken tilannetta + pelien jälkeen kaikki ottelut ovat samantien katsottavissa uudestaan ja täsmälleen alkuperäisellä laadulla.

Vaikka Telialla on omat ongelmansa, niin kyllä siellä jotain on oikeinkin tehty.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Hei te, ketkä olette nyt tilanneet pelipäivinä Liiga- tai Joukkuepassin. Kauanko on kestänyt tilauksesta, että homma on alkanut pelittämään? Nimim. milloin pitää tilata, jos haluaa nähdä keskiviikkna 18.30 Kärpät-Jukurit pelin?

Kannattaa varmaan panna tilaus vetämään samantien aamulla kun herää.

Tässä pätee 2h tunnin sääntö, eli jos olet ollut "tilausputkessa" yli 2 tuntia niin todennäköisyys sieltä pois pääsyyn laskee sen jälkeen todella nopeasti. Tämän jälkeen tarvitaan jo yleensä kättä pidempää eli joutuu turvautumaan asiakaspalveluun. Tässä saattaakin sitten vierehtää tovi jos toinenkin että kaikki solmut saadaan avattua.

Tilaaminen on siis vähän kuin mustan aukon tapahtumahorisontin lähellä liikkumista. Eli jos liian hitaasti siellä liikkuu, niin voi imeytyä sinne madonreikään (=tilausputkeen) lopullisesti.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joku manuaalikuli siellä niitä tilausnappuloita painelee. Ihmettelin oman joukkuepassitilaukseni yhteydessä sitä kun tunnarit eivät alkaneet pienen odottelun jälkeen toimimaan. Sen sijaan minulle tuli tekstari, jossa onniteltiin tallennustilapalvelun aktivoimisesta 6 euron kuukausihintaan. Tilausvahvistuksessa oli kyllä oikea tuote, joka eliminoi oman näppäilyvirheen. Onneksi tällä kertaa asiakaspalveluchatissä sain homman 5 minuutissa korjattua ja ehdin kuin ehdinkin...
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei mitään muutosta vuodentakaiseen edelleenkään; tolpat ei kuulu, kameramiehet laahaa perässä. Hidastuksissa ei mitään logiikkaa. Kiekkoa seuraamaton kaverini sanoi perjantaina kun Kalen pelistä tuli yhdestä tilanteesta tuhannesta kuvakulmasta uusintaa niin yhdessäkään ei näkynyt mitä tapahtui. Sanoi jopa että miksi uusintaa ei hidasteita että näkisi jotain.
Chromen viive kauheaa, watsup paljastaa koko ajan maalit pilpatukseltaan monta minuuttia etukäteen. Telian voisi laittaa Cersein tyyliin walk on shameen.
 

Keyser

Jäsen
Ottelukoosteet (tai oikeastaan näiden nimi pitäisi olla maalikooste, koska mitään muuta kuin maaleja näissä ei ole) tehdään edelliin täysin vaihtelevalla laadulla. Osassa lauantain koosteista on selostus ja osassa ei ole. Osassa näkyy kaikki pelin maalit toisessa saattaa näkyä sama maali monta kertaa. Tuntuu jotenkin piittaamattomalta kiekkofaneja kohtaan, ettei mitään ole vuodessa tapahtunut, vaikka välillä lupaillaan että näihin panostetaan jatkossa. Ei tarvis kun käydä katsomassa miten NHL Game recapit tai vastaavat on lyöty kasaan ja yrittää samaa perässä. Nelonenkin hoiti tämän paljon mallikkaammin.

Mulle ei ole mikään ongelma katsoa näitä telian omasta äpistä, mutta toivoisin että joku edes tarkistaisi laadun ennenkuin video lyödään liveksi. Itse olisin ainakin valmis odottamaan näiden kanssa vaikka seuraavaan päivään, jos joku näkisi edes pikkaisen vaivaa näiden eteen.
 

Yeap

Jäsen
Kannattaa varmaan panna tilaus vetämään samantien aamulla kun herää.

Tässä pätee 2h tunnin sääntö, eli jos olet ollut "tilausputkessa" yli 2 tuntia niin todennäköisyys sieltä pois pääsyyn laskee sen jälkeen todella nopeasti. Tämän jälkeen tarvitaan jo yleensä kättä pidempää eli joutuu turvautumaan asiakaspalveluun. Tässä saattaakin sitten vierehtää tovi jos toinenkin että kaikki solmut saadaan avattua.

Tilaaminen on siis vähän kuin mustan aukon tapahtumahorisontin lähellä liikkumista. Eli jos liian hitaasti siellä liikkuu, niin voi imeytyä sinne madonreikään (=tilausputkeen) lopullisesti.

Mieluiten jo edellisenä keväänä että on hyvissä ajoin liikkeellä mutta näissäkin tapauksissa madonreikä on vienyt jo ennen juhannusta mennessää tietämättään ja siellä olo on konkretisoitunut elokuun ensimmäisissä lähetyksissä kun tilaus ei olekaan voimassa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Raumalla muuten oli ainakin lauantaina zoomi siedettävän rajoissa, eli parannusta viime kauteen on tapahtunut. Vieläkään ei aina pysytty kiekon perässä eikä ihan koko hyökkäysalue mahtunut kuviin, mutta eteenpäin on menty.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Raumalla muuten oli ainakin lauantaina zoomi siedettävän rajoissa, eli parannusta viime kauteen on tapahtunut. Vieläkään ei aina pysytty kiekon perässä eikä ihan koko hyökkäysalue mahtunut kuviin, mutta eteenpäin on menty.

Telia luo sitä mullistavaa katselukokemusta. Se on aivan yksi lysti pitävätkö asiakkaat siitä vaiko eivät. Uudenlaista kokemusta on silti laitettava eetteriin.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joskus vuosi sitten ensimmäisen kerran katselin peliä ilman selostusääniä ja huomasin ällistyksekseni kaiuttimista tulevan jonkun muun pelin ääniraitaa ns. samaan hintaan. Ei siinä mitään, mutta huvitusta herättää se, että kun äsken otin taas asiakseni tarkkailla peliä ilman selostajaa, sama laulu jatkuu vuoden jälkeenkin eli jostain muusta hallista tulee ääntä lähetykseen.

En toki ole antanut palautetta tai tehnyt muutenkaan asian eteen mitään, mutta tietysti olisi mielenkiintoista tietää, eikö kukaan muu (asiakkaat tai viime kädessä Telia) ole tätä pikku ilmiötä huomannut vai onko vuosi vain niin lyhyt aika, ettei toimenpiteitä asian suhteen ole ehditty käynnistää.
 

ijuka

Jäsen
Ottelukoosteet (tai oikeastaan näiden nimi pitäisi olla maalikooste, koska mitään muuta kuin maaleja näissä ei ole) tehdään edelliin täysin vaihtelevalla laadulla. Osassa lauantain koosteista on selostus ja osassa ei ole. Osassa näkyy kaikki pelin maalit toisessa saattaa näkyä sama maali monta kertaa. Tuntuu jotenkin piittaamattomalta kiekkofaneja kohtaan, ettei mitään ole vuodessa tapahtunut, vaikka välillä lupaillaan että näihin panostetaan jatkossa. Ei tarvis kun käydä katsomassa miten NHL Game recapit tai vastaavat on lyöty kasaan ja yrittää samaa perässä. Nelonenkin hoiti tämän paljon mallikkaammin.

Mulle ei ole mikään ongelma katsoa näitä telian omasta äpistä, mutta toivoisin että joku edes tarkistaisi laadun ennenkuin video lyödään liveksi. Itse olisin ainakin valmis odottamaan näiden kanssa vaikka seuraavaan päivään, jos joku näkisi edes pikkaisen vaivaa näiden eteen.
Liigan ottelukoosteet on kyllä aivan järkyttävän huonosti tehty. Näen paremmin editoituja maalikoosteita C-junnujen playoffeista nollabudjetilla jotka joku fani on lämpimikseen rustannut. Ja sitten itse ottelukoosteeseen - Tänä päivänä on täysi vitsi, että niissä on vain maaleja. Saisivat ottaa mallia NHL:n "condensed game":ista, joissa on 10 minuuttia huippukohtia, joita löytyy tusinoittain maalien lisäksi.

Ala-arvoista on kyllä Telian touhu. Toivottavasti Liigaa ei ala kuumottaa kun heidän tuotettaan näin loataan. Kannattaa vähän miettiä että onko sittenkään paras idea myydä kaikkein kalleimmalla. Ehkä laatukin kannattaa tarkistaa. Ja sitten tietenkin voidaan palata Telian kivikauden takaisiin teknologioihin kuten silverlight, ja että ovat päättäneet kyhätä HTML5:n ensin kuolleille selaimille jota ei edes minun 84v isoisäni käytä enää. Ehkä maailman yleisimpien selainten tukeminen ei käynyt mielessä. Esim. minä en mitään internet explodereita ole käyttänyt yli 15 vuoteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ruotsin Telia TV tarjoaa liigaa hintaan 49 kruunua/kk (vajaat 5 euroa), kaikki ottelut. Ja uskokaa tai älkää, siellä toimii myös combo Win10 + CC siihen hintaan, joka näköjään on liian suuri haaste toteuttaa Suomessa. Onneksi minulla on kavereita naapurimaassa joita ei lätkä kiinnosta, mutta ovat Telian asiakkaita.

Edit: Lisätään sen verran että olisin valmis maksamaan pyydetyt 19,90/24,90 jos "tekniset haasteet"-kusetus loppuisi ja tuettaisiin kaikkia yleisiä comboja mitä muutkin suoratoistopalvelijat tukevat. Tässä ei ole kyse muusta kuin haluttomuudesta ja täten jätän tilaamatta ja käytän toisia keinoja.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
On kyllä ihan uskomatonta miten huonosti liigan televisiointi on hoidettu oikeastaan vuosikymmenet. Ihan häpeällistä. Suomen kaltaisen teknologiahuippumaan suosituimman urheilulajin kotimainen pääsarja luulisi olevan televisionnin puolelta ihan timanttia.
Sen sijaan lähetyksiä tuottaa yritys, joka muistuttaa enemmän posti- ja lennätinlaitosta. Studiot hoidetaan jostain avaruusaluksesta, mikä tappaa kaiken mahdollisen tunnelman. Puhumattakaan kaikista teknologiaongelmista, joita tässä ketjussa voi lukea sivutolkulla.

Ei liigaa ole paljoa kiinnostanut fanit. Sille on oikeidet myyty, joka eniten maksaa. Hällä väliä miten palvelut pelaa.

Siihen nähden miten isosti Telia mainosti alussa otttavansa fanit mukaan lähetykseen ja kaikkea muuta mukavaa, on matka tähän asti ollut viittä vaille täysi pannukakku.
 

goalhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä hiukan ihmettelen, muiden mukana, että zoomaus ei toimi, ei sitten millään sillä piippuhullynkameralla. Se nyt vaan on niin, että tuota hommaa ei opi ilman harjoitusta. Töihin saatanat!
Tämä siis turkuhallissa, siinä kusenkeltaisella jäällä, joka on sitten keksintönä ala-arvoinen. Kamera mittaa valoisuutta milloin mistäkin väristä, ja jos tarkkaan katsot, niin huomaat automaattiasetusten muuttuvan kameraa liikuteltaessa kiekon perässä. Ylivalkoiset mainokset sotkevat valoituksen lopullisesti. Enpä ole jääkiekossa ennen enkä jälkeen nähnyt missään liigassa, enkä kaukalossa näin huonoa kuvausjälkeä.
Itse tekniikka, jolla kuva tuodaan kotiin s10 puhelimen ja CC avulla toimii moitteetta, edes.
KHL ja Viasatin änärilähetykset DNA TV Hubin kautta ovat likimain täydellisiä. En voi valittaa. Kun taas liigalähetyksissä ei tunnista esim. pelaajan kasvoja kuin lähikuvissa. Noloa.
Onneksi TPS ei pelaa tänään kotona. Jospa kuvakin sitten olisi siedettävämpää.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joskus vuosi sitten ensimmäisen kerran katselin peliä ilman selostusääniä ja huomasin ällistyksekseni kaiuttimista tulevan jonkun muun pelin ääniraitaa ns. samaan hintaan. Ei siinä mitään, mutta huvitusta herättää se, että kun äsken otin taas asiakseni tarkkailla peliä ilman selostajaa, sama laulu jatkuu vuoden jälkeenkin eli jostain muusta hallista tulee ääntä lähetykseen.

En toki ole antanut palautetta tai tehnyt muutenkaan asian eteen mitään, mutta tietysti olisi mielenkiintoista tietää, eikö kukaan muu (asiakkaat tai viime kädessä Telia) ole tätä pikku ilmiötä huomannut vai onko vuosi vain niin lyhyt aika, ettei toimenpiteitä asian suhteen ole ehditty käynnistää.
Teliaa tästä huomautin useamman kerran viime kauden aikana, eikä vian korjaamisen eteen olla näköjään mitään tehty. Tai sitten korjaus tapahtuu tässäkin "pienellä" viiveellä.

Onhan tämä nyt uskomatonta miten Telia onnistuu vetämään kaikki asiat päin persettä.

Oikeestaan ainoa mistä pystyn kehuja antamaan, että pelit sentään näkyneet tähän mennessä. Senhän toki pitäisi olla minimivaatimus, kun oikeudet heillä ja maksan sen 20e/kk tästä paskasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei liigaa ole paljoa kiinnostanut fanit. Sille on oikeidet myyty, joka eniten maksaa. Hällä väliä miten palvelut pelaa.
Vaikka muutoin olenkin pitkälti samoilla linjoilla, niin tästä en ole. Kannattaa muistaa, että suurin osa tv-sopimusrahoista menee suoraan liigaseuroille. Voi hyvin olla, että rahallisesti toiseksi parhaassa tarjouksessa jokainen liigaseura olisi saanut miljoonia euroja vähemmän rahaa käyttöönsä sopimusaikana. Kun ottaa huomioon miten taloudellisesti haasteellista urheiluseuran pyörittäminen on, niin vaikea on kauheasti liigan päättäjiä syyttää siitä, että mennään tv-sopparin osalta rahan perässä.

Kyllä siinä on ihan oikeasti liigan päättäjillä ollut aiheellista odottaa, että Telia myös käyttäisi kalliiseen hintaan hankkimiaan oikeuksia järkevästi, joka tarkoittaisi nimenomaan hyvää toteutusta ja asiaskasystävällistä toimintaa kaikin puolin. Telialla oli tässä mahtava tilaisuus kasvattaa asiakastyytyväisyyttä ja sitä kautta asiakaskuntaa todella reilusti, mutta ainakin toistaiseksi on lähdetty liikkeelle aivan väärällä tavalla. Telia tavoittelee liigan avulla pikavoittoja, eikä pitkäjänteistä hyötyä, mikä ei varmasti käy oikein kenenkään älykkään ihmisen järkeen.
 

Telia

Jäsen
Joskus vuosi sitten ensimmäisen kerran katselin peliä ilman selostusääniä ja huomasin ällistyksekseni kaiuttimista tulevan jonkun muun pelin ääniraitaa ns. samaan hintaan. Ei siinä mitään, mutta huvitusta herättää se, että kun äsken otin taas asiakseni tarkkailla peliä ilman selostajaa, sama laulu jatkuu vuoden jälkeenkin eli jostain muusta hallista tulee ääntä lähetykseen.

En toki ole antanut palautetta tai tehnyt muutenkaan asian eteen mitään, mutta tietysti olisi mielenkiintoista tietää, eikö kukaan muu (asiakkaat tai viime kädessä Telia) ole tätä pikku ilmiötä huomannut vai onko vuosi vain niin lyhyt aika, ettei toimenpiteitä asian suhteen ole ehditty käynnistää.

Kerrotko vielä mitä peliä katsoit ja millä laitteella? Entäs nuo halliäänet, saitko selvää mistä hallista ne mahtoivat tulla?

//Merja
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kerrotko vielä mitä peliä katsoit ja millä laitteella? Entäs nuo halliäänet, saitko selvää mistä hallista ne mahtoivat tulla?

//Merja

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, niin edelleenkin (silloin viime vuonna jo samassa yhteydessä tehtiin samaa, kysyin samaa) ihmettelen nii pal suurest, mitä väliä millä laitteella on katsottu, ko. tapauksessa?

Jos ja kun hallin äänet tulee Telian toimesta hallilta ja ne tuutataan "lähetyssignaaliin" niin eipä sillä pitäisi kyllä olla _mitään_ vaikutusta asiaan millä vastaanotetaan?
Laitteesta riippumatta uskallan melkein väittää, ettei yksikään niistä imuroi toisen hallin ääniä sinne omineen..

Pelin utelun ymmärrän, mahdollisen toisen hallin utelun ymmärrän, siis jollain tasolla mutta onko oikeasti nyt niin vaikeaa testata siellä asiaa itse? Simuloida tilanne penttiperuskatsojan kulmasta ja mykistää selostus, ja kuunnella itse.

Jos hallin äänet tulee montaa muutakin kautta Telian lähetykseen niin silloin teoriassa voisi olla vikaa muuallakin kuin Telian lähtöpään vuodoissa. Jos ne tulee montaa eri reittiä katsojan laitteeseen, tyyliin monelta eri kanavalta niin silloin teoriassa voisi kuvitella käyttäjän laitteen vuotavan. Noin muutoin jos yksinoikeudella äänet tulee vain yhden toimesta yhteen lähetykseen, etsisin kyllä sitä vikaa nöyrästi vaan sieltä lähetyspäästä..

Sitäpaitsi, jos sinne vuotaa toisen hallin äänet, eikö jäljet silloin johda sylttytehtaalle aika selvästi - sinne minne kaikkien hallien äänet menee.. Vastaanottajalle menee (pitäisi mennä) vain ne äänet jotka siihen ko. katsottavaan Telian lähetykseen kuuluu. Riippumatta onko saukkonen mutella vai ei..

Emmää tiiä mut mää niivvaan ihmettelen. Samoilla rojuilla toimii oikeastaan kaikilla kaikki muut palvelut moitteitta. Mutta sitten yhden kohdalla niissä laitteissa/katsojan päässä on jatkuvasti kaikenlaisia ja kummallisia vikoja. Ja yhdistävä tekijä on ainoastaan Telia.
Joku voisi tästä jo tehdä johtopäätöksiä, mutta mutta.. Jääköön se kaikille omaan harkintaan.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kerrotko vielä mitä peliä katsoit ja millä laitteella? Entäs nuo halliäänet, saitko selvää mistä hallista ne mahtoivat tulla?

//Merja
Perjantain KalPa-Jukurit oli katsomani ottelu tietokoneen TeliaTV-sovelluksella ja ainakin We are the kings -niminen viisu pärähti yhdessä kohdassa soimaan valtavien hurraahuutojen kera.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Perjantain KalPa-Jukurit oli katsomani ottelu tietokoneen TeliaTV-sovelluksella ja ainakin We are the kings -niminen viisu pärähti yhdessä kohdassa soimaan valtavien hurraahuutojen kera.
Oliko Kingseillä peli samaan aikaan? Tämä on sitä änäritason äänimaailmaa jota puhuvat päät ovat lupailleet ja hehkuttaneet. Tuntuu toimivan, joten hattu päästä.
 

Grafix

Jäsen
Ohopsista, HTML5 mainittu uunituoreessa tekstiviestissä:

”Hei, ilmoitamme kun MAC-koneille on tarjolla vaihtoehtoinen ratkaisu Chrome-sela
imen tilalle(HTML5-tuki eri selaimille, jotta TV-palvelun käyttämiseen ei tarvit
a Chromen lisäosia). T.Telia”

Tosin aikataulu jäi vähän väljäksi vielä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kaksi peliä katsottuna ja voi hyvänen aika, eikö niitä älykiekkostatseja voi ottaa pois heti kun matsi lähtee pyörimään? Parhaassa tapauksessa ne lähtevät pyörimään vasta kun peli alkaa, ja ilmeisesti niitä ei saa millään pois, kun kerran on laitettu pyörimään? Katkoille nämä. Sitten osittaisiin kehuihin, eli pelikellon paikka on nyt parempi kuin viime kaudella, mutta voi hyvänen aika kuka noita grafiikoita oikein tekee? Oikein silmään sattuu, on meinaan suurinpiirtein kamalinta mitä olen TV-grafiikassa nähnyt ihan hetkeen 90-luvun jälkeen. Koskee oikeastaan kaikkea grafiikkaa, mutta erityisesti tuo pelikello kaikkine asetteluineen on niin hirveä suoritus, että oikein ihmetyttää miten noin huono on saatu aikaiseksi. Eikö näitä voisi apinoida ihan suoraan esim NHL:stä, jos kerran oma osaaminen ei riitä edes alkeelliseen sommitteluun tai informaation esittelyyn.
 

F#21

Jäsen
En toki ole antanut palautetta tai tehnyt muutenkaan asian eteen mitään, mutta tietysti olisi mielenkiintoista tietää, eikö kukaan muu (asiakkaat tai viime kädessä Telia) ole tätä pikku ilmiötä huomannut vai onko vuosi vain niin lyhyt aika, ettei toimenpiteitä asian suhteen ole ehditty käynnistää.
En nyt kohdista omaa kommenttia teikäläiseen, mutta olen havainnut tällaisen samanlaisen toimintatavan työelämässä, jossa oletetaan muiden tekevän jotain asioiden eteen eikä itse tehdä. Eli jos jotain on rikki, siitä kannattaa ilmoittaa itse.

Voi vain olla niin yksinkertaista, etteivät muut ole tuota huomanneet.
 

FireHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, Anaheim Ducks
Olen tavallinen palvelun tilaaja, joka olettaa saavansa palvelun sellaisena kuin se on minulle luvattu. Riman tälle oletukselle on asettanut useiden vuosien eri urheilutapahtumien katsominen sekä televisiosta, mutta myös viime aikoina eri suoratoistopalveluista.

En ole mikään tietokonenero, enkä edes halua olla. Minun ei itseasiassa semmonen edes tarvitse olla silloin, kun käytän suorien lähtysten katsomiseen esim. Viaplaytä, Areenaa tai YouTubea. Minun ei tarvitse tehdä kaiken maailman testejä tai muuten vaan ihmetellä että miksi ei toimi, vaan voin painaa napista tai kahdesta, ja homma toimii juurikin sillä tasolla millä odotankin sen toimivan.

Tämä ei kuitenkaan tapahdu Telian liiga-lähetysten kohdalla. Miksi?

1. Ei ymmärretä mitä ollaan tekemässä.
2. Tietoisesti jostain syystä ei haluta tehdä niin hyvää tuotetta kun mitä voitaisi/osattaisi tehdä.

Tuntuu tällälailla aivan normaalina käyttäjänä aivan hullulta että jos lähetys pätkii tai on muuta ongelmaa, niin asiakaspalvelu kehoittaa asiakasta testaamaan oman netin toimivuus ja nopeus ja boottailemaan laitteita ja tekemään vaikka mitä poppaskonsteja, vaikka samaan aikaan toinen palvelu toimii aivan kuten pitääkin: pätkimättä ja hyvällä laadulla.
Aivan kuin siirrettäisiin vastuu asiakkaalle, vaikka se vika on nimenomaan Telian päässä.

Sitten tähän päälle laskutus, viive, lähetyksen yleinen toimivuus, kuvaus, ohjaus, tyhjät lupaukset, pelikello, ottelukoosteet, grafiikat, ulkomailla asuvat, toimivuus eri alustoilla ja kaikkien näiden yhdistelmät muutamia mainitakseni, ei voi mistään muusta olla kiinni kuin ymmärtämättömyydestä, haluttomuudesta tai näiden yhdistelmästä.
Kun kerran aletaan, niin miks ei sit tehä kunnolla ja loppuun asti?

Hyvä @Telia, ihan vain ja ainoastaan yhteisen hyvän eteen tässä meidän pienessä suomalaisessa jääkiekkoyhteisössä, minä toivon: laittakaa tämä teidän palvelu kuntoon. Yhden kauden ootte nyt saanu puuhastella, oisko jo aika alkaa hommiin? Hankkikaa apua ja miettikää myös omaa julkisuuskuvaa. Olette omalla toiminnallanne ainakin minun taloudessa aiheuttaneet sen, etten tule enää koskaan ostamaan mitään liittymiä sun muita digibokseja teidän kioskista, ellei tuo liiga-tuote ala tässä pikapuoliin paranemaan sille tasolle, kun se kuuluukin olla. Tämä on nyt teistä kiinni.

Maailma on pullollaan hyviä esimerkkejä mitä lähtee kopioimaan. Ja jos ette tiedä mistä tai mitä, kysykää apua. Ei nuo oikeesti vaikeita juttuja ole.
 

Patalogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät #90 #96
Olen tavallinen palvelun tilaaja, joka olettaa saavansa palvelun sellaisena kuin se on minulle luvattu. Riman tälle oletukselle on asettanut useiden vuosien eri urheilutapahtumien katsominen sekä televisiosta, mutta myös viime aikoina eri suoratoistopalveluista.

En ole mikään tietokonenero, enkä edes halua olla. Minun ei itseasiassa semmonen edes tarvitse olla silloin, kun käytän suorien lähtysten katsomiseen esim. Viaplaytä, Areenaa tai YouTubea. Minun ei tarvitse tehdä kaiken maailman testejä tai muuten vaan ihmetellä että miksi ei toimi, vaan voin painaa napista tai kahdesta, ja homma toimii juurikin sillä tasolla millä odotankin sen toimivan.

Tämä ei kuitenkaan tapahdu Telian liiga-lähetysten kohdalla. Miksi?

1. Ei ymmärretä mitä ollaan tekemässä.
2. Tietoisesti jostain syystä ei haluta tehdä niin hyvää tuotetta kun mitä voitaisi/osattaisi tehdä.

Tuntuu tällälailla aivan normaalina käyttäjänä aivan hullulta että jos lähetys pätkii tai on muuta ongelmaa, niin asiakaspalvelu kehoittaa asiakasta testaamaan oman netin toimivuus ja nopeus ja boottailemaan laitteita ja tekemään vaikka mitä poppaskonsteja, vaikka samaan aikaan toinen palvelu toimii aivan kuten pitääkin: pätkimättä ja hyvällä laadulla.
Aivan kuin siirrettäisiin vastuu asiakkaalle, vaikka se vika on nimenomaan Telian päässä.

Sitten tähän päälle laskutus, viive, lähetyksen yleinen toimivuus, kuvaus, ohjaus, tyhjät lupaukset, pelikello, ottelukoosteet, grafiikat, ulkomailla asuvat, toimivuus eri alustoilla ja kaikkien näiden yhdistelmät muutamia mainitakseni, ei voi mistään muusta olla kiinni kuin ymmärtämättömyydestä, haluttomuudesta tai näiden yhdistelmästä.
Kun kerran aletaan, niin miks ei sit tehä kunnolla ja loppuun asti?

Hyvä @Telia, ihan vain ja ainoastaan yhteisen hyvän eteen tässä meidän pienessä suomalaisessa jääkiekkoyhteisössä, minä toivon: laittakaa tämä teidän palvelu kuntoon. Yhden kauden ootte nyt saanu puuhastella, oisko jo aika alkaa hommiin? Hankkikaa apua ja miettikää myös omaa julkisuuskuvaa. Olette omalla toiminnallanne ainakin minun taloudessa aiheuttaneet sen, etten tule enää koskaan ostamaan mitään liittymiä sun muita digibokseja teidän kioskista, ellei tuo liiga-tuote ala tässä pikapuoliin paranemaan sille tasolle, kun se kuuluukin olla. Tämä on nyt teistä kiinni.

Maailma on pullollaan hyviä esimerkkejä mitä lähtee kopioimaan. Ja jos ette tiedä mistä tai mitä, kysykää apua. Ei nuo oikeesti vaikeita juttuja ole.


Hyvin sanottu. Itselläni samanlaiset ajatukset. "Aataminaikaisilla" laitteillani muut suoratoistopalvelut toimii ihan ok ja olen niiden kanssa sinut. Mutta Telian lähetykset on pelkästään kuraa. Käyn kotimatsit katsomassa Isomäessä ja vieraspelit radio Porin ja otteluseurannan avulla. Telian palvelua harkitsen siinä vaiheessa kun voin keskittyä säätämisen sijasta katsomiseen. Nähtäväksi jää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös