No niin, itsekin luulin että homma on kunnossa kun Telia TV palveluun tuo Liigan kanava tuli. Mutta nyt kun tarkistin tabletilta (Android) Telia TV appistä niin kaikki muut kanavat siellä on muttei Liiga kanavaa. Pitääkö siellä vielä jotain tehdä?
Samat tuntemukset täälläkin, paitsi minä kaipaan LG:lle Smart TV -appia. Mitään Chromecastia en lähde pelkästään tämän takia hankkimaan, koska mitään muuta käyttöä sillä ei olisi. Netflix sun muut kun löytyvät LG:ltä omina appeina, ja laatu on parempi kuin Chromecastin kautta.Pitkään asian kanssa painittuani olen tullut siihen lopputulokseen, että paketti jää tilaamatta.
Olen viimeiset 3 kautta tottunut siihen, että näen Kärppien pelit Samsungin TV:stä olemassa olevalla nettiyhteydelläni Ruudun hienosti toimineen Smart-TV -applikaation kautta. Kuluttajana koen, että elämykseni kärsii Telian nykyisen tarjoaman (Samsung Smart TV -applikaatio puuttuu), joten en koe asiakseni alkaa maksamaan huonommasta katsojakokemuksesta.
Netflix sun muut kun löytyvät LG:ltä omina appeina, ja laatu on parempi kuin Chromecastin kautta.
Minä ostin Chromecastin, koska oli pakko, se toimii kyllä, mutta ei mitään lisäarvoa TV appeihin verrattuna.Tämähän se ongelma juuri onkin - kaikki muut tarvitsemani applikaatiot (Netflix, Areena, HBO, Viasat jne) löytyvät töllöstäni. Vaikka kuinka Telian aspa kertoo, että Chromecastin asentaminen on helppoa (niin onkin), en ala sitä ostamaan vain yhtä käyttötarkoitusta varten.
No niin, itsekin luulin että homma on kunnossa kun Telia TV palveluun tuo Liigan kanava tuli. Mutta nyt kun tarkistin tabletilta (Android) Telia TV appistä niin kaikki muut kanavat siellä on muttei Liiga kanavaa. Pitääkö siellä vielä jotain tehdä?
Pahoittelut irrallisesta quotesta, mutta meinasipa lentää taas kahvit officen näytölle. Eli sovelluksessa on eri tunnus kuin digiboksissa joka on vielä eri kuin Telia-tunnus [tähän joku hymiö]. "Helpoksi tehty", vai miten kuului se entisen Tele Finlandin mainoslause...Kanavapaketit pitää lisätä telia.fi sivujen liittymänhallinnassa tai Minun Telia -sovelluksen kautta erikseen boksille ja Telia Tv -sovellukselle. Esimerkiksi kun olet tilannut Liigapassin digiboksille, niin saat lisättyä sen maksutta myös sovelluksen puolelle. Tämä johtuu siitä, että digiboksilla on eri käyttäjätunnus kuin sovelluksessa.
Pahoittelut irrallisesta quotesta, mutta meinasipa lentää taas kahvit officen näytölle. Eli sovelluksessa on eri tunnus kuin digiboksissa joka on vielä eri kuin Telia-tunnus [tähän joku hymiö]. "Helpoksi tehty", vai miten kuului se entisen Tele Finlandin mainoslause...
Noiden älytelkkareiden (Android TV & Apple TV) tukematta jättäminen on kyllä paha virhe. Noita televisioita alkaa olla jo todella paljon ja ihmiset tulevat vain vihaiseksi, kun Ruudun mahtavien TV-aplikaatioiden jälkeen paluu on kuin kivikaudelle. Telia tulee saamaan tästä vaan entistä paskemman maineen.
Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin sinulla siis näkyy Liiga kanava Telian boksilla, mutta sovelluksessa ei? Onko sinulla käytössä digiboksi Telian laajakaistalla vai jonkun toisen operaattorin liittymällä?
Kanavapaketit pitää lisätä telia.fi sivujen liittymänhallinnassa tai Minun Telia -sovelluksen kautta erikseen boksille ja Telia Tv -sovellukselle. Esimerkiksi kun olet tilannut Liigapassin digiboksille, niin saat lisättyä sen maksutta myös sovelluksen puolelle. Tämä johtuu siitä, että digiboksilla on eri käyttäjätunnus kuin sovelluksessa. Kaikkien operaattorien nettiliittymiin sopivassa boksissa taas on sama käyttäjätunnus boksiin ja sovellukseen, jolloin tällaista toimenpidettä ei tarvitse tehdä.
Niko / Telia
Telian laajakaista ja Telian tallentava digiboksi. Siinä siis homma pelaa. Ja nyt kun soitin taas (viides yhteydenotto) asiakaspalveluun niin selvisi, että sieltä oli vaan unohdettu kytkeä sama palvelu myös mobiiliin. Tai oli kytketty C More sport ja Viasat Sport muttei Liigaa.
Nyt kun tosiaan viidesti on säädetty maksukanavia niin mielenkiinnolla (not) odotan ensimmäistä laskua.
Katsellaan taas kuuden vuoden päästä uudelleen.
Sehän se vielä puuttuisi että kun olet tilannut 30e postilla boxin, maksat siitä 10e kuussa + Liiga paketit niin sit ku pitäisi vielä maksaa app-sovelluksen käytöstä reissun päällä. Saattaisi pieni hulabaloo syntyä.Laskusta ei tarvitse olla huolissaan, kun sinulta veloitetaan maksu vain digiboksille tilatuista paketeista. Nämä sovelluksella olevat paketit on maksuttomia versioita, jotta voit katsella samoja sisältöjä reissussa.
Niko / Telia
Laskusta ei tarvitse olla huolissaan, kun sinulta veloitetaan maksu vain digiboksille tilatuista paketeista.
Ihan sama. Kuuden vuoden päästä voi siis tulla TV-sopimus jollekin muulle, ja pelit näkyviin muutenkin kuin ostamalla turhia lisälaitteita.voit olla aivan varma, että ainakaan silloin ei enää tueta minkäännäköisiä smartvalustoja. Koko smartTV alusta oli laitevalmistajilta yritys kilpailla kuluttajista joka osu vaan omaan nilkkaan... alustoina tulee käyttää vallitsevia käyttikisiä, nyt android, iOs(x), Winkkari ja Linux. Ja noistakaan pidä enää välittää, vaan HTML5 tekee noidenkin huomioimisesta tarpeetonta. Mitään erillisvirityksiä ei toivottavasti enää nähdä
Minä ostin Chromecastin, koska oli pakko, se toimii kyllä, mutta ei mitään lisäarvoa TV appeihin verrattuna.
Mutta silti kaipaan smart TV appia LGlle. Cmorea, Viaplayta, ja Areenaa katsotaan edelleen TV applikaatioilla.
Noiden älytelkkareiden (Android TV & Apple TV) tukematta jättäminen on kyllä paha virhe. Noita televisioita alkaa olla jo todella paljon ja ihmiset tulevat vain vihaiseksi, kun Ruudun mahtavien TV-aplikaatioiden jälkeen paluu on kuin kivikaudelle. Telia tulee saamaan tästä vaan entistä paskemman maineen.
voit olla aivan varma, että ainakaan silloin ei enää tueta minkäännäköisiä smartvalustoja. Koko smartTV alusta oli laitevalmistajilta yritys kilpailla kuluttajista joka osu vaan omaan nilkkaan... alustoina tulee käyttää vallitsevia käyttikisiä, nyt android, iOs(x), Winkkari ja Linux. Ja noistakaan pidä enää välittää, vaan HTML5 tekee noidenkin huomioimisesta tarpeetonta. Mitään erillisvirityksiä ei toivottavasti enää nähdä
Tätä palstaa kun lukee, niin pääsee kyllä siihen käsitykseen, että saa olla kyllä tosi kova fani, mikäli jaksaa tapella tuon Liigan näkymään nyt syksyllä. Ei kiinnosta säätäminen, eikä etenkään paska kuvan laatu. @Telia ei ole näköjään ymmärtänyt vielä, että jos 39 sivun verran kuvattuja ongelmia ihan kaikessa tilaamiseen ja katsomiseen liittyvässä on, niin ei tämä kovin hääviä mainosta ole kyseiselle puljulle.
Itsellä jää tilaamatta koko roska, jos ei nuo useat ongelmat ratkea kauden alkuun mennessä. Telian asiakaspalvelun kanssa kun en tekemisiin halua, kun sen taso ja yhteistyön halukkuus on jo kertaalleen nähty ja huonoksi havaittu.
Toimivasta ja laadukkaasta tuotteesta maksan mielelläni ja Ruutu kyllä pystyi sellaisen sopivaan hintaan tarjoamaan.
Mutta jos unohdetaan jo 720p-rajoituksenkin vuoksi selaimella Chromecastin kautta katsominen, on kuitenkin riippuvainen siitä mitä Chromecast tukee. On se sitten Smart TV:n oma sovellus tai Chromecastin kautta, niin tuki sille pitää olla. Kaikki kun ei toimi Chromecastilla, sellaisetkaan jotka omalla TV:lläni toimivat moitteetta.Lisäarvona saat televisioon näkyville paljon sellaisia sovelluksia, joita ei välttämättä tv:n sovelluksista löydy. Toinen hyöty on siinä, että jos tv sovelluksista jostakin päättyy tuki, eli se vain katoaa omasta telkkarista, niin sinun ei tarvitse ostaa uutta televisiota vaan voit katsella Chromecastilla edelleen. Chromecast tuo tavallaan sen vapauden, että et ole riippuvainen siitä, miten sovellusten tuki säilyy tv sovelluksissa.
Niko / Telia
Minä ostin Chromecastin, koska oli pakko, se toimii kyllä, mutta ei mitään lisäarvoa TV appeihin verrattuna.
Mutta silti kaipaan smart TV appia LGlle. Cmorea, Viaplayta, ja Areenaa katsotaan edelleen TV applikaatioilla.
Heureka! Asiakaspalveluchättiin yhteyttä ja selvisi että oli ilmeisesti molemmissa tunnuksissa sama salasana. En edes tiennyt että minulla 2 jotain eri tunnusta. No nyt asennettu appi appletv:seen. Kokeilin katsoa pitsiturnauksen matseja ja lähde pyörittää. Pitäisikö ne näkyä?
Finaalimatsi lähtee kyllä pyörimään, joten sillä pystyt testaamaan järjestelmän toimivuuden.
Niko / Telia