Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 803
  • 21 564

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
UHD Digiboksi nyt 14 päivän kokeilussa. Yllättävän kivutonta oli asennus. Ei näytä nykivän ja kaukosäädin reagoi nopeasti. Plussaa siitä siis. Käytettävyys ei ole aivan Apple TV 4k -sovelluksen tasolla, mutta ihan sellainen, että sillä pärjää. Huomenna testiin viiveet ja toki UHD-kuva.

Sitten @Telia kysymys: Onko tosiaan niin, ettei Liiga UHD -kanavan pelit tule kirjastoon? Suunnitelmissa oli esim. huomenna katsoa suorana Lukon peli ja sitten kirjaston kautta jälkilähetyksenä UHD-laadulla HIFK-JYP, mutta ei näköjään onnistu. Onko tosiaan näin? Entä onko tähän tulossa muutosta, ja jos on, niin aikataulua sille? Luulisi näillä ylimääräisillä UHD-maksuilla (5€/kk kanavasta + 10€/kk boksista myös kesällä) saavan myös tuon kirjasto-palvelun, jotta pystyy UHD-matseista saamaan täyden hyödyn irti. Oletin tämän olevan itsestään selvä asia.
 

paraspelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En nyt kohdista omaa kommenttia teikäläiseen, mutta olen havainnut tällaisen samanlaisen toimintatavan työelämässä, jossa oletetaan muiden tekevän jotain asioiden eteen eikä itse tehdä.
Olen minäkin tämän havainnut muuallakin kuin itsessäni, mutta tällaisia me ihmiset olemme, laiskoja ja mukavuudenhaluisia. En koe olevani vastuussa Telian tuotteen kehityksestä enkä myöskään näe ongelmaa siinä (ihan todellisessa) ristiriidassa, että joskus toivon asioiden olevan toisin ilman, että jaksan uhrata muutokseen omaa panostani. Jos joku näkee siinä ongelman, sen ei luonnollisesti tarvitse olla minun ongelmani. Ja tämäkin täysin yleisellä tasolla.

Yleisesti ottaen Telia toimi viime kaudella aivan kohtuullisesti. Katsojakokemus ei mullistunut, siinä lupauksessa epäonnistuttiin, ja lisäksi jos nyt olisin päättävänä päänä, harkitsisin ehkä uudelleen tätä asiakkaiden osallistamista somessa näin laajassa mitassa. Resurssit kun eivät kuitenkaan tunnu riittävän palvelun asiakaslähtöiseen kehittämiseen.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten osittaisiin kehuihin, eli pelikellon paikka on nyt parempi kuin viime kaudella, mutta voi hyvänen aika kuka noita grafiikoita oikein tekee? Oikein silmään sattuu, on meinaan suurinpiirtein kamalinta mitä olen TV-grafiikassa nähnyt ihan hetkeen 90-luvun jälkeen. Koskee oikeastaan kaikkea grafiikkaa, mutta erityisesti tuo pelikello kaikkine asetteluineen on niin hirveä suoritus, että oikein ihmetyttää miten noin huono on saatu aikaiseksi. Eikö näitä voisi apinoida ihan suoraan esim NHL:stä, jos kerran oma osaaminen ei riitä edes alkeelliseen sommitteluun tai informaation esittelyyn.
Lähetyksen lopputeksteissä kerrotaan, että graafisesta ilmeestä vastaa Nitro. Nitron nettisivuilla ei tosin mainita, että niiden asiakkaana on Telia. Ne kyllä kertoo, että niillä on asiakkaana kiuasvalmistaja Narvi ja Turun seudun osuuspankki.

Mitä ilmeisemmin Telia on kuitenkin siis maksanut ihan oikeaa rahaa jollekin, että on saanut tuollaisen graafisen ilmeen lähetyksiinsä! Ja kun se viime vuonna lytättiin maanrakoon, niin nyt on sitten maksettu lisää ihan oikeaa rahaa ja on saatu pikku kasvojen kohotus tälle kaudella. Hyi helvetti!
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joskus vuosi sitten ensimmäisen kerran katselin peliä ilman selostusääniä ja huomasin ällistyksekseni kaiuttimista tulevan jonkun muun pelin ääniraitaa ns. samaan hintaan. Ei siinä mitään, mutta huvitusta herättää se, että kun äsken otin taas asiakseni tarkkailla peliä ilman selostajaa, sama laulu jatkuu vuoden jälkeenkin eli jostain muusta hallista tulee ääntä lähetykseen.

Ai saakeli tämä pisti jo naurattamaan. Luulisi, että kun ääni ja kuva tulee yhdestä lokaatiosta niin niiden miksaaminen toisten signaalien kanssa olisi nimenomaa haastavampaa, kuin toimittaa yhtenä putkena miksaamattomana kuluttajalle. Kyllä tässä siis jonkin sortin effortti Telian päässä on havaittavissa ja ei mennä sieltä missä aita on matalin.

Reilu vuosi sitten kun niitä toiveita sai esittää, niin olisi tietenkin silloin pitänyt osata vaatia, että haluan katsoa lähetyksiä niin, että kuva tulee yhdestä hallista ja äänet toisesta hallista. Sitten kun tälläinen mahdollisuus olisi lanseerattu ja olisin sen valinnut, niin Telian nykyisellä rekordilla sieltä olisi kuva ja äänet tulleetkin samasta hallista.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
"Moikka, ja kiitos tilauksestasi. Kanavapakettisi on katsottavissa hetken kuluttua."

Nyt vaan pidätellään hengitystä!
 

Hack

Jäsen
@Telia

Vähän tuntee itsensä huijatuksi, kun tilasin muuton yhteydessä viime huhtikuussa finaalien aikaan Telian kauppiaalta laajakaistan, digiboksin ja Liigapassin, joka myytiin minulle hintaa 34,90€/kk ja tuohon hintaan sisältyi myös UHD-kanava ja markkinoitiin, että tulevalle kaudella näen myös runkosarjassa UHD-otteluita. Tuolla paketilla maksan siis liigasta myös kesätauon aikana, mutta saanpahan ainakin UHD-ominaisuuden käyttöön.

Kesän aikana sitten teidän päästä on lanseerattu Liiga UHD-passi, joka ei tietenkään sisälly minun pakettiini ja Telian Chatissä kerrotaan, että maksamalla 44,90€/kk saisin tuon ominaisuuden käyttöön. Eli minulle myytiin paketti, johon kuuluu UHD-kanava, mutta se tarkoittikin vain yhtä finaaliottelua, jonka ehdin nähdä paketin avauduttua. Nyt siis maksan kauden aikana saman, mitä maksaisi laajakaista + Liigapassi ja kesätauon ajalta maksan 24,90€/kk lisää käytännössä turhasta.

EDIT: Perutaanpa pahat puheet, Telia otti yhteyttä. Olivat katsoneet väärin liittymäni tiedot ja huomasivat, että minulla on taloyhtiökohde, joten saankin UHD-kanavan mukaan ja hinta laskee 29,90€/kk, joten sittenkin jatkan ihan tyytyväisenä asiakkaana.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Telia

Vähän tuntee itsensä huijatuksi, kun tilasin muuton yhteydessä viime huhtikuussa finaalien aikaan Telian kauppiaalta laajakaistan, digiboksin ja Liigapassin, joka myytiin minulle hintaa 34,90€/kk ja tuohon hintaan sisältyi myös UHD-kanava ja markkinoitiin, että tulevalle kaudella näen myös runkosarjassa UHD-otteluita. Tuolla paketilla maksan siis liigasta myös kesätauon aikana, mutta saanpahan ainakin UHD-ominaisuuden käyttöön.

Kesän aikana sitten teidän päästä on lanseerattu Liiga UHD-passi, joka ei tietenkään sisälly minun pakettiini ja Telian Chatissä kerrotaan, että maksamalla 44,90€/kk saisin tuon ominaisuuden käyttöön. Eli minulle myytiin paketti, johon kuuluu UHD-kanava, mutta se tarkoittikin vain yhtä finaaliottelua, jonka ehdin nähdä paketin avauduttua. Nyt siis maksan kauden aikana saman, mitä maksaisi laajakaista + Liigapassi ja kesätauon ajalta maksan 24,90€/kk lisää käytännössä turhasta.
Tiesithän että tuossa sinulla on oikeus purkaa sopimus tuon takia.?
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos luottokorttimaksua meinaat tällä niin en tosiaan pidättäisi hengitystä. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta yhdelläkään operaattorilla ei ole luottokorttimaksua mahdollista käyttää (paitsi vissiin Moilla, mutta ns. isoista), joten tuskin se on Teliallekaan tulossa.

Joo, Telia toki tarjoaa nyt Telia TV:ssään suoratoistopalvelua, mutta ihan vastaavalla tavalla pystyy ostamaan esim. DNA:lta ihan sen Viaplayn suoratoistopalvelun ja sitäkään et voi maksaa luottokortilla. DNA:lla toki laskutus toimii netti- ja tv-palveluiden osalta siten että tuleva kuukausi maksetaan aina etukäteen.

Sitä en tiedä millaista tekniikkaa vaatisi että operaattorin järjestelmät taipuisivat luottokorttimaksuun.
Jep, luottokorttimaksua tarkoitan. Kyllä Telialta löytyy MOIn tapaan korttimaksumahdollisuus Telia Dotin muodossa. Meillä käytössä 5 telia dot liittymää ja kortilla menee maksu.

Mutta oikeassa olet, ei muillakaan operaattoreilla ole tv-palveluissa korttimaksumahdollisuutta. Luulisi, ettei se olisi iso homma laittaa sellaista. Tiedä siitä sitten.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta oikeassa olet, ei muillakaan operaattoreilla ole tv-palveluissa korttimaksumahdollisuutta. Luulisi, ettei se olisi iso homma laittaa sellaista. Tiedä siitä sitten.
Äkkiseltään luulisi ettei se ole iso homma, kun nykypäivänä on niin totuttu maksamaan luottokortilla helposti lähes kaikkialla. Totuus kuitenkin on, että se on aika iso homma. Ei se ole ihan sattumaa, että Telian Dot-liittymät ovat varsin erillisiä Telian muista tuotteista ja tilauksista. Vaatii käytännössä kokonaan uusia taustajärjestelmiä, että luottokorttimaksaminen onnistuu kaikkien tuotteiden kohdalla. Tämä taas on Telian kokoiselle lafkalle järjettömän kallis ja iso projekti.

Vaikka Teliaa dissaankin liiga-tuotteen myötä monesta asiasta, niin joidenkin asioiden suhteen myös ymmärrän miksei kaikki ole ihan heti mahdollista. Luottokorttimaksaminen on yksi tällainen asia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äkkiseltään luulisi ettei se ole iso homma, kun nykypäivänä on niin totuttu maksamaan luottokortilla helposti lähes kaikkialla. Totuus kuitenkin on, että se on aika iso homma. Ei se ole ihan sattumaa, että Telian Dot-liittymät ovat varsin erillisiä Telian muista tuotteista ja tilauksista. Vaatii käytännössä kokonaan uusia taustajärjestelmiä, että luottokorttimaksaminen onnistuu kaikkien tuotteiden kohdalla. Tämä taas on Telian kokoiselle lafkalle järjettömän kallis ja iso projekti.
Itsellä on erittäinkin omakohtaista kokemusta erään operaattorin järjestelmistä ja uskallan tosiaan sanoa että TV-puolelle tuskin on ihan pian tulossa korttimaksun mahdollisuutta. Uskallan arvata että Teliallakin nämä kanavapaketit myydään jonkun tietyn myyntijärjestelmän kautta joka on ollut käytössä jo pitkään ja luultavasti tällaiselle alustalle korttimaksun lisääminen voi olla jopa mahdoton tehtävä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Muistelisin, että viime kaudella Telia sai jossain vaiheessa muiden otteluiden tulokset pyörimään lähetyksessä. Onko tästä nyt luovuttu vai onko kohdattu teknisiä ongelmia? Itse ainakin tykkään kun tuloksia näytetään muista otteluista lähetyksessä.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistelisin, että viime kaudella Telia sai jossain vaiheessa muiden otteluiden tulokset pyörimään lähetyksessä. Onko tästä nyt luovuttu vai onko kohdattu teknisiä ongelmia? Itse ainakin tykkään kun tuloksia näytetään muista otteluista lähetyksessä.
Perjantain kierroksella tulokset pyörivät useaan otteeseen lähetyksessä mutta lauantaina tätä herkkua ei sitten enää ollutkaan tarjolla.
 

444

Jäsen
Nyt vaan pidätellään hengitystä!
Rest in pieces, bro.

Eiku onnistuks tää?

Mulla on paha ongelma, kun uuden telkkarin pitäis saapua illalla. Ja illalla pitäis ehtiä myös peliin. No lähetin Postin astraalitaajuudelle ”thoughts and prayers”, että tulee viimeistään kuudeksi.
Harmi, ettei ollut varaa ostaa @Telia kriteereillä isoa ruutua, niin en jatkossakaan näe UHD-lähetyksiä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Perjantain kierroksella tulokset pyörivät useaan otteeseen lähetyksessä mutta lauantaina tätä herkkua ei sitten enää ollutkaan tarjolla.
Ok. Eli todennäköisesti teknisiä ongelmia. Itse seurasin tosiaan lauantaina liigaa ja Kärpät - Sport pelissä ei ainakaan palkkia näkynyt.

Mulle on liigan seuraajana ihan sama minkälainen studio on tai kuuluuko tolppalaukaus kovaa vai ei. Olen erittäin tyytyväinen kun ottelu näkyisi pätkimättä ja hyvällä laadulla. Ja lisäksi pelikello toimii ja mielestäni perusasioihin kuuluu myös muiden otteluiden tulosten näyttäminen. Ottelut on tällä kaudella kyllä näkyneet pääosin pätkimättä ja kuvanlaatu ollut ok. Vielä pientä viilausta vaatii.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä on erittäinkin omakohtaista kokemusta erään operaattorin järjestelmistä ja uskallan tosiaan sanoa että TV-puolelle tuskin on ihan pian tulossa korttimaksun mahdollisuutta. Uskallan arvata että Teliallakin nämä kanavapaketit myydään jonkun tietyn myyntijärjestelmän kautta joka on ollut käytössä jo pitkään ja luultavasti tällaiselle alustalle korttimaksun lisääminen voi olla jopa mahdoton tehtävä.
Juurikin näin. Ymmärtääkseni Telian järjestelmät ovat monilta osin olleet käytössä jo lähemmäs 20 vuotta (osittain ylikin). Olin itse talossa hommissa lyhyen aikaa noin 8 vuotta sitten, jolloin tuli opittua monenlaista siellä käytössä olevista järjestelmistä.

Käytännössä vanhat järjestelmät pyörivät edelleen taustalla, vaikka aspan käyttöön luodaankin uusia toimintaympäristöjä. Tämä tekee monista laskutukseen liittyvistä uudistuksista käytännössä mahdottomia, kun järjestelmää ei kovin herkästi olla uusimassa kokonaan.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tästä nyt luovuttu vai onko kohdattu teknisiä ongelmia? Itse ainakin tykkään kun tuloksia näytetään muista otteluista lähetyksessä.

Telialla tuntuu olevan todella paljon ongelmia näissä kaikista yksinkertaisimmissa asioissa (Koosteet, erätaukokello, muiden pelien tulokset jne.), jotka ovat olleet täysin arkipäivää jo jossain Hockey Night lähetyksissä 20v. sitten. En oikein keksi mitään muuta syytä tälle, kun se että kaikki koitetaan tehdä automaatioiden kautta, koska ei vaadita mitään ihan hirveitä temppuja vuonna 2019 saada ruutuun kello juoksemaan. Toinen syy on lähes varmasti se, että päätöksiä tekevät ihmiset eivät tiedä tuon taivaallista siitä mitä jääkiekkolähetykseltä odotetaan.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistelisin, että viime kaudella Telia sai jossain vaiheessa muiden otteluiden tulokset pyörimään lähetyksessä. Onko tästä nyt luovuttu vai onko kohdattu teknisiä ongelmia? Itse ainakin tykkään kun tuloksia näytetään muista otteluista lähetyksessä.
Tämä olisi niille, jotka haluavat katsoa useamman ottelun illan aikana, melkoista vittuilua. Nyt on 2019 ja jokainen voi tarkastaa tulokset muutamassa sekunnissa halutessaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tämä olisi niille, jotka haluavat katsoa useamman ottelun illan aikana, melkoista vittuilua. Nyt on 2019 ja jokainen voi tarkastaa tulokset muutamassa sekunnissa halutessaan.

Ainut ongelma on viive. Kun katsot tulokset muualta niin näet samalla mitä katsomassasi pelissä tapahtuu seuraavaksi. Ei kiva.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tämä olisi niille, jotka haluavat katsoa useamman ottelun illan aikana, melkoista vittuilua. Nyt on 2019 ja jokainen voi tarkastaa tulokset muutamassa sekunnissa halutessaan.
Ymmärrän kantasi. Itse vain haluan keskittyä pelkästään lähetyksen katsomiseen, eikä vierellä välttämättä ole puhelinta tai läppäriä mistä voisi tulokset tarkistaa. Puhelinta en viitsi muutenkaan räplätä kun siitä lähetyksen streamaan. Kuitenkin painaa jotain väärää näppäintä ja siinä onkin tekemistä, että saa lähetyksen taas toimimaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Telialla tuntuu olevan todella paljon ongelmia näissä kaikista yksinkertaisimmissa asioissa (Koosteet, erätaukokello, muiden pelien tulokset jne.), jotka ovat olleet täysin arkipäivää jo jossain Hockey Night lähetyksissä 20v. sitten.
Puhumattakaan siitä että suora lähetys olisi ihan oikeasti suora lähetys. En tiedä missä menee raja, mutta jos puhutaan netin yli tulevasta lähetyksestä niin voiko jollain yli kolmen minuutin viiveellä tulevaa lähetystä pitää oikeasti suorana lähetyksenä? Ei ole paljoa joo, mutta hyvinkin mahdollisesti vahingossa spoilaantuu tulevasta maalista ja toisekseen tuo viive on sellainen että esim. livevetoa ei pysty lyömään juuri ollenkaan.

Osaako @Telia sanoa joko tällä viikolla mennään uudella tekniikalla, vai onko se vieläkin epävarmalla pohjalla ja sen käyttöä joudutaan lykkäämään?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Rest in pieces, bro.

Eiku onnistuks tää?

Mulla on paha ongelma, kun uuden telkkarin pitäis saapua illalla. Ja illalla pitäis ehtiä myös peliin. No lähetin Postin astraalitaajuudelle ”thoughts and prayers”, että tulee viimeistään kuudeksi.
Harmi, ettei ollut varaa ostaa @Telia kriteereillä isoa ruutua, niin en jatkossakaan näe UHD-lähetyksiä.
Putkessa ollaan, ei näy vielä mitään Liigaan viittaavaa sisältöä TeliaTV:ssä... Joko saa ottaa yhteyttä aspaan, vai miten "hetken kuluttua" pitäisi määritellä?

Kai siihen sun uuteen telkkariin saa kuitenkin uuden nykyaikaisen digiboksin kiinni? Jotta katselukokemus MULLISTUU.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös