KultaLukko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman Lukko
Vaikka olenkin samaa mieltä siitä, että asiakkaan ei todellakaan pitäisi joutua itse tuota aktivoimaan ja Telialla on jotain pahasti pielessä kun näin joudutaan tekemään, niin tällainen näsäviisastelu on silti aika turhaa. On 110% varmaa, että Telia olisi aktivoinnin tehnyt automaattisesti kaikille, jos heidän järjestelmänsä siihen taipuisi. Joskus vain järjestelmät eivät kaikkeen taivu ja siihen ei voi vaikuttaa kuin radikaaleilla muutoksilla järjestelmiin - ja tällaiset muutokset ottavat väkisinkin paljon aikaa.
Usein asiakaspalvelulle on syytä tuoda mieliipiteeensä esille, jotta sana kulkee eteenpäin ja yritys tietää tehneensä jotain pahasti väärin. Joskus kuitenkin on ilmiselvää, että asia on jouduttu hoitamaan eri tavalla kuin yritys olisi halunnut, mutta kaikki ei vain ole mennyt putkeen. Silloin asiakaspalvelun suuntaan valittaminen on lopulta varsin turhaa.
Uskoisin, että valtaosa asiakkaista ei tiedä mitä kätkeytyy sanan järjestelmä taakse. Tästä syystä en lähtisi tuomitsemaan ivalliseenkaan sävyyn kirjoitettuja ihmettelyjä sen suhteen, miksi jotain näennäisen yksinkertaista ja helppoa asia ei ole tehty yksinkertaisesti. Ne jotka tuntevat "järjestelmät", tietävät järjestelmän hakevan tiedot tietokannasta, jonne saadaan varmasti tehtyä kysely, jolla listataan kaikki rivit joilla on tilaus ollut voimassa tiettynä päivänä ja vaikka samalla kyselyllä aktivoida preseason passi. Vaihtoehtoisesti tämän tiedon voi joutua viemään taulusta/kannasta toiseen, mutta on aivan varmasti tehtävissä. Jos järjestelmät Telialla eivät tähän taivu, käytännössä kaikki kuittailut, joissa ei ivailla päälle, ovat liian kilttejä yritystä kohtaan. Ja kukas sen yrityksen puolesta ne palautteet, ivallisetkin, ottaa vastaan, ellei asiakaspalvelu?
Telialla olisi ollut vallan riittävästi aikaa laittaa toimintaansa ojennukseen Liigan varalle, mutta ahneus ja tietynlainen näköalattomuus on hyvin vahvasti tekemisessä läsnä. Tai ehkä osuvammin sanottuna Telialla on vain luotettu sokeasti Liigan tuovan suuren asiakasvirran ja asioiden hoituvan kutakuinkin itsestään.
Viimeksi muokattu: